Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lailaa

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:37

Jeetje, ik had haar gister ook een mailtje gestuurd over een anky pad.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:49

Ik ben trouwens laatst nog opgelicht via Marktplaats.
Was naar auto's aan het kijken en in Oldenzaal bij een handelaar een super mooie Fiat Seicento gezien.
Heen gebeld en dag later gaan kijken, super leuk ding.
Vriend-lief stukje gereden, niks aan de hand.
Week later ongeveer opgehaald.
Tank was leeg, dus wij benzine pomp gezocht, getankt, wouden we weg rijden, start die hele auto niet meer. Wij die man gebeld, hij was niet meer in de buurt en kon niks doen. (Ja er hoorde ook een radio in, die er niet in zat...)
Accu leeg. Daar 2 uur gestaan, niemand startkabels of iets dergelijks, uiteindelijk de politie.
Wij de autobaan op, weer terug naar huis.
Bij Deventer de snelweg weer af en alle lampjes, die brandden konden, die brandde..
Vriend-lief is auto monteur, dus meteen naar zijn werk gereden.
Motor aan de kook, er zat nog een mini laagje koelvloeistof in en er zat helemaal geen olie meer in.
Toen we die auto voor de eerste keer zagen, zat er wel olie in..
Alles bijgevuld, ik weer rijden..
Weer aan de kook, ventilator deed het niet, wel weeer aan de praat gekregen, weer over de kook..
Bleek de koppakking lek te zijn, zag je alleen als de motor goed warm was helaas..
Nieuwe koppakking erin, weer motor over de kook..
Nieuwe thermostaat erin, en niet meer over de kook, nu schakelt ie niet meer.
Moet nieuwe bak olie in.

Contact opgenomen met de handelaar, maar hij beweert nu dat wij alles zelf kapot hebben gemaakt. Dus het is zijn woord tegen het onze.
Alleen een koppakking gaat niet in een half uurtje lek, daar gaat een tijd over heen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 11:52

:r Wat een walgelijk verhaal! (ben bang dat m'n vriend hem bij die handelaar door de gevel had gereden..... :o )

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:01

Zo denkt mijn vriend er ook over maarja, dan zit hij weer fout en is de handelaar nog steeds op vrije voeten.
Ik wil het hier voor alsnog niet bij laten zitten.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 12:39

@Alja, bedankt!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 15:51

Ik krijg regelmatig aparte reactie's via marktplaats... Ik beandwoord de mails voor onze opvang, die via onze site komen, maar ook via marktplaats.

Regelmatig krijg ik berichten van mensen die hun cavia willen afstaan, maarja ik moet dat overleggen aangezien ik niet alleen ga over het opvangen. Maar degene die daar ook over gaan, zijn er niet altijd meteen op het moment dat de mail binnenkomt.

Dan reageer ik maximaal 2 uur later. Als ik dan op de mail kijk heb ik minimaal 10 berichten met; Hallo, ik had u gemaild, maar heb nog niks terug gehoord! Etc, etc.

Of ik krijg om 9 uur een mail of ik wil bellen om afspraken te maken. Maarja ik vind 9 uur geen tijd om mensen te gaan bellen en na een dag druk zijn, vinden wij een avondje rustig tv kijken ook wel fijn.
's Ochtends word iedereen die gebeld wil worden, dan gebeld. Als ik dan de mail bekijk, zijn er diezelfde avond weer meerdere berichten gestuurd, of ze nog reactie krijgen, want ik heb al heel lang geen reactie gegeven :=

Soms word ik er een beetje moe van, ongeduldige mensen... Vooral als die mensen dan gebeld worden en ze pas een week later tijd hebben om de dieren langs te brengen. Dan denk ik; Waarom dan zoveel haast? :\

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:02

@Daphne___ ik had er ook zo één. Ik had iets gekocht bij haar op zondag avond. Terug gemaild: ik maak het geld zo snel mogelijk over en laat het je dan weten.
Krijg ik maandagOCHTEND: Je laat niks meer van je horen, dus ik ga het aan iemand anders verkopen.
Ik meteen terug mailen dat ik dat niet kon waarderen etc. kreeg mailtje terug met dat ik het METEEN over moest maken en dat ze het dan op de post zou doen, zo gezegd zo gedaan.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:35

Ik lees een tijdje mee, en ik vroeg me af of diegene ook bijpassende bescherming erbij aanbied?

