Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:26

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:27

AniqueN schreef:
Grappig dat jullie dit zo'n gekke stelling vinden allemaal, want naar dit soort dingen is/wordt namelijk heeeeel veel onderzoek gedaan. De stand van zaken is alleen het tegen overgestelde van de conclusie die bij de TS thuis gaande is :D .
Het eerst geboren kind is namelijk over het algemeen het meest "knap". En niet alleen in fysieke zin, het is ook nog eens het meest succesvol in het leven (ook weer over het algemeen natuuelijk ;) ) .

Ik ben wel benieuwd of er een linkje is naar die onderzoeken.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:27

Roosch schreef:
Mijn 'ochtend' is ook weer goed, bedankt. :D :D
Ik ga nu mooi aan de carnaval, ik zal eens een onderzoekje doen.
Onderzoeksvragen:
1. Heb je een oudere broer of zus?
2. Is hij/zij lelijk?

Komt iemand mij dan opzoeken in het ziekenhuis? Ik ben bang dat ik dan bont en blauw terug kom.

Nou met carnaval pikken ze dat denk ik nog wel met flink wat alcohol op :7

Ayasha schreef:
ik word gewoon dagelijks beledigd!!

Ik ook heel vaak :Y) Mijn oudste zus heeft weliswaar een wat lelijkere/grotere neus, maar pas wilde ze niet ruilen met mij omdat ik er een litteken op heb zitten :+ Toen waren we zoek de 10 verschillen bij onszelf aan het zoeken...

Jaime_

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:36

De jongste hier:
Afbeelding
(links)

De oudste hier: (ik)
Afbeelding

Mijn eigen bescheiden mening is dat ik 'mooier' ben, maar er zullen ongetwijfeld genoeg mensen bestaan (neem haar vriend bijvoorbeeld) die haar weer veel mooier vinden..

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:36

Het is wel heel leuk om er artikelen over te lezen :j

Hier ook weer ééntje http://jobs.aol.com/articles/2009/01/26 ... uccessful/

Maar nergens kom ik tegen dat de eersten minder knap zijn dan de rest. Valt erg moeilijk te meten is eigen interpretatie. De één vind een roodharige mooi, een ander niet, wie heeft dan gelijk? Oudsten presteren over het algemeen dus beter, wrs door de verantwoordelijkheid die ze als oudste hebben.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:43

Ik ken wel een paar zussen waarvan inderdaad de jongere zusjes knapper zijn.
Maar ook ken ik er een paar waarvan juist de oudere zussen knapper zijn (bijv. bij mijn nichten).

Bij mij zelf kan ik niet oordelen, ik heb geen broertjes of zusjes :P

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:55

Oneens :)
Ik en mijn zusje lijken enorm veel op elkaar en de een is echt niet lelijker dan de ander. Wij zijn op verschillende vlakken mooier/minder mooi. Maar ik vind dat we er beiden mogen zijn, zeker. :j

Eigenlijk zie ik het in mijn omgeving ook niet echt, de zusjes zijn niet altijd knapper dan de zussen. Nu ik erover nadenk zijn de zussen (mijn vriendinnen, familie) vaak mooier dan de zusjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:04

Hahaha ik denk dat het ook wel verscheelt of het jongen meisje is , want mijn nichtje is echt een hele mooie griet en haar broetje .... tsja beetje hobbit achtig hahah.
Maar bij mijn overburen is de oudste ( 18 jaar ofzo ) weer veel lelijker .. ik dnek niet dat er echt een pijl op te wijzen is. Wel vind ik vaak dat lelijek mensen knappe kinderen krijgen en andersom !! haha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:06

Als je googled op familiefoto's en dan op afbeeldingen, zie je toch dat er ook genoeg knappe oudste kinderen zijn.
Of de ouders hebben die kinderen niet op de foto willen hebben natuurlijk.....

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:07

Brainless schreef:
Als je googled op familiefoto's en dan op afbeeldingen, zie je toch dat er ook genoeg knappe oudste kinderen zijn.
Of de ouders hebben die kinderen niet op de foto willen hebben natuurlijk.....

