Frustratie's in de horeca #1

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Frustratie's in de horeca #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:36

Toch vind ik het soms ook lasting om na 10 uur werken op een vol terras enorm lief te blijven, 79,95 en dan 80 euro geven en kijken alsof ze hun halve spaarpot omgedraaid hebben om die 5 cent fooi te geven. Fooi geef je omdat je blij bent met de service, niet omdat het te veel moeite is om het terug te stoppen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:43

Douce schreef:
Gaan ze eerst nog rustig 3 sigaretjes drinken voor ze hem betaalden.

Lijkt me niet zo lekker... :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:45

Caira schreef:
Dat is idd niet netjes plien, waar werk je zelf?

Zelf werk ik niet (meer) in de horeca.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 19:00

Het vervelende is wel, wij moeten om 1 uur leeg zijn buiten op last van gemeente, en mensen die begrijpen gewoon niet dat wij die regels niet maken ofzo :') Pissig worden als we dat aangeven, ja eh, betaal jij onze boete? :+

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:05

Dat is zo stom ja...
Sowieso klanten/gasten die blijven hangen/vlak voor tijd binnen lopen. Serieus man, wat doe je banketstaaf... Het personeel wil ook op tijd naar huis.
Ik voel me altijd echt bezwaard als ik dat doe. :=

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:17

friendly schreef:
Douce schreef:
Gaan ze eerst nog rustig 3 sigaretjes drinken voor ze hem betaalden.

Lijkt me niet zo lekker... :+

Mij ook niet :') Haha niet helemaal met m'n hoofd erbij. :z
Al lijkt me roken ook niet zo lekker persoonlijk.

Ik had pas ook een gast, die zat in de wijk van mijn collega. En helaas pikt mijn collega heel slecht signalen op van gasten. Als die eenmaal met iets bezig is, is ze zo geconcentreerd dat ze eventuele seintjes mist.

Nu zag ik dus een gast seinen dus ik er heen. Zegt ze:
Hè hè ik probeer al 2x iemand te halen ik was bijna weggelopen zonder te betalen!

Kijk, dat je langer wachten vervelend vindt ala. Maar het zat ramvol, dus soms kan het even wat langer duren. Al met al heb ik in de 4 jaar dat ik er werk iets te veel meegemaakt dat mensen er zo licht over denken, dus ik kon het niet laten om een opmerking te maken.

'U weet dat weggaan zonder te betalen diefstal is mevrouw en daarom verboden?'

Ze was gelijk stil. -O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:43

Ik ben wel eens weggelopen zonder te betalen. Diefstal of niet, tijd is ook geld en die griet (enige personeel in de tent) was al zeker een kwartier aan de telefoon met haar vriendje (dat werd goed duidelijk uit wat ze allemaal zei), waarbij ze met haar rug naar ons toe stond.
We hebben zeker 10 keer geprobeerd haar aandacht te trekken, maar er gebeurde niks.
Nou, leg het dan maar uit aan je baas ook, trut! :evaw:

Natuurlijk kun je dan ook geld achterlaten, maar we hadden het niet gepast, moesten echt 20 euro achterlaten voor 2 drankjes dan. Ja doei. :+

Als ik zie dat het personeel het druk heeft met werken, dan wacht ik natuurlijk wel netjes.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 29-07-13 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:45

Scheelt, op zo'n dag als zondag is er niemand die bij ons niets doet :+
Maar dan nog is het diefstal en zou ik het persoonlijk nooit doen. Als je lang moet wachten in de rij voor de kassa loop je ook niet met je boodschappen de winkel uit.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:46

Je moest eens weten hoe vaak mensen weglopen en gewoon hun karretje/mandje achterlaten... :=
Caissière van een goedlopende supermarkt hierzo. :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:50

Dan laten ze die wel op z'n minst achter :') Dan is het geen diefstal. Terwijl dat bij drankjes nuttigen en dan weggaan wel is.

