Geloof jij in evolutie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:12

Die Discussie heb ik echt altijd met mijn Oma!
*super bijgelovig* heb altijd de discussie!
hoeso heeft god de wereld gemaakt?
hoe is hij spontaan onstaan heeft dieren gemaakt,mensen gemaakt...
Hoe kan één mens dat maken!??? is toch onmogelijk!
want tegenwoordig worden huizen ook gemaakt door meerderen bouwvakers!
en niet door één speciale :j

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:16

xBalou schreef:
Ik geloof in God :) Hij heeft de aarde gemaakt, niet een of andere oerknal, dat slaat nergens op.

er staat toch nergens hoe God de aarde gemaakt heeft? Hoe kun je dan weten of er toen een knal bij kwam kijken?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:44

Kuggur schreef:
xBalou schreef:
Ik geloof in God :) Hij heeft de aarde gemaakt, niet een of andere oerknal, dat slaat nergens op.

Ik ben toch bang dat we moeten zwichten voor de sterke argumenten van dit duidelijk superieure intellect.....

Kan je misschien proberen wat respectvoller te zijn? :7

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:47

cooper schreef:

Op de opmerking waar ik op regeerde? Nee.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:49

Kuggur schreef:
cooper schreef:

Op de opmerking waar ik op regeerde? Nee.

Niet enkel die opmerking, maar algeheel naar de personen die niet zo "intelligent" zijn dan jij....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:51

cooper schreef:
Niet enkel die opmerking, maar algeheel naar de personen die niet zo "intelligent" zijn dan jij....

Ehm, bedankt, denk ik...Maar ik ga er niet van uit dat de persoon waar ik op reageerde niet intelligent zou zijn. Hoewel ik met je eens ben dat haar opmerking een zekere indicatie geeft.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:56

Kuggur schreef:
Ehm, bedankt, denk ik...Maar ik ga er niet van uit dat de persoon waar ik op reageerde niet intelligent zou zijn. Hoewel ik met je eens ben dat haar opmerking een zekere indicatie geeft.

dit duidelijk superieure intellect.....

Je gaat er duidelijk wel vanuit dat de persoon niet bijster intelligent is...
Dat jij "intelligent" zou zijn, geeft je daarom niet het recht om andere mensen (en heb het al vaker zien gebeuren in dit topic door je) op die manier kan ondermijnen. Zou fijn zijn als je probeert (al is het maar een beetje) wat respectvoller te zijn :)

nynke55

Re: Geloof jij in evolutie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:59

Cooper, ik ben het helemaal met je eens, dit interessante topic begint een vervelend tintje te krijgen, door de minachtende manier van reageren van sommigen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:02

Weet je, dat gezever over respect hier op bokt komt me redelijk de neus uit.
Iemand lanceert hier een ongefundeerde kreet, zonder de moeite te nemen ook maar één letter van de voorgaande discussie te lezen, overduidelijk om te provoceren. En het is "respectloos" daar een sarcastische opmerking over te maken....? Kom nou toch
Je moet respect wel enigszins verdienen..
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 12-11-12 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:03

nynke55 schreef:
Cooper, ik ben het helemaal met je eens, dit interessante topic begint een vervelend tintje te krijgen, door de minachtende manier van reageren van sommigen.

Ach dat ligt er ook maar net aan hoe je dingen leest. Ik las in die opmerking meer een verwijzing naar dat iemand die geen argumenten wenst te gebruiken zélf denkt dat hij/zij over een groter intellect beschikt dan iemand die wel argumenten nodig heeft.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:04

Sammie schreef:
Of kaas en de evolutiethorie. Simpeler boek is er haast niet. zeer geschikt voor mensen die weinig tot niks weten van de evolutie(theorie).

Is een heel goed boek inderdaad! Van Bas Haring :).