_O-

Arme mensen in China, die mogen maar één kindje hebben Y;(

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:20

Shanna schreef:
Ik ben net met mn moeder in discussie over de oudste kinderen of die altijd het lelijkste zijn. Bij de gezinnen die ik ken, is de oudste ALTIJD het lelijkste.
Zowel bij ons eigen gezin is mn broer lelijker dan mij.
Mn moeder is de oudste maar ook minder mooi dan haar broertjes.
Mn vader is ook lelijker dan mn tante.
Ik heb 3 nichtjes, en ook hier is de oudste weer de lelijkste. Ze is alsnog wel knap, maar haar zusjes zijn toch echt een stuk mooier!

Ook bij onze buren, is de oudste de lelijkste, bij mn vriend is zijn broer een stuk lelijker dan hij. Ook bij mijn vrienden, zijn de oudste uit het gezin het lelijkst. De kinderen van vrienden van mn ouders zijn ook de oudste weer het lelijkst, ongeacht het geslacht. Ook bij oud klasgenootjes als ik terug denk, waren de oudste altijd lelijker dan de jongere broertjes of zusjes.

Is dit alleen in mijn omgeving zo, of herkennen meer mensen dit?

Ik heb voor het woord lelijk gekozen, omdat ''minder mooi'' wellicht wat liever is, maar wel minder direct.

Dan zijn er mogelijk twee vragen waar je in je onderzoek aandacht aan zou kunnen besteden 8-) -- is er in de familie een patroon te ontdekken , en wat zou het kunnen zeggen over je direkte omgeving cq regio waar je woont.
(de wijze van observeren zou wat objectiever kunnen? - je zegt dat zowel je vader als je moeder....ten opzichte van hun broer en tante lelijk zijn , we kunnen het geheel wat positiveren door bijvoorbeeld andere testpersonen naast je vader en moeder te zetten, om ze in de categorie mooier te kunnen plaatsen?) ........
Daar steek je dan een hoop tijd in , en dan is de situatie opzich niet veranderd flaporen blijven flappen , grote neuzen krimpen niet etc etc
En dan kun je ook de vraagstelling erop loslaten zijn mensen knap en voelen zij zich ook knap...... in een voorstukje van een tv programma is te zien dat een mooie meid begeleid wordt door een sterk karakter naar de plastisch chirurg.......als je dat voorstukje op de tv ziet ...... wordt het letterlijk nog snijdender WAT is MOOI......

ik wens je veel succes met je studie over dit onderwerp TS......

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:32

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar foto's van TS zodat we zelf kunnen oordelen.. Misschien is bokt wel van mening dat jouw broer knapper is

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:56

Jaime_ schreef:
De jongste hier:
Afbeelding
(links)

De oudste hier: (ik)
Afbeelding

Mijn eigen bescheiden mening is dat ik 'mooier' ben, maar er zullen ongetwijfeld genoeg mensen bestaan (neem haar vriend bijvoorbeeld) die haar weer veel mooier vinden..

En je zusje weet dat je zo over haar praat en haar foto hier gebruikt? En wat wil je hier verder mee bereiken? Aandacht?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:59

Shanna schreef:
LuvdaTossa schreef:
@ TS: Kom dan eens met een serieuze WETENSCHAPPELIJKE onderbouwing s.v.p. Dan kunnen we het topic ook serieus gaan nemen.

Ik heb eerlijk gezegd nog niet gegoogled naar dit onderwerp, maar er zullen vast wetenschappelijke onderzoeken naar zijn geweest.
Ik vroeg het me echter af of meerdere mensen dit herkennen, of dat het alleen bij onze omgeving toevallig zo is. Blijkbaar zijn er met mij nog sowieso 90 mensen die dit herkennen, en 300 meer die het niet herkennen.

