Focussed schreef:Beste pmarena, als een knie warm wordt na een hand oplegging wil dat niet zeggen dat het door de krachten van de hand oplegging komt.
Bij bijv reiki zie je dat wanneer je een nep reiki behandeling doet die knie namelijk even warm wordt en even erg steekt.
Zoals je begrijpt is er dus geen verschil tussen een Reiki behandeling en een nep Reiki behandeling. Het zit dus in het feit dat de patiënt/klant intens bezig is met het eigen lichaam, en het lichaam daar zelf ook op reageert. Niet met het feit dat er energieën, frequenties, vibraties, chakra's, meridianen en balansen worden gemanipuleerd.
Snap je het nu?
Dat wil dus NIET zeggen dat er geen heilzame effecten zijn.
Je kunt die effecten alleen niet aan de "helende krachten" toeschrijven maar aan het feit dat men zelf in staat is het eigen lichaam te manipuleren.
Wat ik, en iedereen hier, wil zeggen is: er zijn absoluut heilzame effecten bij alternatieve of paranormale therapieën. Dat ontkent NIEMAND.
Alleen het feit waardoor die heilzame effecten ontstaan is BEWEZEN anders dan jullie van mening zijn.
Dat is een beetje hetzelfde als bewijzen dat mijn paard een paard is (DNA test, uiterlijke kenmerken etc) en iemand blijft maar zeggen dat het een hond is, omdat het op die persoon meer overkomt als een hond.
Ondanks dat ik dan het DNA bewijs kan aandragen, kan vertellen wat het verschil is tussen een hond en een paard, wil diegene niet van mening veranderen.
Want de wetenschap heeft het zo vaak fout, dus het DNA bewijst niet dat het een paard is.
Dat is nogal frusterend om steeds weer die discussie aan te gaan.
En het feit dat mijn paar geen hond is maakt een hond niet minder leuk of minder lief. Het is alleen dat mijn paard een paard is en geen hond.
Van mij hoef je die discussie niet aan te gaan hoor 
Ik vind het heel fijn voor je dat JIJ blijkbaar heel zeker weet dat zulke dingen (zoals wat Joyce omschrijft dus) onmogelijk inderdaad vanuit die behandelaar kunnen komen. IK vind het realistischer om de mogelijkheid open te houden dat zulke dingen WEL kunnen. Simpelweg omdat we nog zo weinig af weten van zaken rondom energie, en de mogelijkheden ervan. Een arm om je schouders kan zoveel voor je doen, het ene mens straalt wat anders uit dan de andere, je kunt soms voelen of iemand verdrietig is, magneten doen rare dingen, er zijn volgens mij best mogelijkheden dat het ene voorwerp (levend of niet) het andere met zijn energie kan beïnvloeden.
Voor jou is dit niet bewezen dus bestaat het niet, ik hou de mogelijkheid hierbij open dat het misschien alleen maar nog niet bewezen is.
Net zoals ik de mogelijkheid van het bestaan van substantieel buitenaards leven open houd, ook al is er geen bewijs van 
Wat dat betreft vind ik dat ik dat de wetenschap niet zaligmakend is en nog niet alles weet, en vind ik het een kwestie van fatsoen om mogelijkheden open te houden.
Beetje jammer ook dat jullie 1 en ander steeds verdraaien om iemand met een andere mening wat makkelijker in het suffies-hoekje te kunnen plaatsen. Met je "snap je het nu"
en "bewezen anders dan jullie van mening zijn".
Niks van mening zijn, ik hou alleen de MOGELIJKHEID open (nogmaals...) en dat is volgens mij mijn goed recht en helemaal zo gek nog niet 
Sommige zaken zijn nu eenmaal geen exacte wetenschap, hoe graag je dat ook wel wilt.
Maargoed, dikke kans dat ik nu wederom in het "die gelooft ook alles
" geduwd ga worden door de niet begrijpend-lezende meute 
Altijd van die kansloze discussies zo, als je woorden verdraaid worden 
Wat mij betreft: Let's agree to disagree. 
MarvanTom: betekent gewoon dat je die organisatie het niet zult aanrekenen (ze geen proces o.i.d. aan zult doen) als je n.a.v. die testen je niet zo heppiedepeppie voelt. Ik reken het je niet aan is gewoon ik stel jou er niet verantwoordelijk voor, ik doe dit op eigen risico en verantwoordelijkheid en accepteer de gevolgen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-11-12 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt