Geesten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 01:56

cherell0 schreef:
Maakt niet uit hoor , destijds was ik er idd een beetje teveel mee bezig .
Nu vind ik het nog wel interessant en geloof zeker in meer tussen hemel en aarde , maar ben zelf veel aardser geworden .

dat er meer tussen hemel en aarde was, had ik al heel lang al geloofd.

alleen sommigen willen bewijzen zien, en dat is soms lastig aan te tonen.

je moet erin geloven of juist niet. :)

Lovemyponys5

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 07:56

ik zie dit topic nu pas en heb al best veel gelezen sommige dingen lijken mij egt eng.
ik zelf heb ook best veel gezien. toen ik in groep 8 zat moest ik tijdens gym heel nodig plassen. dus ik loop naar de kleedkamer zie ik daar een schim in de vorm van een kind op een bankje zitten. lijkbleek kom ik de kleedkamer uit zegt de leraar miss kun je beter naar huis gaan. hij dagt denk ik dat ik ziek was. ik heb het toen aan me moeder verteld, ze geloofde me en vertelde dat mijn broer vroeger heel veel met mijn toen al overleden oma speelde. en bij mij op zolder hebben we drie slaapkamers, 1 van mijn zus ze was rond de 23jaar. zij moest op zolder slapen. na een week was zo bang dat ze in de woonkamer op de bank sliep. en na een half jaar op zichzelf is gaan wonen. nu zet ze egt geen stap meer op zolder. dan heb ik nog een zus. en die zij ach dan slaap ik daar wel, maar omdat zij elke dag schimmen voorbij zeg komen en mensen hoorden praten enzo slaapt zij er ook niet meer.

verder heb ik vaak als ik op mijn kamer zit en er is niemand thuis dat ik iemand een deuntje hoor neuriën en me dan heel zachtjes roept.

oja er schiet me net iets te binnen.
ik was met een goeie vriendin bij mij paarden. verder was er nieman.d hoorden we allebij ineens ga weg ga weg. alle ponys schokken zich dood en rende weg. dus ik en mijn vriendin gauw kijken is er niemand.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:05

Grappig ik zat gisteren te twijfelen of ik dit topic omhoog zou schoppen. Heb besloten om het niet te doen en nu is hij alsnog omhoog gehaald. :D

Zijn er meer bokkers hier die kunnen pendelen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 08:46

lor1_1984 schreef:
Hier is er eens een deur open gegaan (klink naar beneden en langzaam open gegaan) terwijl er verder niemand was, gevolgd door keihard gestommel en gebonk in een voorraadkast. :oo

Verder dingen als ineens vlagen tocht, bepaalde geuren, gerommel in kasten, schimmen, soort van overgenomen zijn.
En wsl nog wel meer waar ik zo gauw niet op kom.

Gohya, merk jij weleens wat bij jouw land?
Ik weet nl dat er een hoop activiteit is op het terrein wat eraan grenst. :)

Je bedoelt het terrein van Veldwijk?
Ik heb op mijn weiland niet echt rare dingen mee gemaakt,wel wonderbaarlijke dingen met mijn paarden als die doodziek waren.Het was voor de D.A. toen onbegrijpelijk wat er gebeurd was.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:09

Jaren in de thuiszorg gewerkt.Ik kwam bij een indonesische mevrouw.Tijdens het koffie drinken kwam het op glaasje draaien en ze werd heel boos dat mensen dit doen.Ze sloeg met haar vuist op de tafel keek mij heel boos aan en zij dat je dat nooit doen moet,want je haalt iets binnen en dat gaat nooit meer weg.Is iets van 20 jaar geleden en ik weet het nog.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 09:21

Wat leuk dat dit topic weer omhoog is geschopt. :D Ik heb geloof ik niet echt iets meer meegemaakt. Alleen een tijdje terug dat mijn lamp de hele tijd aan-uit ging en toen ik zei ''ga weg'' bleef die uit. Gelukkig vind ik het inmiddels niet meer eng. Als ze niks in de fik laten vliegen en zo lang ik me er gewoon bij voel dan vind ik het best en mogen ze op mijn kamer zijn. :Y)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:21

Ik heb het nooit gedaan en zal het ook nooit proberen.
Ik begrijp best dat er mensen zijn die uit nieuwsgierigheid dit tóch proberen,ook omdat ze er niet in geloven.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 09:22

Geesten oproepen heb ik ook nooit gedaan, daar ben ik dan wel weer te bang voor. Soms als ik denk dat er iets in mijn kamer is zeg ik wel van ''Als je hier bent geef dan een teken.'' of iets in die trant maar glaasje draaien of zo vind ik ech eng.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:23

De geest die hier in huis was wilde naar het licht,en daarom liet hij weten dat hij er was.Hij tikte me heel vaak op me schouder,of er kwam een ijskoude vlaag langs me benen.
Sinds hij naar het licht is gegaan,blijkbaar heb ik hem daar heen geleid,is het vrij stil in huis.
Het heeft heel lang geduurt voor ik wist wie die geest/ziel moest zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:24

fourseasons schreef:
Geesten oproepen heb ik ook nooit gedaan, daar ben ik dan wel weer te bang voor. Soms als ik denk dat er iets in mijn kamer is zeg ik wel van ''Als je hier bent geef dan een teken.'' of iets in die trant maar glaasje draaien of zo vind ik ech eng.

Ik voelde dat er een geest in de douche zou zijn,dus toen ik vroeg om een teken,kreeg ik steeds een lange rode kras op me been.Steeds op dezelfde plek.Toen zei ik dat die moest oprotten,en sindsdien geen kras meer op me been.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:39

Wat een verhalen allemaal zeg!

Ik heb vroeger een keer de vader van mijn opa in m'n deuropening zien staan. Ik was gek genoeg totaal niet bang en ik kan het me nog heel goed herinneren. Maar volgens mijn familie was het gewoon een droom.
Mijn moeder heeft een keer 's nachts een meisje in de gang zien dansen, toen dacht ze dat ik het was maar toen ze mij riep ging dat meisje weg.
Verder hebben wij hier jaren last gehad van een licht die op bepaalde momenten ging knipperen.
En op de begrafenis van mijn oom hebben een paar mensen uit de familie hem mee zien lopen in de rouwstoet richting de kerk.

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:43

iew kras op je been? was je niet hartstikke bang?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:22

Pendelen deed ik vroeger wel eens in een bescherm cirkel ( zie wicca geloven)
Maar ook dit is de geesten verzoeken en dus een deur openen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:36

Pendelen is zo gevaarlijk niet hoor. Als je maar niet al te gekke vragen stelt of te veel waarde hecht aan de antwoorden als je niet 100% zeker weet met wie je praat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:38

haflover3 schreef:

Ik dacht eerst dat ik het zelf per ongeluk had gedaan,maar toen het elke keer gebeurde,ben ik het in de gaten gaan houden.En ik deed het dus niet zelf,toen wist ik genoeg.Toen ik dus zei dat die moest oprotten,gebeurde het ook niet meer.
Nee bang was ik niet,schrok wel een beetje,omdat ik dit nooit eerder had mee gemaakt.Had het wel op t.v. gezien.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:40

gohya schreef:
haflover3 schreef:

Ik dacht eerst dat ik het zelf per ongeluk had gedaan,maar toen het elke keer gebeurde,ben ik het in de gaten gaan houden.En ik deed het dus niet zelf,toen wist ik genoeg.Toen ik dus zei dat die moest oprotten,gebeurde het ook niet meer.
Nee bang was ik niet,schrok wel een beetje,omdat ik dit nooit eerder had mee gemaakt.Had het wel op t.v. gezien.

Heeft pendelen niet te maken met je onderbewuste? Dat heb ik altijd geleerd.. Dat je er antwoorden mee kan krijgen die je onbewust wel weet..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:41

Als pendelen gevaarlijk was geweest had ik hier niet meer gezeten denk ik. :) Ik zelf pendel heel regelmatig als ik iets wil weten of andere mensen hulp nodig hebben. :) Ik pendel meestal met pendelkaarten en hij heeft áltijd gelijk, het is ontzettend apart maar waar.

Pendelen zijn niet altijd antwoorden die je zelf al weet, probeer maar eens te pendelen met je ogen dicht en pas te openen wanneer je voelt dat de pendel constant is dan kan je kijken waar hij naar wijst. In dat geval kan jij onmogelijk vanuit je onbewuste handelen omdat jij gewoon niet wist wat er allemaal op de kaart stond.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-05-14 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:42

Hoi!

Ik zou heel graag zelf wat meer willen doen met die dingen. Niet de gevaarlijke kant maar ook richting pendelen. Als ik het mensen zie doen is het altijd zo ongeloofwaardig. Zou het zelf graag eens willen proberen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:42

Ik pendel zelf nooit,maar ken mensen die het wel doen.
Pendelen is totaal ongevaarlijk,maar geeft niet áltijd de juiste uitslag.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:44

Ik heb wel zelf heel vaak dat ik precies weet hoe iemand zich voelt en dat ik ook kan voelen of ik dit wel of niet moet doen. Zal vast niks bovennatuurlijks aan zijn :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:48

Maureen95 schreef:
Hoi!

