Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:19

Je krijgt hier absoluut geen vrijspraak voor zoiets. Hooguit geen straf, dat is wat anders, maar dan nog is dat zelden het geval.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:20

manzano schreef:
Je krijgt hier absoluut geen vrijspraak voor zoiets. Hooguit geen straf, dat is wat anders, maar dan nog is dat zelden het geval.

Ja dat bedoelde ik :+ vrijspraak van moord bedoelde ik. Niet vrijspraak van je daad.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:36

Ik heb een leuk idee :D net allemaal oude pasfoto's gevonden van mij, die jetzers die ze op school altijd maken. Ik ga ze inscannen en naast elkaar uitprinten, dat vind ik er altijd leuk uitzien ^^
Jammer alleen dat ik geen recente pasfoto kan vinden. Zou er wel nog moeten hebben als het goed is.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:43

Magrathea wat een leuk idee :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:44

Ja he :D
Vind het zelf ook wel grappig om te zien hoezeer ik nog op mijn fotootje uit groep 4 lijk eigenlijk :=
Niet helemaal hetzelfde natuurlijk maar je kan wel duidelijk zien dat ik het ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:22

Jemig, wat een verhaal Magrathea.
Vind 25 jaar ook absoluut niet terecht. Lijkt me duidelijk dat het geen opzet was, maar een wanhoopsdaad die totaal verkeerd uitpakt.

Als het goed is heeft mijn gekozen inmate mijn brief nu gehad, ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik een reactie krijg en of ik uberhaupt een reactie krijg :')

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 15:18

Magrathea schreef:
Ik heb een leuk idee :D net allemaal oude pasfoto's gevonden van mij, die jetzers die ze op school altijd maken. Ik ga ze inscannen en naast elkaar uitprinten, dat vind ik er altijd leuk uitzien ^^
Jammer alleen dat ik geen recente pasfoto kan vinden. Zou er wel nog moeten hebben als het goed is.

Jeeeeeeeeeeetje wat een verhaal, ben zeer verbaasd..... Wat erg voor die moeder... en dan nog zo lang straf. Straf? oké, geef haar dan TBS...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:46

Tbs krijg je hier ook niet zomaar. Als het is zoals hierboven beschreven hoogstwaarschijnlijk niet.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:22

Super leuke zelfgemaakt kaart gekregen van mijn inmate :):)
met olieverf en oliekrijtjes.
Afbeelding
Kwam precies op mijn verjaardag aan :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 14:24

Wat lief! :D

Gefeliciteerd alsnog trouwens O:)

Ik ga morgen weer in mijn postvak kijken. Logeer bij mijn ouders voor de katten dus ben niet dagelijks in Delft.

Door dit topic kan ik wel weer even checken wanneer ik de brief ook alweer verstuurd had _O-

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:21

Ik heb vandaag een brief gekregen van de gevangene die ik geschreven heb via write a prisoner. Wel leuk, ben vrijdag geopereerd aan mijn knie dus ik ga nu de brief even ontcijferen haha.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:15

Gister te horen gekregen dat de gevangene met wie ik al dertien jaar schrijf waarschijnlijk op korte termijn een executiedatum krijgt. Zijn beroepsmogelijkheden zijn uitgeput.

hanneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:18

Ik kom hier ook even binnenvallen aangezien ik ook met 2 amerikaanse gevangenen schrijf :) Beide hebben ze levenslang. Met 1 van de 2 verwaterd het contact alleen ben ik bang.. Ik ben via inside - outside aan hun adressen gekomen.

Isegrim: Wat lijkt me dat moeilijk zeg.. Hoe is hij/zij er zelf onder?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:23

Isegrim schreef:
Gister te horen gekregen dat de gevangene met wie ik al dertien jaar schrijf waarschijnlijk op korte termijn een executiedatum krijgt. Zijn beroepsmogelijkheden zijn uitgeput.

Wat naar :(:) Ga je hem nog een keertje opzoeken? Of is het écht hele korte termijn?
Lijkt me naar, de gedachte dat de volgende brief misschien niet eens aankomt omdat hij dan al is overleden.

Ik snap sowieso niet hoe hij 13 jaar heeft moeten kunnen wachten op de executie. Raar..

Ik heb een leuk idee voor mijn volgende brieven. Ik ga een spelletje maken :D dat je zo'n close-up foto van iets maakt en dat de ander moet raden wat het is :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:30

isegrim wat naar :(:)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:30

Geen 13 jaar, bijna 20 jaar. Maar ik schrijf 13 jaar met hem.

Ik ga hem niet alleen opzoeken, ik ben van plan aanwezig te zijn als getuige bij de executie.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:35

Wauw, wat dapper!
Dat moet een prettige gedachte voor hem zijn :)

Ik geloof niet dat je verteld hebt waarvoor hij is veroordeeld..? Waarvoor, als ik vragen mag?

Nogmaals, ik heb echt bewondering dat je dat doet :j

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:40

Je moet minimaal moord met voorbedachten rade + een federal offense hebben gepleegd om 'in aanmerking te komen' voor de doodstraf. Euh, tenzij je onder de 'law of parties' wordt veroordeeld, dan kun je ook de doodstraf krijgen als je zelf niemand vermoord hebt.

Hij is veroordeeld voor moord in combinatie met kidnapping. Eerst gooiden ze het op moord + verkrachting maar dat kregen ze niet bewezen. Zijn slachtoffer was een 20-jarige man. Het was drugsgerelateerd.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:57

Jeetje het is natuurlijk niet zomaar, maar toch blijf ik een executie gruwelijk vinden, vooral na 20 jaar pas.

Sterkte Isegrim en wat super van je dat je naar hem toe gaat!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:28

Wat een leuke kaart Nants!

Isegrim, naar nieuws! Lijkt me echt heel erg raar om na 13 jaar ineens geen brieven meer te ontvangen inderdaad. Heeft hij naast jou niemand meer?

Ik heb vandaag ook eindelijk weer een brief ontvangen! Een hele korte helaas. Hebben jullie een idee of jullie gevangene nog meer penpals heeft? Ik ben wel benieuwd, maar vind het zo raar om te vragen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:32

Hij heeft inderdaad niemand meer. Hij was getrouwd maar heeft zijn vrouw al jaren niet meer gezien. Zijn zoon heeft hij één keer vastgehouden, toen hij nog in de county jail zat. Die heeft hij ook al jaren niet gezien.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:05

Bah, wat vreselijk sneu.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:08

goh dapper dat je daarbij aanwezig durft te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:16

Vind het heel erg voor je Isegrim.
Neem aan dat je iemand na 13 jaar schrijven heel goed leert kennen en dan is dit wel een verschrikkelijk einde van een relatie.
Vind het heel knap dat je er bij wilt en kunt zijn, voor je gevangene ook prettig dat hij op het einde naar een vertrouwd persoon kan kijken.

Vind het sneu dat hij zijn vrouw en kind al zo lang niet gezien heeft, maar ik weet niet of ik het anders zou doen als mijn man zo iets vreselijks gedaan zou hebben. Hij krijgt natuurlijk niet zo maar de doodstraf ;)
Hangt denk ik echt van de details af.

Ik heb nog geen antwoord op mijn brief, maar dat is ook niet zo gek, is pas 3 weken geleden verstuurd.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:39

Ik weet niet of 'dapper' het juiste woord is. Ik vind het niet echt een keus. Je kunt iemand moeilijk alleen laten sterven. Ik ben er nu al zo lang voor hem, ik kan hem nu niet laten vallen.