Het meest asociale gedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Het meest asociale gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 01:26

Een supermarktergernis is dat mensen zo nodig al moeten beginnen hun boodschappen op de band te plaatsen terwijl jouw karretje nog half vol is, en dan nog beledigd zijn als je vraagt of ze niet even het fatsoen kunnen opbrengen netjes op hun beurt te wachten. Krijg dan altijd de neiging om met zoveel mogelijk zo klein mogelijk geld af te rekenen en daar heel lang over te doen.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 01:32

_JY_ schreef:
Ik woon aan een straat waar best veel auto's, bussen, fietsen, vrachtwagens et cetera voorbij rijden. Hoor ik net een soort hard gekraak, rijdt een vrachtwagen een zijspiegel van een auto aan! :oo Oke, dat je de bocht (bij een kruispunt) per ongeluk verkeerd inschat kan een keer gebeuren, maar hij reed gewoon door! Dat vond ik best wel asociaal. :=

Best wel?
Behoorlijk ja.
Kan er sowieso niet tegen als er doorgereden wordt na een aanrijding.
Met of zonder letsel

Katniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:40

Ik heb ook een probleem met honden op de stoelen. Niet alleen vanwege de haren. Maar die hond loopt met zijn pootjes over de straat, en smeert vervolgens diezelfde pootjes af aan de stoel waar ik daarna op mag gaan zitten. Dan vind ik op schoot, of op de grond een betere optie.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:05

Uhmm... Ik reis hier in den haag elke dag met 3 bussen heen en 3 bussen terug staat heel duidelijk in de regels dat honden NIET op stoelen mogen hoor ;) Zelfde als niet met je schoenen erop etc.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:14

Een hond, of welk huisdier dan ook, op een stoel in het openbaar vervoer vind ik zeer asociaal. Net als voeten op de stoelen, dat soort dingen doe je maar lekker thuis als je dat normaal vindt, maar niet op plaatsen waar andere mensen ook gebruik maken van de stoelen.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:27

Onze oude verhuurders van ons oude huis. Via de makelaar geregeld was ons eigen huis wat te koop stond.
Leek aardige vrouw, ging de eerste maanden ook prima.
Daarna niet meer, geen betaling van huur ontvangen. Akkefietje met de politie geweest, voordeur/kozijn ontzet, behoorlijke schade.

Uiteindelijk met een rechtelijk bevel deze vrouw eruit gekregen.
Alles zelf voor moeten schieten van het proces.
Huis was uitgeleefd veel schade.
Toen zij weg ging heeft zij ook nog eens ons gehele laminaat meegenomen. (kan je geen aangifte doen!!! noemen zij civiele procudure) Kan je weer zelf alle kosten betalen.

Wij zijn finacieel bij ten gronde gegaan weg spaargeld! Ik werkte (hoogzwanger) 32 uur per week mijn vriend werkte 40 tot 60 uur per week.

Mevrouw zit nu lekker met haar luie doos bij het leger des heils. Alles wordt verzorgd voor dit o zo zielige mensje.

Wij zaten met een grote finaciele problemen door haar en een uitgeleefd huis.
Gelukkig met behulp van schoonouders toch er weer uit gekomen en huis is verkocht.

Zulke situaties noem ik ronduit ASIOCAAL!!!!! Vooral omdat de dader geholpen wordt en de slachtoffers nog een trap na krijgen.

Vinden zij het gek dat mensen voor eigen rechter gaan spelen.....

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:33

Hier ook wel eens de hond meegenomen in de bus maar die laat ik echt niet op een stoel. :n dat is asociaal.
in de trein mag een hond trouwens ook niet op de bank zitten. staat duidelijk op de site van de NS. ;)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:38

dat je in een overvolle bus een oude vrouw laat staan..
en dan moet ik van drie banken daarachter gaan staan om haar mijn plekje aan te bieden, gaat een eikel snel op die stoel zitten.
Ik heb me in staan houden en had aan twee woorden genoeg om hem eraf te krijgen. Vind dat zo schofterig.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:48

idd erg aso ja....al vind ik wel dat sommige oudjes die ik tegenkom wel teveel verwachten hoor.
omdat ze natuurlijk door iedereen geholpen worden.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:04

Er kan bij mij even niets in me op komen, maar kassa meisjes die al kauwend op een hun kauwgom of niks zeggen, of als een marktwijf staan te schreeuwen en te roepen naar de andere kassa meisjes :n
Of bij de mac donalds dat het personeel ook onderling zooo staan te schreeuwen en ouwehoeren! Zulke dingen kan ik me mateloos iriteeren. Of mensen die in het openbaar kijhard boeren en scheten laten.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:15

JessAndHope schreef:
Narya schreef:
Wat is er mis met een beest gewoon op de vloer te laten liggen als er mensen, die ook een kaartje hebben gekocht, op de stoel willen zitten?