Ik zou heel graag zelf wat meer willen doen met die dingen. Niet de gevaarlijke kant maar ook richting pendelen. Als ik het mensen zie doen is het altijd zo ongeloofwaardig. Zou het zelf graag eens willen proberen.

Ik raad je in dat geval het boek pendelen van A tot Z aan, daar staat een hele uitleg over het pendelen, tevens staan er ook pendelkaarten die volkomen onschuldig zijn. Bijvoorbeeld een vraag: Wat is mijn favoriete vakantie bestemming. Daar onder staat een cirkel met allemaal pittapunten (met 15 of 25 antwoorden) en daar staat bijvoorbeeld: Zonvakantie, wandelvakantie, etc etc etc. Hij gaat dan rondjes draaien en bij het juiste antwoord haalt hij uit.

Afbeelding

Zo ziet dat er uit alleen in het boek is hij helemaal rond. :)

Bij pendelen is het wel ontzettend belangrijk dat je vraagt om beschermt te worden van buitenaf, vervolgens aan de pendel te vragen of je wel mág pendelen. Vervolgens kan je ook vragen wat de betrouwbaarheid van jouw pendelen op dit moment is, dit kan je weer vragen via een cirkel.

De gene van wie ik heb leren pendelen is een keer vergeten bescherming te vragen toen zij iemand van haar maagklachten af wilde helpen, een paar minuten laten heeft zij dus alles ondergekotst.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-05-14 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:49

gohya schreef:
lor1_1984 schreef:
Hier is er eens een deur open gegaan (klink naar beneden en langzaam open gegaan) terwijl er verder niemand was, gevolgd door keihard gestommel en gebonk in een voorraadkast. :oo

Verder dingen als ineens vlagen tocht, bepaalde geuren, gerommel in kasten, schimmen, soort van overgenomen zijn.
En wsl nog wel meer waar ik zo gauw niet op kom.

Ik heb op mijn weiland niet echt rare dingen mee gemaakt,wel wonderbaarlijke dingen met mijn paarden als die doodziek waren.Het was voor de D.A. toen onbegrijpelijk wat er gebeurd was.

Jep, Veldwijk idd. :j
Heb zelf activiteit gevoeld op Zonneweide/Transit/Springschans, wat vlak bij jouw weiland lag. ;)

En heel veel verhalen gehoord van mensen die op de Wissel zaten.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:51

Petrichor schreef:
Maureen95 schreef:
Hoi!

Ik raad je in dat geval het boek pendelen van A tot Z aan, daar staat een hele uitleg over het pendelen, tevens staan er ook pendelkaarten die volkomen onschuldig zijn. Bijvoorbeeld een vraag: Wat is mijn favoriete vakantie bestemming. Daar onder staat een cirkel met allemaal pittapunten (met 15 of 25 antwoorden) en daar staat bijvoorbeeld: Zonvakantie, wandelvakantie, etc etc etc. Hij gaat dan rondjes draaien en bij het juiste antwoord haalt hij uit.

[ Afbeelding ]

Zo ziet dat er uit alleen in het boek is hij helemaal rond. :)

Oooh wauw! Dat ziet er gaaf uit! Waar kan ik dan een pendel halen? Geen idee of je echt beginnerspendels hebt :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:00

Je zou het eerst met een ketting en een hangertje kunnen proberen, het beste is als het hangertje in een punt loopt bijvoorbeeld een kruis of een hartje hoe dan ook de onderkant moet smaller zijn als de bovenkant dan beweegt hij zich makkelijker voort. Houd de ketting ongeveer 5 a 10 cm boven het hangertje vast dan zwaait hij het beste uit. Wanneer jij hier mee kan pendelen kan je een echt pendel gaan kopen deze kosten tussen de 10 en 20 euro er zijn vast wel duurdere pendels maar tussen die prijsklasse heb je er sowieso een. Wanneer je een pendel koopt koop dan de pendel die jou aanspreekt waar je gewoon naar moet kijken.

Een pendel kan je kopen bij een spirituele winkel, in Enschede zit bijvoorbeeld de Blauwe maan en in Hengelo zit ook zo'n soort winkeltje. Ik zie dat jij in Barneveld woont misschien kan je even googelen in elk geval niet via internet bestellen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:05

gohya schreef:
lor1_1984 schreef:

Jep, Veldwijk idd. :j
Heb zelf activiteit gevoeld op Zonneweide/Transit/Springschans, wat vlak bij jouw weiland lag. ;)

En heel veel verhalen gehoord van mensen die op de Wissel zaten.[/quote]

Zonneweide ligt zowat aan mijn weiland! gaaf om dit van je te horen,thnx!