vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

some1

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 14:06

Contract loopt nog tot mei. Dus moeten gewoon ff kijken wat de makkelijkste oplossing is :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:10

Jij verdient niet genoeg? Ehhh hij wel dan?

Ben blij dat je voor jezelf gekozen hebt want zo te horen is het nogal een mannetje die het zichzelf er makkelijk van af maakt..

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:49

Jij hebt een 'grotere achterstand'? Niet om het één of het ander, maar wanneer je gaat samenwonen betaal je naar je inkomsten. Diegene die het meest verdient betaald procentueel ook meer.
Laat je vooral niet gekmaken en ga ook zeker niet meer betalen dan dat je deed. Laat meneer lekker van zijn luie reet afkomen en betalen, helemaal met zijn telefoonrekening!

Wanneer zijn abbo op jouw naam staat zou ik hem lekker opzeggen en aangeven dat hij zelf een nieuwe af kan sluiten vanaf die en die datum. Dat hoeft écht niet in overleg zoals de provider aangeeft, helemaal niet als het gewoon op jouw naam staat!!!

Laat je echt niet gekmaken hoor, je hebt zelf je centjes veel te hard nodig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:59

Je kan je abo niet zomaar opzeggen helaas, je moet de duur van het contract nog betalen en daarna ben je uiteraard vrij om op te zeggen. Gelukkig is het al snel mei, dus je zou nu alvast aan kunnen geven dat je het dan direct stop wil laten zetten. Kan je ex ook alvast kijken waar hij zijn nieuwe abo af wil sluiten!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 21:01

joyce2 schreef:
Je kan je abo niet zomaar opzeggen helaas, je moet de duur van het contract nog betalen en daarna ben je uiteraard vrij om op te zeggen. Gelukkig is het al snel mei, dus je zou nu alvast aan kunnen geven dat je het dan direct stop wil laten zetten. Kan je ex ook alvast kijken waar hij zijn nieuwe abo af wil sluiten!

Daar had ik overheen gelezen. Ik doelde meer op het feit dat ze in overleg met ex op moest zeggen.
Als het in mei afloopt zou ik inderdaad nu al opzeggen, zodat je het niet vergeet. Of gewoon nu opzeggen en het restant in 1x betalen. Heeft hij er ook geen plezier meer van...

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:39

JessAndHope schreef:
Niet om het één of het ander, maar wanneer je gaat samenwonen betaal je naar je inkomsten. Diegene die het meest verdient betaald procentueel ook meer.

Je brengt dit alsof dit een feit is, maar dat is niet zo. Afspraken over de verdeling maak je onderling. Er zijn ook genoeg mensen die 50/50 hanteren, terwijl ze een ongelijk inkomen hebben. Een andere verdeling is dat beiden evenveel overhouden na betaling van de vaste lasten. Hier is geen algemene regel voor.

Het probleem van TS is dat ze geen samenlevingscontract hebben waarin hun afgesproken verdeling is vastgelegd. Het is daarom nu niet per definitie zo dat de lasten dan procentueel naar inkomen verdeeld zijn.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:17

Eens met PanniePannie! Je moet zelf kiezen wat je prettig vindt, er is geen regel. Veel mensen in onze omgeving storten alle inkomsten op de gezamenlijke rekening en halen daar dan een deel vanaf voor de privé uitgaven, of ze doen echt alles van de gezamenlijke. Mijn vriend en ik vinden het prettig om het andersom te doen, een deel naar de gezamenlijke storten en de rest gewoon zelf lekker vrij uit kunnen geven (of kunnen sparen). Net wat je wilt! Alleen het is idd wel nodig om zoiets vast te leggen, om problemen te voorkomen waar TS nu tegenaan loopt.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 23:51

Toegegeven, dit bepaal je zelf. Maar zoals TS nu aangeeft was dat bij hun ook het geval (zij betaalde minder). En als dit maanden/jaren zo is geweest (en dat kan je aantonen met afschriften) is het net zo goed rechtsgeldig. Dus ik zou nu zeker niet meer gaan betalen alleen omdat meneer dat wil.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 14:56

Even voor de duidelijkheid: mijn telefoonnummer staat op zijn naam. Dit is alleen te splitsen als je contractovername regelt en dat kost geld. Vandaar dat hun ook zegggen dat het in overleg moet.
Wat mij betreft schaf ik gewoon een nieuw abonnement aan :j

