Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:22

Wat een zielig figuur zeg :n

Kan dat, reacties onder te koop advertenties zetten :?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:26

Volgens mij bij bedrijven wel, maar particulier toch niet?!
(dan wel weer op boktmarkt :P

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:27

NoTrouble schreef:
Fijn, er is nu iemand die mijn kentucky rijbroek niet voor 20 euro mocht kopen wat ik gister vertelde. Mevrouw is daar kwaad over want ze heeft dezelfde broek op mp gezien voor 20 euro. Ik heb hem nu inmiddels verkocht trouwens, maar niet aan haar. Maar nu beweerd ze dat ik een oplichter ben en gaat ze reacties onder mijn advertenties plaatsen dat ik een oplichter ben. Lekker dit..

Even melden bij de marktmod? Wellicht kan die het verwijderen als je aangeeft dat het nergens op slaat?

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:29

Wat een triest persoon zeg. Ookal zou je broek maar 20 euro waard zijn, en echt overal zoveel kosten. Dan nog is het jou goed recht om er meer voor te vragen en om ervoor te kiezen em niet te verkopen voor minder en al helemaal niet aan haar. (sowieso is 20 euro voor een nieuwe kentucky broek wel heeel weinig)

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:35

Jargeau schreef:
Wat een triest persoon zeg. Ookal zou je broek maar 20 euro waard zijn, en echt overal zoveel kosten. Dan nog is het jou goed recht om er meer voor te vragen en om ervoor te kiezen em niet te verkopen voor minder en al helemaal niet aan haar. (sowieso is 20 euro voor een nieuwe kentucky broek wel heeel weinig)

Dat heb ik ook gezegd. Ik heb haar reacties helaas al verwijderd uit mijn advertentie dus de Mod kan deze niet meer zien, maar heb er wel melding van gemaakt.

Al wil ik iets wat ik gratis heb gekregen voor 500 euro verkopen, dat moet ik dan alsnog zelf weten lijkt me :?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:39

Die discussie heb ik weleens gehad. Een zadeltje wat ik voor €65 had gekocht, heb ik verkocht voor €150 na 3 jaar gebruik. Een zadel wat ik voor €150 heb gekocht heb ik verkocht voor €275. Beide op internet gezet met een hogere vraagprijs, met het idee dat als mensen dan minder zouden bieden ik nogsteeds accoord kon gaan. Werd de vraagprijs geboden! Nou ja, dan verkoop ik het dus...
Hier op bokt hele rellen om gehad, want het was asociaal, en ik mocht daar geen geld op verdienen etc..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:43

Vjesta, heb ik ook eens gehad, set gekocht, vp was toen 50, heb 40 betaald.
Toch mijn smaak niet, dus op ea gezet met vp 50. Kreeg ik ook dreigend pb van 'ik weet dat jij maar 40 hebt betaald dus dan verkoop je hem ook zo'
Afbeelding
Waar houden sommige mensen zich mee bezig? En het was dus ook puur bedoeld van mij om 40 te krijgen met al die afpingelpraktijken hier.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:43

Mijn god, dat mensen zich daar druk om kunnen maken zeg.... (naar jou toe bedoel ik hé!!)
Gewoon schijt aan hebben! Als je kijkt hóeveel er voor minder weg gaat dan dat je er zelf voor betaald hebt!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:44

Vjestagirl: Tja nouja dat is geen oplichting maar gewoon handel toch? Wat denk je wat ruitersportzaken doen? En als jij erop verdiend, en de koper heeft het geld ervoor over, wat maakt men zich dan druk? Koper blij, jij blij. Ik zie het probleem niet.
Kentaro: Honderdén euro's verlies ben ik bang :P

De markt-moderator heeft wel haar best gedaan :) Ze heeft de bokker aangesproken op haar gedrag dus ik hoop dat het nu klaar is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:47

NoTrouble schreef:
Vjestagirl: Tja nouja dat is geen oplichting maar gewoon handel toch? Wat denk je wat ruitersportzaken doen? En als jij erop verdiend, en de koper heeft het geld ervoor over, wat maakt men zich dan druk? Koper blij, jij blij. Ik zie het probleem niet.

Dat zei ik ook. Maar in winkels was het anders, want die mensen moeten ervan leven.
En ja, het lijkt mij ook handel. Zolang ik er niet op verlies had ik ze best voor de prijs wat ik ervoor betaald heb willen verkopen. Maar hee, als mensen er meer voor willen betalen, wie ben ik dan om het niet te doen?

pmarena

Sjongejonge zeg....ik zie dat inderdaad ook wel eens, dat iemand bvb. iets gekregen heeft maar eigenlijk niet goed kan gebruiken, en dan te koop zet voor gewoon een nette prijs voor dat artikel.

