"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:56

Ja, maar wie zitten en kijken in die modellenwereld waar graatmager de norm nog is? Ik niet, volgens mij kijkt geen enkel 'gemiddeld' wereldbewoner daarheen.

Als ik kijk naar de site's waar wij op winkelen, neem H&M, Nelly.com, Zalando.nl. De modellen waar wij mee 'geconfronteerd' worden in het dagelijkse leven, evenals de modellen die in TV reclames te zien zijn. Even serieus, hoeveel daar van zien ongezond/mager uit?

Ik 'zie' mensen die trainen en gezond eten, niet mensen die zichzelf uithongeren om dat lichaam te krijgen, ze ogen gewoon gezond maar sexy (vind ik!).

Ik weet niet op de catwalk uit ziet, en even serieus, hoeveel mensen weten dat wel? Hoeveel mensen zitten langs de catwalk van Versace bijvoorbeeld? Daar komen 'wij' toch helemaal niet?

Raponsje

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:01

H&M gebruikt geen modellen.
Alleen de hoofden zijn echt. Het lichaam is computer gemaakt.

Dus niet gephotoshopped maar echt als een animatie film op de computer gemaakt.

De catwalk modellen zie wij wel, die zitten namelijk in Loreal reclames, parfum reclames, posters in bushokjes etc.

De dames met anorexia die ik voorzie van een dieet vinden de media een trigger. Ze zien zichzelf niet zo slank of perfect als de vrouw in de parfum reclame etc.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:02

ik hoef niet eens te kijken om er wat van te vinden. En heb dat ook niet gedaan.

Paaldansen als dat je keuze is? OKe
Paaldansen terwijl de buitenwereld je gezet vindt? oke
Paaldansen in een outfit waar anderen schande over spreken... oke!

Heerlijk mensen, die dingen gewoon eens anders durven te doen. Ook al is dat halfnaakt, met iets meer dan de gemiddelde love handle,.. nee ik vind het allemaal oke. Vult onze samenleving aan. Keer wat anders dan op bokt een berichtje typen,...al kijkend naar de klok want mijn werkdag als kantoormiep is alweer 2 minuten verstreken.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:05

Darah3 schreef:
Anorexia (even als andere eetstoornissen) is een psychische ziekte en is niet zomaar 'aangepraat' door de media.
Je ziet juist dat dit veel voorkomt bij personen die perfectionistisch zijn en ergens controle over willen hebben. En gewicht is makkelijk om controle over te krijgen als de rest van je leven (omgeving) niet onder controle te krijgen is.
Tuurlijk zal de media een rol spelen in hoe het zich uit, maar het speelt geen hoofdrol (meer een samenloop van omstandigheden).

Ook vind ik dat 'graatmagere' modellen niet geweerd moeten worden uit de media. Mensen die van nature dun zijn bestaan ook (en juist wíllen aankomen)!
En je wil niet weten wat voor nare opmerkingen die over zich heen krijgen... (Spreek uit ervaring).

Dit vind ik ook. Je kunt media hier niet volledig de schuld van geven.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:06

Daar had ik niet eens aan gedacht, Loreal en parfum reclame's bijvoorbeeld.

Wacht, ik lig echt in een deuk om het filmpje op je profiel, wauw.

Maar als ik mij niet vergis ben jij ook erg smal en 'iel'. Door je bouw, maar ook door gezond eten en veel bewegen.

Ik weet niet wat ik er van moet denken, ken genoeg mensen die zonder (intensief) sporten en met redelijk eten nog sprieten zijn (já, ook met 30, 40 jarige leeftijd) dus als ik me hun bedenk mét sporten, dan zijn die binnen no time zo als de modellen van nelly bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:07

Ik weet niet waar jij woont, maar de meeste parfum reclame's die hier in bushokjes geshowt worden zijn voornamelijk hoofden, evenals l'oreal reclames en allerlei andere merken waar vrouwelijke modellen in voorkomen.

En om heel eerlijk te zijn ,vind ik die niet schrikbarend dun. Maar die zijn allemaal gefotoshopped en mijn kijk op de wereld is verknipt. Misschien heb ik zelf wel anorexia, wie weet.

Dus te dun mag niet meer geshowt worden, maar te dik des te meer. Want dat is zoveel gezonder dan anorexia.

