In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:18

Mijn haar was me ook heilig.. ;-) Maar omdat het in een jaar of 3-4 toch weer aangegroeid is heb ik het toch maar laten knippen ;-)
Mijn haar was zelfs het enige onderdeel van mij waar ik echt trots op was, het was ook prachtig (niet om op te scheppen). Het was een mooie dikke lange bos met een prachtige glans en het zat altijd goed.. Ik mis het wel, maar straks mag een kind dat zijn/haar eigen haar verloren is er trots op zijn en dat doet me goed :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:46

nektosha schreef:
Ieder eigen keus toch Anoli?
Je moet doen wat bij je past ;). Wie weet hoe je er over een jaar ofzo tegenaan kijkt.

Is je moeder wel beter geworden?

Ja hoor mam is weer helemaal genezen :j

Ja weet ik hoor dat het ieders eigen keus is, maar wilde gewoon graag uitleggen dat ik mijzelf best hypocriet vind en waarom :')
Want laten we eerlijk wezen het is ook hypocriet, je moeder een mooie pruik gunnen maar zelf je haar niet willen doneren...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 22:51

liezzz1995 schreef:
Ik wil ook mijn haar gaan doneren!!
25 cm is nog net iets teveel, maar 20 cm kan wel.
Heeft iemand ervaring met: http://www.haarbank.nl/
Hier kan je namelijk vanaf 20 cm haar doneren. Het is voor vrouwen met borstkanker die zelf een pruik niet kunnen betalen :D

Edit: De stichting is nog 'nieuw' dus denk niet dat al veel mensen er al haar gedoneerd hebben, maar iemand al wat verhalen erover gehoord misschien?

Er stond laatst een heel verhaal over deze bank in de krant. Ik ga eens contact opnemen met 1 van hun kappers. Je haar mag je ook in een staart aanleveren van 20cm. Dan hoeft het minder lang te zijn om zelf ook nog wat over te houden, dan met een vlecht van 25cm.

Anoniem

Re: In de kerstspirit, Haar doneren! Wie durft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:39

Ik snap best dat het haar voor sommige heilig is. Ik ben ook heel trots op mij haar. :j Maar ook heel blij dat ik gezond genoeg ben om het weer aan te laten groeien. Dan wil ik best even met een korte look rond lopen. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. :)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:17

Anoli: Gelukkig dat je moeder weer beter is! Daar gaat het om. En tsja, hypocriet..... jij doet weer andere goede dingen voor mensen die anderen niet zouden doen. ;)

Mooie gedachte Judith_ !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 13:03

nektosha schreef:
Wow wat een mooie nieuwe kapsels allemaal zeg. Leuk!
Echt stoer van jullie!

Gisteren vroeg ik aan collega's op mijn werk (degene met lang haar) of ze het lieten afknippen.
Moest toen natuurlijk even uitleggen waarom.
De enige reacties die ik kreeg was dat hun haar heilig was.
Tsja, ieder eigen keus.

Ik heb er in ieder geval zin in :)

Mijn haar is me ook heilig nu. Vroeger niet. Maar sinds ik het zelf kwijt geweest ben komt niemand er nog aan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:50

nektosha schreef:
Anoli: Gelukkig dat je moeder weer beter is! Daar gaat het om. En tsja, hypocriet..... jij doet weer andere goede dingen voor mensen die anderen niet zouden doen. ;)

Dat is ook wel weer zo idd :j

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 16:57

Ieder zijn eigen keus toch?
Vind het mooi om te horen dat mensen genieten van de pruiken, daar wordt het voor gedaan!
En ook mooi om te zien dat zoveel meiden al hun haar gedoneerd hebben +:)+

Mijn haar was mij ook heilig, ik wilde mijn haar nooit meer kort laten knippen.
Maar ik moet zeggen dat ik nog geen seconde spijt heb gehad in het - bijna - jaar dat ik kort haar heb.
Ik mis mijn lange lokken wel eens, maar kort haar staat me nu beter en is zoveel minder werk :')

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:31

Ik heb mijn haar vandaag maar eens opgemeten, en als ik het in een vlecht doe is het 15 cm, en dan ga ik écht kort... nog even sparen dus!

