Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:34

Jeetje Douce, dat is wel echt aso. Maar hoe konden die er dan ineens wel zijn?
Dit weekend weer iemand gezien die boos was omdat er geen plek meer was 8)7 ja hallo dan had je moeten reserveren. Wij kunnen ook niet een tafel uit de lucht toveren.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:37

haha; ja zulke discussies zijn altijd vreselijk.. Is het er wel of is het er niet !

Hallo ze zijn er wel... aarhg .. ja kunt ze dan wat he ! ;-)
Zou eerljk gezegd nu op dit moment ook nietweten om er iets op terug te zeggen....

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:38

Mowoah schreef:
Las overigens een vraag over de fooi: Bij ons wordt de fooi over het aantal uren per persoon verdeeld. Gezien sommigen meer werken dan anderen. :)

Nou ben ik dus stiekem heel benieuwd hoeveel per uur dat dan (ongeveer/gemiddeld) is bij jullie O:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:40

KimberleyE schreef:
haha; ja zulke discussies zijn altijd vreselijk.. Is het er wel of is het er niet !

Zou eerljk gezegd nu op dit moment ook nietweten om er iets op terug te zeggen....

'nou leuk voor u ' :+
Haha nee ik zou maar gewoon extreem geforceerd lachen en vervolgens een tafel gaan helpen die zich wel weet te gedragen.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:40

Pfoe... Jeetje bij del unchroom waar ik vroeger werkte
hadden ze ook die methode..

Het aantal personen wat had gewerkt en dan ook nog het aantal uur wat je had gewerkt..
dan verschilde dan van 20 euro per dag voor 8 uurtjes werken )
Of met drukke dagen kon dat wel eens rond de 50 euro liggen

In het restaurant hadden we de fooi van de avond split pot... Ook keuken deelde hier in mee !

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:50

Magrathea schreef:
KimberleyE schreef:

'nou leuk voor u ' :+
Haha nee ik zou maar gewoon extreem geforceerd lachen en vervolgens een tafel gaan helpen die zich wel weet te gedragen.

Je kan er ook iets van maken als "dat zijn vlammetjes meneer, daar had u toch om gevraagd? (denk er een vriendelijke en gemeende *niet gemene ;) * glimlach bij) de keuken heeft extra zn best gedaan om deze voor u te zoeken/te halen"

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:59

afgelopen weekend 1,5 uur zitten wachten op ons hoofdgerecht... En het werd maar kouder en kouder op het terras! Ober was arrogant en kon geen goedendag af.
Dan heb ik het dus echt gehad!
Ik ga dan ook bij alles wat hij zegt en doet "DANKJEWEL" zeggen, op den duur deed hij het zelf ook.
Kom nou

Pas ook in een restaurant geweest in Wolphaarsdijk, nou petje af!
Die mensen bedienen met passie, zijn misschien wel wat overdreven vriendelijk als je dat niet gewend bent, maar ik hou er wel van.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:06

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:11

Mri schreef:
Je kan er ook iets van maken als "dat zijn vlammetjes meneer, daar had u toch om gevraagd? (denk er een vriendelijke en gemeende *niet gemene ;) * glimlach bij) de keuken heeft extra zn best gedaan om deze voor u te zoeken/te halen"

Haha ... Nou Ze Vlamde ineens de pan uit ! ..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:24

Verschrikkelijk zulke mensen :')
Ik ging laatst zelf bij een eetcafe met een vriendin lekker lastig doen.
Een bitterbalgarnituur, maar dan ZONDER vlammetjes, loempia's en inktvisringen :')
Die vent kon ons wel schieten hahaha.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:32

Wij hebben laatst gegeten in een brasserie met vrienden.Wij moesten best lang wachten, vooral met bestellen en drankjes tijdens het eten. Wij hadden het erg gezellig met elkaar, dus wij vonden het niet zo erg.
Na het vragen van de rekening, kwam de eigenaar naar ons toe en vertelde dat hij net deze zaak had overgenomen en nieuw computersysteem, grotere drukte dan verwacht enz.enz. De desserts hoefden wij niet te betalen, die waren voor zijn rekening. Mijn man zei nog, dat hoeft niet, we vonden het niet erg. Maar hij zette de desserts toch niet op de rekening. Wij hebben dus maar een extra fooi gegeven.
Wij vonden dat zo leuk, dat wij daar zeker terug gaan. ;) :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 11:41

Zo kan het uiteraard ook! Maar dan zijn jullie ook fijne gasten geweest met geduld.

Ik had pas ook tijdens een superdrukke dag mensen die overal lang op moesten wachten. Vonden ze echt totaal niet erg en toen hebben ze van mij ook de koffie(namen geen dessert) van het huis gehad. Geduldige mensen zie ik graag terug als gast. Liever dan de man die zeurde dat ik harder moest lopen terwijl dat niet eens kon..(alle stoelen bezet dus redelijk zigzaggen).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:46

Douce schreef:
Zo kan het uiteraard ook! Maar dan zijn jullie ook fijne gasten geweest met geduld.

