Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:42

Fiffill schreef:
Omdat dat vaak de verhalen zijn die je hoort?
Ik heb ook goede ervaringen met de politie, maar dat zijn dingen die minder vaak genoemd worden (helaas). ;)
Neemt niet weg dat mijn ene ervaring mijn respect voor de politie heus niet heeft weggenomen, vent zal zijn dag wel niet gehad hebben. Ken zat andere agenten die de boel wel goed oplossen. :)

_/-\o_ :)
Ik zeg het, volgens mij is het ook maar net met welke "dienst" je te maken krijgt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 13:44

Kiwipitje schreef:
@Fiffill; Nee ik bedoel niet zozeer dat mensen vertellen dat ze een goede ervaring hebben gehad, maar dat er diverse mensen zijn die echt meeeeeerdere negatieve ervaringen hebben met de politie. Dat snap ik niet :+

Ah zo :) nee dat is niet zo in mijn geval. Ik denk dat als je meerdere negatieve ervaringen je hebt je idd wel even naar jezelf mag kijken, zou wel een beetje vreemd zijn als jij toevallig altijd het pispaaltje bent. :P

Overigens ben ik eens aangehouden voor fietsen zonder licht (lampje was kapot gegaan) en toen mocht ik doorfietsen omdat ik in die straat woonde, vond ik toch wel vriendelijk van de agenten... zei zeiden al als je dat stukje nu even loopt op de stoep hoef je geen boete. :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:45

Oh, ik heb ook goede ervaringen met de politie hoor.
Kiwipitje schreef:
Ik vind het zoooo apart dat er allemaal mensen aanvaringen hebben met asociale / bedreigende / waterdanookmeemisis agenten. Terwijl andere mensen daar NOOIT problemen mee hebben. Hoe komt dat dan? Mijn broertje is wel eens thuis gebracht door de politie (lang verhaal :+), maar die agenten deden gewoon normaal. Evenals de agent die mij langs de kant van de weg zette. Natuurlijk was ik het daar niet mee eens, maar kan niet zeggen dat die man me ging bedreigen of zich asociaal gedroeg. Hoe komt dat toch dat sommige mensen daar ervaring mee hebben en ook diverse mensen meerdere ervaringen mee hebben? Zitten er in die regio gewoon veel rotte agenten? Reageren die mensen misschien onbewust toch niet zo lekker als ze zelf denken?

Omdat de wereld wat groter is dan alleen jouw eigen stukje, en er nou eenmaal heel veel verschillende karakters/situaties bestaan?

Omdat er fantastische agenten bestaan, die hun werk goed doen en als persoon ook gewoon deugen, maar er net zoals in elke beroepsgroep ook mindere goden rondlopen?

Kijk ik weet dat de politie in met name de grote steden heel wat voor hun kiezen krijgen, en niemand verwacht van hen dat ze nooit fouten maken. Ik vind het zelfs knap als mensen dit werk jaar in jaar uit met inzet blijven doen!

Maar dat neemt in mijn ogen niet weg, dat mensen die een mindere ervaring met de politie hebben, dat ook gewoon mogen melden. Waarom niet?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:48

@Fiffill: Haha nou die agent die ik trof was wat dat betreft niet zo blij. Zelfs een beetje gepikeerd dat ik te hard reed, maar dat hij geen geijkte meting had kunnen maken. Nouja :+, prima. Toch normaal blijven doen en is helemaal goed gekomen.

Ja of altijd jouw vrienden in aanraking komen met de politie terwijl ze 'niets verkeerd doen'. We wonen hier niet in een of ander corrupt land hoor. Als je herhaaldelijk met de politie in aanraking komt, dan doe je iets verkeerd :+.

randalinpony schreef:
Omdat de wereld wat groter is dan alleen jouw eigen stukje
Echt? Gut nou dát had ik nou al die tijd niet door.

randalinpony schreef:
Maar dat neemt in mijn ogen niet weg, dat mensen die een mindere ervaring met de politie hebben, dat ook gewoon mogen melden. Waarom niet?
Ik zeg nergens dat ze het niet mogen melden hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:48

Fiffill schreef:
Kiwipitje schreef:
@Fiffill; Nee ik bedoel niet zozeer dat mensen vertellen dat ze een goede ervaring hebben gehad, maar dat er diverse mensen zijn die echt meeeeeerdere negatieve ervaringen hebben met de politie. Dat snap ik niet :+

Ah zo :) nee dat is niet zo in mijn geval. Ik denk dat als je meerdere negatieve ervaringen je hebt je idd wel even naar jezelf mag kijken, zou wel een beetje vreemd zijn als jij toevallig altijd het pispaaltje bent. :P

Overigens ben ik eens aangehouden voor fietsen zonder licht (lampje was kapot gegaan) en toen mocht ik doorfietsen omdat ik in die straat woonde, vond ik toch wel vriendelijk van de agenten... zei zeiden al als je dat stukje nu even loopt op de stoep hoef je geen boete. :)

Bij ons geven ze verkeerslessen (een woensdag namiddag) als je zonder licht rijdt of andere "kleine" overtredingen, hoeveel ik heb horen bedelen om AUB die boete te krijgen ipv verkeerslessen _O- En zeker die jongere agenten lagen dan altijd echt dubbel van het lachen. :D Meestal als het dan de eerste keer was dat ze gepakt werden konden ze zich er nog wel uitl*llen (al lieten die agenten dat natuurlijk niet zomaar gebeuren, een beetje zweten mochten ze wel :D) en kwamen ze er met de schrik vanaf. Heerlijk zo'n dingen! :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-11-10 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 13:49

Haha. :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:50

Kiwipitje schreef:

Ik ook niet....Niets dan lof voor de politie van mijn kant, zowel voor de Duitse politie als de Nederlandse...!

