kashmira schreef:Ik snap diegene wel die het er niet mee eens is, en dat je verschillende plekken hebt gewerkt, maar eerlijk is eerlijk. Een eigen kind bij zijn of haar moeder is altijd echt andrs dan dat je een vaste oppas/ of nanny bent die daar woont, ik begrijp best dat je dat allemaal ziet en leert enz in een gezin en elke keer nieuwe situaties, maar je eigen kind kent zijn of haar mama zo goed.. Om alles uit te proberen, als een andr wat ervan zou zeggen dan heeft dat even effect op het kind, maar ben er van overtuigd en zeker van, dat als een kind bij mama is dat ze echt hunzelf zijn en niet dat lieve kindje op school is op dat moment..hoe vaak hoor je het wel niet.. Opa en oma.. Een een weekend oppassen, kindjes zijn zoooooo lief geweest.. Eenmaal thuis zijn het weer draken..
Als nanny woon je een jaar of langer bij mensen, dan is het niet meer een kwestie van dat ze een avond of een weekendje lief zijn, dus die "draken" waren ze ook als ik er was, want ze waren echt geen jaar lang aan één stuk lief. Alleen kon ik de moeders wel laten zien op welke manier de kinderen zich veel fijner gingen gedragen, omdat het op den duur ook de moeders opviel dat de kinderen wel luisterden als ik iets zei, niet huilden bij mij om iets te krijgen, geen tempertantrum kregen als ik erbij was met winkelen, enz.enz. Na twintig jaar heb ik nog contact met veel van die mensen dus ik zal wel iets goed hebben gedaan denk ik
Chubby, ben je niet bang dat je manier van omgang zo ver afstaat van de realiteit buiten de deur dat je kind daar straks heel erg aan moet wennen als het naar school gaat of later gaat werken?