Help schooltaxi mag niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:29

Vjestagirl schreef:
Beter dan niets?

beter dan niets, dat klopt, het scheelt weer (hooguit) een week taxikosten betalen voor de mensen die het nodig hebben, je hebt gelijk, echter scheelt het ook in begeleiding inhuren omdat je die 250 euro kwijt bent het een gaat ten koste van het ander.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:20

Ik denk dat ik maar naar België ga verhuizen.. :)

"Omdat iedereen daar lacht :)ddd"

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:25

eerlijk is eerlijk, soms slaat leerlingen vervoer nergens op. Hier in ons dorp hebben we een sbo, speciaal basis onderwijs. Kinderen die verder dan 6 km van school wonen kunnen met de taxi. Ons dorp is lang, we hebben lintbebouwing. @ kinderen hier in de straat gaan met de taxi. Kinderen in de traat even verder op, moeten zelf. Is in hetzelfde dorp.

Mijn zoon zit op SO. Speciaal onderwijs. Niet te verwarren met sbo svo. En moet elke dag 45 km reizen.

*Belgie, Niet zo slecht idee, Dat taaltje is zo zacht...*

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:48

Even terug on topic, misschien een lijstje maken van mogelijke oplossingen/wegen om te verkennen voor de TS?

Ik heb voorbij zien komen:

Besluit aanvechten:
- contact opnemen met de SP om besluit aan te vechten
- contact opnemen met de wethouder zelf om situatie uit te leggen
- contact opnemen met de patiëntenvereniging
- contact opnemen met de school
- contact opnemen met andere ouders die hier ook door geraakt worden (eventueel via school)

Met het OV:
- trainen om met het OV te kunnen, metro eerder/later nemen om pesters te ontwijken
- student/werkende zoeken om mee samen te reizen, eventueel tegen kleine vergoeding
- aanbod van Bokker (weet even niet meer je naam ;) ) aannemen voor begeleiding bij overstappen
- uitzoeken of er OV begeleiding vanuit de NS/andere vervoerder is op jullie traject
- kijken of je op een centraal punt met meerdere leerlingen van school kunt afspreken en vanaf daar samen reizen onder begeleiding van 1 ouder (roulatieschema)

Met auto/busje:
- familie/vrienden vragen te helpen, schema maken om zelf te brengen/halen
- onderhandelen met taxibedrijf over eigen bijdrage om met de taxi te kunnen blijven gaan (gebruik hiervoor eventueel PGB)
- samen met andere ouders die met taxi reizen zelf busje kopen en uitbaten

Afstand verkleinen:
- verhuizen naar een plek dichter bij school
- dochter toch naar een internaat
- toestemming voor thuisonderwijs aanvragen

Als er nog andere dingen zijn, zet ze er bij!

Electra63

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:02

Sofie +:)+

Ik heb de indruk dat TS niet zit te wachten op oplossingen/adviezen. Ze was net nog online.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:08

Da's een aanname. Misschien zit ze er vooral niet op te wachten om zich weer bloot te stellen in dit topic. Of misschien heeft ze het topic uit frustratie weggeklikt, dat kan natuurlijk, dit is al pagina 25.

We hebben geen idee wat mensen buiten Bokt doen met adviezen die ze lezen. En hoewel het best prettig is om daar wel wat over te horen, is dat geen verplichting en kunnen we daar ook geen conclusies aan verbinden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:10

Super Sofy :j

@Shadow, ondanks dat er flink met modder is gegooid zijn er zoals in bovenstaande post al te zien is een hoop goeie tips langsgekomen. Dat is de truc van bokt: door de modder heen lezen naar de goede adviezen :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:14

Shadow0 schreef:
Da's een aanname. Misschien zit ze er vooral niet op te wachten om zich weer bloot te stellen in dit topic. Of misschien heeft ze het topic uit frustratie weggeklikt, dat kan natuurlijk, dit is al pagina 25.

We hebben geen idee wat mensen buiten Bokt doen met adviezen die ze lezen. En hoewel het best prettig is om daar wel wat over te horen, is dat geen verplichting en kunnen we daar ook geen conclusies aan verbinden.

