1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:49

DeSprinkhaan schreef:
tussen haakjes, maikeltje, weten jullie waarom je vader kanker heeft? Voor elke ziekte is altijd een reden... Misschien als jullie de reden vinden, kunnen jullie proberen die te verwijderen...

En dan? Als we de reden hebben, kunnen we hem dan genezen denk je? Zou dan niet iedereen te genezen zijn? Dan hebben we een doorbraak hoor.

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 14:52

soms wel, soms niet...verschild per situatie.
Maar zoals een of andere oude chineze genezer ooit zei: "soms heeft men pijn aan het hoofd, maar is de oorzaak bij een doorn in de voet" >(Dit is natuurlijk een metaphoor...)

Een eigen voorbeeld met het vinden van de oorzaak (ook al zat deze wel bij de plek van de pijn):
Laat ik zeggen dat een oom van mij, eens afschuwelijke pijn aan zijn knie had, zo erg dat hij niet meer kon lopen. De dokter zij dat hij een ophoping van kraakbeen had geloof ik, hij is dus geopereed om de kraakbeen weg te halen, en is toen zes maanden lang zitten revalideren. Toen begon het andere been, hij wilde niet weer worden geopereed, en is toch maar naar een homeopaat gegaan. Deze zei dat het helemaal geen kraakbeen was, maar een ophoping van urinezuur. Hij mocht een paar dingen niet meer eten, en kreeg een middeltje om ervoor te zorgen dat het lichaam dat urinezzur ging afbreken, en binnen een paar weken had hij geen last meer...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:01

[***] schreef:
@focussed, ik had het niet beter kunnen omschrijven. Ik probeer ook gewoon duidelijk te maken dat er niets mis of verkeerd is met het placebo effect. Alleen is het voor de "gelovers" in het zweverige en het paranormale niet leuk om te lezen dat hetgeen ze ervaren gewoon simpel te verklaren is.

En hòp, weer een paar kleinerende aannames erbij, jullie gaan lekker hoor :P

Wat nou gelovers in het paranormale en zweverige, zowel mij als Joyce kun je echt niet met goed fatsoen wegschrijven als een stel zweefteven hoor :P

Het lijkt er zo maar meer op dat wij realistischer zijn dan jullie, omdat wij niet de waarheid in pacht denken te hebben.

Het blijkt heel moeilijk te accepteren dat wanneer een actie (handoplegging) een gevolg heeft (knie wordt ineens heel erg warm en gaat steken)....dat er wel eens echt wat kan gebeuren daar.

Maar omdat jullie het (nog) niet kunnen verklaren gooi je het maar domweg op: nee hoor dat is niet zo gegaan Joyce, dat hebben je hersenen verzonnen en die warmte kwam van binnen uit, dat noemen we nu het placebo-effect.

Dan ben je niet skeptisch of kritisch, maar zit je een ander (die dus ZELF gevoeld heeft dat die energie van buiten kwam èn duidelijk niks er van verwachte) dus gewoon domweg voor gek te verklaren.

Ik kan me zomaar voorstellen dat als jullie in het verleden geleefd hadden, dat je allerlei dingen onder het placebo-effect geschaard zou hebben, denk aan medicatie waarvan nog niet bewezen was hoe het werkte....

Dan hadden jullie waarschijnlijk ook helemaal zelfingenomen geroepen: nee hoor er is niet aangetoond dat aspirine (of hoe het toen heette :P ) tegen hoofdpijn werkt, dus je hoofdpijn gaat alleen maar weg doordat je erin gelooft dat het werkt :j

Ik vind het wel zo netjes om de mogelijkheid open te houden dat wat Joyce gevoeld heeft, echt is. En het niet af te doen als placebo-effect enkel en alleen omdat jullie het niet kunnen verklaren.

Maargoed, gezien jullie ZO ontzettend zeker van je zaak zijn :P gaan we het hier inderdaad niet over eens worden.

En dat is ook geen probleem wat mij betreft, we zullen er misschien ooit nog wel eens achter komen wat er allemaal nog wel (of niet) meer mogelijk is dan wat we nu weten. Het lijkt mij iig. sterk dat we overal al alles van weten, zeker als het om de vele verschillende mogelijkheden van energie gaat :)

Om de mogelijkheid van het "meer zijn dan we nu kunnen bewijzen" open te houden hoef je ook helemaal niet zweverig te zijn, in tegendeel zelfs misschien :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:17

DeSprinkhaan schreef:
tussen haakjes, maikeltje, weten jullie waarom je vader kanker heeft? Voor elke ziekte is altijd een reden... Misschien als jullie de reden vinden, kunnen jullie proberen die te verwijderen...