Al koop jij kaartjes voor een hele coupé, mag je zelf weten en hoef je echt niemand anders te laten zitten

dat zou best grappig zijn eigenlijk als iemand dat een keer doet :')

maar ehm, is het ook niet gewoon een beetje ranzig, een hond op een stoel? Ohja en als ik een kaartje koop voor mn fiets, dan mag die natuurlijk ook een stoel? _O-

Vjestagirl schreef:
Waar laat je de hond als er geen plaats meer is? In geen enkele trein is er plek het dier bij je voeten neer te leggen als er nog iemand zit...

onder de stoel, gangpad of balkon?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:25

JessAndHope schreef:
Vjestagirl schreef:
Een gigantisch luidruchtig feestje in het appartement onder me vind ook aso...

Niet als ze netjes van te voren een briefje door de dus doen en als het niet te vaak gebeurd. Toen ik 16 werd had ik een groot tuinfeest met vrij harde muziek. Buren kregen netjes een briefje in de bus dat de muziek om 11u uit zou gaan en het feestje 1u afgelopen zou zijn. Niks aan de hand :)

Nou mijn buren hadden ook een briefje in de bus gedaan, maar tot half 3 was t takkeherrie. Bezopen koppen en keiharde hardcore, echt ziek. Zet gewoon die muziek zachter na 11 uur ofzo. We wonen in een gehorig appartementen complex trouwens.

Mijn buren zijn toch aso. Ze werken allebei niet, zitten alleen heel de dag achter de tv of hebben keiharde muziek aan en pas een kind (goed voorbeeld weer)
Kom ik na een lange dag werken thuis, BOEM BOEM BOEM, ga ik maar snel eten en weg om te sporten, kom ik 21 uur savonds nog thuis BOEM BOEM BOEM. Ziek. Toen heb ik een paar klappen op die muur gegeven, was het over. Ook al eens aangebeld, bovenburen en onderburen hadden al paar keer aan ons gevraagd of wij die muziek zo hard hadden...Uhm... nee...
Soms ga ik ook gewoon me huis uit omdat het zo'n herrie is. Of ze praten keihard door drank en drugs. Zo irritant. En dan hebben ze ook nog een jankkind dat ons nachtenlang wakker heb gehouden. Nee laat maar in de kamer naast onze slaapkamer liggen hoor, aso's.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 11:54

Hier al veel asociale dingen voorbij zien komen. Ik kan me echt ergeren als ik bijvoorbeeld op de snelweg rijd en je rijd allemaal heel langzaam of je moet bijvoorbeeld invoegen.. Dan zijn er altijd mensen die er nog even omheen gaan en zich vooraan er nog snel even tussen drukken. :\ Die mensen komen er bij mij dus echt niet tussen, dan sluit je maar gewoon aan.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:06

Nog even over de NS: Je betaalt voor het VERVOER en niet voor de zitplaats. Mensen moeten ook vaak staan in de trein en die hebben toch ook een kaartje gekocht? (Als het goed is tenminste)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:19

jamiroquai schreef:
Nog even over de NS: Je betaalt voor het VERVOER en niet voor de zitplaats. Mensen moeten ook vaak staan in de trein en die hebben toch ook een kaartje gekocht? (Als het goed is tenminste)

Klopt, staat ook op de site. vandaar dat een hond ook niet op de bank mag. je betaald voor vervoer maar hond mag geen zitplaats in beslag nemen. dus hond moet onder de bank (mits hij niet in de weg ligt waardoor andere mensen niet kunnen zitten) en anders dus in gangpad of bij de toegangsdeuren.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:24

Het zal vast wel zijn langsgekomen, maar wat ik super asociaal vind is, Je hond op de stoep laten poepen en het laten liggen! :(

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:30

vind ik ook asociaal...

wij hadden in mijn oude buurt ook mensen met honden die lieten ze steeds los op straat om daar te poepen zodat ze het niet binnen deden.
even 5 minuten lopen naar het uitlaatveld was teveel moeite blijkbaar..
die mensen waren herhaaldelijk door buurtbewoners maar ook door de politie gewwarschuwd.

toen we het zat waren hebben een aantal buurtbewoners de poep verzameld en snachts bij die mensen tegen het raam en deuren gegooit.

waren ze niet blij mee maar het werd naderhand wel altijd opgeruimd

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:53

Ankie2011 schreef:
Meest asociale was toen ik mijn been had gebroken en op krukken naar school moest met de bus. In een volle bus stond er niemand voor me op terwijl ik daar met een gipsen poot en op krukken stond te wankelen! Iedereen deed gewoon of zijn neus bloedde. Pas toen ik zelf een jongen vroeg of ik mocht zitten stond hij voor me op. Zelfs degene die voorin zat op het bankje waarop stond 'voorrang aan gehandicapten' bleef zitten waar hij zat :')

Wat werkt is je kruk laten vallen, en dan liefste tegen zo'n ijzeren paal. Ik ben een aant. keren aan mijn knie geopereerd (gescheurde banden) en dit probleem maakte ik vaak mee :j Als je je krukken laat donderen kijkt de chauf sowieso op en stopt en vaak staat er ook wel iemand op en anders zorgt de chauf er wel voor ;)

Ik heb weleens meegemaakt dat ik opstond voor een oude dame en dat een of ander rotjong snel ging zitten voor die oude dame kon gaan zitten.. Soow die heb ik zo hard te kakken gezet dat de hele bus hem boos aan zat te kijken :o toen was ie bij de volgende halte er gelijk uit gegaan!

