Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tantethee

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:47

sannes 88 1e hebt een ber..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:32

leuk topic dit zeg! heb echt erg leuke jurkjes voor bij zien komen en leuke kokerrokken met mooie blousjes,.. ideeen genoeg,.. :D

ik mag donderdag op 2e gesprek bij de bank. Nu had ik de vorige keer een nette donkergrijze pantalon aan met een vlot colbertje en leuk blousje, maar wil nu eigenlijk een jurkje aan, net, tot de knie zeg maar, mediumbruin, V hals, wil er denk ik een wit of donkerbruin blousje onder doen, met mooie laarzen,..
evt met sjaaltje/ketting oid... evt met colbertje erover

Vinden jullie dat dat kan of toch maar het vrij standaard broekpak naar een bank totdat je safe bent en aangenomen,...?

By the way,.. ik zit hier in een klein gat en niet in Amsterdam ofzo,.. :D :+ :P

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:36

@ Juventus

Heb je gezien hoe andere werknemers gekleed gingen? In driedelig pak? Dan zou ik toch voor safe pak gaan.

Ik moet van mijzelf sparen, maar overal is zulke leuke kleding in de uitverkoop.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:02

Voor sollicitaties doe ik altijd extra save. Verder werk ik op projectbasis en kom ik de eerste week ook altijd strak in pak naar mijn klussen toe. Dan kijk ik eens goed wat iedereen aan heeft, en pas me daarop aan. Daarmee probeer ik ook mijn enorme kledingkast te verantwoorden. Ik moet bij iedere organisatie kunnen inpassen ;)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 10:04

Ik moet komende tijd voor scriptie weer te pak lopen, dus al mijn pakken uit de kast gehaald en één daarvan is nog mooi. Dus ik op voor nieuwe pakken... Echt niets te vinden. Alleen bij Mexx een vrij uitgebreide collectie, maar alles in het zwart. Zwart vind ik veel te hard dus ik zoek eigenlijk meer de donkerblauwe en donkerbruine. Ook steps heeft helemaal geen pakken meer. Daarnaast zitten die van de Esprit mij niet en wil ik voor iets duurzamers gaan dan H&M.

Weet iemand een soort van Suit Supply, maar dan voor vrouwen?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:26

Ken t pakkenprobleem. Niks gezien. Zoek een mooi betaalbaar pak in d.blauw... Maar niks hoor. Ging ook voor een kokerrokje maar ook die niet te vinden :'-( helaas. Iemand tips... Betaalbaar en leuk. Moet echt een d.blauw pak zien te vinden en ik wilde graag een kokerrokje met een leuke blouse of shirt.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:08

Heb nu een paar sites gevonden die maatpakken voor vrouwen maken, maar ik zoek echt zoiets als een vrouwelijke suit supply. Het is echt gemeen, mijn vriend heeft voor 250 euro daar een goed pak vandaan en voor vrouwen gaat een goed pak al snel naar de 500 euro lopen...

Steps hád vroeger pakken, maar tegenwoordig hangt daar bijna niets meer.

Voorlopig moet ik het nog maar even doen met antraciet kleurig pak.. En nog een zwart jasje met krijtstreep, alleen daar moet een nieuwe broek bij. Die ik nu heb is veel te groot. ;(

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:12

Juventus schreef:
Ken t pakkenprobleem. Niks gezien. Zoek een mooi betaalbaar pak in d.blauw... Maar niks hoor. Ging ook voor een kokerrokje maar ook die niet te vinden :'-( helaas. Iemand tips... Betaalbaar en leuk. Moet echt een d.blauw pak zien te vinden en ik wilde graag een kokerrokje met een leuke blouse of shirt.

