Sammie schreef:Nou, dat kan inderdaad, maar dat hoeft niet. (dat daar al mensen leefden). Twee dingen die ik daar voor wil aanhalen. 1) De huidige mens komt ook uit 1 gebied op een continent, nl. Afrika en zijn verder getrokken (via Egypte, Arabië, Irak, Iran, naar (huidige) Europa en Azië en zo verder). 2) Als het gebied bij Irak/Iran de destijds bekende wereld was, kan het dus ook wel logisch dan dat er destijds elders (nog?) geen mensen voorkwamen. Het ark verhaal komt uit Genesis waarin God zegt “Ga heen en vervul de aarde/ vermenigvuldig u.” Dus zelfs in Bijbelse term is het helemaal niet zeker dat er in de tijd van Noach overal ter (huidig bekende) wereld al mensen leefden.
Dat de hele wereld onder water stond is idd wel de meest gangbare aanname, (zeker vroeger werd alles echt letterlijk genomen) toch zijn er ook (steeds meer?) Christelijke mensen die zeggen nee die hele wereld gaat alleen om de destijds bekende wereld voor de mensheid (uit die tijd). En dat was in de buurt van de Eufraat/ Tiger.
toch denk ik dat er verder ook mensen waren. ze komen van Afrika, en een deel zal daar denk ik ook wel zijn gebleven. moet eigenlijk druk pakken voor vakantie vanavond, maar zal er niet wetenschappelijk bewijs van menselijke resten zijn? wij wandelen niet zo heel lang rond, maar wij wandelden wel al een poos voor cristus (hoe schrijf je dat??? alle dingen geeft spelling controle rood) rond

dus ik denk dat , ten tijde van de zonsvloed wij toch al een poos rondhuppelden hier op aarde, en ons dus ook al hadden verspreid over de aarde.