Ik had pas ook tijdens een superdrukke dag mensen die overal lang op moesten wachten. Vonden ze echt totaal niet erg en toen hebben ze van mij ook de koffie(namen geen dessert) van het huis gehad. Geduldige mensen zie ik graag terug als gast. Liever dan de man die zeurde dat ik harder moest lopen terwijl dat niet eens kon..(alle stoelen bezet dus redelijk zigzaggen).

Wij waren met vrienden, die we een tijd niet hadden gezien, dus we hadden veel te bepraten :D

We hadden tussendoor wel een grapje gemaakt tegen een serveerster over het lange wachten op de drankjes, maar ik vond het wel super goed van de nieuwe eigenaar om excuses en uitleg te komen geven. Wat mij betreft neemt dat dan wel de eventuele ergenis weg. Ik ga er zeker nog een keer heen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 11:54

Ja communicatie is echt het sleutelwoord. Nu dus een mooi voorbeeld daarvan. Ik heb ook eens supertevreden mensen gehad op een dag dat alles in de soep liep. Maar ik hield ze op de hoogte en het ging net ook iets beter. Ik had gezegd dat het eten drie kwartier kon duren en toen was het er na een half uur. Scheelt ook.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:58

Douce schreef:
Ja communicatie is echt het sleutelwoord. Nu dus een mooi voorbeeld daarvan. Ik heb ook eens supertevreden mensen gehad op een dag dat alles in de soep liep. Maar ik hield ze op de hoogte en het ging net ook iets beter. Ik had gezegd dat het eten drie kwartier kon duren en toen was het er na een half uur. Scheelt ook.

IMO valt en staat alles met de bediening (en goed eten natuurlijk). Als iemand vriendelijk is en zij/hij houdt je op de hoogte, dan ben ik tevreden. ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:58

In ongeveer alle situaties is het zo dat de meeste mensen helemaal niet zoveel moeite hebben met incidentele fouten, en daar behoorlijk begrip voor op kunnen brengen. Het is vooral de manier waarop je ermee omgaat die bepaalt hoe mensen er tegenaan kijken. Als je er eerlijk over bent, en duidelijk je best doet om de fout te herstellen en de overlast goed te maken, krijg je hele tevreden klanten over het algemeen.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:05

Magrathea schreef:
Jeetje Douce, dat is wel echt aso. Maar hoe konden die er dan ineens wel zijn?
Dit weekend weer iemand gezien die boos was omdat er geen plek meer was 8)7 ja hallo dan had je moeten reserveren. Wij kunnen ook niet een tafel uit de lucht toveren.

Met een drukke terrasdag komt het regelmatig voor dat iemand tijdens de luch (wij reserveren niet voor de lunch) voor een mega vol terras staat en zegt, 'mevrouw ik zoek een tafel in de zon' en dan boos weglopen en het belachelijk vinden dat er niets vrij is..

Alsof ik iemand voor jou van zn stoel trek zodat jij kunt zitten. :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:19

MyLittleLove schreef:
Courses schreef:
Yep! Hij doet 't!
Hoop eigenlijk dat er een Frans restaurant tussen zit, vind ik erg leuk om te zien :)

Dit is een Frans Restaurant: http://www.rtl.nl/xl/#/u/ca2cf19a-a38f- ... 15aa04985f

Ik heb deze aflevering gisteren zitten kijken, maar jee wat heeft het personeel het achteraf sportief opgevat zeg!
Wat een slappe zak die manager dat hij nieteens normaal leiding kan geven en dan maar zijn restaurant gratis op tv zet min of meer ten koste van zijn personeel.

Meestal is er fundamenteel iets mis, zoals die vrouw van dat Griekse restaurant dat desnoods d'r eigen kinderen de tent uit jaagt, maar met het personeel hier was op zich niet veel mis, de inzet en betrokkenheid was er absoluut, het is toch lijkt mij een van de basisdingen dat je vergaderingen hebt over hoe je evt meer omzet kan maken als het mis dreigt te gaan, maar de manager zelf leek er ook weinig kaas van gegeten te hebben.

Het programma zelf vind ik wel leuk om te kijken, maar in deel 2 als ze dan naar een 'voorbeeldrestaurant' gaan hoe het wel moet dan denk ik ja hehe, die weten van te voren dat ze op tv komen, die hebben daar vast al voor geoefend om niets mis te laten gaan.

En dat restaurant zelf, dat moet dan een kinderrestaurant zijn, maar nu moeten ze de mensen ineens prosecco en bronwater aansmeren alsof het een sterrenrestaurant is...
Sommige dingen uit dat programma snap ik niet :o

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 13:00

Ik snap wel dat hij productkennis eist, maar bij mij vinden de gasten het vaak geen ramp als ik een klein detail moet vragen. Hij duidelijk wel..

