Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:34

Colway schreef:
Maar waarom wordt er steeds gewezen naar de man? Het kan net zo goed de vrouw zijn die behoefte heeft aan iets extra's

Omdat hier overwegend vrouwen reageren. Als hier overwegend mannen hadden gereageerd werd er meer naar de vrouw gewezen. Te minste dat denk ik.

Heb eens gelezen dat 25% van de kinderen een andere vader hebben dan ze dachten (met of zonder weten van de "vader"?) door vreemdgaande vrouwen. Schrikbarend hoog percentage vind ik als het waar is.

Dani

Re: Relatie in een sleur? Begin een affaire!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 08:37

Dat percentage klopt niet. Dat is gebaseerd op de uitkomsten bij een bloedonderzoeksbureau - dus van ouders die wilden laten testen van wie het kind was. Die groep is natuurlijk niet echt representatief. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:29

DaniBanani schreef:
Dat percentage klopt niet. Dat is gebaseerd op de uitkomsten bij een bloedonderzoeksbureau - dus van ouders die wilden laten testen van wie het kind was. Die groep is natuurlijk niet echt representatief. :)

Daarbij; een groep waarvan ma beweerde dat pa de vader was...

Heel toepasselijk in het perspectief van hoe onze maatschappij ooit tot het monogame huwelijksmodel is gekomen.
Ook voor hoe inmiddels door de volstrekt veranderde samenleving het huwelijksmodel achterhaald is.
De gewraakte advertenties zijn niet meer dan een illustratie van gedrag in onze samenleving welke daar een uiting van is.
Prime time reclame want het is hoofdstroom gedrag door mannen en vrouwen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:59

Je hebt duidelijk echt zeer weinig kennis van hoe onze samenlevingsverbanden tot stand zijn gekomen. Misschien je daar eens in gaan verdiepen ipv door blijven emmeren over dat het allemaal zo achterhaald is. In jouw ogen althans, want zoals je ziet de meerderheid is het hier nog steeds niet met je eens. En ik heb ook nog steeds geen harde feiten of onderzoeken gezien die aangeven dat de meerderheid van onze samenleving ook maar een fractie vindt wat jij allemaal zegt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 11:59

Vind jij het huwelijk toch fijn achterhaald HC, er zijn nog genoeg die dat niet vinden en wel zich prettig daar bij voelen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:05

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik interpreteer het meer als dat het verplíchte monogaam samenzijn achterhaald is gezien de grote bestaande behoefte aan buitenechtelijke relaties. Dat is niet hetzelfde als dat de gezamelijke kéuze voor monogamie achterhaald is.

Ik zou bijvoorbeeld tot op zekere hoogte best openstaan voor een open relatie, geloof ik, maar ik heb zelf niet de behoefte een ander op te zoeken en mijn vriend ook niet. Dat is dus een keuze die hij zelf maakt, niet eentje die ik hem opleg. Wij staan dus ieder voor onszelf achter een monogame relatie en daar lijkt me weinig achterhaalds aan. Dat is iets anders dan dat mijn vriend stiekem wel zou willen maar ik het hem ten strengste verbied en weiger er überhaupt over te praten. En volgens mij bedoelt HC dat dát achterhaald is, dat dwangmatige zonder communicatie. Of begrijp ik het verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:08

Om even om de reclame terug te komen, " ben jij gelukkig getrouwd? Ik ook.." (Van secondlove geloof ik)
Dat maakt het voor mij zo walgelijk... Je denkt dat je gelukkig bent samen.. En ipv er over te praten verraadt je man je, en zoekt zijn heil bij een ander. Ik kan daar echt niet bij...
Van mij mogen deze reclames verboden worden.

Heb de laatste 3 pagina's bijgelezen, en het is wel fijn dat de meerderheid aangeeft dingen te bespreken met partner :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:11

DaniBanani schreef:
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik interpreteer het meer als dat het verplíchte monogaam samenzijn achterhaald is gezien de grote bestaande behoefte aan buitenechtelijke relaties. Dat is niet hetzelfde als dat de gezamelijke kéuze voor monogamie achterhaald is.

Ik zou bijvoorbeeld tot op zekere hoogte best openstaan voor een open relatie, geloof ik, maar ik heb zelf niet de behoefte een ander op te zoeken en mijn vriend ook niet. Dat is dus een keuze die hij zelf maakt, niet eentje die ik hem opleg. Wij staan dus ieder voor onszelf achter een monogame relatie en daar lijkt me weinig achterhaalds aan. Dat is iets anders dan dat mijn vriend stiekem wel zou willen maar ik het hem ten strengste verbied en weiger er überhaupt over te praten. En volgens mij bedoelt HC dat dát achterhaald is, dat dwangmatige zonder communicatie. Of begrijp ik het verkeerd?