Ik oordeel niet over jouw actie hoor, wel over die bij alle gasten die het bij ons in het restaurant geflikt hebben. Vooral omdat bij ons dus echt iedereen keihard aan het werk is en gasten dus niet uit luiheid of zoals in jouw geval door asociale acties niet geholpen worden. Dat heeft bij ons vrijwel altijd te maken met helaas.. menselijkheid.

Zo heb ik vorig jaar gehad dat mensen de rekening hadden, bij groepen leg ik die even neer zodat ze het onderling kunnen verdelen. Gaan ze gewoon weg zonder geld achter te laten. Ik was even drie seconden binnen en mijn collega´s weten niet elke seconde van de dag hoe het er bij mij voor staat. Kijk ik op de tafel, rekening ligt er nog netjes zonder geld.
Over dat soort mensen durf ik wel te oordelen...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:53

Dat meen je niet :oo
Dat vind ik wel echt te erg. :=

Wij rekenden op het terras altijd al af bij het bestellen, hadden ook al eens mensen gehad die een hele maaltijd met alles erop en eraan voor 4 bestelden, het te lang vonden duren en er vandoor gingen. Asociaal...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:01

Ik was ook redelijk bang/boos. Gelukkig was mijn werkgever dat niet, hij was namelijk die avond nog aan de telefoon bedreigd dus hij dacht dat dat misschien wel die mensen zijn geweest.

Wij geven drankjes meestal op rekening, tenzij mensen bij andere mensen aan tafel gaan zitten (wat ik sowieso als bedieningsmedewerker al zwaar vervelend vindt, maar dat terzijde). Dan hebben ze geen rekeningnummer en kunnen ze dus niet op rekening eten/drinken. Wat voor boze reacties ik dan wel niet krijg. Tja, het is dat of anders kunt u naar het self service terras.
Die heeft minder uitzicht dus meestal kiezen mensen eieren voor hun geld.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:07

Waarom zou je bij anderen aan tafel willen zitten? :?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:07

Wij hebben het 1x gedaan, in spanje.
Eerst een drankje besteld, duurde 20minuten. Toen de kaart gekregen.
Alle 4 mosselen besteld, nog gevraagd of het zoute of zoete mosselen waren. Ze waren zoet. Na een uur werden we ongedurig, na anderhalf uur eindelijk die mosselen (zaten er dus al 2uur). Waren ze hartstikke zout. Dus mee terug gegeven en dan maar een paar hamburgers besteld. Toen we die na 3 kwartier nog niet hadden zijn we weg gegaan en hebben een broodje bij de buren gehaald as diner. Het was ondertussen half 11...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:08

Konstantine schreef:

Als ze elkaar kennen? :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:10

Anthea schreef:
Konstantine schreef:

Als ze elkaar kennen? :+

Nope, dit zijn gasten die persé bij ons op het terras willen zitten en dan dus maar bij anderen aan tafel gaan zitten als er geen tafel vrij is. Blij om te merken dat jullie er ook niets van begrijpen. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:10

Serieus? Wat zeggen die mensen daar dan van? :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:32

Hélemaal niks, dat is nog het bizarre! Ik begrijp het ook echt niet. Vaak gaan ze nog voor het uitzicht van de andere gasten zitten ook. Ik zou het het liefst niet toe staan je gaat maar lekker op een ander terras zitten vol is vol. Maar helaas denkt mijn werkgever er anders over.
Overigens gebeurt dit alleen bij de lunch, bij het avondeten dan weer niet.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 20:56

ik zet ze altijd op dubbel nummer. Dus 201 wordt 301

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 21:02

Oh, als ze bij andere aan tafel gaan zitten word het bij bijvoorbeeld tafel 23 230.
Zo simpel :P

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:04

jup en erg duidelijk ook voor je collega's

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:57

Nadeel is dat zulke mensen verhuizen zodra ze een lege tafel zien en dat dan 9 van de 10x niet doorgaven. Bovendien hebben wij naast een 201 ook een 301 etc. Heel veel tafelnummers zijn dus ook al bezet. En ons kassasysteem werkt maar met 3 cijfers dus een 0 extra gaat ook niet.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:43

