Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:34

Ik kan me daar ook best kwaad over maken. Over de boze mensen dan. Het knmi waarschuwd niet voor niets. Beter een paar keer teveel waarschuwen waardoor er schade en mensenlevens gespaard blijven dan niets doen en grote problemen krijgen.

En als ze niet waarschuwen en er is flinke schade komen de schadeclaims en de boze berichten er ook. Dat het een schande is dat er niet gewaarschuwd is.

Bij flinke wind ga ik ook alleen de weg op als het echt nodig is, lees doktersbezoek oid. De rest kan wel wachten. Ik vind het niet erg er in te rijden maar idd de medeweggebruikers en bomen, stroomdraden enz die kunnen omvallen. Die kom ik liever niet tegen.

F_Orumster

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:36

Eens met Sakkia.

Ik ben overigens wel gewoon naar het werk gegaan... vermijd wel de spits, maar tja eh...
Moet ik eigenlijk thuis zitten dan? We zijn ongeveer het meest noordelijke gebouw van groningen stad, dus het zal me benieuwen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:36

Gypsy schreef:
Dankjullie, nu voel ik me al niet zo gek meer!
De bus gaat idd precies dezelfde route, maar dan zit er een ervaren chauffeur achter het stuur, daar heb ik meer vertrouwen in eigenlijk. Ik heb de route nog niet zo vaak gereden, en heb mijn rijbewijs ook nog amper een jaar, dus dat weegt ook mee.

Je zit wel in een enoooorme windvanger he...

Ik rij liever met mn eigen auto...rustig met 90 achter de vrachtwagens aan dan..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:37

karuna schreef:
Gypsy dat verandert de zaak, je bent nog geen ervaren rijder. Dat maakt het idd wel enger. Ik ben niet snel van slag met rare weersomstandigheden. Alleen zware regen heb ik een hekel aan omdat we daar een minder fijne ervaring mee hebben gehad.

Wind of sneeuw is niet zo erg, kwestie van stuur niet te strak vasthouden en ontspannen blijven.

Idd, op de vertrouwde polderweggetjes waar ik doorgaans over scheur kan ik nergens mee zitten.
Maar de snelweg doe ik niet zo vaak dus die vind ik best spannend.

Jolliegirl, ik mag de auto van mijn ouders lenen omdat die veel zuiniger rijd. Maar dat is dus de eerste auto in mijn vader zijn leven die hij echt helemaal gloedjenieuw heeft gekocht.
So much as a scratch op dat ding en ik word onterft. :oo

Liever in de windvanger dan. :Y)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:38

Nou ik ben vooral bang voor de aanzuigende werking van vrachtauto's :o
Ligt er wel een beetje aan van welke kant de wind komt. In oktober had ik er geen last van toen ik naar huis reed. Nu komt de wind van de andere kant en zal ik er waarschijnlijk wel last van hebben.

Mensen moeten echt altijd wat te zeuren hebben. Voor ons is het nooit goed (genoeg)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:40

Je kunt ook achter de vrachtwagns blijven rijden. :)
Ik moet vanavond vanaf capelle naar alblasserdam over de brienenoordbrug..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:40

Ik hoop dat de vrachtwagenchauffeurs wijs zijn; alleen de weg op als je vol bent!
Mijn vaders firma legde de chauffeurs een rijverbod op voor degenen die leeg waren.
Zeer verstandig al dan niet noodzakelijk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:41

Nee van tegenliggers ;)
Ik rij tweebaansweg.........

Mijn vriend heeft hopenlijk een half dagje, dus dan zijn we gezellig met z'n tweeën vanmiddag thuis

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:43

De wind valt nu nog erg mee, ben benieuwd hoe snel het zo dan erger wordt. Hoe laat verwachten ze de eerste buiten in regio utrecht?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:44

Ten noorden of ten zuiden van Utrecht ?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:44

Hier valt de wind nog mee, hoop dat het zo blijft, zit een beetje met de terugweg van school naar huis in mn maag

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:45

Noord

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:46

toen ik vanochtend om 8 uur naar het werk ging (op de fiets) was het nog normaal maar nu net naar huis voor pauze werd de wind al redelijk sterk.
Gelukkig de weg naar huis met de wind mee maar hoefde niet veel te trappen. ben bang dat we om 12 uur wel eens allemaal naar huis kunnen als de wind zo blijft aansterken.

ik woon dus in west friesland (harlingen franeker leeuwarden)

karuna
Drukke kabouter

Het noorden in de loop van de ochtend al, ik verwacht dat Utrecht einde ochtend al flink doorwaait. Hier zou het rond de middag zijn maar we zitten wat oostelijker. Hangt van de snelheid van de buiverplaatsing af.