Volgens mij vind hij idd het monogame huwelijk achterhaald geloof ik. Maar goed waarom dan een huwelijk, als je monogaam zijn niet wilt. Wil men dan aan de hoofdpartner daarmee aangeven, ik slaap in de rondte, maar bij jou woon ik en doe ik de boodschappen mee en jij mag mijn onderbroeken wassen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:12

Maar Dani.. het is helemaal niet verplicht.. Je kan het wel als belofte naar elkaar toe doen. Doe je dat niet en vindt je het prima dat je beiden buiten de deur eet dan maak je samen die beslissing. Maar veel mensen vinden het niet prima. Dan is het nog steeds niet verplicht.. Maar wel een afspraak die je samen maakt. Normen en waarden dus.

En dan ‘grote’ behoefte.. tja ik zit nog steeds op cijfers , gegevens data te wachten.. Een aantal doen hier net alsof alles en iedereen vreemd gaat en wil gaan. Moedwillig en doelbewust. Want blijkbaar is die behoefte er. Kul.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:26

Nou, er zijn volgens mij heel wat partners die het absoluut onbespreekbaar vinden. Waarbij één van de twee wellicht wel verlangens heeft maar die nooit kan en mag benoemen. Die partner is dus niet monogaam omdat hij/zij dat wil, maar omdat het moet van de andere partner. En er wordt sowieso behoorlijk gefronst over open relaties, het is niet iets wat je zomaar even vrolijk vertelt. Monogamie is de norm en alles wat afwijkt is verboden of op z'n minst héél vreemd.

Gezien de markt voor dit soort sites en 't feit dat er nu eenmaal met regelmaat mensen vreemdgaan (ik heb ook geen cijfers, maar het fenomeen bestáát ontegenzeggelijk, dat lijkt me duidelijk) kan je je dan wel afvragen of het wel zo terecht is dat monogamie de strikte norm is, en of het niet beter zou zijn dat open relaties wat normaler werden en daarmee ook bespreekbaarder. Wat dát betreft zijn dit soort reclames zo slecht nog niet, want mensen gaan er wel over in gesprek. "Goh schat, zou jij wel eens zo'n website bezoeken?" "Nou, uh, néé, natuurlijk niet, maar, uhm, nou ja, die seks van ons hè, kunnen we niet eens..." Of zoiets.

Een vrije keuze die in overleg wordt gemaakt kan nóóit achterhaald zijn. Dus ik kan me eigenlijk lastig voorstellen dat HC dat zou bedoelen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:29

Maar als die persoon niet monogaam is in het huwelijk, heeft ie het daar met zijn partner over gehad? En als die ander nu wel graag een monogaam huwelijk heeft, dan zet je er toch een punt achter? Dan is er iemand in het huwelijk niet gelukkig, dus klaar toch. Je kan dan zeggen dat de ander hem verplicht, maar als die ander zich verplicht voelt zijn partner meerdere relaties te laten hebben, om hem/ haar maar bij zich te kunnen houden, dat gaat toch ook niet werken.
Ik zou het vreselijk vinden als ik mijn man fiat te geven om flink buiten de deur te eten, omdat ik hem anders kwijt zou raken. Daar zou ik me echt rot onder voelen. En als hij zich rot zou voelen in een relatie met alleen mij, dan pas je toch gewoon niet bij elkaar?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:33

Alles dat afwijkt van een norm is 'vreemd'.. Dat geldt echt niet alleen voor monogamie. Daar zijn normen of standaarden juist voor..

Nogmaals er is een reden waarom de mensheid (iig de meerderheid iig) al eeuwen monogamie wil en waarom dat nu tot onze normen en waarden hoort.

Dat mensen het onderling lastig vinden om hun seksleven te bespreken is toch echt een gezinsprobleem en daar helpt zo'n site ook echt niet bij.. En dan nog is het nog steeds geen enkel excus om zonder medeweten buiten de deur te gaan eten. En dat is een idee dat die websites wel in je hoofd proberen te brengen...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:37

Zo'n site voldoet alleen aan een behoefte. Het probleem ligt niet bij de site maar bij de behoefte en als je sowieso niet vreemd wil gaan dan gaat zo'n site je natuurlijk niet van gedachten doen veranderen. En zonder die sites gebeurde vreemdgaan net zo goed. Ik zie de bezwaren van vreemdgaan wel, laat dat duidelijk zijn - alleen is die site niet de oorzaak maar slechts een symptoom. Ik vind het smakeloos, dat wel. Maar dat is geen reden voor een verbod.