Als je vreselijk mager bent, word je niet meer ongesteld. Als je een behoorlijk overgewicht hebt, wordt je niet meer zwanger en gaat je lichaam zichzelf 'beschermen' door ook het een en ander aan functies uit te zetten.

Maar dat is wel gezond? Hoeveel boze wannabe moeders stampen er een ziekenhuis in omdat ze geen IVF behandeling (vergoed) krijgen omdat ze te zwaar zijn? En daar dan boos om zijn, want 'moeten ze dan allemaal zo graatmager worden'. Nee, tuurlijk, niet graatmager, maar gezond gewicht kan voor niemand kwaad.

Maar goed. Ik zal een verknipte kijk erop hebben en de verkeerde dingen mooi vinden en een maatje 0 zal me waarschijnlijk niet meer opvallen doordat je daarmee word volgestouwd door de media. Denk ik. Anders weet ik het ook niet meer.

Enneh ,even voor de duidelijkheid, ik heb geen spuughekel aan mensen die maat 38 of ruimer hebben hoor, want m'n vriend is ook geen sportschoolmodel maar die doet gelukkig wel zijn best om op een voor hem gezond gewicht te blijven. En nee, daar is echt geen sixpack voor nodig, dus ik discrimineer niemand die geen maatje 0 heeft.

En de media de schuld geven van anorexia vind ik ook gewoon erg bijzonder.

Vroeger zonder alle media had je ook anorexia hoor, alleen toen gaven ze het nog geen naam. Weet nog wel toen ik in groep 8 zat, toen had iedereen ineens anorexia, was een modeverschijnsel leek het wel. Iedereen die 3x niet at moest gelijk naar de huisarts, was ongezond en moest en zou vast anorexia hebben.

Sommige mensen hebben gewoon geen vet op hun lichaam, hoeven ze niks voor te doen.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:10

xSlvna schreef:
Daar had ik niet eens aan gedacht, Loreal en parfum reclame's bijvoorbeeld.

Wacht, ik lig echt in een deuk om het filmpje op je profiel, wauw.

Maar als ik mij niet vergis ben jij ook erg smal en 'iel'. Door je bouw, maar ook door gezond eten en veel bewegen.

Ik weet niet wat ik er van moet denken, ken genoeg mensen die zonder (intensief) sporten en met redelijk eten nog sprieten zijn (já, ook met 30, 40 jarige leeftijd) dus als ik me hun bedenk mét sporten, dan zijn die binnen no time zo als de modellen van nelly bijvoorbeeld.

Bedoel je mij eigenlijk wat betreft het filmpje? Want dat ben ik niet zelf :D ik ga hem even weghalen denk ik, want als je mij bedoelt dan ben je al de tweede die er wat over zegt.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:12

Ik ben inderdaad ook niet van mening dat Anorexia en Anorexia Nervosa door de media veroorzaakt worden (anorexia is 'gewoon' geen eetlust hebben, anorexia nervosa is dat je je zelf te dik ziet. Even tussen haakjes omdat niet alle mensen het verschil hier tussen kennen heb ik de indruk) Anorexia (nervosa) is namelijk iets psychisch.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:15

Arc_En_Ciel schreef:
Bedoel je mij eigenlijk wat betreft het filmpje? Want dat ben ik niet zelf :D ik ga hem even weghalen denk ik, want als je mij bedoelt dan ben je al de tweede die er wat over zegt.

Ik had het in mijn hele post tegen Raponsje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:17

Anorexia nervosa en andere eetstoornissen hebben inderdaad vaak een heel andere achterliggende oorzaak (controle) maar het kan wel degelijk getriggerd worden door de media. Het hoeft niet, maar gebeurd wel vaak.

H&M heeft poppen gebruikt en daar met Photoshop hoofden van echte modellen op gezet. Het is toch te bizar voor woorden dat ze zoiets doen?
Je zou denken dat elke gek kan zien dat die foto's niet echt zijn, want ze zijn zo ontzettend nep... helaas zijn er nog steeds mensen die er in trappen.

Als je niet in ziet dat er nog steeds heel erg veel mis is met deze branche dan ga ik me toch afvragen hoe goed je daadwerkelijk kijkt. Bijna alles is Photoshop. En als je daadwerkelijk gelooft dat het gros van deze modellen (of actrices in tijdschriften, daar wordt ook flink aan gesleuteld) écht zo dun is dan tuin je er gewoon met open ogen in.