Dat doen ze al, artsen pogen bij kanker regelmatig om de tumoren te verwijderen. ;)
Ik hoop dat je je realiseert dat dergelijke uitspraken enorm kwetsend kunnen zijn. Alsof 't iemands eigen schuld is als ze ziek zijn, want dan had je de reden maar weg moeten nemen. Soms zijn dingen gewoon kapot. Kan je tegenop dieeten en middeltjes innemen wat je wil, daar gaat 't niet spontaan van over.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:41

Beste pmarena, als een knie warm wordt na een hand oplegging wil dat niet zeggen dat het door de krachten van de hand oplegging komt.
Bij bijv reiki zie je dat wanneer je een nep reiki behandeling doet die knie namelijk even warm wordt en even erg steekt.

Zoals je begrijpt is er dus geen verschil tussen een Reiki behandeling en een nep Reiki behandeling. Het zit dus in het feit dat de patiënt/klant intens bezig is met het eigen lichaam, en het lichaam daar zelf ook op reageert. Niet met het feit dat er energieën, frequenties, vibraties, chakra's, meridianen en balansen worden gemanipuleerd.

Snap je het nu?

Dat wil dus NIET zeggen dat er geen heilzame effecten zijn.
Je kunt die effecten alleen niet aan de "helende krachten" toeschrijven maar aan het feit dat men zelf in staat is het eigen lichaam te manipuleren.

Wat ik, en iedereen hier, wil zeggen is: er zijn absoluut heilzame effecten bij alternatieve of paranormale therapieën. Dat ontkent NIEMAND.
Alleen het feit waardoor die heilzame effecten ontstaan is BEWEZEN anders dan jullie van mening zijn.

Dat is een beetje hetzelfde als bewijzen dat mijn paard een paard is (DNA test, uiterlijke kenmerken etc) en iemand blijft maar zeggen dat het een hond is, omdat het op die persoon meer overkomt als een hond.
Ondanks dat ik dan het DNA bewijs kan aandragen, kan vertellen wat het verschil is tussen een hond en een paard, wil diegene niet van mening veranderen.
Want de wetenschap heeft het zo vaak fout, dus het DNA bewijst niet dat het een paard is.
Dat is nogal frusterend om steeds weer die discussie aan te gaan.
En het feit dat mijn paar geen hond is maakt een hond niet minder leuk of minder lief. Het is alleen dat mijn paard een paard is en geen hond.

gohya

Re: 1 Miljoen voor bewijs paranormale gaven (Sisyphusprijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:26

@DeSprinkhaan
Pijn of Kanker zit een levens groot verschil in.
Kanker is niet te genezen,mits het niet uit gezaaid is,mits het niet in een ver stadium zit.Alleen dan is er kans op genezing door chemo en/of bestraling.Maar zeker niet door reikie!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 16:37

DaniBanani schreef:
DeSprinkhaan schreef:

Dat doen ze al, artsen pogen bij kanker regelmatig om de tumoren te verwijderen. ;)
Ik hoop dat je je realiseert dat dergelijke uitspraken enorm kwetsend kunnen zijn. Alsof 't iemands eigen schuld is als ze ziek zijn, want dan had je de reden maar weg moeten nemen. Soms zijn dingen gewoon kapot. Kan je tegenop dieeten en middeltjes innemen wat je wil, daar gaat 't niet spontaan van over.

Daar ben ik het mee eens. Sommige dingen gebeuren zonder reden. Voor kanker is de reden nog niet bekend, en kunnen we hem dus ook niet wegnemen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:06

Als ik héél erg denk aan jeuk, krijg ik jeuk. Als ik denk aan gapen, moet ik gapen. Als ik diep fantaseer dat mijn linkervoet pijn doet, voel ik dat hij pijn gaat doen. Als ik me enorm focus op mijn linkerhand, voel ik tintelingen. Als ik lang genoeg naar een foto kijk, komen er vanzelf beelden en ideeën in me op. Als ik het graag wil geloven kan ik prima doen of ik aura's zie.

