Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 09:29

Percy schreef:
Ik speel nu even advocaat van de duivel: van wat ik gelezen heb zijn ze bij jou aan de deur gekomen en heb jij gevraagd of het rond 22.30 - 23.00 rustig zou kunnen zijn. Vervolgens ben je zelf pas om 02.30 thuis. Dat zou ik als buur dus niet zo leuk vinden.

Zij moeten stil zijn terwijl jij pas later thuis komt? Kan jouw thuiskomtijd met een half uur verschil mis hebben maar dan blijft er nog een verschil tussen het moment waarop jouw buren volgens jou stil moeten zijn en jouw thuiskomtijd en dat klopt toch niet echt.

Feit blijft dat er na een bepaalde tijd gewoon geen herrie gemaakt mag worden.
Dat je andermans eigendom geen schade toe mag brengen.
Dat je wanneer je niet in een hutje op de hei woont, je simpelweg rekening hebt te houden met...

Ze hoeven niet stil te zijn, ze horen gewoon andere mensen niet tot last te zijn.
Los van het feit of TS die avond wel of niet thuis was.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:00

Imala schreef:
Percy schreef:
Ik speel nu even advocaat van de duivel: van wat ik gelezen heb zijn ze bij jou aan de deur gekomen en heb jij gevraagd of het rond 22.30 - 23.00 rustig zou kunnen zijn. Vervolgens ben je zelf pas om 02.30 thuis. Dat zou ik als buur dus niet zo leuk vinden.

Zij moeten stil zijn terwijl jij pas later thuis komt? Kan jouw thuiskomtijd met een half uur verschil mis hebben maar dan blijft er nog een verschil tussen het moment waarop jouw buren volgens jou stil moeten zijn en jouw thuiskomtijd en dat klopt toch niet echt.

Feit blijft dat er na een bepaalde tijd gewoon geen herrie gemaakt mag worden.
Dat je andermans eigendom geen schade toe mag brengen.
Dat je wanneer je niet in een hutje op de hei woont, je simpelweg rekening hebt te houden met...

Ze hoeven niet stil te zijn, ze horen gewoon andere mensen niet tot last te zijn.
Los van het feit of TS die avond wel of niet thuis was.

Dat feit is totaal afhankelijk van de APV.

Sammie

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:03

Ja , maar krijg je er hier totaal niet in. Dat heb ik ook al tig keer uitproberen te leggen.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:14

Welk feit?
Dat je rekening houd met andere?
Geen schade toebrengt aan andermans eigendom?
Na een bepaalde tijd geen herrie maakt?

Het doel van APV is een gemeente netjes en leefbaar houden voor iedereen.
Dus ook voor ts toch?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:17

Dat je na 22.00 of 22.30 uur geen herrie meer mag maken. Dat is zeker geen landelijke wet en in de APV staat zelden een tijd genoemd.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:29

Jolandaa_ schreef:
Percy schreef:

Volgens mij is ts ook niet de enige buur...

Klopt, de andere zijn de kinderen van de luidruchtige buur en die daarnaast zijn vrienden van de luidruchtige buur en zitten erbij vertelde TS.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:45

is toch niet belangrijk of ze van meerdere buren last heeft.

ik begrijp nu waarom de mensen die voor ons in ons huis hebben gewoond het maar 3 kwart jaar hebben volgehouden.

het is hier gewoon heel veel herrie en een aantal buren gaan zo close met elkaar om als er bij mij een tak verkeerd hangt in de tuin gaan ze al naar de woning bouw

woon hier nu 3 jaar en kan al een boek schrijven over de ellende van hier

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:03

Jolandaa bedoelde vlgs mij dat er meer mensen last van van lawaai zouden kunnen hebben.
In dit geval dus eigenlijk niet, aangezien het rijtje bij de buren een feestje zit te vieren op zaterdag..

Lijkt me vreselijk. Hier is het niet zo. Zou het wel zo zijn, het is hier niet zo gehorig, dus dat scheelt enorm..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:16

Ik heb trouwens zaterdag van 00.30 tot ca. 01.30 mee kunnen genieten van Queen :=

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:17

Sammie schreef:
Ik heb trouwens zaterdag van 00.30 tot ca. 01.30 mee kunnen genieten van Queen :=

Als je ervan hebt genoten is dat geen probleem toch _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:21

Queen zou ik ook nog niet heel erg vinden, ik zou wel echt kapot gaan als ik de hele avond naar geheime zender moet luisteren. Volgens mij ga ik dan met mijn hoofd tegen de muur bonken :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:27

Na Queen kwam de moderne opera :)) ik heb er geen last can, ik slaap toch wel op een gegeven moment. Ik vind t alleen zo apart. Soms gaat de muzirk maar keihard voor een kwartier, dan weer uit en later weer aan. Het is ook niet elke zaterdag. Apart volk woont er, dat wel :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:28

Een beetje afwisselende normale muziek is sowieso een heel stuk minder erg dan de hele avond + begin van de nacht iets als Frans Bauer of nog erger: BOM-BOM-BOM-BOM-BOM-BOMBOM-BOM enz. op een tempo waarvan je hartslag mee gaat doen tot 2x zo snel als normaal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 13:29

pmarena schreef:
Een beetje afwisselende normale muziek is sowieso een heel stuk minder erg dan de hele avond + begin van de nacht iets als Frans Bauer of nog erger: BOM-BOM-BOM-BOM-BOM-BOMBOM-BOM enz. op een tempo waarvan je hartslag mee gaat doen tot 2x zo snel als normaal :=

Frans Bauer is nog heilig in vergelijking met geheime zender :') Dat is Zanger rinus in het kwadraat!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:28

pmarena schreef:

Of dat je alleen de beat hoort dreunen... Dráma! Is hier vaak rond een uur of 8 zo. Een uurtje lang. Dus dan ga ik maar al sportend naar iets kijken zodat ik het gebonk niet hoor :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:20

Joolien schreef:
pmarena schreef:

Frans Bauer is nog heilig in vergelijking met geheime zender :') Dat is Zanger rinus in het kwadraat!

Dat kan niet... Ik geloof niet dat het nog triester kan dan Zanger Rinus...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:24

Oh ja wel :j kijk maar op YouTube :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:30

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 18:36

Nu heb ik hoofdpijn...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:04

Arme Vjestagirl :(:)

Mijn buren draaiden altijd van die "SPANK THAT BITCH, YOU MADDAFAKKAA! GIMME SOME DOLLAHS TO PAY MAH HOES!" muziek... Maar gelukkig zijn die wel uit hun huis gezet. :D

Niet vanwege de herrie hoor, het tuinieren in de slaapkamer was de druppel. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:08

:') te groen ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 19:20

Ik neem aan dat het niet om Kaapse bosviooltjes ging :')

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:44

flauw hoor dat ze geen plantjes neer mochten zetten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:50

Die plantjes rook je tot in mijn slaapkamer... Mijn moeder dacht dat ik een nieuwe hobby had :+