Er is een verschil tussen graatmagere modellen weren en het dun zijn scheppen als onrealistisch ideaalbeeld. Dat is het probleem. Ze zouden geen (van nature) dunne modellen moeten weren, maar ze zouden zich er ook niet toe moeten beperken.

Dat dik meer gezien zou moeten worden en beter zou zijn dan te dun slaat natuurlijk nergens op, het is beiden niet goed. Men zou zich gewoon niet zo vast moeten houden aan dat ideaalbeeld en kijken wat er nou eigenlijk gezond is.

Pearlx schreef:
De modellenwereld is een raar iets. Laatst liet een vriendin me de plus-size collectie zien uit haar nieuw bestelde catalogus en alle modellen die de plus-size kleding aan hadden waren graatmager. Hoe zie je dan als plus size vrouw hoe het valt? :\

Plus size modellen zijn niet graatmager hoor. Meestal vanaf kledingmaat 36 (niet iets wat ik zelf plus size zou noemen, maar goed)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:18

Ik wist echt niet dat de HM dat deed, jeetje... Verbazingwekkend hoe ver men gaat om geen echte mensen meer te laten zien...

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:21

Fiffill schreef:
Pearlx schreef:
De modellenwereld is een raar iets. Laatst liet een vriendin me de plus-size collectie zien uit haar nieuw bestelde catalogus en alle modellen die de plus-size kleding aan hadden waren graatmager. Hoe zie je dan als plus size vrouw hoe het valt? :\

Plus size modellen zijn niet graatmager hoor. Meestal vanaf kledingmaat 36 (niet iets wat ik zelf plus size zou noemen, maar goed)

Dat bedoel ik dus te zeggen Fiffil, waarom zetten ze graatmagere modellen in de folder die speciale plus-size kleding moeten showen? (in dit geval was plus-size gewoon grote maten) Zo zien de plus-size vrouwen toch niet goed hoe de kleding bij hun zou staan of vallen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:22

Dan zijn het dus geen plus size modellen. Plus size is meestal vanaf maat 36, vaak groter.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:22

Als meisje kijk je op tegen vrouwen die ouder zijn dan jij, je wilt later net zo zijn als jij.
Als al deze vrouwen op televisie en in tijdschriften super mager zijn dan denk je dat dit zo hoort.
Dat is de kracht van de media. Het probleem is dat deze vrouwen zo worden gephotoshopped dat ze zelf niet eens meer op hun eigen foto lijken. Hun figuur is dus niet haalbaar. Maar als je onzeker en vatbaar bent voor perfectie is dat een enorme trigger.

Ik vind dat daar wat aan gedaan moet worden. :j
Wat is er mis om een vrouw met maat 40 die in een bikini in een tijdschrift staat? Moeten we vaker doen.

Ik zeg trouwens helemaal nergens dat overgewicht gepromoot moet worden.
Wel walg ik van de reacties die mensen met overgewicht krijgen in het algemeen, het slaat natuurlijk nergens op. Als mensen met overgewicht een positief zelfbeeld hebben dan zullen ze veel sneller geneigd zijn om wél naar de sportschool te gaan voor zichzelf en hun gezondheid. "Because you're worth it".
Als je elke keer in het openbaar weer wordt aangestaard en voor alles en nog wordt uitgemaakt dan zou ik ook niet meer in een tanktop naar de sportschool durven.

Er zijn inderdaad genoeg mensen die van nature slank zijn. Maar zo slank als je in de modellen wereld moet zijn daar moet je echt voor sporten en op je eten voor letten.

Ik sport heel veel inderdaad. Dat is dan ook mijn werk.
Ik ben slank en gespierd, alles behalve iel. Wel pas ik in een maat 36.

Een simpel voorbeeld: Waarom zou hier photoshop overheen moeten? Waarom mag ze niet gewoon zoals ze is in dat tijdschrift? Mensen zijn er in alle soorten en maten het lijkt me goed om dat juist te accepteren en gewoon te laten zien.
Afbeelding

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:24

Fiffill schreef:
Dan zijn het dus geen plus size modellen. Plus size is meestal vanaf maat 36, vaak groter.

Dat probeer ik te zeggen. Waarom geen plus-size modellen om plus-size kleding te showen?

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:26

Pearlx schreef:
Fiffill schreef:

Dat probeer ik te zeggen. Waarom geen plus-size modellen om plus-size kleding te showen?

Dat is een mindf*ck.