Ik geloof alleen geen seconde dat dat iets te maken heeft met paranormale gaves, en dat is het verschil.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:11

Leuk klein onderzoekje waarbij ze mensen gingen behandelen met een akoestische therapie. De mensen lagen op hun rug en zagen niet dat de man met een blokfluit stond de toeteren.
Er werden allerlei claims bij gedaan, de trillingen van het geluid corresponderen met frequenties van de lichaamsenergie waardoor die verbeterde en allerlei klachten kon oplossen.
En ja hoor, de mensen voelden trillingen, warmte in bepaalde ledematen, bepaalde kwalen verbeterden of genazen. Allemaal door de blokfluit therapie :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 17:41

Precies. :D

En natuurlijk kan het dat enkele paranormale, homeopathische, of andere onbewezen behandelingen/middeltjes echt werken. Die mogelijkheid bestaat altijd, en die wijs ik ook echt niet af. Als het mogelijk is voor atomen om op twee plaatsen tegelijk te zijn of zelfs terug in de tijd te bewegen, hoe zou ik dan ooit kunnen zeggen dat er niets méér bestaat dan wat al uitgebreid wetenschappelijk is aangetoond?

Alleen zijn veel van dergelijke behandelingen, zoals Focussed met dit voorbeeld ook al aangeeft, te verklaren door het placebo-effect. En niet alleen dat, uit experimenten blijkt ook dat het inderdaad het placebo-effect is. Dan vind ik het wel wat naïef om te doen of jóuw reiki, of akoestische therapie, of wat dan ook, wel echt kan werken, als daarvan is aangetoond dat het bij anderen volledig berust op dat placebo-effect.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:04

Ik zit dat aanmeldingsformulier door te lezen voordat ik me inschrijf, kost maar 50 Euro!, maar heb wat moeite met dit:

[quote]20. De kandidaat ontslaat SKEPP en elke andere onderzoeker, medewerker of aanwezige bij de proef van alle
verantwoordelijkheid in geval van ongeval, ziekte, lichamelijke of psychische schade, of gevolgen op financieel of
beroepsvlak.[quote]

Kan iemand mij helpen met wat hier nu staat?

Ik lees: ik ontsla iedereen als ik ergens last van heb. Of als zij ergens last van hebben?
Maar als ik iedereen ontsla, wie blijft er dan nog over om mij die 1 miljoen uit te betalen?
Die notaris die kan bevestigen dat ik m'n inschrijfgeld heb betaald?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:15

Focussed schreef:
Beste pmarena, als een knie warm wordt na een hand oplegging wil dat niet zeggen dat het door de krachten van de hand oplegging komt.
Bij bijv reiki zie je dat wanneer je een nep reiki behandeling doet die knie namelijk even warm wordt en even erg steekt.

Zoals je begrijpt is er dus geen verschil tussen een Reiki behandeling en een nep Reiki behandeling. Het zit dus in het feit dat de patiënt/klant intens bezig is met het eigen lichaam, en het lichaam daar zelf ook op reageert. Niet met het feit dat er energieën, frequenties, vibraties, chakra's, meridianen en balansen worden gemanipuleerd.

Snap je het nu?

Dat wil dus NIET zeggen dat er geen heilzame effecten zijn.
Je kunt die effecten alleen niet aan de "helende krachten" toeschrijven maar aan het feit dat men zelf in staat is het eigen lichaam te manipuleren.

Wat ik, en iedereen hier, wil zeggen is: er zijn absoluut heilzame effecten bij alternatieve of paranormale therapieën. Dat ontkent NIEMAND.
Alleen het feit waardoor die heilzame effecten ontstaan is BEWEZEN anders dan jullie van mening zijn.

Dat is een beetje hetzelfde als bewijzen dat mijn paard een paard is (DNA test, uiterlijke kenmerken etc) en iemand blijft maar zeggen dat het een hond is, omdat het op die persoon meer overkomt als een hond.
Ondanks dat ik dan het DNA bewijs kan aandragen, kan vertellen wat het verschil is tussen een hond en een paard, wil diegene niet van mening veranderen.
Want de wetenschap heeft het zo vaak fout, dus het DNA bewijst niet dat het een paard is.
Dat is nogal frusterend om steeds weer die discussie aan te gaan.
En het feit dat mijn paar geen hond is maakt een hond niet minder leuk of minder lief. Het is alleen dat mijn paard een paard is en geen hond.