Ik heb anderhalfjaar geleden een interview gehad met een "Hauptkommissar" van de "Mordkommission" in Aachen...Gezien het feit dat het hier om een Euregio-gebied gaat waar Nederlandse, Duitse en Belgische politie met elkaar samenwerken, heb ik ook naar de samenwerking tussen de Duitse en Nederlandse politie gevraagd. De beste man was erg goed te spreken over de Nederlandse politie en de professionaliteit waarmee ze te werk gaan....Nou nou, en als een Duitse hoofdcommissaris dat al zegt.... :j
Laatst bijgewerkt door Adil op 16-11-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:52

Natuurlijk kun je wel een keer of twee keer een slechte ervaring hebben met de politie. Maar hoe krijg je het voor elkaar dat jij als persoon dat regelmatig hebt, terwijl heeeeeeel veel mensen dit nooit of bijna nooit hebben. Dat is wat ik probeerde te zeggen :).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:55

Tja als je in de boeren buut'n woont kom je al minder in contact met politie dan als je in de kern van een grote stad woont vermoed ik.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:00

Ayasha schreef:
Tja als je in de boeren buut'n woont kom je al minder in contact met politie dan als je in de kern van een grote stad woont vermoed ik.

Mwah, weet ik niet....Als ik even kijk naar 't gat waar in vandaan kom...uut Twente....Grootste zuipschuiten van Nederland....Continue confrontatie tussen de stadsen uut Almeloooooow en die van 't platte land....

Zaterdagavond is een drukke avond voor de politie hier.... :+

Ik heb ooit gehad dat ik een discotheek uit liep en ineens tussen twee vechtende vriendengroepen stond...Politie, honden...Ik stond gewoon stijf...Bang was ik niet, maar helemaal verduft als het ware. Er was dan toch ineens een agent bij me die me zo oppakte als het ware (en ik ben geen kleine meid!) en me in een veilige "zone" bracht...En aangezien ik best in shock was, waren ze na de tijd ook nog zo lief en hebben ze me naar huis gebracht :j
Laatst bijgewerkt door Adil op 16-11-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:03

Sja dorp waar ik woon is een duimnagel groot bij wijze van spreken maar ze hebben x aantal jaar geleden politie uit Brussel laten over komen (aldus een bevriende politieman) omdat die meer ervaring hadden met situaties zoals die zich bij ons voordeden. En ja als je dan gewoon uit wil gaan met vrienden, dan kom je wel eens tussen dingen waar je eigenlijk niet tussen wilde zitten maar net zoals jij op de bus is het soms verdomt moeilijk om weg te raken... :+ En die heren maakte het niet veel uit of je je kalm hield of niet. :=

Ga ik 1 keer naar de discotheek in het veilige Hasselt, kom ik daar buiten... Ja hoor, politie combie en miserie op de parking... Dus ja, je kan echt brute pech hebben. _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 14:06

Tsja hier in Amsterdam is natuurlijk ook veel politie. Weet nog met die stakingen toen van de scholen, ik deed daar niet aan mee en had er ook helemaal niet bij nagedacht - ik was al uit van school, ging nog even de stad in, liep over het museumplein en ineens stond ik tussen een groep gillende stakers en de ME...
Verkeerde plek, verkeerde moment en ondanks dat ik er niks mee te maken had moest ik toch echt uitkijken, ik was op dat moment voor hen wss gewoon een van de andere pubers. Kon mezelf later ook wel voor m'n hoofd slaan dat ik er niet aan had gedacht, snapte er eerst ook niks van al die ophef. Ben maar omgelopen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:07

Citaat:
Ja of altijd jouw vrienden in aanraking komen met de politie terwijl ze 'niets verkeerd doen'. We wonen hier niet in een of ander corrupt land hoor. Als je herhaaldelijk met de politie in aanraking komt, dan doe je iets verkeerd .

Ik ben al blij als ik hier eens een agent langs zie rijden. ;)

Ik weet van mensen die regelmatig demonstreren, dat deze soms mindere ervaringen met de politie hebben. Mensen die graag naar voetbalwedstrijden gaan maar zelf geen behoefte hebben om vervelend te doen, kunnen ook in een situatie belanden waar ze van schrikken.

