Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Hmm, nee, ik vind mezelf niet zielig. Ik erger me echter wel kapot aan al die zogenaamd grappige mensen (jij moet ook rekening houden met mij, ik vind planten namelijk zielig)(weet je wel zeker dat dat kopje koffie geen vlees bevat?)(maar die koe was vegetariër hoor!) die vervolgens blijkbaar gaan verwachten dat ik ze een stukje vlees voorzet, want hè, die vegetariërs zijn maar een raar volk. Ofzo.
Pfft, nee, ik ben blij dat ik niet bij de bovenstaande groep hoor
Nemurin schreef:Als iemand het juist fijn vindt om vlees te eten (of het tenminste niet erg vindt) moet die persoon dat ook toegestaan worden.
verootjoo schreef:Whaha... Geen suikerverslaving... Integendeel... Op vakantie hebben we nooit appelmoes, zoete toetjes eet ik nooit, en verder ook weinig suikeris echt puur de appelmoes die ik zo lekker vind. Het liefst zelfgemaakt, dan doe ik er ook minder suiker door.
En nee, ik word het niet zat. Vind appelmoes heerlijk![]()
Ben verder totaal geen moeilijke eter, lust alles, ook zonder appelmoes, maar het maak het gewoon lekker af
Shadow0 schreef:Nemurin schreef:Als iemand het juist fijn vindt om vlees te eten (of het tenminste niet erg vindt) moet die persoon dat ook toegestaan worden.
Maar het wordt ook niemand verboden heAls de stelling was 'alleen vegetariers welkom op bruiloft' dan was het weer een ander verhaal. ("Eet je wel eens vlees? Sorry, dan hoef je niet op ons feestje te komen.")
Wat me wel op blijft vallen is dat men beide situaties gelijkwaardig probeert te maken. Maar dat klopt niet.
Een vegetarier kan NIET zonder (fysieke, morele) problemen een keertje vlees eten, een vleeseter kan wel een dagje vlees overslaan. Het is niet correct om te doen alsof dat dezelfde situaties zijn, want dat klopt niet.
maura schreef:Kinke schreef:Maar goed…ik mag aannemen dat diegenen die de TS uitnodigt voor het diner, het bruidspaar zo goed kennen dat ze weten dat de TS echt een probleem heeft met vlees serveren. Dus dan is het toch sowieso geen probleem?
Het is ook niet echt een probleem want TS heeft geen concrete trouwplannen. Maar als ze die zou hebben zou ze wel een probleem hebben, want haar eigen vader vindt dat ze het niet zou kunnen maken om haar gasten geen vlees voor te zetten. En om nou je eigen vader niet uit te nodigen op je bruiloft is ook weer zo wat.
Appelmoes_11 schreef:verootjoo schreef:Whaha... Geen suikerverslaving... Integendeel... Op vakantie hebben we nooit appelmoes, zoete toetjes eet ik nooit, en verder ook weinig suikeris echt puur de appelmoes die ik zo lekker vind. Het liefst zelfgemaakt, dan doe ik er ook minder suiker door.
En nee, ik word het niet zat. Vind appelmoes heerlijk![]()
Ben verder totaal geen moeilijke eter, lust alles, ook zonder appelmoes, maar het maak het gewoon lekker af
Dankjewel voor het compliment
.
maura schreef:En hoe denken ouders hierover? Eén van de doorgewinterde vleeseters (was dat Urielle?) heeft zelf kinderen. Zou die zich gepasseerd of onwelkom voelen op de bruiloft van haar eigen kind als dat kind zou weigeren vlees op tafel te zetten? Stel dat he, want zoals ik het begrijp zijn die kinderen zelf ook dol op vlees dus de kans dat die een geheel vegetarisch menu kiezen is niet zo groot.
Urielle schreef:Shadow0 schreef:Urielle: vind jij het 'op jezelf gericht' als iemand morele waarden over vleeseten belangrijk vindt? Dat vind ik een beetje een wonderlijke gedachtengang namelijk.
Wel als je die anderen ook oplegt ja
Urielle schreef:Shadow0 schreef:Urielle: vind jij het 'op jezelf gericht' als iemand morele waarden over vleeseten belangrijk vindt? Dat vind ik een beetje een wonderlijke gedachtengang namelijk.
Wel als je die anderen ook oplegt ja