Van mij hoef je die discussie niet aan te gaan hoor :P

Ik vind het heel fijn voor je dat JIJ blijkbaar heel zeker weet dat zulke dingen (zoals wat Joyce omschrijft dus) onmogelijk inderdaad vanuit die behandelaar kunnen komen. IK vind het realistischer om de mogelijkheid open te houden dat zulke dingen WEL kunnen. Simpelweg omdat we nog zo weinig af weten van zaken rondom energie, en de mogelijkheden ervan. Een arm om je schouders kan zoveel voor je doen, het ene mens straalt wat anders uit dan de andere, je kunt soms voelen of iemand verdrietig is, magneten doen rare dingen, er zijn volgens mij best mogelijkheden dat het ene voorwerp (levend of niet) het andere met zijn energie kan beïnvloeden.

Voor jou is dit niet bewezen dus bestaat het niet, ik hou de mogelijkheid hierbij open dat het misschien alleen maar nog niet bewezen is.

Net zoals ik de mogelijkheid van het bestaan van substantieel buitenaards leven open houd, ook al is er geen bewijs van :P

Wat dat betreft vind ik dat ik dat de wetenschap niet zaligmakend is en nog niet alles weet, en vind ik het een kwestie van fatsoen om mogelijkheden open te houden.

Beetje jammer ook dat jullie 1 en ander steeds verdraaien om iemand met een andere mening wat makkelijker in het suffies-hoekje te kunnen plaatsen. Met je "snap je het nu" :(:) en "bewezen anders dan jullie van mening zijn".

Niks van mening zijn, ik hou alleen de MOGELIJKHEID open (nogmaals...) en dat is volgens mij mijn goed recht en helemaal zo gek nog niet :)

Sommige zaken zijn nu eenmaal geen exacte wetenschap, hoe graag je dat ook wel wilt.

Maargoed, dikke kans dat ik nu wederom in het "die gelooft ook alles :') " geduwd ga worden door de niet begrijpend-lezende meute :P

Altijd van die kansloze discussies zo, als je woorden verdraaid worden :P

Wat mij betreft: Let's agree to disagree. :)

MarvanTom: betekent gewoon dat je die organisatie het niet zult aanrekenen (ze geen proces o.i.d. aan zult doen) als je n.a.v. die testen je niet zo heppiedepeppie voelt. Ik reken het je niet aan is gewoon ik stel jou er niet verantwoordelijk voor, ik doe dit op eigen risico en verantwoordelijkheid en accepteer de gevolgen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 17-11-12 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:18

Ik denk niet dat de dingen die Joyce omschrijft placebo zijn, dat is inmiddels algemeen bewezen en aanvaard! Dus dat is geen mening maar een feit.

Sorry kan even niet heel uitgebreid op je post in gaan! Komt vanavond of morgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:27

Mja, dan zal ik wel niet overtuigd zijn van dat bewijs, beetje te skeptisch t.o.v. "de wetenschap" en allerlei uitkomsten van onderzoeken denk ik. Het ene jaar beweren ze zus, 10 jaar later herzien ze dat helemaal en beweren ze zo... weer 5 jaar later bleek het toch wel iets anders in elkaar gezeten te hebben....ik neem het toch met een korrel zout hoor.

Zowel het "gezweef" als "de wetenschap", beide partijen kunnen wat mij betreft gelijk hebben.

Ik ben sceptisch zat maar ondanks dat weiger ik gewoon om 100% uit te sluiten dat er rare dingen mogelijk zijn, volgens mij mag dat gewoon mijn mening zijn toch, zonder dat iemand anders me daar op aan hoeft te vallen verder :)

Heeft trouwens ook geen zin, zo vast als jij houdt aan je mening dat iets onmogelijk is WANT....enz. enz. is mijn mening zo vast dat ik het te vroeg vind om 100% zeker te zijn van uitsluiting van de mogelijkheid, WANT... enz. enz. :)

Verder valt er weinig meer over te zeggen zonder in rondjes te blijven draaien dus nogmaals: let's agree to disagree :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:32

pmarena schreef:
MarvanTom: betekent gewoon dat je die organisatie het niet zult aanrekenen (ze geen proces o.i.d. aan zult doen) als je n.a.v. die testen je niet zo heppiedepeppie voelt. Ik reken het je niet aan is gewoon ik stel jou er niet verantwoordelijk voor, ik doe dit op eigen risico en verantwoordelijkheid en accepteer de gevolgen.