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:07

sallandval schreef:
nynke55 schreef:

Ach dat ligt er ook maar net aan hoe je dingen leest. Ik las in die opmerking meer een verwijzing naar dat iemand die geen argumenten wenst te gebruiken zélf denkt dat hij/zij over een groter intellect beschikt dan iemand die wel argumenten nodig heeft.

Stille meelezer is het hier toch wel mee eens. Tuurlijk, er zal wel iets van spot inzitten, maar zoals Kuggur zegt is er een reactie geplaats die niet open is voor discussie. Ieder zijn eigen mening, en Nynke, jij staat ook in je goed recht om een andere mening te hebben, maar bijdrage leveren aan een discussie valt onder discussieren, een standpunt neerzetten zonder onderbouwing vind ik dat niet. :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:07

44Myrthe44 schreef:
Sammie schreef:
Of kaas en de evolutiethorie. Simpeler boek is er haast niet. zeer geschikt voor mensen die weinig tot niks weten van de evolutie(theorie).

Is een heel goed boek inderdaad! Van Bas Haring :).

Ook gelezen, meerdere malen zelfs. Dat zouden ze nou best wel kunnen gaan gebruiken in de biologieles. :)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:11

Kuggur schreef:
Weet je, dat gezever over respect hier op bokt komt me redelijk de neus uit.
Iemand lanceert hier een ongefundeerde kreet, zonder de moeite te nemen ook maar één letter van de voorgaande discussie te lezen, overduidelijk om te provoceren. En het is "respectloos" daar een sarcastische opmerking over te maken....? Kom nou toch
Je moet respect wel enigszins verdienen..

Maar als zij daar nu heilig van overtuigd zijn dat dat voor hen de waarheid is, wat boeit dat dan?
Jij hebt jou mening, die duidelijk wel gefundeerd en over nagedacht is, wat schaad het jou dan dat anderen niet de behoefte voelen om zich hierin te verdiepen en gewoon liever een beperkte visie houden van wat is?

Ik begrijp wel dat het frustreert, maar dat is jou frustratie.
Daarbij is dit nog steeds een openbaar forum en is het gewoon veel fijner discussiëren als je een bepaalde "netheid" behoud, ondanks dat mensen zonder argumenten maar vanuit een geloofsovertuiging aan deze discussie deelnemen. Je kan er ook voor kiezen om er niet meer op in te gaan.
Is veel prettiger dan elke keer zo'n dooddoener, imo ;) (Want de kans dat de discussie zo doodbloed groeit er enkel door, en dat is de bedoeling ook niet)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:27

Ik geloof heilig in tuinkabouters, omdat dat in de boeken van Grimm staat. En het is gewoon zo, ook al heb ik ze nooit gezien.

En als je zegt dat ik niet kan argumenteren, dan zeg ik gewoon dat jij respectloos bent.

Zo kom je lekker makkelijk van een discussie af zeg %)

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:40

cooper schreef:
Maar als zij daar nu heilig van overtuigd zijn dat dat voor hen de waarheid is, wat boeit dat dan?
Jij hebt jou mening, die duidelijk wel gefundeerd en over nagedacht is, wat schaad het jou dan dat anderen niet de behoefte voelen om zich hierin te verdiepen en gewoon liever een beperkte visie houden van wat is?

Ik begrijp wel dat het frustreert, maar dat is jou frustratie.
Daarbij is dit nog steeds een openbaar forum en is het gewoon veel fijner discussiëren als je een bepaalde "netheid" behoud, ondanks dat mensen zonder argumenten maar vanuit een geloofsovertuiging aan deze discussie deelnemen. Je kan er ook voor kiezen om er niet meer op in te gaan.
Is veel prettiger dan elke keer zo'n dooddoener, imo ;) (Want de kans dat de discussie zo doodbloed groeit er enkel door, en dat is de bedoeling ook niet)