Weglopen zonder te betalen heb ik ook een keer gedaan hoor. Ik ga geen half uur wachten en aandacht trekken om een rekening te betalen. Zeker niet in een leeg restaurant. Ik heb meer dingen te doen dan zolang wachten op de rekening.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:16

Het valt mij erg mee met de vervelendheid van mensen.
Alles wat ik tot nu toe heb meegemaakt vind ik wel begrijpelijk, dan denk ik, als ik in hun schoenen had gestaan, zou ik ook ongeveer zo gereageerd hebben. Als dingen bv lang duren, fout gaan ed.
Ik krijg bv veel reactie's dat we hoge prijzen hebben, maar 9 vd 10 keer komt er direkt achteraan 'maar daar kun jij natuurlijk ook niets aan doen'.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:06

Wij waren zondag en maandag in Middelburg en hebben zondagavond aan de markt gegeten en wilden dit in eerste instantie maandagavond ook doen..
Het eten, en de service, viel zondagavond erg tegen bij het eerste restaurant. Gezien de prijzen had ik dit niet verwacht. Bij het afruimen vroeg ze ons enkel omdat het moet of het eten gesmaakt had, gelijk nadat ze haar vraag stelde en wij antwoord gaven, keek ze al weer weg..
Maandagmiddag zijn we rond 2 uur ergens anders op een terrasje gaan zitten, dit terras was nog niet voor 1/3 gevuld, waar we 20 minuten gezeten hebben en nauwelijks serveersters gezien hebben en er niemand naar ons toe kwam. We zaten aan een tafeltje waarvan de mensen voor ons net weg waren, hun borden stonden er nog (ook toen wij gingen). Later die middag, rond kwart over 5, zijn we daar nog eens gaan zitten. Ook deze keer mochten we erg lang wachten. Toen mijn vriend even naar de wc was, werd het tafeltje naast ons gepoetst door een ober, omdat ik even op mijn vriend wilde wachten het liefst, heb ik hem niet aangesproken. Wij, of toen ik, zat(en) toen al een tijdje op het terras! Deze ober vroeg ook niet aan mij of ik wat wilde bestellen. 5-10 minuten later kwam een meisje alle lunchkaarten ophalen, toen wij haar aanspraken of wij wat konden bestellen, zei ze dat zij geen bestellingen op mocht nemen, maar dat ze een college zou sturen. Die collega kwam serieus 5! minuten later pas. Haar eerste, geïrriteerde, vraag was of alles naar wens was...? Daarna hebben we 2 drankjes en een mandje stokbrood besteld. Deze kwamen redelijk snel. Mandje stokbrood werd zo op tafel gekwakt, niet netjes neergezet ofzo. Ook bij andere tafels ging het niet helemaal goed, terwijl het toch erg rustig was. We kregen van een andere ober de vraag of we wat wilde eten, waarop wij aangaven dat we graag de kaart wilde bekijken. Nadat we deze bekeken hadden, legden we deze voor ons op het tafeltje. Wat later komt de 'vrolijke' serveerster terug, grist deze kaarten geïrriteerd weg en gaat zonder iets te zeggen naar een ander tafeltje. Ik zou dan toch even gevraagd hebben of we iets gezien hadden/wilde bestellen of dat ik zo terug zou komen. Iets later dringt ze de kaarten op aan een Duitse mevrouw terwijl zij en haar man iets daarvoor al aangegeven hadden dat ze alleen kwamen drinken. Mevrouw schudde netjes nee, maar de serveerster drong zo aan dat ze de kaarten aan heeft genomen om ze vervolgens op tafel weg te leggen, waar ze 15 min later nog lagen :')
Om af te mogen rekenen hebben we ook 5 tot 10 minuten zitten wachten, terwijl er genoeg personeel was, maar niemand echt aan het opletten was.. Na het afrekenen zijn we maar naar een ander tentje gegaan om te eten, waar we super geholpen werden!