En dat mensen dan serieus bijkans met de stoom uit de oren schijnen te moeten vertellen hoe belachelijk het is om geld te vragen voor iets dat je gratis hebt gekregen...alsof het dan ineens echt niks meer waard is ofzo :D

Shirley

Vind het heel wat anders als je iets lospeutert onder het mom van "goed doel" , "zielig kindje" of iets dergelijks met alleen het idee het voor vette winst te verkopen ... maar anders niet, hoor, dat is gewoon eens een keertje boffen :D

Negen van de tien keer is het immers dik inleveren :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:50

Absoluut!
En het is ook helemaal een kwestie van vraag en aanbod!
Ik had een keer een glas in lood lampje. Was nergens meer te koop. Heb ik voor een stukje meer als mijn nieuwprijs verkocht.
Maar het is vaker niet zo :P

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:51

Haha ze heeft me nu een Pb gestuurd: Hallo oplichter, ik gun jou het laatste woord dus val me nu niet meer lastig.
Hahah wie valt wie nu eigenlijk lastig? :P
Sommigen.. Als ik van iemand iets kan kopen wat ik graag wil hebben voor een mooie prijs, dan zal het mij een worst wezen wat diegene er zelf voor heeft betaald hoor. Zolang ik er blij mee ben en het geld ervoor over heb gaat het mij niet aan wat iemand betaald heeft en vind ik dat ook niet interessant. Maar sommige mensen hebben daar blijkbaar een bloedhekel aan. :P Prima maar reageer dat even niet op mij af ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:53

-O-
Niet meer reageren en dan is het hopelijk klaar nu!!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:55

Ja ik denk ook dat het wel klaar is. Ze is gewoon boos dat ze hem niet voor 20 euro mocht hebben. Nouja haar probleem gelukkig, niet de mijne :P Kan ik me nu weer bezighouden met nuttigere dingen hihi.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:00

Te gek om los te lopen, dat broekmens (ik GUN je, hahaha!)
Bij zo' n figuren past maar 1 smiley:
Afbeelding

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:03

foxy80: hahaha :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:04

Bizar hoe zulke mensen, die zelf fout zitten , het zo kunnen verdraaien dat JIJ nog de slechterik bent.. 8)7

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:07

En je er dan nog een rotgevoel bij kunnen geven ook.................. :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:08

Been there, done that :P

Gewoon niet helemaal beseffen dat de eigen actie...jouw inmiddels geïrriteerde reactie uitlokt :=

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:21

Jezus wat gaan jullie hard zeg zie nu opeens dat jullie al in deel 5 zitten :oo .
Dat wordt snel bij lezen.
Maar heb onder tussen ook al weer een grappig rare marktplaats ervaring gehad.
Ik had een doos met hamsterspullen staan en weg gooien vondt ik ook jammer dus op marktplaats gezet voor € 5,- af te halen.
De eerste reactie was meteen raak een meisje die de spullen wel wilde hebben maar het met haar vader moest regelen om het op te halen.
Heb gezegd dat het geen probleem was.
Enkele dagen later een mailtje of ik het versturen kon, oké dan komt er 6,75 verzenkosten bij het was immers een flinke doos vol.
Dus totaal 11,75.
Krijg ik als antwoord terug ik betaal nu € 6,- en € 6,- als ik de spullen ontvangen heb.
Hierop gezegd dat ik toch liever ineens het bedrag had.
Krijg ik als antwoord terug dat ze toch € 12,- betaalde in totaal en het meer was dan de vraagprijs ze was bang dat ze opgelicht werd.
(nee maar ik wat opsturen voor € 6,- en dan naar die ander € 6,- fluiten) |o
Ik heb maar eens gelachen _O- en maar niet meer gereageerd.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:42

Pff.. My pay pall vriendin continues...

Citaat:
Tja, ik heb je gevraagd het via paypal (veilig voor beide partijen) te doen maar dat wou je ook niet dus

:')

Paypall is voor mij als verkoper niet bepaald aantrekkelijk toch? Ach wat.. ze stikt er ook maar in. Ik snap best dat sommige mensen weinig vertrouwen hebben in kopen/betalen/versturen via marktplaats maar echt.. het gaat hier om 10 euro.. Ik heb nog zo'n 60 advertenties op marktplaats staan (en dat zijn geen splinternieuwe Iphones en Tablets maar kledingstukken voor gemiddeld 5 euro per stuk) en ben ook al flink wat jaren actief op marktplaats. Dus een beeeeetje vertrouwen. :roll:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:50

Ik had er al een stukje eerder mee gestopt (met reageren).... :P
Zou nu echt iets mailen van 'je kunt het totaalbedrag van te voren overmaken, indien ik 1 februari nog niets ontvangen heb ga ik er van uit dat je niet meer geinteresseerd bent en ga ik verder met de verkoop'

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:07

erg is dat, als mensen zo raar doen en je niet vertrouwen,

Ik had gister nog een gelukje, Ik had zaterdag een partijtje bitten gekocht zonder er een foto van te hebben gezien (had ik hier al eerder neergezet)

de man vroeg 2,50 per bit excl. verzenden, koopje dus (waren er 18), kreeg ze gister binnen, ik wist dat ze vies waren maar dat is niet zo erg, na het grondig schoonmaken, bleken er 2 KK aurigan bitten tussen te zitten, waarvan 1 ultra, er zat gewoon zoveel vuil op dat ze onherkenbaar waren geworden (merkjes zaten vol met aangekoekt vuil)

er bestaan dus gewoon nog goed willende mensen die je dus wel gewoon kunt vertrouwen