Verder: ben blij dat je de politie niet nodig hebt. Want dat heb je als burger nou niet bepaald altijd voor het uitkiezen, en dan is het wel heel belangrijk dat je zakelijke, kundige agenten treft...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:07

Fiffill schreef:
Tsja hier in Amsterdam is natuurlijk ook veel politie. Weet nog met die stakingen toen van de scholen, ik deed daar niet aan mee en had er ook helemaal niet bij nagedacht - ik was al uit van school, ging nog even de stad in, liep over het museumplein en ineens stond ik tussen een groep gillende stakers en de ME...
Verkeerde plek, verkeerde moment en ondanks dat ik er niks mee te maken had moest ik toch echt uitkijken, ik was op dat moment voor hen wss gewoon een van de andere pubers. Kon mezelf later ook wel voor m'n hoofd slaan dat ik er niet aan had gedacht, snapte er eerst ook niks van al die ophef. Ben maar omgelopen.

:j :) Je staat in een horde, je staat je nog af te vragen wat er in hemelsnaam aan het gebeuren is en tegen de tijd dat je weer er bij bent is het te laat om er nog tussen uit te raken. :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 14:08

Precies, gelukkig kon ik wel nog snel genoeg wegkomen, ik had niet graag staan douchen onder zo'n waterkanon. :Y)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:08

randalinpony schreef:
Ik weet van mensen die regelmatig demonstreren, dat deze soms mindere ervaringen met de politie hebben.
Tja...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:09

Fiffill schreef:
Precies, gelukkig kon ik wel nog snel genoeg wegkomen, ik had niet graag staan douchen onder zo'n waterkanon. :Y)

_O- awtch

kwipitje: wat is daar "tja" aan? :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 14:10

Bij voetbalevenementen is het idd ook zo, er zijn altijd mensen (hooligans) die het voor anderen verpesten... mijn vriend werkt bij de Amsterdam Arena en staat regelmatig bij een vak met hooligans, nu heeft hij nog nooit echt problemen gehad maar natuurlijk zijn ze er wel, en negen van de tien keer in het nadeel van de echte voetbalfans die wel komen voor het voetbal en niet om het knokken.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:13

Heb het filmpje gekeken, maar ze hadden van mij al véél eerder in mogen grijpen en flink hard ook. Waar is de tijd gebleven dat je ontzag had voor agenten??? Dat je gewoon mee ging als je werd verteld dat je werd aangehouden, of dat je uberhaupt je grote bek hield en beleefd was??? Nu ben ik 'slechts' 21 jaar oud, maar ik schaam me echt diep voor mn leeftijdgenoten die zich zó gedragen.
Van mij had de politie al die randdebielen die staan te joelen en zeiken af mogen voeren, ga maar even een nachtje nadenken in een cel waarom je daar nou zit. Als je het antwoord weet mag je weer gaan...
Lazer op zeg! Dit is toch gewoon een aanfluiting... Wie niet horen wil moet maar voelen, en dan niet gaan zeiken achteraf. Je bent toch zo'n stoere bink om een grote mond tegen de politie te hebben? Om tegen te werken? Nou, prima hoor... maar dan moet het toch echt op een andere manier.

Ondanks dat de beveiliger in het begin misschien niet al te aardig was, daar kan je zelf ook anders op reageren. Iedereen heeft zn dag wel eens niet, en wie weet hoeveel en hoevaak die beveiliger al gezeik heeft gehad over eten in een bus oid. Als ik een beveiliger voor mn neus heb staan die zegt dat ik niet mag eten in de bus, dan eet ik niet in de bus. Zo simpel is het. Kwestie van respect voor mensen in uniform (en nee, ik zeg niet dat je je álles maar klakkeloos moet laten vertellen, maar lijkt mij in dit geval een kleine moeite).

Dus nee, mijn inziens nog veel te soft opgetreden hier :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 14:14

Het eten was al niet meer van belang, deze jongen moest er uit omdat hij een andere mening had dan de beveiliger, daar kwam het eigenlijk op neer.
Ik snap ook niet helemaal waarom het nou zo lang moest duren, naar mijn idee werd daardoor iedereen nog drukker namelijk.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:30

Ik denk dat het zo lang duurde omdat de jongen in kwestie het verdomde om mee te gaan....
Had de politie gelijk grof geweld gebruikt dan was het waarschijnlijk sneller opgelost, maar hadden ze weer commentaar gehad op hun voorbarige en hardhandige optreden...
Oftewel... de politie is 9 van de 10x de pispaal.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:55

Dat krijgen ze nu ook. :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:56

Dat bedoel ik dus Ayasha ;) One way or the other... de politie is de banketstaaf. Nu duurde het te lang, anders was het te snel ingegrepen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:58

JessAndHope schreef:
Dat bedoel ik dus Ayasha ;) One way or the other... de politie is de banketstaaf. Nu duurde het te lang, anders was het te snel ingegrepen...

:j Erg he? :\

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:58

Op het moment dat de jongen bij de deuropening stond en de politieagente een duw de bus uit gaf hadden ze hem het best in de boeien kunnen slaan, hij stond al op de drempel... deden ze niet, hij ging weer zitten en pas toen gingen ze moeilijk lopen doen met handboeien terwijl hij zich verzette, en toen kwam de versterking. Het had naar mijn idee eerder opgelost kunnen worden.