Mindim schreef:
Maar als die persoon niet monogaam is in het huwelijk, heeft ie het daar met zijn partner over gehad? En als die ander nu wel graag een monogaam huwelijk heeft, dan zet je er toch een punt achter? Dan is er iemand in het huwelijk niet gelukkig, dus klaar toch. Je kan dan zeggen dat de ander hem verplicht, maar als die ander zich verplicht voelt zijn partner meerdere relaties te laten hebben, om hem/ haar maar bij zich te kunnen houden, dat gaat toch ook niet werken.
Ik zou het vreselijk vinden als ik mijn man fiat te geven om flink buiten de deur te eten, omdat ik hem anders kwijt zou raken. Daar zou ik me echt rot onder voelen. En als hij zich rot zou voelen in een relatie met alleen mij, dan pas je toch gewoon niet bij elkaar?

Mee eens. :j Maar daar kom je niet achter als de partner in kwestie het niet durft te bespreken. En er is vaak ook een flinke angst voor een scheiding, dus stilzwijgend vreemdgaan is dan eenvoudiger. En vaak zal de vreemdganger in eerste instantie (want sociaal wenselijk) ook hebben beweerd dat hij natúúrlijk vindt dat monogamie belangrijk is en dat misschien ook oprecht hebben geloofd. Als open relaties bespreekbaarder zijn is de kans ook groter dat je in een passende relatie belandt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:43

Nou nee. die site voorziet niet aan een behoefte. Die site profileert zichzelf zo. Als zij die reclame niet zouden maken, zijn zij net als andere gewoon een datingsite, alleen dan waarschijnlijk op wat meer kortstondige en vluchtige 'dates' gericht.. Zij proberen een behoefte te creeren door suggestieve reclame te maken :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:51

Als er geen publiek voor de site was zou hij snel genoeg verdwijnen. Ik voel me totaal niet aangesproken om lid te worden - iemand die dat wel wil heeft dus een bepaalde behoefte. Het is nou ook niet zo dat de kat op 't spek gebonden wordt, je moet best wat moeite doen (aanmelden, iemand zoeken, afspraak maken) voordat er seks is dus dat lijkt me een tamelijk doordacht proces waar je niet aan begint als je geen enkele drang voelt tot vreemdgaan. En nogmaals: ik vind het smakeloos. Alleen is slechte smaak geen reden om iets te verbieden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 12:57

De kat wordt wel op het spek gebonden door die reclame. Nogmaals die site zelf is gewoon voor vluchtig contact. De reclame suggereert iets heel anders.. Mensen bedriegen.. Dát mag wat mij betreft verboden worden.

Nogmaals is roepen dat iemand best een brood mag stelen als je honger hebt ook oké? Komt op hetzelfde neer.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:05

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:19

Een brood stelen en vreemdgaan zijn niet hetzelfde, dat lijkt me evident. Het ene is strafbaar en het ander niet. Overigens vind ik zo'n opmerking sowieso best acceptabel. Natuurlijk mag je geen brood stelen maar roepen dat je het toch moet doen vind ik weinig mee mis. Alleen al hier op Bokt worden doodsverwensingen en martelingen regelmatig in het rond gestrooid en dat laat mooi het verschil zien tussen iets promoten en iets daadwerkelijk uitvoeren. ;)

Wat betreft de kat op 't spek binden zijn we het dan gewoon niet eens, dat kan. :) En ik snap het probleem gerust wel. Natuurlijk is het smakeloos en onwenselijk en laag bij de grond om te suggereren dat je gewoon vreemd kan en mag gaan en om daar ook nog een mooi podium voor te bieden. Maar ik vind dat geen reden tot een verbod. Je hebt nog altijd zelf de keuze om zo'n site te bezoeken en van de diensten gebruik te maken. En ik geloof niet dat iemand die dat doet zónder het bestaan van die site altijd monogaam was gebleven.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:29

Onze normen en waarden zeggen dat stelen niet mag en onze normen en waarden zeggen ook dat je binnen een relatie elkaar trouw blijft en nog veel belangrijker in dit geval dat je elkaar niet bedreigt (voorliegt). Dat vindt men thans nog steeds normaal. Dus wat mij betreft is het hetzelfde. Roepen dat je iets moet doen wat niet mag/ (de bedoeling is). Je partner willens en wetens (bewust) bedriegen, als je behoefte hebt aan wat meer/extra’s/anders. Dat zegt die site dus. Als je honger hebt en je hebt geen geld dan steel je maar een brood. Ik zie er echt geen verschil tussen. Ookal is het ene voor de wet strafbaar en de andere niet (meer). Je roept op tot iets doen waarvan je weet dat het verkeerd is. :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 13:39

Oké, in dat opzicht snap ik hoe je het bedoelt. Dan hangt het vooral af van interpretatie.