Ik heb twee broekpakken van H&M. Niet veel aan maar meer voor chique gelegenheden zoals begrafenissen, bruiloften en zakelijke nieuwjaarsborrels. Ik vind ze prima. Kokerrokje hebben ze misschien ook wel!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:32

H&M is voor mij gewoon geen optie omdat ik er dagelijks in moet lopen en met name de broeken worden dan heel snel lelijk. Ook de jasjes verliezen snel hun pasvorm. Mijn voorkeur gaat toch naar iets duurzamers én een goede pasvorm. Want als je iets gevonden hebt, dan is het nog de vraag of het goed past ;( Ik heb al heel wat moeten vermaken omdat het net niet goed zat.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:14

voor mij is de H&M ook geen optie, moet wel zeggen dat je jezelf ook wel snel verwend met fijn zittende kleding, en dat daarna alles tegen valt.
in februarie sta ik drie dagen op de beurs, en wilde dus wel mooi passende bloesjes,
nu had ik er al 1 van circle of gentleman, en heb er zaterdag nog 2 bijgekocht met 70 % korting.
deze blousjes zitten zo fijn, wil nu geen ander meer. Als er 1 verslijt breng ik het bloesje weg naar een kledingmaker hier in de stad, die dan aan de hand van het patroon een nieuwe voor mij kan maken:).

broeken vind ik lastiger dan jasjes, maar nu houd ik ook wel van de vrouwelijk / stoer combi, en hoef ik voor mijn werk niet geheel in pak.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:17

SaNNeS88 schreef:
ik heb gister een bodyblouse gekocht van DEPT en hij zit heerlijk, mag ook wel voor die prijs :D
Mijn nieuwste outfit dus:

Afbeelding

WAAUW! Waar komt die broek vandaan?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:20

LuvdaTossa schreef:
Ik moet komende tijd voor scriptie weer te pak lopen, dus al mijn pakken uit de kast gehaald en één daarvan is nog mooi. Dus ik op voor nieuwe pakken... Echt niets te vinden. Alleen bij Mexx een vrij uitgebreide collectie, maar alles in het zwart. Zwart vind ik veel te hard dus ik zoek eigenlijk meer de donkerblauwe en donkerbruine. Ook steps heeft helemaal geen pakken meer. Daarnaast zitten die van de Esprit mij niet en wil ik voor iets duurzamers gaan dan H&M.

Weet iemand een soort van Suit Supply, maar dan voor vrouwen?

daar ben ik ook nog steeds naar op zoek!!! Bij mij zijn de broeken en mouwen altijd tekort, heel irritant!! heb je de WE en ZARA al geprobeerd? of beneton?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 10:32

De ZARA ben ik qua kwaliteit ook niet zo gek op. Ik snap niet dat iedereen zo gek is op die winkel. Heb er een aantal kledingstukken weg, zijn leuk, maar kwalitatief niet echt heel goed. Dus dat durf ik niet aan betreft pakken, schaar ik een beetje onder H&M. WE pas ik nooit de broeken. Terwijl ik echt geen afwijkende maakt heb. Beneton ken ik niet...

Ik heb afgelopen keer een bloesje van Mexx aan gehad. Zat als gegoten, dus op aanraden vriend, direct maar twee gekocht, wel in andere kleur natuurlijk. Zitten beiden als gegoten. Laatst in de stad een aanbieding voor op maat gemaakte bloes voor €60, maar alleen maar bagger stoffen, dus dat heb ik maar niet gedaan.

Maar goed die pakken.. Dat is echt een crime. Binnenkort maar even naar Utrecht, daar zit wel wat meer keuze geloof ik.

Edit;

Deze heb ik wel aangehad bij mexx:
Afbeelding

Maar was zo'n stof dat elk pluisje aantrekt en dan loop ik me de hele dag te ergeren en elk pluisje weg te plukken. De broeken vond ik ook echt niet mooi. Alleen de kleur wel... De enige blauwe...

SuSem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:13

Chaos schreef:
SaNNeS88 schreef:
ik heb gister een bodyblouse gekocht van DEPT en hij zit heerlijk, mag ook wel voor die prijs :D
Mijn nieuwste outfit dus:

[img]http://www.vifjeans.nl/productimages/full/m83004018.JPG[mg]

WAAUW! Waar komt die broek vandaan?

