Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:12

Misschien bij de mensen waar het meevalt dat het daar inderdaad meevalt.
Het is moeilijk te zeggen.
Verschrikkelijk voor de 2 mensen die zijn omgekomen en ook voor de mensen die schade hebben.
De lucht is hier ondertussen wel blauw geworden het lijkt minder te waaien nu.
Ik zit op dit moment in scherpenzeel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:12

Hier spookt het idd in Friesland

O ja mijn kipjes.. gelukkig zitten ze in een ren kunnen ze niet wegwaaien

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:13

Celiien schreef:
LAten we het erop houden dat als ik nu naar buiten kijk, het bijna windstil is :') ?

Ja, na drie keer een opmerking van die strekking weten we dat nu wel. Andere delen van het land alleen niet.

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:13

moet er zo toch aan geloven dat de hond uitgelaten moet worden, en ik moet ook nog medicijnen gaan halen.. brrrr

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:14

Waait hier ook enorm!
Me schutting is stuk..

Me vriend was vrij van ze werk maar is wel al de hele ochtend weg met de brandweer

Bonny_CT

dit is vlak bij ons

Afbeelding

Celiien

Rosa_ schreef:
Celiien schreef:
LAten we het erop houden dat als ik nu naar buiten kijk, het bijna windstil is :') ?

Ja, na drie keer een opmerking van die strekking weten we dat nu wel. Andere delen van het land alleen niet.

Waaaauw sorry dat ik het ff zeg :=

En ik woon in Zoetermeer, naast den haag en dat zou toch wel een van de code rood gebieden zijn ;)

Anoniem

Rosa_ schreef:
Celiien schreef:

Idd wees nou maar blij dat t bij jou windstil is, want in die harde storm is t nou niet bepaald fijn (vind ik)

dito

jeetje ik las het ook van 2 doden. Ik reed net ook op de weg en voor me lag een boom met wortel en al op de weg, echt levens gevaarlijk zou maar op je auto vallen

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:15

Rosa_ schreef:
Celiien schreef:

nou zeg.. wind je niet zo op!

Berdien

Hier is net de bovenkant van een boom gewoon afgerukt. Heel bizar. Het regent er nou ook bij. Mijn auto staat onder bomen geparkeerd, ik knijp 'm nu wel.

Maris__

Hier in Friesland is het ook drama, bomen waaien om, dakpannen vliegen van het dak, erg gevaarlijk! Bah, niks aan... -O-

onley

Bonny_CT schreef:
dit is vlak bij ons

[ Afbeelding ]

:wow: damm

_KellyAV

Hier gaat het ook lekker tekeer.. Ik kreeg net een berichtje dat mn trailer weggewaaid was en in het hek hing. Ding stond gewoon op de handrem en de andere trailers stonden nog wel. Ook liggen er al de nodige takken en bomen op de weg

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:16

Ik trek mijn woorden in dat het hier mee leek te vallen, toen ik om 10 uur naar de paarden ging ongeveer begon het ook te regenen en toen ik aankwam was het noodweer.
Dat stopte vrij snel maar die wind omg zeg....
Je zit daar in een opener gaat en ik kon amper achter komen om mijn pony te halen, waaide zo de draad in + modder.
Paardliefjes allemaal die buiten staan hebben er weinig last van en staan met hun dikke hol tegen de wind in te eten.
Ben blij dat de babys binnen staan.
Mijn shetlanders staan aan de overkant met zijn 2 in pension en de 1 zou al binnen blijven vandaag maar ik ben toch blij dat ze de ander erbij binnen hebben gelaten :')
De wind daar is zo stevig dat ik ze al weg zie waaien en de trampoline van de buurman was van de achter naar de voortuin gewaaid :+
Dit is 1 van de weinige dagen dat ik ze graag binnen zie.

Om 2 uur moet ik gaan werken... moet 25 min rijden, wat denken jullie?
Zoiezo eerder vertrekken maar is het nu het veiligst binnendoor of over de snelweg?
In mijn model koektrommel oude fiat panda.
Ik ben niet snel bang maar ik zie het nu even niet zitten

Kwam net ook thuis en naast ons huis is de halve boom afgewaaid -O-

Edit; wauw die bomen bonny :|

eilleen333

Mijn hond waaide net om :P .