Ik zie geen probleem in een willekeurige meneer op straat die oproept tot het stelen van broden, wel in Mark Rutte die dat doet. Voor mij is zo'n site net zoals die willekeurige meneer; iemand die dan besluit een brood te gaan stelen had dat verlangen toch al, want iemand anders laat zich gerust niet ompraten door een wildvreemde op straat. Als Mark Rutte mensen daartoe oproept is er wél een risico dat mensen zich echt laten ompraten, want "hij zegt ... dus het zal goed zijn."

Ik ben volstrekt ongevoelig voor de impliciete goedkeuring van vreemdgaan die uit zo'n reclame spreekt. Misschien zijn veel mensen, meer dan ik denk, daar wel gevoelig voor. Dat kan. Dan zou verbieden wellicht geen slecht idee zijn. Maar goed, ik denk dat niemand hier weet hoeveel procent van de mensen zich echt aangemoedigd voelt door dit soort reclames die anders niks zouden hebben gedaan. Vooralsnog ga ik er dus vanuit (gezien mijn eigen referentiekader) dat de mensen die gebruik maken van zo'n site met name mensen zijn die anders ook waren vreemdgegaan. En in dat geval is verbieden natuurlijk zinloos.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:28

DaniBanani schreef:

Helemaal goed hoor.

Over de noodzaak van integere openheid ben ik al meermalen glashelder geweest.

Je mag ervan uit gaan dat huwelijkspartners met goede bedoelingen aan een huwelijk zijn begonnen. Bedrog is derhalve een ontsnapping voor iets.
Bekritiseer dus niet alleen het bedrog, maar even zwaar het niet daadwerkelijk bespreekbaar zijn.

Er is echter blijkbaar onvoldoende écht bereidheid om over dit soort zaken open en zonder onwrikbare dogmas of vermeend hogere moraal te praten. Dan lijkt bedrog de weg van de minste weerstand.

Het huwelijk met de inhoudelijke afspraken daarin geeft een alibi voor slechte bespreekbaarheid. Bespreek het en je kan oprotten. Bedrog en ... misschien niet, misschien wel, maar ondertussen heb je een ontsnappingsweg.
Schuld? Beiden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 15:59

Huertecilla schreef:
Helemaal goed hoor.

Over de noodzaak van integere openheid ben ik al meermalen glashelder geweest.

Je mag ervan uit gaan dat huwelijkspartners met goede bedoelingen aan een huwelijk zijn begonnen. Bedrog is derhalve een ontsnapping voor iets.
Bekritiseer dus niet alleen het bedrog, maar even zwaar het niet daadwerkelijk bespreekbaar zijn.

Er is echter blijkbaar onvoldoende écht bereidheid om over dit soort zaken open en zonder onwrikbare dogmas of vermeend hogere moraal te praten. Dan lijkt bedrog de weg van de minste weerstand.

Het huwelijk met de inhoudelijke afspraken daarin geeft een alibi voor slechte bespreekbaarheid. Bespreek het en je kan oprotten. Bedrog en ... misschien niet, misschien wel, maar ondertussen heb je een ontsnappingsweg.
Schuld? Beiden!

Ik kan me enigszins in je post vinden. Bedrog is idd een teken dat er sowieso al iets niet goed zit in een relatie, dat stellen daar dan niet over praten is erg jammer, want misschien valt er het een en ander op te lossen.
Ik snap ook wel dat mensen dan stiekum vreemdgaan om zo de partner niet kwijt te raken, wil niet zeggen dat ik dat goed keur, ik blijf het laf vinden. Ga dan de discussie aan.