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:33

Ik ben aan het sparen :) Super doel, zelf studeer ik voor kapster, en mijn salon waar ik werk knipt ook gratis voor stichting haarwensen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:37

Ik heb mijn datum geprikt. In de eerste week van de kerstvakantie gaat mijn haar er af! :D (30 cm)
Mijn broertje gaat mee om te kijken, dat wou hij heel graag :')

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:32

wauw 25 cm is niet niets, super knap dat je deze uitdaging aan gaat! _/-\o_
veel sterkte.. :P

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:36

Leuk kaus! Mijn 'deadline' zit er ook aan te komen, had gezegd tussen kerst en oud en nieuw. Nu nog even een geschikte kapper zoeken, want mijn haar is ook heilig, dus als het geknipt wordt, moet het wel goed zijn. Het is iig echt lang genoeg, los hangt het tot de bovenkant van de kontzakken van m'n spijkerbroek.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:37

Ik ga in het nieuwe jaar minimaal 30 cm doneren! Ik ben gezond en ga daarna weer een paar jaar sparen voor iemand anders. Dat kerst gevoel vind ik dan weer wat minder.... mocht je het voor de kerst willen doen kun je denk ik beter in Mei je haar doneren zodat er met kerst een pruik is.... maar goed. geeft niet! ik spaar nog een paar cm door!
Mijn haar is me niet heilig. maar ik wil niet helemaal kort meer .... als ik nu 30 cm knip is het nog zo'n beetje schouder lengte... vind ik wel wat!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:29

Mijn datum staat ook, nog een weekje, 15 december om 14:00. Ik denk dat er bij mij rond de 40 af gaat, ik wil echt kort kort gaan. Maar moet natuurlijk maar even zien hoeveel er echt bruikbaar van gaat zijn uiteindelijk. We zien het volgende week!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:46

Jibbel schreef:
Leuk kaus! Mijn 'deadline' zit er ook aan te komen, had gezegd tussen kerst en oud en nieuw. Nu nog even een geschikte kapper zoeken, want mijn haar is ook heilig, dus als het geknipt wordt, moet het wel goed zijn. Het is iig echt lang genoeg, los hangt het tot de bovenkant van de kontzakken van m'n spijkerbroek.

Dat is nog wel een beetje een twijfel punt voor mij. Ik denk dat ik zowel mijn eigen kapper als de stichting gewoon eerst op bel. Heb er niet zoveel vertrouwen in om mijn haar door een vreemde kapper te laten knippen. Ben juist eindelijk zo blij dat ik een geschikte kapper gevonden heb.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:58

Ik laat mijn haar knippen bij de kapper die dat gratis doet voor Stichting Haarwensen :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:59

Ik heb vanmorgen besloten als echte stekeltijes liefhebber even te laten groeien nog. Normaal is het max 2 cm maar door omstandigheden was het nog niet gekortwiekt. Het is nu ruim 8 cm en groeit razendsnel.langer haar staat me echt niet, maar het is voor een goed doel. :j

Alleen nu nog een plek vinden waar ze grijzend haar willen hebben.

Nu het topic verder lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:00

Kaus schreef:
Ik laat mijn haar knippen bij de kapper die dat gratis doet voor Stichting Haarwensen :j

Dat is dus een beetje mijn punt: Mijn haar is tot zover mij wel heel dierbaar dat als het er af gaat de rest wel een beetje fatsoenlijk moet zitten. Mijn haar laten knippen door iemand waar ik geen ervaring mee heb vind ik niet zo heel erg fijn. :=

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:04

Ja precies, dat heb ik ook. In het verleden paar keer lelijk verknipt, dus wil het ook niet zomaar door de eerste de beste laten knippen.

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:07

Ik vertelde het mijn kapper en die doet het ook voor niets knippen.
Bij haar heb ik er ook vertrouwen in dat het goed zit als het helemaal kort gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:09

Ik denk dat ik van te voren gewoon eens bij mijn eigen kapper langs ga met de eisen van de stichting en mijn wensen. Ik denk dat dat wel moet lukken? Als mijn haar er af gaat, dan liefst wel door iemand die ik vertrouw.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:10

Dat zou ik in principe ook nog kunnen proberen. Of de kapper (die bij mijn broertje de laatste nog overige plukjes haar heeft weg geschoren, die kent mij en mijn familie dus ook wel en waarom ik dit doe) mij gratis zou willen knippen.
Daar heb ik denk ik toch wat meer vertrouwen in.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:17

En anders kun je toch gewoon naar je eigen kapper gaan, wel betalen.. en mooi de staart/vlecht meenemen.
Als je het niet vertrouwt bij een andere kapper dan zou ik er gewoon voor kiezen om desnoods gewoon te betalen.. ;) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:37

Er voor betalen vind ik niet zo'n groot punt. Ging mij er meer om dat het afgeknipte haar ook aan bepaalde eisen moest voldoen. ;)