Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessy90

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 16:54

Leuk! tot vanavond ;)

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 23:00

Ik ben een tijdje afwezig geweest maar als iemand binnenkort in omg Apeldoorn/Arnhem nog een dansmaatje zoekt... Ik houd me aanbevolen!

Veel plezier voor de dames die vanavond gaan :-)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 17:26

Hoi Willeke! Ik overweeg om a.s. of volgende week vrijdag naar Ziko's te gaan, kom jij daar wel eens? Ik verwacht een hoog niveau daar dus wil liever niet alleen maar met een aantal, mocht het dan niet zo van dansen komen omdat 't me boven de pet gaat dan heb ik in ieder geval wat te kletsen ;)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:11

Hey allemaal!
Ik heb vanavond mijn aller-aller eerste Salsales! Ik heb nu al een paar keer met ervaren Salsadansers wat rondgedanst maar toch besloten een cursus te volgen in Leiden, bij Dos Bailadores.
Wat dragen jullie naar les? Gewone comfi kleding of echt een jurkje?

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:34

Leuk Astrid!
Naar de les draag ik meestal een casual outfit, bijv. spijkerbroek & shirtje.
Gewoon dragen waar jij je fijn in voelt.
Succes :)

Grappig dat er zo steeds meer bokkers elkaar meeten op een feestje.

Balen van die baan Francis! Heb je nog andere sollicitaties lopen?

Hier een fantastisch wedstrijd weekend gehad, paard heeft het super gedaan.
Ben alleen beetje heel erg stijf, twijfel of 2 uur lessen vanavond zo slim is :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:37

Ik draag bijna altijd een fijne jeans, of mijn zwarte stretch skinny, een luchtige top erboven en mn dansschoenen. Ik heb het snel warm, dus ik hou daar rekening mee met mn kleding. Sommige mensen in de les dragen blazers en truien, maar dat trek ik niet hoor :D

Alvast veel plezier!!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:40

Ja ik begin de les vaak met een vestje er over, en dat is vaak met indansen al uit.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:51

Dank jullie wel :-D!
Ik was van plan echt een jurkje ed. aan te doen, maar goed dat ik het even gechecked heb haha!
Dansen jullie ook Kizomba?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:00

Ik heb daar geen les in gehad, maar kan wel een stukje basis. Die dans zou ik helemaal in broek dansen, zou me anders echt te close worden haha.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:30

Hoi! Leuk dat je ook gaat lessen. Bij mij wisselt het veelal, rokjes/jurkjes/broeken, maar dat is ook omdat ik altijd blijf met het vrijdansen later op de avond. Ik dans zowel salsa, bachata als kizomba, begin steeds meer te leren bij kizomba, 'n vriend van me heeft kizomba lessen gevolgd, waardoor hij me zo af en toe eens wat pasjes leert :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:36

Lekker dragen wat je wilt hoor. Ik draag ook meestal een comfi spijkerbroek en een shirtje met korte mauwen. Maar er zijn op de donderdag altijd 2 dames, een jonge meid en de ander is ouder dan ik, die in 'vol ornaat' komen. Jonge meid vaak skinny o.i.d. met shirtje maar wel vaak veel bling, oudere (maar zéér strakke' dame altijd in een kort rokje (echt kort) en mooi hemdje of shirtje. Afgelopen donderdag had ze een knalroze klokrokje aan met een roze hemdje met blingpailletten. D'r glitterdansschoenen aan.. ze kon zo naar een upperclass party. Maar 't staat haar altijd heel goed en zij maakt er elke week gewoon een feestje van en er is ook geen mens die daar wat van zegt of raar van kijkt.

Kizomba kan ik echt alleen de uiterste basis maar daar wil ik komende zomer een korte zomercursus in volgen. Ik vind de muziek en 't ritme heel lekker en wil 't graag kunnen dansen op party's.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 12:59

Bedankt voor jullie kledingtips! Het was erg leuk! Begonnen met Marenque als basis van de Salsa. Ging allemaal wel langzaam... Haha! Omdat ik de basis toch al een beetje ken.
Alleen wel jammer dat er zoveel meer vrouwen zijn... Zit eraan te denken om toch ook/ of in plaats van Kizomba te doen want daar komen ze juist vrouwen te kort.

Wat voor schoenen hebben jullie en waar gekocht?

