Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 23:45

Jolandaa schreef:
Woonwaard zeker?

Jup :') hahaha!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:19

Ik heb vrijdag een intake gesprek bij Villex.
Ze hebben per direct tijdelijke woonruimten / antikraak beschikbaar en dit hebben zij er ook bij vermeld.
Ben benieuwd hoeveel kosten ze vragen om een pand te kunnen betrekken, en uiteraard hoe het gesprek gaat verlopen.. Met een beetje mazzel heb ik volgende maand dan mijn eigen woonruimte. :j

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 10:29

Spannend Gowlan, hopelijk wordt het wat!

Wij hebben ja gezegd op het appartement onder die vriendin van mij :D Dus per november hebben we ons eigen appartementje! Jeejj!! *\o/*

Anoniem

Re: Ik ga binnenkort op mezelf wonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:28

Spannend Gowlan hopelijk wordt het wat...

Speechless van harte :D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 11:50

SpeechLess schreef:
Spannend Gowlan, hopelijk wordt het wat!

Wij hebben ja gezegd op het appartement onder die vriendin van mij :D Dus per november hebben we ons eigen appartementje! Jeejj!! *\o/*

Gefeliciteerd!!!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:54

Gefeliciteerd speechless! super zeg, dat was toch die woonruimte die je stiekem iets te klein vond of zit ik nu helemaal verkeerd?

Rietje, volgens mij gaat het echt overal zo.. te veel mensen in dienst, te veel huizen te verhuren, te veel mensen die bij hun huren? ik weet het niet maar het lijkt wel of het overal fout gaat haha!
Hoop heel erg voor je dat je het alsnog wordt! zou super zijn!

Wij hebben ook ja gezegd op de woning zoals ik al eerder zei, nog niets getekend.. eerst papieren rompslomp enzo waar wel wat tijd over heen gaat.. hopelijk aankomende week ergens tekenen en zo snel mogelijk de sleutel. Vandaag naar de ikea geweest en een andere woonboulevard en super leuke ideeën op gedaan wat binnen het budget past.
Nog een vraagje, wat voor vloer hebben jullie allemaal?
wij wilde in eerste instantie laminaat maar we neigen nu toch meer naar vinyl ook ivm de vloerverwarming, wat hebben jullie en waarom die keuze?

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:10

Nanno_123 schreef:
Gefeliciteerd speechless! super zeg, dat was toch die woonruimte die je stiekem iets te klein vond of zit ik nu helemaal verkeerd?

Nee, dat klopt helemaal :j Maar dus toch besloten het wel te doen, valt vast wat van te maken. En misschien staan we over een jaar of twee wel zo hoog op de sociale huurlijst dat we dan iets met tuin ofzo kunnen krijgen (als we dan natuurlijk niet te veel verdienen oid) Daarnaast weten we dus waar we terecht komen, omdat die vriendin van mij daar ook woont, dus dat is ook wel fijn :)

Over de vloer heb ik niet echt iets zinnigs te zeggen.. Bij die van ons zit er al iets in, dus daar hoeven we ons niet druk over te maken.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 21:55

ja snap je keuze volledig! hoeveel vierkante meter is de woning?

ahh lekker hoor, dat is nog is makkelijk! wij moeten een vloer leggen en behangen, aangezien alles nieuw is hoeven we geen deuren en kozijnen te verven bijvoorbeeld.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 22:28

Gefeliciteerd Speechless!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 00:27

Leuk Speechless! Wij zijn toen ook wezen kijken in een woning die wij nét aan de krappe kant vonden.. maar tot op de dag van vandaag vinden we het nogsteeds reuze jammer dat iemand voor ons het huisje wilde hebben..

Gowlan, succes met je intake! Dat gaat vast lukken toch? Is het een organisatie met een beetje normale voorwaarden? Niet dat je met een week je huis uit moet zijn als ze het weer ergens voor nodig hebben.. :P

Nanno, ik denk dat ik persoonlijk nu voor laminaat zou gaan. Vinyl kan erg mooi zijn ook, maar daar heb je natuurlijk een erg mooie, gladde basis voor nodig en als je echt voor kwaliteit wil gaan, dan ben je toch weer een hoop geld kwijt. Maar qua uitstraling vind ik vinyl ook erg mooi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 00:36

Ik heb vorig jaar of jaar ervoor bij een huisje gekeken maar deze ruimte en plek is beter. . Toch verhuis ik weer terug naar geboorte dorp , is toch mijn thuis en als ik bij ouders kom voel ik de rust en thuiskomst als ik de bus uitstap.. Alleen een woning krijgen daar is onmogelijk. .

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:50

Ja echt super fijn dat we niks met de vloer hoeven, sterker nog waarschijnlijk gaat de verhuurder er nog een nieuwe vloer indoen voor ons. Aangezien die er nu ligt al best oud was en heel veel vale plekken had. Daarnaast gaat hij ook de boel opnieuw verven en mogen wij de kleur kiezen, dus echt fijn. Wel de lusten, niet de lasten :D Overigens waren de vorige bewoners een stel studenten die het niet heel netjes hadden achtergelaten, dus vandaar dat hij het ook gaat verven enzo.

Ik dacht eerst dat 'ie 50m2 was, maar hij is 56m2. En aan de voor- en achterkant zit een balkonnetje en er is nog een berging.

Qua vloer ligt het er misschien ook aan hoe lang je daar denkt te blijven. Je weet natuurlijk nooit of de volgende verhuurder de vloer wilt overnemen. En laminaat is denk ik makkelijker eruit te halen en wellicht in een volgend huis te hergebruiken dan vinyl. Maar ik weet niet zoveel van vinyl af eigenlijk, dus kan zijn dan ik het mis heb hoor.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:12

Dat is dan dezelfde afmeting als ons huisje! klein maar fijn!