Als je dit soort één-dimensionale kreten verkondigt moet je achteraf niet gaan mekkeren omdat er vragen worden gesteld bij je intelligentie. En wat respect betreft, net het verkondigen van dit soort one-liners getuigt van heel weinig respect voor mensen die de discussie wél serieus benaderen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:46

De one-liners komen wel van kinderen van 12, 13 jaar, laten we die ook in hun waarde laten. Je kunt ook even vragen hoe bedoel je dat of waarom denk je dat? Waarom gelijk dat minachtende. Iemand met een beetje intelligentie had deze kreten gewoon genegeerd, ipv, zogenaamde grappige opmerkingen te plaatsen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:51

Gewoonlijk komt het er toch op neer dat mensen die op geloofsbasis de evolutietheorie afwijzen geen kennis hebben van wat dat dan precies allemaal inhoudt. Vervolgens wijzen ze ook nog eens heel selectief wetenschap af, want dat je zonder wetenschappers bouwend op de principes van de evolutietheorie bijvoorbeeld geen moderne landbouw of geneeskunde hebt, daar wordt dan even aan voorbij gegaan.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 23:57

Even voor alle mensen die denken dat dieren niet slim zijn:

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:17

Hoe ongelooflijk het er ook uit ziet, het is een aangeleerd kunstje.
Los van het feit dat olifanten schitterende intelligente dieren zijn. Maar waarom lijken mensen dat pas te geloven als zo'n dier iets typisch menselijks lijkt te doen als tekenen? Dat zegt meer over ons niet?

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... truth.html
Laatst bijgewerkt door Ruga op 13-11-12 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 00:20

Edit. Bij nader inzien besloten betreffende post te negeren

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:11

Grappig zeg, die eeuwige discussie tussen christenen en aanhangers van de evolutietheorie.
Evolutie zelf (iets anders dan de evolutietheorie, overigens), heeft niets met 'geloven' te maken, want dat gebeurt gewoon 'before our very eyes'. Als evolutie niet zou bestaan zouden we geen paarden/honden/katten e.d. kunnen fokken. De natuur 'fokt' ook dieren, door de slechte eruit te filteren en de goede te laten leven en kinderen te laten krijgen. Echter vinden mensen het leuk om dat proces te manipuleren en daardoor krijg je dus o.a. Friezen/Herdershonden met allerlei deffecten (inteelt!).
Overigens geloof ik ook in God en dat kan best als je ook in evolutie 'gelooft'. Maar hier ga ik niet helemaal over uitwijden, want geloven is geloven en niet bewijzen.
(edit: typfoutje)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:18

weet je wat ik niet snap?
Dat we niet in staat zijn een ieder te laten geloven wat hij/zij wil/kan/moet geloven. Zonder daarbij mensen (vrouwen/andersdenkenden/niet gelovigen) uit te sluiten, danwel te onderdrukken.
Geloof wat je wil, maar 1) laat een ander erbuiten en 2) lepel het je kinderen niet in maar laat ze zelf nadenken en ontdekken en kiezen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:22

euh.... het zijn echt niet alleen christenen die niet in de evolutietheorie geloven. Zijn erzat daarbij die het maar 'geharwar' vinden én er zijn zat christenen die wel in de evolutietheorie geloven, maar dan met de hand van God erin. :)

aangezien je er zelf ook 1 van bent zou ik dus niet zo stellig roepen dat het een discussie is tussen 'hullie' en 'zullie'..

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 10:44

Sammie schreef:
euh.... het zijn echt niet alleen christenen die niet in de evolutietheorie geloven. Zijn erzat daarbij die het maar 'geharwar' vinden én er zijn zat christenen die wel in de evolutietheorie geloven, maar dan met de hand van God erin. :)

aangezien je er zelf ook 1 van bent zou ik dus niet zo stellig roepen dat het een discussie is tussen 'hullie' en 'zullie'..

Ach dat was maar een voorbeeldje hoor! Sorry voor mijn generalisatie! :o

en hullie en zullie zou ik nooit zeggen :')