Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Darah3 schreef:Anorexia (even als andere eetstoornissen) is een psychische ziekte en is niet zomaar 'aangepraat' door de media.
Je ziet juist dat dit veel voorkomt bij personen die perfectionistisch zijn en ergens controle over willen hebben. En gewicht is makkelijk om controle over te krijgen als de rest van je leven (omgeving) niet onder controle te krijgen is.
Tuurlijk zal de media een rol spelen in hoe het zich uit, maar het speelt geen hoofdrol (meer een samenloop van omstandigheden).
Ook vind ik dat 'graatmagere' modellen niet geweerd moeten worden uit de media. Mensen die van nature dun zijn bestaan ook (en juist wíllen aankomen)!
En je wil niet weten wat voor nare opmerkingen die over zich heen krijgen... (Spreek uit ervaring).
xSlvna schreef:Daar had ik niet eens aan gedacht, Loreal en parfum reclame's bijvoorbeeld.
Wacht, ik lig echt in een deuk om het filmpje op je profiel, wauw.
Maar als ik mij niet vergis ben jij ook erg smal en 'iel'. Door je bouw, maar ook door gezond eten en veel bewegen.
Ik weet niet wat ik er van moet denken, ken genoeg mensen die zonder (intensief) sporten en met redelijk eten nog sprieten zijn (já, ook met 30, 40 jarige leeftijd) dus als ik me hun bedenk mét sporten, dan zijn die binnen no time zo als de modellen van nelly bijvoorbeeld.
ik ga hem even weghalen denk ik, want als je mij bedoelt dan ben je al de tweede die er wat over zegt. Pearlx schreef:De modellenwereld is een raar iets. Laatst liet een vriendin me de plus-size collectie zien uit haar nieuw bestelde catalogus en alle modellen die de plus-size kleding aan hadden waren graatmager. Hoe zie je dan als plus size vrouw hoe het valt?
Fiffill schreef:Pearlx schreef:De modellenwereld is een raar iets. Laatst liet een vriendin me de plus-size collectie zien uit haar nieuw bestelde catalogus en alle modellen die de plus-size kleding aan hadden waren graatmager. Hoe zie je dan als plus size vrouw hoe het valt?
Plus size modellen zijn niet graatmager hoor. Meestal vanaf kledingmaat 36 (niet iets wat ik zelf plus size zou noemen, maar goed)

Pearlx schreef:Fiffill schreef:Dan zijn het dus geen plus size modellen. Plus size is meestal vanaf maat 36, vaak groter.
Dat probeer ik te zeggen. Waarom geen plus-size modellen om plus-size kleding te showen?
xSlvna schreef:Ondanks het feit dat hamburgers op de foto's lekkerder uit zien dan in het echt, zijn ze nog steeds verrukkelijk.
Ik weet niet waarom, maar ik zelf zie 'onrealistische modellen' niet als trigger om slank te blijven, net als dat ik alcoholreclames niet als trigger zie om te drinken, en easysmoker reclames niet om te roken.
Het zijn de zwaktes van de individuen die de reclames een trigger maken, niet de reclames zelf. Zeker zijn reclames gemaakt om in te spelen op de zwaktes van de kijkers, maar dat is logisch vind ik.