Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daisies schreef:Volgens mij krijgt iemand die dun is meer commentaar hoor. Ik heb een BMI van 18 denk ik. Misschien iets lager. Maar het is niet altijd leuk om te horen
Unoo schreef:Daisies schreef:Ik vind het altijd zo apart dat dikkere mensen vaak wel commentaar mogen hebben over mensen die dun zijn maar als anderen iets zeggen over overgewicht is het direct een probleem.
Hier vind ik dat je gelijk hebt. Verschillende mensen hebben al eens gevraagd of ik anorexia heb, en nee dat heb ik niet, maar ik be nzo gebouwd. Ik eet net zoveel als 2 pubers bij elkaar maar ik kom niet aan.. En ik heb nog nooit iemand tegen een wat voller persoon horen zeggen: Zo, wat ben jij dik. Voor mij is het ook niet fijn om zoiets te horen in de trant van: 'Zo ,wat ben jij dun, eet je wel genoeg? Eet meer! enz. '' Maar tegen vollere mensen hoor je zoiets nooit.
Fiffill schreef:