Ik ga vanmiddag lunchen, zal eens kijken of me dingen opvallen. Las hier dat iemand extra op is gaan letten sinds dit topic. Erg leuk om te lezen haha! Zelf heb ik dat ook sinds ik in de horeca werk. Gelukkig werkt het ook twee kanten op, ik zie ook wanneer iets echt per ongeluk fout is gegaan en hoe dat komt. Ik word er dus soms ook nog geduldiger van

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:27

Leuk topic, moet hier nu meteen aan denken als er iets 'fout' gaat bij het uit eten gaan :))

Niet heel schokkend, maar vond de volgende situatie wel een beetje ondoordacht.

We waren zo'n 1,5 week geleden, het was toen warm zo'n 28 of 30 graden, ergens op een terras bij een restaurant/brasserie/hotel gaan zitten om te lunchen. Vrij vlot kwam er iemand vragen wat we wilden drinken en hebben toen drinken besteld en de kaart gevraagd. Drinken kwam, gebracht door een ander, redelijk vlot, maar de kaart kwam niet. Poos gewacht, en toen maar iemands aandacht gekregen, gelukkig van degene bij wie we de kaart gevraagd hadden. Goed kaart kwam en 1000 maal excuses, geen probleem kan gebeuren.
Vanaf daar liep het weer redelijk, keuze gemaakt voor beide hetzelfde broodje (Carpaccio) voor mij met stokbrood voor mijn vriendin met italiaase bol, en dat was allemaal ook mogelijk en is ook goed gegaan hoor. Maar we hadden dus allebei nog voldoende drinken maar bestelden voor BIJ het eten nog wat te drinken, mijn vriendin nog een ice tea en ik een karnemelk. Tot mijn verbazing kwamen ook deze drankjes vrij vlot, maar ik dacht nog, nou dan zal het eten ook wel heel vlot komen. Maar dat was dus helaas niet het geval. Het eten duurde nog wel even, en dat vond ik op zich geen probleem, maar al die tijd stonden onze drankjes die bedoelt waren voor bij het eten dus in de zon warm te worden. Ik heb er uiteindelijk niks van gezegd omdat er niet écht een probleem was, maar vond dit wel jammer en een beetje ondoordacht van het restaurant. Verder dus prima geholpen hoor, en ze hebben ook nog wel fooi gehad, maar zulke puntjes kunnen het dan net 'af' maken voor mijn gevoel :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:29

Zaterdag geheel ergernis en frustratievrij wezen eten :D Bij onze vaste Italiaan, Da Carlo in Groningen. Altijd superdruk op zaterdag, dus gereserveerd. Tafeltje stond niet helemaal handig, maar dat staat geen enkel tafeltje daar. Complete tafelchaos daar, maar daar is dat charmant. Bediening was attent 'nog een glaasje droge witte wijn dames?' Sure :j eten was weer ontzettend lekker, werd net op het moment geserveerd dat je dacht 'nah, ik ben er wel aan toe' en het truffelijs was weer :~ En het fijne is, je eet er lekker en voor een absoluut fatsoenlijke prijs. En de bediening is leuk O:) <<)
Dus, in referentie op het fooitopic, hier hebben we inderdaad fooi gegeven :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:40

Dat klinkt goed Berdien :D
(vooral die bediening, knappe italianen zeker haha! O:) )

Ik was gister bij de Bagels en Beans in Leeuwarden, komen we wel vaker en altijd goed, lekker eten, goede bediening, maar gisteren.. :+ Drinken + bagel kwam snel, maar daarna wilde ik na een klein uurtje nog wel wat te drinken.. Nou dat duurde nog wel even voor ze dat door hadden. Daarbij had ik een brownie besteld, vriendin ook. Ik dacht al, wat duurt het lang.. Komt 't meisje wat de bestelling had opgenomen naar ons toe 'sorry, maar wat hadden jullie ook alweer besteld?'
Nja oke, kan gebeuren dacht ik. Maar toen duurde het nog 20 minuten eer we die brownie hadden en was 'ie koud en hard :=
Dat vond ik niet zo leuk :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:53

Haha nee, een oerhollandse gozer, lang, blond haar en blozende wangen _O- Italianen zijn allemaal te klein voor mij :') Plus dat de Italiaanse bediening hier aan de oude kant is :+

Bagels&Beans vind ik heel wisselend. Soms is het echt heel goed, lekker en snelle bediening, maar soms zijn de bagels in elkaar gegooid, moet je tijden wachten op je drankje en oh wee als je daarna nog iets wilt bestellen inderdaad. Maar, de ijskoffie van de B&B is wel schandalig lekker :~

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:56

Haha dat is weer heel wat anders, oerhollands vs italiaans :')

't is indd erg wisselend. Meestal vind ik de sfeer, eten en drinken goed maar soms.. dan is de bagel indd snel op een bordje gegooid en is 't drinken ook niet echt geweldig, bediening gehaast.. Die ijskoffie vind ik ook echt heerlijk, alleen die hadden ze gisteren dus niet.. :+ Argh. :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:56

Oh nee -O- dat is dan zo'n afknapper, zeker als je je er op verheugd.