Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
polly2 schreef:Dit betekent niet dat je niet kunt rouwen om het verlies van een dier....maar het verlies van een kind is de overtreffende trap van rouwen....
En dat is volgens mij de essentie van het niet één op één kunnen vergelijken
Ayasha schreef:Ik vind zeggen dat een dier niet met een kind te vergelijken is hetzelfde als tegen iemand die verdrietig is omdat haar eerste grote liefde het uitgemaakt heeft vertellen dat die niet weet wat liefde is.
Quellian schreef:Ik hou zoveel van mijn zoontje dat het pijn in mijn hele lijf doet en dat ik misselijk word als hij z'n armpjes om m'n nek doet en kusjes in m'n nek geeft (zijn kusjes dan), niet te beschrijven hoe vreselijk veel hij voor me betekent. Ik hou ook vreselijk veel van mijn vriend, maar al heel snel werd hier de 'rangorde' herbepaald, niet alleen van mij uit, ook van mijn vriend uit, maar ik denk dat dat een natuurlijke reactie is, een oergevoel ofzo.
Toen mijn zoontje net was geboren had ik ook echt het gevoel van: 'wow... die hoef ik nooit in te laten slapen'. Daar ga je dan maar vanuit! Je weet niet hoe het loopt in het leven en geen enkele moeder wil zijn kind overleven.
Toen mijn kat vorig jaar overleed had ik echt het idee dat er een stukje van mij dood ging, ik wil er niet eens over nadenken hoe het voelt om een kind te verliezen. Een wezen die jij gemaakt hebt, die in je gegroeid is, die je met je eigen lichaam hebt gemaakt en gevoed. Dan gaat er meer dan een stukje dood van jezelf.
Onassa schreef:Dus wat wil ik hiermee zeggen....vergeet nooit dat iemand die onvrijwillig kinderloos is ook nog eens het verdriet krijgt zijn/haar dier te verliezen.
En ik kan je verzekeren....dat hakt erin als een moker!
Ik ben alleen zo dom om steeds weer op zielige dieren te stuiten.....en ja...dan neem ik het mee om ze beter te maken.
gelukkig is me dat iedere keer ook nog gelukt, maar inmiddels heb ik straks 8 dieren die ik vaarwel moet zeggen....alleen de gedachten al kan me doen janken!!!
lieniminnie schreef:Ayasha schreef:Ik vind zeggen dat een dier niet met een kind te vergelijken is hetzelfde als tegen iemand die verdrietig is omdat haar eerste grote liefde het uitgemaakt heeft vertellen dat die niet weet wat liefde is.
helemaal mee eens.
Toen ik hoorde dat mijn hond dood zou gaan aan leukemie, mijn allerliefste hond, de eerste in mijn leven.. mijn beste vriend..
zei mijn vriend, ja sorry, maar sinds de dood van mijn zusje heb ik moeite met verdriet om dieren...
Ik werd op dat moment erg boos kan ik je vertellen..
lieniminnie schreef:Ayasha schreef:Ik vind zeggen dat een dier niet met een kind te vergelijken is hetzelfde als tegen iemand die verdrietig is omdat haar eerste grote liefde het uitgemaakt heeft vertellen dat die niet weet wat liefde is.
helemaal mee eens.
Toen ik hoorde dat mijn hond dood zou gaan aan leukemie, mijn allerliefste hond, de eerste in mijn leven.. mijn beste vriend..
zei mijn vriend, ja sorry, maar sinds de dood van mijn zusje heb ik moeite met verdriet om dieren...
Ik werd op dat moment erg boos kan ik je vertellen..
Rock schreef:Mijn kinderen gaan niet alleen boven mijn dieren en boven mijn man... ze gaan ook boven mezelf. Ik zou mezelf letterlijk laten doodmartelen als ik daarmee hun leven kan redden.
Quellian schreef:Rock schreef:Mijn kinderen gaan niet alleen boven mijn dieren en boven mijn man... ze gaan ook boven mezelf. Ik zou mezelf letterlijk laten doodmartelen als ik daarmee hun leven kan redden.
Dat is een mooie, sluit ik me bij aan
Polly, dat is het ook! Liefde is ook loslaten.
Maar mijn 4 jarige kat die bij de DA op tafel overleed omdat de 4 eerdere artsen waarbij ik die week ben geweest niet hebben ingegrepen ondanks mijn gehamer, tja... daar denk ik nog steeds met een brok in m'n keel aan terug.
iti schreef:Kan best afgeleerd worden lijkt me.. iig vind ik het geen normaal gedrag als een kind meermalen een hond schopt, en al helemaal niet van die leeftijd waarop ze heus wel enig besef van goed of slecht hebben. 1 keer schoppen had je nog kunnen toeschrijven aan kinderlijkheid, maar meermalen is gewoon kindervandalisme om het zo maar te noemen.. vind ik tenminste. Persoonlijke mening!
Ragdollcat schreef:Gaat het over een rotkind dat een hondje heel erg schopt en dat ie nog maar pas 6 jaar is of gaat het hier over verdriet om een kindje en dier en wat het verschil ertussen is bij het verdriet van verlies ?? ik snap er niets van?
Maar ja ik heb dan ook allereerste post gelezen in dit topic.
Ragdollcat schreef:Gaat het over een rotkind dat een hondje heel erg schopt en dat ie nog maar pas 6 jaar is of gaat het hier over verdriet om een kindje en dier en wat het verschil ertussen is bij het verdriet van verlies ?? ik snap er niets van?