Wat ik niet begrijp is dat jij niet begrijpt, dat niet iedereen er voor open staat en zegt, als jij het zo wilt, dan wil ik niet in een relatie zijn met jou, door jou omschreven als 'oprotten'. Als mijn man dus bij me zou komen en zou zeggen dat hij graag meerdere partners in zijn leven wil, en ik wil dat niet, dan heb ik een onwrikbaar dogma en een vermeende hoge moraal? Wat als het gewoon mijn ding niet is, ik niet bereid ben om meerdere partners in mijn leven toe te laten en toekijken hoe mijn man naar zijn liefje 3 straten verderop het bed gaat verkennen.

En over je vetgedrukte stukje, dat is al meerdere malen genoemd, als je goed had gelezen was je dat ook tegen gekomen, al meerdere malen is er gezegd dat wanneer er bedrog is, iets in de relatie niet goed zit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:05

Bedrog is iets doen, want niet de bedoeling is. Je bent het ergens niet mee eens ( of denkt dat de tegenpartij het niet oke vindt) en je doet het toch – vaak stiekem.
Aannemen dat er bij bedrog niet over gepraat kan of mag worden is onjuist. Je kan er ook tot in de treuren over praten, maar als 1 van de 2 het anders ziet zul je je er bij neer moeten leggen. Je hebt binnen een relatie (ook een open) voor elkaar gekozen en soms moet je ook accepteren dat je beiden ergens anders over denkt. Over het ene punt kun je middelen of schikken, bij een ander punt zal je het moeten accepteren dat er geen overeenstemming is. Je zin doordrijven is dan ook onjuist.

En het is idd echt onzin dat iedereen een open relatie wil of zou willen… ik mis nog steeds harde cijfers…

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:14

Mindim schreef:
Wat ik niet begrijp is dat jij niet begrijpt, dat niet iedereen er voor open staat en zegt, als jij het zo wilt, dan wil ik niet in een relatie zijn met jou, door jou omschreven als 'oprotten'. Als mijn man dus bij me zou komen en zou zeggen dat hij graag meerdere partners in zijn leven wil, en ik wil dat niet, dan heb ik een onwrikbaar dogma en een vermeende hoge moraal? Wat als het gewoon mijn ding niet is, ik niet bereid ben om meerdere partners in mijn leven toe te laten en toekijken hoe mijn man naar zijn liefje 3 straten verderop het bed gaat verkennen.

Jij begrijp niet dat ik dat best begrijp én respecteer.

Dat is jouw vrije keuze.

Jouw vrijheid mag echter geen verplichting voor jouw partner zijn. Die heeft zijn keuzevrijheid.
Wil je allebei wat anders en is een compromis in het belang van beider geluk en dat van de kindern niet mogelijk, dan ga je uit elkaar.

DAAR stroeit het huwelijk twee keer roet in het eten.
In geval van een huwelijk houdt menig partner star aan de regels ervan vast en is een coprmis niet bespreekbaar én is heeft het weggaan voor de andere partner doorgaans een HEEL hoge prijs.
Door de aan het huwelijk vastgebakken afspraken mbt rechten en plichten is er geen sprake van gelijkwaardige beslissingvrijheid meer = bedrog de ontsnappingsweg van een achterhaald model.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:20

Huertecilla schreef:
Jij begrijp niet dat ik dat best begrijp én respecteer.

Dat is jouw vrije keuze.

Jouw vrijheid mag echter geen verplichting voor jouw partner zijn. Die heeft zijn keuzevrijheid.
Wil je allebei wat anders en is een compromis in het belang van beider geluk en dat van de kindern niet mogelijk, dan ga je uit elkaar.

Eens

DAAR stroeit het huwelijk twee keer roet in het eten.
In geval van een huwelijk houdt menig partner star aan de regels ervan vast en is een coprmis niet bespreekbaar én is heeft het weggaan voor de andere partner doorgaans een HEEL hoge prijs.
Door de aan het huwelijk vastgebakken afspraken mbt rechten en plichten is er geen sprake van gelijkwaardige beslissingvrijheid meer = bedrog de ontsnappingsweg van een achterhaald model.

Niet mee eens, aangezien daar niet een huwelijk voor nodig is, verder maak je in je eigen huwelijk je eigen regels, je krijgt geen reglementenboekje bij je boterbriefje. Ook in een vaste relatie zonder boterbriefje verwacht ik monogamie van mijn partner. De beslissingsvrijheid maak je samen, de rechten en plichten bepaal je samen, dat doet de ambtenaar van de burgelijke stand niet voor je.
Welke HEEL hoge prijs betaald de ander volgens jou? De meeste mensen werken allebei en zijn financieel dus niet altijd van elkaar afhankelijk.