Dat is inderdaad een aanname +:)+ . Maar als je een topic opent en je wilt echt advies of hulp, dan moet je wel een beetje openheid van zaken geven, anders heeft het hele openen van een topic geen zin.
Toevallig woon ik vlakbij Pernis en heb ik daar wat kennissen wonen. Wie weet als TS had aangegeven, waar haar dochter ongeveer op school zit, dat hulp was gekomen of een goed advies. Maar ik geloof eerder dat TS liever heeft dat alles bij hetzelfde blijft en niet op adviezen of hulp zit te wachten. Jammer, want met afwachten kom je sowieso geen stap verder.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:54

Magrathea schreef:
Super Sofy :j

@Shadow, ondanks dat er flink met modder is gegooid zijn er zoals in bovenstaande post al te zien is een hoop goeie tips langsgekomen. Dat is de truc van bokt: door de modder heen lezen naar de goede adviezen :+

Dat klopt, en de opsomming van Sofy was heel netjes. Alleen we weten niet of de TS er wat mee doet en conclusies daarover zijn voorbarig. Het is te simpel om te zeggen dat de TS dat blijkbaar niet wil, omdat ze niet meer reageert (na 25 pagina's waar behalve nuttige tips ook een aantal minder vriendelijke opmerkingen langs komen.)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 08:48

Electra63 schreef:
Shadow0 schreef:

Dat is inderdaad een aanname +:)+ . Maar als je een topic opent en je wilt echt advies of hulp, dan moet je wel een beetje openheid van zaken geven, anders heeft het hele openen van een topic geen zin.
Toevallig woon ik vlakbij Pernis en heb ik daar wat kennissen wonen. Wie weet als TS had aangegeven, waar haar dochter ongeveer op school zit, dat hulp was gekomen of een goed advies. Maar ik geloof eerder dat TS liever heeft dat alles bij hetzelfde blijft en niet op adviezen of hulp zit te wachten. Jammer, want met afwachten kom je sowieso geen stap verder.

Ik denk eerder dat de TS het gewoon allemaal even niet meer weet. Voor ons als buitenstaander lijkt het allemaal heel simpel maar als je er midden in zit is het dan helemaal niet. Ik denk dat sommige mensen in dit topic dat vergeten. En het is onzin dat ze direct moet reageren. Ze kan soms ook even de tijd nemen het een en ander te laten bezinken. Misschien heeft ze het lijstje wel uitgeprint om het te bespreken in haar omgeving of er eens rustig naar te kijken.

Tuurlijk heeft TS het liefst dat de situatie onveranderd blijft. Maar hebben we dat niet allemaal als er iets gaat veranderen wat eigenlijk altijd prima gaat. Ik wel. Je zet eerst je hakken in het zand.. Mocht dat niet werken dan ga je verder kijken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 01:33

WilmaBoy schreef:
spicegirl schreef:
jouw kind, jouw probleem hoe ze naar school gaat, eerlijk gezegd.
.

wow! dat zo een mentaliteit nog bestaat de dag van vandaag!
Solidariteit is voor jou ongekend feit. Gelukkig ben jij perfect, en ik hoop dat je voor de rest van je leven niets mag tegen komen, maar mocht het wel het geval zijn, hoop ik dat andere mensen je wel zullen helpen!

Wow..... ik schrok hier ook enorm van.

Stel dat jij zelf gehandicapt wordt door een auto ongeluk ofzo... dan wil je toch ook niet 24/7 thuis zitten. Dan wil je toch ook hulp.

Ik ken je situatie TS.
Mijn broertje heeft het zelfde probleem.
Hij woont een soort van op zich zelf. Hij moet nu met de bus met overstap naar de zorg boerderij.

Mijn broertje is ernstig hartpatiënt en slechtziend.
Hij kan niet lezen, niet klok kijken.
Maar door allerlei aanpassingen gaat hij nu wel met de bus.
Het heeft wat organisatie en tijd gekost. Maar sinds 2 weken gaat hij zelfstandig heen en terug.