Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Varekaj schreef:*gaat maar even ontopic verder*
Het vlees van mijn schoonouders is echt superlekker, dat vindt je hier in de supermarkt niet. En inderdaad, geen krimpende steak in je pan (wel een pan die steeds te klein is). Vriendje heeft nu ook 1/4 gekocht dit jaar omdat hij niet meer thuis woont en zijn ouders dus ook minder vlees nodig hebben. We hebben vanalles: rundsgehakt, entrecote, lendestuk, steak, stoofvlees... De hond is dagen zoet geweest met de beenderen afknagen die ik meegekregen heb.
Ik denk er ook over om inderdaad op het terras bij mijn vriend een paar plantjes te zetten, maar weet niet goed wat. Er is niet veel wind en bij goed weer in de zomer zon vanaf 14u30 ongeveer tot 18 à 19u. Ik dacht aan een tomatenplantje? Iets van fruitplantje dat daar ook kan? Kruiden komen er ook, dat geurt zo lekker
essy87 schreef:Ik volg het topic ook enigszins en ga zondag eens even samen met vriendlief zitten om onze financiën te bekijken. Volgens mij kunnen wij vooral enorm besparen op boodschappen. Ik las eerder in het topic al iets over dure bloemkolen en nu iets over het zelf verbouwen van wat groente e.d. Ik vraag me af hoe jullie dat doen met het inkopen van verse producten zoals groente en fruit als je bijvoorbeeld maar 1 of 2 keer per maadn boodschappen doet? Dan kan je toch niet heel lang bewaren? Of eten jullie bijvoorbeeld veel groente uit potjes o.i.d.?
8nnemiek schreef:Ik ben gisteren aardappelen gaan rapen![]()
Als de boer de aardappelen heeft geoogst dan blijven er altijd nog een hoop liggen. Ik had een grote rugzak vol, hebben we weer een maand lang gratis aardappelen![]()
Edit; groente moet je niet koken voor het invriezen, die kun je veel beter blancheren