Hier is het weer ietsje vlageriger met de wind. Kipjes zitten op hun buitenste ren. Niet de hele tuin voor hun eigen veiligheid weer. Vorige keer was er een overheen geschoten en die waaide bijna weg. Wordt het te erg gaan ze helemaal naar binnen met de deur dicht.

stunning

Ik vind het hier in Drenthe ook al behoorlijk hard waaien hoor.. Hoef pas vanmiddag laat op school te zijn, maar als het echt zulk weer word, mooi niet dat ik dan heen ga!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:47

Ik heb geen raam in het lokaal waar ik nu zit, hoe is het weer in Rotterdam? :+
Ben gelukkig om half 11 al uit.
Vanochtend waaide het wel flink, was goed koud!

Shirley

moonsparkle schreef:
Noord

Citaat:
In de kustgebieden komen zware windstoten van 75 tot 100 km/u voor. In de middag gebeurt dit ook elders in het land. In de provincies Zuid-Holland, Noord-Holland, Friesland, Groningen, Flevoland, Drenthe, alsmede het waddengebied en op het IJsselmeer komen dan zeer zware windstoten van 100 tot 120 km/u voor, in het waddengebied tot 130 km/u. Pas vanavond en vannacht nemen de windstoten in het binnenland af.
Opgesteld: donderdag 5 december 2013 09:13

lifeofmarit

Hier is het paarse vak van Nederland, het waait redelijk hard maar nog niet zo hard als toen in Oktober

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:48

Hier begint het nu ook lekker te waaien... (omg Utrecht) en zo te zien gaan we het ook niet droog houden. De konijnen in de tuin zijn helemaal jolig, springen alle kanten op. Dus dr is écht storm op komst :+
Ik had eigenlijk straks les met m'n paard, maar die heb ik afgezegd. Ik vind paardrijden in de storm toch niet echt prettig hoor... En m'n paard is al zo'n paniek zaaier, dat gaat dan nog wat worden als de mijter van Sinterklaas ineens langs komt vliegen := straks maar lekker z'n stalletje uitmesten, hij staat nu buiten maar rond het middaguur komt hij gaat hij weer naar binnen. Volgens buienradar moet het tegen die tijd wel flink regenen en het KNMI waarschuwt dan voor flinke windstoten. Dan heeft hij in ieder geval een lekker droog stalletje en flink wat hooi.
Het fijne is nog dat ik vanmiddag naar m'n vriend toe moet 90km verderop. Ik ben opzich niet bang om in de storm te rijden, maar ik ben wél bang voor sommige mede weggebruikers die rare dingen gaan doen met slecht weer.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:48

Jeeeej mijn laatste uur valt uit :):) Nu kan ik ipv 6 uur al om 4 uur weg van school! Misschien dat ik het red om nog eerder weg te gaan.. Half 8 thuis mot dan toch wel lukken van Amsterdam naar Haarlem? :+

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:49

mariekeoo schreef:
Veel groningers eigenlijk hiero. Maar nog nooit een bokker herkent haha

Hoho, je kent mij ja

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:51

Ik woon in Belgie en werk in Zandvliet (Haven van Antwerpen), een paar meter van de westerschelde.
Hier zeggen ze dat de schelde veeeel hoger gaat dan normaal. De kades hier zijn lager ivm het laden/lossen van containers op schepen. Als het klopt wat ze zeggen, is de kans wel groot dat het hier onder water komt te staan. Het is hier echt een 'trekgat' dus als het hier waait is er niks wat de wind tegenhoudt.
Nu waait er een licht briesje en is er wat bewolking, vanmorgen met de zonsopgang hadden we hier roze/ paarse lucht.

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:52

De wind trekt hier in Groningen-city al aardig aan. De schutting ( 14 jaar oud) even extra gestut met een paar palen. :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:53

Ehm eerlijk.. ik zie niet veel meer wind als normaal.. ik voel ook niet overdreven veel wind momenteel. Dus ik denk dat die storm hier of nog moet komen, of wel mee gaat vallen :p

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:54

Jongens het hoogtepunt valt pas in de tweede helft van de middag en begin van de avond ;)
Het is pas code oranje vanaf 13.00 uur.