Als je zelf een plus size nodig hebt dan wil je zien dat het er goed uit ziet.
Als ze dat op een slank model presenteren dan denk je automatisch dat het er bij jou ook zo goed uit zal zien.

Terwijl als een meisje in de grootste plus size maat nooit gebruikt zal worden om die kleding te laten zien omdat je dan denkt "oh ben ik ook zo dik" etc.

Eigenlijk hetzelfde als de menu kaart van de mac donalds
Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:28

Zoals ik al eerder heb gezegd ziet kleding er vaak gewoon beter uit op dunne mensen. Het model is een soort veredelde klerenhanger.

Met kleding die echter specifiek gemaakt is voor dikkere mensen zou je denken dat ze ook stevigere modellen nemen, maar wss kiezen ze voor het "betere plaatje".

Doutzen Kroes heeft maat 36 en is eigenlijk ook aan de brede kant.
Het is inderdaad jammer dat er zoveel gephotoshopt wordt, maar het is vooral erg omdat mensen denken dat dat een ideaalbeeld moet zijn en zich er wat van aantrekken. Overigens krijgen hele dunne mensen ook nare reacties, dat is niet alleen zo bij dikke mensen. Ik denk dat je dat hebt bij alle uitersten.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:31

De laatste photoshop die ik er in gooi als voorbeeld.
Waarom mag zij niet gewoon zoals ze is op de foto?

Op de eerste foto zie ik een vrouw met een zandloper figuur. Op de tweede foto zie ik een plastic barbie die een zandloper heeft ingeslikt.

http://cdn.lolzbook.com/wp-content/uplo ... -After.jpg

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:31

inderdaad totaal onnodige photoshops, alle drie

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:34

Ik snap trouwens best dat ze sommige dingen retoucheren. Ziet er gewoon mooier uit. Dan heb ik het niet over extreme bewerkingen (compleet verbouwen van mensen). Je kunt er ook in doorslaan...

Robyn Lawley bijv is ook een model met een iets grotere maat. Vind ik veel fijner om naar te kijken dan dat extreem dunne.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:34

Ondanks het feit dat hamburgers op de foto's lekkerder uit zien dan in het echt, zijn ze nog steeds verrukkelijk.

Ik weet niet waarom, maar ik zelf zie 'onrealistische modellen' niet als trigger om slank te blijven, net als dat ik alcoholreclames niet als trigger zie om te drinken, en easysmoker reclames niet om te roken.

Het zijn de zwaktes van de individuen die de reclames een trigger maken, niet de reclames zelf. Zeker zijn reclames gemaakt om in te spelen op de zwaktes van de kijkers, maar dat is logisch vind ik.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:35

Ik vind stevige modellen ook veel mooier. Met stevig bedoel ik flinke heupen, borsten en zelfs een buikje vind ik eigenlijk best vrouwelijk.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:36

Raponsje, je voorbeeld is inderdaad qua figuur niet om te fotoshoppen, maar er mag best wat gesmugd worden op de benen en buik, bij alle 2 de foto's die je aanhaalt. Kijkt gewoon wat prettiger vind ik.

Net als een smudge over een foto van een gezicht om puistjes weg te werken, vergeten haartjes bij de wenkbrauwen, onzuiverheden. Is niks mis mee vind ik zelf, ik photoshop de foto's van mijn moeder nog wel eens. :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:51

xSlvna schreef:
Ondanks het feit dat hamburgers op de foto's lekkerder uit zien dan in het echt, zijn ze nog steeds verrukkelijk.

Ik weet niet waarom, maar ik zelf zie 'onrealistische modellen' niet als trigger om slank te blijven, net als dat ik alcoholreclames niet als trigger zie om te drinken, en easysmoker reclames niet om te roken.

Het zijn de zwaktes van de individuen die de reclames een trigger maken, niet de reclames zelf. Zeker zijn reclames gemaakt om in te spelen op de zwaktes van de kijkers, maar dat is logisch vind ik.

Een alcohol reclame is ook niet te vergelijken met 99% van de vrouwen in de media die slank zijn.

Het zou pas vergelijkbaar zijn als iedereen tegen wie jij op kijkt de hele dag door alcohol zou drinken en jij één van de weinige bent die dit niet doet en ook niet kunt als je zou willen omdat je er geen toegang toe hebt.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:52

'Tegen wie jij op kijkt', wederom een zwakte in mijn ogen. Ik kijk tegen niemand op. Zwak zijn is ook niet de schuld van de media.