Dus ik kan niemand ontslaan daar? -O-
Wat jammer nou; ik dacht Het gevonden te hebben door alle juryleden met ziekte of gebrek te benoemen en zo dus mijn 1 miljoen te krijgen.

ff zonder gekheid: er bestaat ongetwijfeld meer tussen hemel en aarde dan wij (willen) weten.
Maar hoe moet je die instantie nu overtuigen van jouw kunnen?
Als iemand van de jury jouw performance misschien niet entertaining genoeg vindt, heb je een probleem lijkt mij?
Lees: jouw gave is niet bijzonder genoeg als je je anders aangesproken voelt door voorgaande.
Tja, vaag gedoe dus, maar ben wel benieuwd of iemand het wel haalt en waarmee dan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:38

Ik geloof dat ze het op zich wel professioneel / wetenschappelijk correct hebben opgezet hoor, waardoor het niet zozeer aan interpretatie van de "jury" onderhevig is of je slaagt of niet, maar er gewoon heel simpelweg wordt gekeken naar de uitslag van de testen die ze bedenken...en die jij als kandidaat goedkeurt.

Als de uitslag beter is dan de uitslag die "zomaar iemand" random zou krijgen (dus de normale kansberekening) dan lijkt het er op dat je inderdaad meer kunt dan zomaar wat gokken.

Maar ze willen natuurlijk de omgevingsfactoren enzo helemaal wegnemen, zodat je niet door allerlei andere zaken geholpen kunt worden maar het echt heel droog en gericht gaat om je "gave".

Vandaar dar een Derek Ogilvie niet met kinderen mocht communiceren met de ouders erbij, zoals hij normaal doet, maar nu alleen met het kind (en een onbekende begeleider) in de ruimte erbij, omdat het vermoeden bestond dat hij de informatie bij de ouders vandaan haalde. (wat op zich ook best knap is eigenlijk :P )

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:44

Focussed schreef:
.....nep reiki behandeling ....

Bij welke stroming hoort 'nep reiki'?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:45

DaniBanani schreef:
DeSprinkhaan schreef:

Ik lees al even mee. Wat ga ik over mijn NEK van dit soort opmerkingen!

Had mijn beste vriendin haar moeder nog kunnen hebben als ze naar een of andere muts waren gegaan en die een rede gegeven had?!
Kanker is iets héél anders dan een pijntje in de knie!
Denk je nou echt dat mensen genezen kunnen worden van een ziekte als kanker, niet door chemo en bestraling maar door een dom middeltje?
Omdat de ziekte een rede heeft, wat voor een rede dan, een waarschuwing van boven of zo? Of een teveel aan bepaalde voedingsstoffen? Slaaptekort? :=
Gatverredamme, homeopatische middeltjes en iets verder kijken dan je neus lang is heb ik niks op tegen. Juist niet.
Maar claimen dat kanker eigenlijk gewoon eventjes genezen kan worden.. En met andere woorden zeggen dat mensen die niet naar 'de rede' zoeken gaan dood en dat is hun eigen stomme schuld?!

Sorry hoor als ik nu onwijs onredelijk ben maar dit soort dingen, schieten me in het verkeerde keelgat.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 17-11-12 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:51

maikeltje schreef:
[Jij plaatst die link en je schrijft dat je het jammer vindt dat hypnose in een kwaad daglicht wordt gezet. Dan ga ik er vanuit dat wat jij daar neerzet iets is waar jij zelf achter staat. Je brengt het alszijnde de waarheid. Dat stoort me. Het kan zieke mensen die wanhopig zijn op het verkeerde been zetten. Ik vind dat ronduit gevaarlijk, moet dan gelijk denken aan een Sylvia Millecam bijvoorbeeld.

Die conclusie trek jij, niet ik!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 18:56

Hee, DeSprinkhaan bedoelt het ook alleen maar goed hoor volgens mij Y;(

Het komt niet echt tactisch over omdat het nu over een snotneus lijkt te gaan i.p.v. kanker, maar de bedoeling erachter is niet slecht :(:)

Ik zou ook best graag de reden willen weten waarom kanker nou precies ontstaat, kan veel leed besparen, maar jammer genoeg zijn we nog niet echt zover blijkbaar...was het maar zo.