De vliegtuig ergernissen idd, met de stoel naar achteren.. Ik had een vlucht van 3,5 uur, dus had een soepje en wat te drinken op het bled voor me staan, de vrouw voor me gooit opeens haar stoel naar achteren en ik zat gedraaid waardoor het tafeltje keihard in mijn zij kwam en omhoog klapte en het drinken en de soep over me heen kwam. Laaiend was ik! Op een vlucht van 3,5 uur (overdag notabene) hoef je toch niet achterover? en vraaaaag het dan even.. nee hoor mevrouw heeft de hele weg zitten lachen erom :(

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:34

xxelviraxx schreef:
Ben een stille meelezer , nu zat ik op dumpert en kwam echt iets heel goors tegen. Een vrouw is te lui om van haar stoel af te gaan en plast gewoon op haar stoel. Echt dat mensen dat doen. Bij deze de link http://www.dumpert.nl/mediabase/1441731 ... _dame.html

_O-

(mja, veertje komt hier ook eens kijken :j )

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:36

samloes schreef:
Het zal vast wel zijn langsgekomen, maar wat ik super asociaal vind is, Je hond op de stoep laten poepen en het laten liggen! :(

ja! en wat dacht je van kauwgom op de stoep? lekker hoor onder je schoen... :\

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:04

even over die hond op de stoel,
als ik al een hond meeneem en hem zonodig op een stoel wil laten zitten /liggen neem dan effe een handdoek mee om over de stoel te leggen ;)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 22:58

Yvettee_4 schreef:
mensen die gelijk van achteraan de rij naar een nieuw geopende kassa rennen.. daar kan ik dus echt slecht tegen en ook (ik zit achter de kassa) mensen die geen hallo kunnen zeggen
dan zit ik heel vrolijk, goeiemiddag! en dan zeggen ze niks terug. en dan geef ik de bon en zeg ik nog een fijna dag/avond, en dan is het dankjewel. niet eens van jij ook..

Nou ik wil hier wel even op reageren als ik ga afrekenen heb ik ook niet altijd zin om iets terug te zeggen ik heb ook bij de kassa gewerkt en weet dat je dat soort dingen ook moet zeggen daar krijg je ook voor betaald maar verwacht niet altijd dat iemand dat terug vind.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:02

Vandaag nog meegemaakt
Wij lopen al halverwege het zebrapad en dan durfde er nog iemand met de auto door de racen
Ik werd onwijs kwaad
Komt er een meisje naar me toe
Flipte helemaal van wat denk je wel niet dat je bent blablabla
Ze sloeg me zelfs nog :oo
Ik dat echt zo van uh juist
Ik werd uitgescholden voor kankerho.er kankerw.ijf blablabla
Ik heb gezegd dat ze dat zelf was en ben verder gelopen
Bleek ze bij die auto te horen

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 00:20

Ik ben een paar jaar terug van de sokken gereden door een scooter. Ik fietste op een rotonde en had voorrang, scooter sloeg af en reed mij aan. Ik lag zo ongeveer op de grond, fiets aan gort, maar die muts op de scooter reed gewoon door!

Linda1986, is het een huurhuis?
Zo ja, zou ik maar eens aangifte gaan doen van geluidsoverlast.... wie weet kun je die huurders (als het huur is) er dan wel uitkrijgen tzt, want is toch niet helemaal normaal zoveel lawaai...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 01:13

Nou het meest asociale.. hmm, wat ik toch heb meegemaakt vandaag komt ook wel heel erg in de buurt.. Sta keurig te wachten, kwam een begrafenis auto aan met familie/vrienden oid. Ookal was het groen, de 'stoet' was nogal lang dus ik liet de mensen netjes voorgaan. Begint er een auto met de tokkiefamilie keihard te toeteren achter me. Dus ik wacht tot de laatste auto, en rijd weg. Wordt ik aan de kant gedrukt, stapt er een meisje van +/- 17 uit de auto (zag ook nog een jongen van die leeftijd + denk ik ouders? erin zitten), loopt naar me toe, en begint me uit te schelden voor prutsmuts, arrogante k*nkerbitch. God, ik was even bang dat ze me in elkaar ging slaan.. Later stapt ze in, nog wat getoeter/geroep, een ik stapte maar weer op de scooter (was 'gedrukt' naar parkeerplek). Zie ik dat deze 'personen later bij een rood stoplicht staan te toeteren, naast hun stond de begrafenisauto (en de familie/vrienden) erachter. Doen hun het raam open.... steken hun middelvinger op, en roepen naar de auto: he -veel scheldwoorden- vent, dalijk ben je zelf een lijk. en niemand hoeft te rouwen om die - veel scheldwoorden- vent of vrouw, want hij is toch niks waard. Vervolgens gaat het licht op groen en rijden ze weg..
:? |o