Eens kijken of er van het weekend in de buurt van Amsterdam/ Leiden nog een party is om mijn eerste stappen te oefenen...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 13:18

Hihi, lekker enthousiast en leuk dat je de basis al kent, heb je een beetje voorsprong.

Naar welke feesten wil je? En ken je veel mensen die dansen? Want op salsa feesten is het makkelijker met andere dansen dan op kizomba feesten (waar de meeste toch met hun partner of vaste groepje dansen).
Ik ken zelf de basis en een paar figuren van kizomba, dans het soms als er een nr voorbij komt op een salsa/bachata feest, bijna altijd met mijn vriend. Zal zelf niet snel op een vreemde afstappen om kizomba te dansen.
Maar dat is net wat je gewend bent, de eerste keer dat ik bachata zag dacht ik daar ook heel anders over :D

Ik heb deze: http://excento.nl/wordpress/wp-content/ ... re-003.jpg
Bij Excento in Tilburg gekocht. Hele goede service, geeft goede tips.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:09

Bij ons komen ze in de Kizomba groep ook vrouwen tekort en ik weet wel waarom :D
Kizomba zal ik ook niet zo snel met een vreemde dansen... Bachata wel, maar dan houden de heren altijd een gepaste afstand. Met mijn vriend, of goede vrienden dans ik veel closer.

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:39

Ik heb er juist veel meer moeite mee om salsa met een vreemde te dansen :D Ik hou dan ook absoluut niet van salsa.
Ik dans bachata en kizomba met iedereen wel weg..En als ik meer afstand wil dan laat ik dat met mijn houding weten door even een arm tussen ipv achter zijn nek te leggen..helpt vaak voldoende gelukkig.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:54

Francis schreef:
Hoi Willeke! Ik overweeg om a.s. of volgende week vrijdag naar Ziko's te gaan, kom jij daar wel eens? Ik verwacht een hoog niveau daar dus wil liever niet alleen maar met een aantal, mocht het dan niet zo van dansen komen omdat 't me boven de pet gaat dan heb ik in ieder geval wat te kletsen ;)

Ik stuur je een pbtje!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:36

Willeke_ schreef:
Francis schreef:

Ik stuur je een pbtje!

Ik zal eens kijken of ik een groepje kan optrommelen voor Ziko!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:49

Gezellig!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:44

Zou leuk zijn Tuttebel, deze vrijdag ga ik toch nog naar Salsa Viva, Cuban Night met Rueda workshop dus wordt vast leuk!

Leuk dat je't leuk vond Astrid, vrouwen tekort is een algemeen probleem bij de meeste dansscholen. Bij ons dansen nu veel gevorderde mannen mee want we hebben maar 3 'eigen' mannen op iets van 8 vrouwen geloof ik. Nu komen er meestal wel wat mannen van de les na ons een uurtje eerder en er wordt sowieso altijd doorgedraaid dus moet je 1 of 2 keer 'uit draaien'. Zolang dat maar 1 of 2 keer per 'ronde' is vind ik 't ok. Eerste les was het om en om, kwamen we gewoon de helft aan mannen tekort, da's echt niet leuk want dan dans je uiteindelijk maar de helft van de les.

Ik had eerst twee paar schoenen van Marktplaats, goedkope kwaliteit en die gaven het binnen 1 cursus (wel ook veel vrijdansen en party's) al op. Ik wilde toen 'echte' dansschoenen (die ik had waren ook wel dansschoenen met suede zool) en die heb ik in Utrecht gekocht, bij Flashdance http://www.flashdance.nl

Ik heb twee paar Werner Kern dansschoenen (beiden gekregen van mijn allerliefste zusje!),
De Francis ( :D ja echt, schoenen met m'n eigen naam 8-) ) voor de party's
Afbeelding

en de Linda voor les en vrijdansen
Afbeelding

Ik zweer inmiddels bij dit merk, zitten heerlijk, super degelijke kwaliteit en gaan - heb ik me laten vertellen maar denk ik ook wel nu ik er zelf op dans - lang mee. Niet de goedkoopste, zeker ook niet de duurste en hun geld meer dan waard.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:00

Francis schreef:
Leuk dat je't leuk vond Astrid, vrouwen tekort is een algemeen probleem bij de meeste dansscholen. Bij ons dansen nu veel gevorderde mannen mee want we hebben maar 3 'eigen' mannen op iets van 8 vrouwen geloof ik. Nu komen er meestal wel wat mannen van de les na ons een uurtje eerder en er wordt sowieso altijd doorgedraaid dus moet je 1 of 2 keer 'uit draaien'. Zolang dat maar 1 of 2 keer per 'ronde' is vind ik 't ok. Eerste les was het om en om, kwamen we gewoon de helft aan mannen tekort, da's echt niet leuk want dan dans je uiteindelijk maar de helft van de les.