Is van Supertrash.. Oa te koop via www.vifjeans.nl. Google maar eens op het merk.. Hij is er ook in het donker(leger)groen...

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:32

Ik heb laatst een broekpak bij de WE weggehaald. Donkerblauw en een beetje glanzend.
Alleen was de broek wat te lang en moest die ingekort worden.
Een mantelpakje met kokerrok heb ik van Sisley (in de Bijenkorf in Eindhoven bij de Benneton) en dat zit ideaal.
Blouses haal ik altijd bij Benneton want het is voor mij heel moeilijk om een hemd te vinden dat juist past door mijn grote cupmaat. Daardoor moet ik van de meeste merken een maat te groot pakken om het vanboven te sluiten waardoor het niet mooi aansloot aan mijn taille. Bij Benneton heb ik dat probleem absoluut niet en is alles netjes afgelijnd en zit niks te strak.
Ook de prijzen zijn niet onoverkomelijk.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:43

bij ZARA moet je een beetje opletten wat je uit het schap haalt, net als bij H&M.. heb kleding van die zaken die al meer dan 6 jaar mee gaan en nog super eruit zien terwil ik het regelmatig draag en was...... kan ik van replay, diesel, gstar enzo niet xeggen!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:53

Afbeelding

Afbeelding

mooi pak van Esprit, donkerblauw <3, alleen ik vind de pasvorm nooit zo denderend ;(

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:05

Die is zeker mooi! Heb je hem zelf aan gehad? En wat is niet denderend, het gehele pak?

Heb hem niet gezien vorig weekend in de stad. Ziet er wel uit als iets voor mij, tenzij die past natuurlijk.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:12

nee, niet gepast, maar ben over het algemeen niet zo'n fan van espritpakken wb kwaliteit

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:15

Qua pakken heb ik daar nog nooit wat aangehad. Was altijd heel tevreden over de pakken van steps, totdat ze die niet meer verkochten. Ik heb alleen ervaring met Esprit spijkerbroeken, daar heb ik nooit één van gepast en heeeel veel aangehad. Daarom begin ik er ook niet aan. Heb ook geen pakken gezien daarvan. Mss ga ik het in het weekend nog even bij de V&D proberen. Die hebben sinds kort (of lang, kom er niet zo vaak) een afdeling met zakelijke kleding voor vrouwen. Het schiet me ineens te binnen :D Daar ga ik denk ik even buurten binnenkort :D

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:17

jammer dat steps geen pakken meet verkoopt he.. ze hadden nu nog wel een witte in de opruiming, maar dat vind ik niets :D, een jaar of 2 geleden hadden ze een heel gaaf pak, het colbert had een soort overslag, echt onwijs gaaf.. helaas was ie toen te duur voor mij, omdat ik zelden een pak droeg..

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:23

iemand tips voor zakelijke kleding voor temperaturen rond de 30 graden? (buitenlandse stage)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:05

Bij http://www.shirtbyhand.nl/ kun je voor een redelijk bedrag een goed passende blouse kopen. Ik heb er eentje van hun, en nu na drie jaar intensief dragen, begin je een beetje te zien dat ie al even meegaat.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:07

Wow gaaf donkerblauw pak.. Wat kost die? is de kwaliteit niet goed?

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:09

Niek123 schreef:
iemand tips voor zakelijke kleding voor temperaturen rond de 30 graden? (buitenlandse stage)

Jij stelt al de vraag die ik net wilde stellen!

Ik begin over 2 weken met een stage in Australië en daar is het nu dus heel warm. In principe mag ik gewoon 'smart casual' dragen, maar moet een paar nette kleren hebben voor belangrijke meetings. Jasje en shirt heb ik, alleen de broek. Het liefst dus een wat dunnere broek en niet te 'stijf/ouwelijk'