Nou, zeg maar gerust, meer dan 400 mensen die het niet herkennen ;)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:07

:')

Gulpje, ze weet dat best.. ik zeg ook dat het mijn eigen bescheiden mening is en dat er genoeg mensen zijn die haar weer veel mooier vinden ;) Beetje lezen is niet mis :)

Aandacht hoef ik niet hoor, maar die krijg ik nu toch wel, staat me goed zo'n vuilniszak!

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:11

Maar waarom mag je dat eigenlijk niet zeggen? Dat je mooier of juist minder mooi bent dan je broer of zus?

Dat is zo is, is in veel gevallen gewoon duidelijk. Maar gaat het dan enkel dat men vindt dat je dat niet mag zeggen omdat je dan wellicht iemand anders kwetst?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:21

bevertje schreef:
Maar waarom mag je dat eigenlijk niet zeggen? Dat je mooier of juist minder mooi bent dan je broer of zus?

Dat is zo is, is in veel gevallen gewoon duidelijk. Maar gaat het dan enkel dat men vindt dat je dat niet mag zeggen omdat je dan wellicht iemand anders kwetst?

Van mij mag iemand zichzelf best mooier vinden dan z'n broer of zus, al kijk ik zelf niet op die manier naar mijn broertje. Maar zeg dan niet dat iedereen dat vindt en dat er gewoon geen discussie over mogelijk is...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:38

Ik heb heel het topic doorgespit, maar heel vaak was de foto van de broer/zus ook een heel stuk onflatteuzer dan de eigen foto. := Op zich logisch natuurlijk, want van jezelf heb je wsl meer foto's beschikbaar om even snel te plaatsen. Maar ik heb wel een paar keer het idee gehad van, tja dat je broer/zus nu lelijker is (imo dan) komt ook vooral door de foto's.

Zelf vind ik het knap dat je dat van al die gezinnen zo kunt beoordelen.. Ik vind dat namelijk best wel lastig. Zeker op deze leeftijd als je dan 1-2 jaar scheelt kan dat ook nogal een verschil maken in het uiterlijk. :) Ik denk dat als ik 26 ben en mijn broertje 25 dat we dan qua schoonheid wel ongeveer gelijk zullen eindigen. :))

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:46

Ik vind mijn zus anders wel mooi om te zien! Ik heb een wat.. liever gezicht, ofzo, maar zij heeft veel meer (positieve) uitstraling vind ik.
Maar mijn jongste zusjes zijn de knapste van allemaal hier, vind ik. Die 2 zijn tweeling, en dat zijn meiden met het perfecte lichaam, perfecte gezicht, gewoon perfect xD.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 16:56

Moderatoropmerking:
Er zijn heel veel oneliners en offtopic reacties verwijderd, er is duidelijk gevraagd om bij het onderwerp van het topic te blijven.
Bij deze nog 1 keer het verzoek en anders gaat dit topic op slot.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:47

Ik vind mijn zus veel mooier dan ik := Maar ze is wel mijn half-zus, toch schijnen mensen wel te zien dat we familie zijn. Zij heeft een blanke, maar redelijk getinte huid die snel bruin wordt, donkere ogen en donker haar, ik ben zo bleek als ik weet niet wat met sproeten, groene ogen en blond haar. Zij is 1,57 en ik 1,67, ondanks dat zij 12 jaar ouder is. Het is niet echt eerlijk vergelijken maar ik vind haar toch veel mooier.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:01

Grappig TS, dat jij zo vol van jezelf bent, noemde jij jezelf eerder niet het mooiste meisje van de school?
Als ik kijk naar je foto's zie ik een heel doorsnee iemand met een lelijk karakter, en jammer genoeg is karakter een stuk belangrijker dan uiterlijk. Dus hoewel je nog steeds geen foto van jullie samen hebt gepost, weet ik nu al dat ik jouw de lelijkste vind :)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:21

Heb het topic grotendeels gelezen en ben echt verbaast over hoe de TS hier reageert. Heb je er wel bij stil gestaan dat dit heel kwetsend is voor je broer? :\

Ik ben zelf enigst kind, altijd enorm gepest en lelijk genoemd en heb mezelf ook heel lang als lelijk gezien. Inmiddels ben ik wat zelfvertrouwen aan het kweken en vind mezelf 'mooier' dan vroeger. Maar ik zal nooit zeggen dat ik bv knapper ben dan een goede vriendin van mij die de jongste is in het gezin. Nooit.
Ik vind mijn vrienden allemaal mooi, maar dat heeft te maken met dat ik hun innerlijk ken en die waardeer..