Wat jij omschrijft is een tekort aan mannen en dat is inderdaad de "normale" gang van zaken ;) Ik las toevallig vandaag op FB dat er bij onze dansschool nu 2 groepen zijn waar ze vrouwen tekort komen en dan vooral bij de Kizomba. In onze les, als iedereen er is, dan hebben we precies een even aantal mannen/vrouwen.

Net trouwens weer les gehad en het ging echt lekker. Er kwam een andere leraar kijken, hij geeft normaal les in Amsterdam, maar springt nu even bij om bij ons de gevorderden les te geven. Die stond met open mond bij onze les te kijken, want we kwamen al flink in de buurt van zijn gevorderden groep en wij zijn dus beginners. Onze dansleraren stonden helemaal te stuiteren, zo leuk om te zien hoe blij ze waren met dat compliment! En voor ons natuurlijk ook leuk om te horen, dat we al zo snel zoveel vooruitgang hebben geboekt met z'n allen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:36

Leuk is dat hé Joyce, zo'n soort compliment heb ik ook al een paar keer gehad op een party bijv. , dat mensen vragen waar je lest en 'dan krijg je wel goed les' als ze horen dat ik pas een paar maanden dans. Denk zeker dat er verschil zit tussen de ene en andere dansschool.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:22

Mooi compliment Joyce!
Er zit zeker veel verschil in niveau van dansscholen.
Bij ons zit er bijv. altijd een kwartier tussen 2 lessen, dan kan iedereen nog ff (in)dansen en vragen stellen. Mijn vriend was dat bij zijn dansschool (grootste/bekendste van Brabant) niet gewend, daar was het om 19u zaal open, 20u de zaal uit, of je het figuur nu kende of niet.
Ook wordt er altijd voor voldoende mannen gezorgd, en anders dansen er gevorderde vrouwen als man mee. Maar er hoeft nooit iemand langs de kant te wachten.

Hele bokt-meeting bij Ziko, leuk!

Nog iemand die met Koningsdag komt salsadansen op het Kerkplein in het mooie 's-Hertogenbosch? ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:01

Jammer dat wij zo ver uit de buurt wonen, veel plezier allemaal met de "meeting" :D

Bij onze dansschool hebben ze geen kwartier tussen de lessen geplakt, maar ik denk dat het voor hen wel veel prettiger zou zijn. Ze proberen echt de tijd te nemen om iedereen te helpen en ze willen dat we aan het eind van de les het figuur op zijn minst op een langzaam nummer kunnen dansen. Daarna dansen de leraren op verzoek het figuur nog een keer als de vloer leeg is, zodat we het kunnen filmen om thuis te oefenen. Dat houdt dus in dat de lessen wel eens uitlopen en dan zie je dat het toch even stressen voor ze is. In de tussentijd zijn mensen wel gewoon lekker aan het socializen, of alvast aan de kant een beetje aan het indansen, dus volgens mij heeft niemand er een probleem mee, maar het is vaak een beetje chaotisch :D

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 08:46

Dat doen ze inderdaad bij onze dansschool ook, het filmen aan het eind. Vond ik altijd erg fijn, want er zijn toch een hoop figuren die je anders vergeet of niet zo gemakkelijk meer oppakt na een week. We hebben inmiddels een map met zo'n 40 filmpjes (niveau 4,5,6 en nog een keer 6 :D ) Dus dat schiet wel op.
Gisteravond nog even naar Eindhoven geweest, mijn vaste groepje was er niet, wilde toch gaat dansen dus maar alleen. Gelukkig ken ik een aantal mensen dus was erg gezellig :D
Ethelate; ik ben daar niet te vinden, maar heb er wel van gehoord. Leek me leuk! Veel plezier!

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:29

Begrijp ik nou goed dat er vanavond gemeet gaat worden bij Ziko? Ik ben vanavond bij Contigo in de varkensstraat om de hoek :) Lijkt me leuk om even te meeten dus al er een tijd bekend is huppel ik wel even over naar Ziko :)