Hier valt het mee qua schade... Schuitting van de buren hangt er een beetje gek bij, en ons zeil wat over de fietsen gespannen was begon in te scheuren, dus die hebben we weggehaald. Verder (nog) geen schade...
Ik zit in Zwolle

Zeeuwsemeid

Nou het waait hier flink, 't is beide handjes aan het stuur in de auto. De kering is afgesloten voor al het verkeer en zover ik weet mogen er ook geen bussen en aanhangers over de Zeelandbrug.. Ben toch blij dat ik vandaag ben thuis gebleven, al die ellende ga ik niet door voor 4 uurtjes school.

Urielle

Celiien schreef:

Dat is hier ook tussendoor. Maar dan ineens gaat het weer tekeer. Beetje rare storm.

Mijn trailer staat met opzet nog aangekoppeld op het erf. Als hij gaat gaat de auto mee.

Urbiezira

Normaal vind ik een beetje stormen altijd wel gezellig, en stond vanochtend op en dacht: ach, het zal wel meevallen. Maar het Vondelpark is hier bij ons afgesloten en de brandweer adviseert iedereen in Amsterdam om binnen te blijven. Straks maar even mijn moeder bellen om te vragen waar zij is met de auto.

Aagje_Nimbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:17

Kan iemand vertellen hoe het is in/rondom Venray? Ik moet rond kwart voor 2 met de auto daar naar toe. :+

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:17

Lente schreef:
Volgens mij is dat dak er niet af hoor. Kan niks vinden op de nieuwsbronnen!

Waarschijnlijk niet het hele dak hoor! Ik kreeg een tweet via een meisje uit mijn werkgroep. Daarin stond dat de trein niet verder reed naar Amsterdam Centraal, want onderdelen van het dak raakten los en er vlogen allemaal glasplaten door de lucht. Mijn telefoon laat het weer afweten dus ik kan niet citeren helaas.
Ze hebben ook de perrons afgesloten daar.
Laatst bijgewerkt door Niniee op 28-10-13 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:18

Mijn vriend heeft nog een poging gedaan naar college te gaan in Amsterdam, maar er rijden inderdaad geen treinen meer (vanaf Haarlem). Dus hij is op de weg terug.
Wij wonen aan de rand van de stad, dus de weilanden beginnen direct naast ons huis. De wind heeft hier dus behoorlijk vrij spel, tussen de appartementen waai je bijna om als je loopt, maar er is gelukkig niet veel wat stuk kan/om kan vallen. wel plantjes van de balkonnen zien liggen op de stoep, ook niet fijn als je die op je hoofd krijgt natuurlijk...

Paardjes staan hier ook buiten, ik vind het maar eng, maarja binnen is ook niet bepaald veiliger...
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 28-10-13 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Mn moeder is ook zo lekker he, nu al 2 keer gebeld neemt ze niet op, ze kent mij ze weet dat ik me vet snel zorgen maak en alles, al helemaal gezien zij op t platteland woont, in t platteland post bezorgd en schuttingen om dr huis heeft en een paar flinke bomen.. K wil even weten hoe t daar gaat, zal wel mee vallen maar damn zet je mobiel dan ff op geluid mens |o

maralyn

Ik ga straks ff buiten filmen....Leuk...Met geluid erbij!

Heb het vermoeden dat niet mijn buren, maar daar naast, hun boom ook gaat sneuvelen!.

karuna
Drukke kabouter

Arme boom, dat is een oudje zo te zien.

Mm de p2000 meldingen beloven niet veel goeds, vreemd genoeg alle dorpen om ons heen veel meldingen, wij een. Maar vooral de route die manlief naar huis moet rijden en rondom stal veel meldingen van bomen, takken en stormschade. Even afwachten dus.

Hoorde net wel een kind gillen bang achter ons, zal wel een tak zijn afgewaaid.