Ja lastig, ik denk dat mooi zijn en knap zijn verschillend is. Iemand knap vinden komt imo puur door het uiterlijk, iemand mooi vinden heeft imo te maken met het innerlijk.

Ik las ook iemand die zichzelf knap vond omdat ze model was en haar zusje een Neanderthaler noemde. Dat vind ik ook echt te ver gaan eigenlijk. Ik hoop dat dat een grapje was? Model zijn heeft niets met uiterlijk te maken, iedereen zou het kunnen. Het hangt er natuurlijk wel vanaf waar je model voor staat.
Model staan heeft te maken met uitstraling, je lichaam zo weten te poseren dat alle slechte punten weg vallen tegenover de goede punten. Je gezicht zo draaien dat die ene lelijke pukkel niet vol in de belichting staat. En dan hebben we altijd nog de visagisten die de make up precies op jouw gezicht, kleding en haar afstemmen, de haar stylisten die je haar precies zo in model brengen dat het perfect lijkt te zijn.. En last but not least de kleding styliste. Kleding kan je figuur heel anders doen overkomen dan het in werkelijkheid is.
Als klap op de vuurpijl word ELKE foto die in de media gebracht word gefotoshopt. ELKE foto. En het is ziek wat je allemaal kan veranderen aan iemand in Photoshop.. Daarnaast doen ze al heel veel met belichting dus eigenlijk blijft er weinig over van het 'echte' uiterlijk.
Model zijn zegt dus niets in mijn ogen :+. Ik sta nu soms ook model, maar echt niet dat ik me daardoor knapper ben gaan voelen dan anderen, het geeft me alleen meer zelfvertrouwen in mijn eigen doen en laten. :j (En dat kan ik goed gebruiken, na al die jaren een mega negatief zelfbeeld gehad te hebben).

Ik ben van mening dat echt knap zijn niet bestaat. Niemand is perfect. Perfectie bestaat niet. Het heeft met zoveel andere dingen te maken of iemand knap is of niet, je kan dus ook absoluut niet beweren dat je broer lelijker is dan jij. Dat kan gewoon niet. Er zijn vast genoeg mensen die hem knapper vinden dan jij maar dat gewoon niet tegen jou willen zeggen om je niet te kwetsen oid. ;)

En om deze hele stelling nog wat meer neer te halen, ik ken genoeg mensen die knapper zijn dan hun zusjes/broertjes. Alhoewel dat een ruim begrip is in mijn ogen.. Ik ben namelijk tot nu toe ook altijd verliefd geworden op de oudste van het nest, dus misschien val ik wel gewoon op (domme) lelijkerds! :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:37

Shanna schreef:
Wat betreft dat ik zwanger ben, tja, zolang we maar 1 kind krijgen, kan het kind nooit de lelijkste zijn Maar het kind is gedoemd te mislukken, als ik het vergelijk met de mensen in mijn omgeving.
Zoals ik al zei hoeft het kind echt niet lelijk te zijn, alleen de volgende zal wellicht wel mooier zijn. Dan heb je dus meerdere mooie kinderen, waarvan de 1 net dat beetje mooier is dan de ander.
Zoals in mijn voorbeeld dat ik grotere ogen heb dan mn broer.

Dit meen je toch niet? Je schrijft ergens anders dat dit een serieus topic is! Je zegt serieus dat je eerste kind zal mislukken?
Dus eigenlijk zeg je hiermee ook, serieus, dat je broer mislukt is. :oo

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:42

Haha en dan nog, knap/mooi zijn staat lang niet gelijk een populair of gelukkig zijn.

Gelukkig :)