Hier nog steeds sneeuw.Zon is weg. Ik zie nog geen lente hoor,de vinken,goudvinken en sijsjes zitten hier nog volop in de tuin. Deze wildzang vogels zie je hier alleen in de winter maanden,daarna trekken ze weer weg.
Maar de vogels zijn toch wel bezig hun nestje te bouwen.Ik zie hier Eksters takjes,mos,modder enz uit de tuin halen.Aan de overkant van me huis staat een hele hoge spar,en daar is die ekster zijn nest aan het bouwen,ik kan het mooi zien. Ongeloofelijk toch hoe zo'n vogel zonder handen een nest kan maken? en wij mensen mét handen kunnen zoiets niet eens precies na maken.
En ja, gohya, de echte volhoudertjes zie ik hier ook druk in de weer ... ze moeten wel veel moeite doen, want waar ze vorig jaar zo de plukken winterhaar van de wei konden halen, zitten ze nu keihard aan de vaste vachtjes van de pony's te rukken
Die nestjes zijn echte kunstwerken ! Wij hebben ook zwaluwen in de stal en als je ziet hoe dat laagje voor laagje wordt opgebouwd zo'n nestje ! En dat blijft ook nog eens jaren goed en wordt steeds herbruikt !