Ik kan wel niks meer gaan betalen, maar dan weet ik ook zeker dat ik de financiën niet in handen krijg en dat het erg lang gaat duren omdat het voor hem zo eigenlijk wel prima is. Ik wil de controle hebben.
Heb net wat dingen nagekeken en zag dat hij de laatste maanden erg weinig geld heeft over gemaakt aan de gezamenlijke rekening :n. En dat terwijl hij de hoogst mogelijke lening bij duo heeft afgesloten om alles te kunnen blijven betalen. Ben wel erg benieuwd waar dat geld dan naar toe is gegaan.
Ga vanavond nog even in overleg met degene die me helpt over wat wijsheid is.
Hij heeft wel ook een deel van onze achterstand nu weg gewerkt dus dat is wel positief. Beetje jammer dat hij niks heeft laten weten :n

Ik zit er momenteel weer even helemaal door heen.
De druk is groot en ik heb het gevoel muurvast te zitten ;(
Moet zometeen weer extra werken wegens zieke en ondanks dat ik het gevoel heb dat ik dit allemaal niet heel lang meer ga trekken zal ik toch moeten vanwege het geld.

Ik zou willen dat ik kon gaan slapen en pas weer wakker worden als alles voorbij is ;(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:00

ik zou kijken of je een administratie kan maken van alles wat je hebt betaalt hij heeft betaalt en wat gemeenschappelijk is geweest. Dan heb je al iets meer waarmee je kan schermen als hij vervelend wordt. Bij rabo internetbankieren zit een programma waarmee je alles kan splitsen. (weet niet of andere banken dit ook hebben)

Verder als hij er blijft wonen dan zou hij op moeten draaien voor de electra en waterrekening, jij maakt hier geen gebruik meer van en hij heeft nu ook de lusten van het huis (en zou redelijkerwijs ook de lasten mogen dragen)

Heb je al een gesprek gehad bij de bank?

Oh ja t komt echt allemaal goed! Het is nu naar maar over een tijdje ben je er blij om.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 15:05

Gesprek bij de bank was verstandiger om te doen zodra de achterstand weg is (morgen zal alles wel verwerkt zijn :) )
Dus dan kunnen we de bank gaan bellen en een afspraak gaan maken. Hopelijk aankomende week al want dan heeft hij toch vakantie.

Hij is van mening dat ik de energie mee moet betalen omdat ik al die jaren minder heb ingebracht :n Dit wordt echt een getouwtrek om misselijk van te worden. Zou zo graag willen dat het al voorbij is!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:11

Ik heb dit gezeur ook ooit gehad toen ik wegging. Ik bracht ook minder in het afbetalen maar betaalde wel alle boodschappen maar dat stond niet op papier natuurlijk.
Wou die me ook achteraf alle rekeningen van TV,internet,elektriciteit etc...laten nabetalen.
Is toch mooi niks van in huis gekomen hoor..Vond de notaris ook onzin.

Sterkte ermee want het is een hele rompslomp die je nu eigenlijk niet nodig hebt,maar waarvoor je nu wel goed je verstand dient te gebruiken!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 15:15

Huizen die je niet meer wil zijn gewoon altijd ellende :n

Met een verbroken relatie en een niet-meewerkende partner moet je er gewoon vanuit gaan dat het je een berg energie, ergernis, tijd en geld gaat kosten waardoor je met een beetje pech nog jaren een restschuld aan het afbetalen bent -O-

Of in ons geval, nieuw huis gekocht in 2009, en oude huis is nu nog steeds niet verkocht... Dus al jaren dat oude huis op ons nek en ik ben bang dat àls er eindelijk een koper komt, we met een restschuld van een halve ton blijven zitten... kun je dus ook nog jaren aan blijven betalen -O-

Dat kun jij ook nog gaan krijgen àls je ex eenmaal zover is dat hij wil gaan verkopen....

Ik duim heel hard voor je dat hij op 1 of andere manier alle kosten over kan nemen en het huis op zijn naam kan zetten!

Of anders dat je het heel snel kan verkopen voor een redelijke prijs...of al is het maar vooral snel, dan kun je tenminste beginnen met afbetalen van je restschuld i.p.v. dat je misschien nog een jaar of wat hypotheek betaalt en daarná pas aan het afbetalen van die restschuld begint :(:)

Of heb je het huis heel goedkoop kunnen kopen waardoor je eventueel de hypotheek met een verkoopopbrengst wel af zou kunnen lossen?