Want ik ben door iemand een keer opgelicht met ruilen, en zij bood anky's aan met bijpassende bescherming.
Maar omdat het een ruil was heb ik haar adres wel.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:12

jezus, ik lees even een tijdje mee.
maar wat een onbeschofte mensen zeg!
ben nu inderdaad benieuwd of het wel het goede nummer is!

ben benieuwd ;)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:24

Daniellejody schreef:
Donkerblauw schreef:
Zou wel oppassen met allerlei dreigementen/opmerkingen aan haar adres, want dit topic staat wel op het openbare deel van Bokt. En met een paar simpele zoektermen (anky pads) heb je dit topic zo gevonden.
Die dreigementen kunnen later ook tegen je gebruikt worden. :)

Dankje :x

Wat dachten jullie van gewoon aangifte doen, of klagen op 1 van de bekende oplichtingssites die het vervolgens voor je uitzoeken. Of kijk eens op www.marktplaatsoplichting.nl. Ik zou het niet over mijn kant laten gaan, maar ja, wie ben ik...

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:26

Dat waren we ook van plan, heb marktplaats al ingelicht.
Bedankt voor de info :D

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 19:29

Daniellejody schreef:
Dat waren we ook van plan, heb marktplaats al ingelicht.
Bedankt voor de info :D

Goedzo !!! +:)+

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 20:17

byloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:03

Hallo mensen, kom ff binnen vallen lees al ff mee..

Wat doen jullie met een adverteerder die pas 2 dagen actief is op marktplaats?? het gaat om een telefoon. je kan het toestel bij hem ophalen en zelfs testen als je wil. helaas is ht bij maastricht en vind dat dat toch nog een eindje vanaf nijmegen...

is dit gewoon een freak of???

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:11

Voor wat grotere en duurdere dingen dus bijv telefoon zou ik toch liever gaan ophalen ipv opsturen!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:24

marizkaa schreef:
Hallo mensen, kom ff binnen vallen lees al ff mee..

Wat doen jullie met een adverteerder die pas 2 dagen actief is op marktplaats?? het gaat om een telefoon. je kan het toestel bij hem ophalen en zelfs testen als je wil. helaas is ht bij maastricht en vind dat dat toch nog een eindje vanaf nijmegen...

is dit gewoon een freak of???

Het zou ook kunnen dat deze persoon een nieuwe email heeft oid, toen ik van email veranderde was ik ook 'nieuw' op Marktplaats. Het maakt iemand niet meteen onbetrouwbaar, maar ik zou het toch niet op laten sturen eerlijk gezegd.
Maar dat zou ik ook niet doen bij een verkoper die al langer op Marktplaats zit met een product als een telefoon! Het gaat dan toch om wat meer geld dan om iets kleins...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:25

Waarschijnlijk gewoon iemand die van z'n werk een telefoon heeft gekregen of bij een nieuw abonnement. Ik verkoop ook nooit wat via bokt, alleen eenmalig twee blackberry's. Maakt me niet minder betrouwbaar :) Als je het ervoor over hebt zou ik er naar toe rijden, telefoons zou ik niet snel laten opsturen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:28

Ik heb het ook wel eens andersom gehad.

Heb een trailer gezocht advertentie hier op bokt staan, daar reageerde iemand op, ik vraag om foto's en meer informatie, vervolgens niets meer gehoord. Wil je dan verkopen of niet?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:33

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 09:55

Zijn de pakketjes op ZONdag inmiddels gepost en t&t ontvangen? :')

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:02

Wat mij inderdaad als eerste opvalt is dat ze bij elke advertentie, alle foto's een andere achtergrond hebben. Allemaal op een totaal andere plek en manier op de foto gezet. Heeft iemand al eens gevraagd om een andere (gedetailleerdere) foto?

Ik snap niet hoe zo iemand s' avonds nog rustig kan slapen.. :n

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:06

Stond hier een poosje geleden ook al niet iets over een mevrouw die spullen niet opstuurde? Zij werkte bij een autoglasbedrijf. Ik was al even aan het zoeken, maar kan het niet weer vinden.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:08

jemig, wat een verhalen!
dat mensen dat doen( oplichten).
ik zou dat gewoon echt niet kunnen maar ach, gelukkig doe ik het ook niet!
ik word er ook altijd zo gek van dat als er bijvoorbeeld staat: vraagprijs= €60,00(ik noem mar gewoon iets), en dan gaan mensen €60,00 bieden.
soms is dat zo vervelend, mail de verkoper dan gewoon dat je akkoord gaat o.i.d. maar soms is het wel heel irritant! :O

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:10

Ik snap niet wat daar irritant aan is?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:10

Ben benieuwd na vandaag of Christina gaat versturen.