Alhoewel je wel wat gesputter hoort over voeding, en allerlei zaken van buitenaf die 1 en ander toch wat verstoren waardoor de cellen van het padje af raken en zich vreemd gaan delen. Maar ik geloof niet dat men al zo ver is dat je echt een oorzaak kunt zoeken en die weg kunt nemen en je kanker verdwijnt :=

singasong

Focussed schreef:
Leuk klein onderzoekje waarbij ze mensen gingen behandelen met een akoestische therapie. De mensen lagen op hun rug en zagen niet dat de man met een blokfluit stond de toeteren.
Er werden allerlei claims bij gedaan, de trillingen van het geluid corresponderen met frequenties van de lichaamsenergie waardoor die verbeterde en allerlei klachten kon oplossen.
En ja hoor, de mensen voelden trillingen, warmte in bepaalde ledematen, bepaalde kwalen verbeterden of genazen. Allemaal door de blokfluit therapie :D

Google eens op 'klankschalen', dan kun je uitgebreid lezen wat 'klanken' in je lichaam teweeg kunnen brengen.

Oordeel niet over iets wat je zelf nog nooit hebt meegemaakt ;)

Anoniem

pmarena schreef:
Verder valt er weinig meer over te zeggen zonder in rondjes te blijven draaien dus nogmaals: let's agree to disagree

Ja, ik denk dat, dat het verstandigst is.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:04

Vjestagirl schreef:
Daar ben ik het mee eens. Sommige dingen gebeuren zonder reden. Voor kanker is de reden nog niet bekend, en kunnen we hem dus ook niet wegnemen.

Dat kanker ontstaat met schimmels in het lichaam wist ik al een poosje. Na wat gegoogle kwam ik hierbij terecht. Geen idee wie die Dr. is maar hij bevestigd in de eerste regels die ik las al wat ik wist.
http://www.kankeriseenschimmel.nl/candi ... roloog.php

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:08

pmarena schreef:
Hee, DeSprinkhaan bedoelt het ook alleen maar goed hoor volgens mij Y;(

Het komt niet echt tactisch over omdat het nu over een snotneus lijkt te gaan i.p.v. kanker, maar de bedoeling erachter is niet slecht :(:)

Ik zou ook best graag de reden willen weten waarom kanker nou precies ontstaat, kan veel leed besparen, maar jammer genoeg zijn we nog niet echt zover blijkbaar...was het maar zo.

Alhoewel je wel wat gesputter hoort over voeding, en allerlei zaken van buitenaf die 1 en ander toch wat verstoren waardoor de cellen van het padje af raken en zich vreemd gaan delen. Maar ik geloof niet dat men al zo ver is dat je echt een oorzaak kunt zoeken en die weg kunt nemen en je kanker verdwijnt :=

Ik ga even kijken of ik nog ga wijzigen. Want heb na even eten al zoiets van oeps, misschien schoot ik weer eens te ver door.

Maar het komt zo op mij over van, een pijntje, ja oke. Maar kanker. Zo iets vreselijks, iets waar mensen na lange gevechten toch aan overlijden, af te doen als eigenlijk iets heel simpels wat gewoon verholpen kan worden? Gewoon even kijken waarom het er zit. Misschien eet je wel teveel gluten of zoiets stoms.
En niemand gaat meer dood, hoera.
Snap je? Zo komt het echt op me over en ik kan er niks anders van maken. Silvia Millecam achtig.

En ook al is het allemaal minder zoals ik het op nam, had ze het beter moeten doordenken. Kan begrijpen dat dit echt heel kwetsend kan zijn.
Je kan zoiets gewoon niet zeggen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 19:14

singasong schreef:
Vjestagirl schreef:

Dat kanker ontstaat met schimmels in het lichaam wist ik al een poosje. Na wat gegoogle kwam ik hierbij terecht. Geen idee wie die Dr. is maar hij bevestigd in de eerste regels die ik las al wat ik wist.
http://www.kankeriseenschimmel.nl/candi ... roloog.php

Kankers ontstaan door schimmels, en die ga jij even genezen met zuiveringszout ?
Vertel jij iedere dag zo'n stommiteiten, of alleen als je slecht geslapen hebt ?