Is het überhaupt mogelijk dat hij het huis "overneemt", kan hij de kosten dragen?
Zo niet echt z.s.m. werk er van maken dat er een bord in de tuin komt :j

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:49

Some1, ik lees ook al een tijdje mee.
Ik vind dat je een wijs en moedig besluit hebt genomen en ik wens je heel veel sterkte met de afhandeling van alles.
In mijn ogen probeer je alles netjes en zo goed mogelijk te regelen, chapeau! +:)+
Ik kan je verder weinig advies geven, misschien alleen of je al bij de gemeente bent geweest om je verhuizing door te geven anders laat hij je ook nog mee betalen met de afvalstoffenheffing...

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 22:51

Hij kan het huis sowieso niet op zijn naam gaan laten zetten :n Dan moet er iemand garant staan en die kan hij naar eigen zeggen niet vinden.

Heb hem net wel nog even te kakken gezet via whatsapp O:)
Hij: Ga je nog reageren? Alles moest toch via mail?
Ik: ben er mee bezig
Hij: hoe moeilijk is het?
Ik: wil nog wel even kwijt dat ik het erg jammer vind dat je de intentie van die brief totaal verkeerd op pakt.
Hij: Van de brief niet wel die mail
Ik: die bedoel ik met brief.
Maar fijn dat je ziet dat de intentie anders is dan jij hem oppakt.
Hij: Nu pak jij mijn intentie verkeerd op

Goh, zou je denken :o?
Geloof niet dat ie in de gaten had dat ik het expres deed O:)

Ben nu echt weer kei moe :j Dit vreet wel echt energie.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:02

Ik zou buiten die mails niet meer communiceren met hem, eigenlijk. Is alleen olie op het vuur.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:09

Laat je niet gek maken door je ex en geef vooral niet te veel toe. Mee moeten betalen aan de energierekening terwijl hij er nog woont en jij weg bent en je `al jaren te weinig hebt betaald`. Ja dag. Daar had ie toen wat van moeten vinden, niet nu.
Zelfde met de telefoonrekening, tot mei is nog twee maanden. Zeg dat ding nu alvast maar af, dan ziet hij maar hoe het gaat per mei.

Voor een niet zo helder kaarsje doe je het zo te lezen toch vrij aardig :D.
Wat een druiloren die familie.

:(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:15

Tieneke schreef:
Ik zou buiten die mails niet meer communiceren met hem, eigenlijk. Is alleen olie op het vuur.

Dat inderdaad. Verspilde energie.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:33

ben het hierboven helemaal mee eens! zo wakker je het vuurtje alleen maar aan

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-14 23:48

Daar hebben jullie wel gelijk in :j.
Niet reageren zit er niet in want dan wordt het ook erger, maar dat soort dingen moet ik niet doen.
Het was alleen te makkelijk om niet te doen :o.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 00:06

Kan me je reactie goed voorstellen! Alleen idd proberen om puur zakelijk te blijven en er boven te blijven staan!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:34

Als je reageert, hou je het feitelijk en heb geen enkele verwachting meer. Niet dat hij je erkent, niet dat hij je waardeert, niet dat hij je snapt. Gewoon niks. Alleen feitelijk. Daarom zei ik al eerder, laat anders iemand anders zijn mail eerst lezen, en laat je reacties ook checken, en zoek in godsnaam een goede advocaat.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 01:40

Goh.. Eigenlijk is dit aan de ene kant de lichtste vorm van liefdesverdriet: beter kwijt dan rijk!
Aan de andere kant zit je nog echt even met materialistische ellende aan je broek..

Maar ook dat komt goed!
Gelukkiger zonder dan met, en die ellendige hobbels van de financiën en het huis die kom je echt wel over!

Fijn dat je hulp hebt van iemand met verstand van zaken wat betreft de wettelijke regels en dergelijke.
Sterk sta je.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:46

TS, ik heb het nergens kunnen vinden, maar heb je inmiddels een advocaat? Dit is geen kattenpis en alleen ga je het niet redden, dan ga je kapot.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:54

Heel veel sterkte TS!
Ik lees het nu oas maar ik vind het enorm dapper van je allemaal!
En fijn dat je verdriet is overgegaan naar boosheid, heltp vaak wel met het verwerken ;).