Zo'n site voldoet alleen aan een behoefte. Het probleem ligt niet bij de site maar bij de behoefte en als je sowieso niet vreemd wil gaan dan gaat zo'n site je natuurlijk niet van gedachten doen veranderen. En zonder die sites gebeurde vreemdgaan net zo goed. Ik zie de bezwaren van vreemdgaan wel, laat dat duidelijk zijn - alleen is die site niet de oorzaak maar slechts een symptoom. Ik vind het smakeloos, dat wel. Maar dat is geen reden voor een verbod.
Mindim schreef:Maar als die persoon niet monogaam is in het huwelijk, heeft ie het daar met zijn partner over gehad? En als die ander nu wel graag een monogaam huwelijk heeft, dan zet je er toch een punt achter? Dan is er iemand in het huwelijk niet gelukkig, dus klaar toch. Je kan dan zeggen dat de ander hem verplicht, maar als die ander zich verplicht voelt zijn partner meerdere relaties te laten hebben, om hem/ haar maar bij zich te kunnen houden, dat gaat toch ook niet werken.
Ik zou het vreselijk vinden als ik mijn man fiat te geven om flink buiten de deur te eten, omdat ik hem anders kwijt zou raken. Daar zou ik me echt rot onder voelen. En als hij zich rot zou voelen in een relatie met alleen mij, dan pas je toch gewoon niet bij elkaar?
Mee eens.
Maar daar kom je niet achter als de partner in kwestie het niet durft te bespreken. En er is vaak ook een flinke angst voor een scheiding, dus stilzwijgend vreemdgaan is dan eenvoudiger. En vaak zal de vreemdganger in eerste instantie (want sociaal wenselijk) ook hebben beweerd dat hij natúúrlijk vindt dat monogamie belangrijk is en dat misschien ook oprecht hebben geloofd. Als open relaties bespreekbaarder zijn is de kans ook groter dat je in een passende relatie belandt.