Ja wij nemen de vloer toch niet mee.. we hebben nu niet zo'n hoog budget, maar als je later een huis koopt ga je toch niet je vloer meenemen? naja ik zie dat echt niet voor me haha!
Ook betaal je nog meer voor laminaat die op vloerverwarming kan.. en ik hoorde dat in nieuwbouw het vochtgehalte heel hoog is de eerste paar jaar waardoor je laminaat krom kan trekken.
Vinyl haal je er ook zo uit.. tenzij je het aan je vloer laat vastlijmen.. we weten nog niet wat mag en mogelijk is maar waarschijnlijk is vinyl wel aantrekkelijker voor ons!

wel heerlijk hoor dat alles gedaan wordt! die luxe heb je bijna nergens!

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:53

Oh wat toevallig! Bij ons staat er helaas ook een ouderwetse lelijke moederhaard (https://www.onlineveilingmeester.nl/ima ... 7/48_0.jpg) in de woonkamer, dus dat is wel jammer. Woonkamer is al niet zo groot en dan neemt zo'n ding best wat ruimte in..

Ik dacht voor bijvoorbeeld kleinere kamertjes (logeerkamer ofzo) waar het dan niet heel mooi hoeft te zijn, dat je daar dan van het oude huis neerlegt. Maar dat ligt natuurlijk ook heel erg aan je budget dan natuurlijk.
Oh dan klinkt vinyl inderdaad wel als een betere keus! En je kan het idd misschien ook niet vastlijmen. Ik heb hier nu zeil liggen dat mijn vader met dubbelzijdig plakband heeft vastgemaakt :+ Alleen kan ik niet te hard stofzuigen bij de randen, want dan gaat het los haha :Y)

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:26

Anne. schreef:
Gowlan, succes met je intake! Dat gaat vast lukken toch? Is het een organisatie met een beetje normale voorwaarden? Niet dat je met een week je huis uit moet zijn als ze het weer ergens voor nodig hebben.. :P

Voor zover ik weet wel :) of iemand een andere mening over villex?

Enige wat ik me afvraag; je moet kosten betalen om het pand te mogen betrekken.. maar hoe zit dat als je eruit moet na 3 maanden en ze een andere woning voor je vinden, moet je dan elke keer die intrekkosten betalen?? Iemand ervaring hiermee?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:39

Volgens mij zijn de itrekkosten 1 malig? Soort inschrijfgeld. Ik zal straks eens mn contract doorlezen. Ik woon namelijk ook antikraak

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:06

Jolandaa schreef:
Volgens mij zijn de itrekkosten 1 malig? Soort inschrijfgeld. Ik zal straks eens mn contract doorlezen. Ik woon namelijk ook antikraak

Maar je betaald daarnaast ook 20 euro inschrijfgeld, dan is dat toch dubbelop?
Al verwacht ik een veel hoger bedrag voor het intrekken natuurlijk :j
Ben benieuwd welke informatie je voor me hebt bij jouw organisatie en wat je evt betaald hebt aan intrekkosten :j

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:20

Nou bij mij gaat het totaal niet lekker, zondag was het huisje echt heel slecht onderhouden.
Nu weer op 2 huisjes gereageerd, sta ik binnen 1 dag al op nummer 8 -O- Dat schiet natuurlijk niet op |o

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:28

wat bedoel je met slecht onderhouden? viel daar niks aan te doen?
soms moet je ook niet te kritisch zijn.. of was het echt drama?

ik weet hoe frustrerend het is.. echt zo balen!!

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:35

Speechless, die haard is inderdaad wel een soort van afzichtelijk, ja := Kan je er geen kast omheen bouwen of is het echt je warmtebron?

Gowlan, dan klinkt vinyl idd erg goed! :j

Wij zijn ook maar weer via de woningbouw aan 't kijken. Gisteravond stond er welgeteld 1 huisje te huur in de stad waarin wij willen wonen.. Ik ga zo nog maar 's kijken..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:45

Gowlan schreef:
Jolandaa schreef:

Maar je betaald daarnaast ook 20 euro inschrijfgeld, dan is dat toch dubbelop?
Al verwacht ik een veel hoger bedrag voor het intrekken natuurlijk :j
Ben benieuwd welke informatie je voor me hebt bij jouw organisatie en wat je evt betaald hebt aan intrekkosten :j
Hmm kan niks over plaatsingskosten vinden. Stuur je zo even een pb wat ik betaal!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:50

Ik! Wij hebben gister de sleutel gekregen van ons eerste echte eigen huisje! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:52

Gefeli :D

Zus krijgt donderdag sleutel! , en maandag reizen we af naar gelderland :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:14

Nanno_123 schreef:
wat bedoel je met slecht onderhouden? viel daar niks aan te doen?
soms moet je ook niet te kritisch zijn.. of was het echt drama?

ik weet hoe frustrerend het is.. echt zo balen!!

Haha ik heb gelukkig een vriend die kan klussen, dus hij kijkt naar de hoeveelheid die er geklust moet worden :p
Maar dit was echt hopeloos, schimmel stond in de muren en er was altijd gerookt binnen. Dus dan maar even kritisch, ik had er geen goed gevoel bij :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:58

ulww nee dat is niks! wel handig zo'n vriend die er kijk op heeft..
ik schakel mijn ouders in voor het behangen en vloertje leggen <<)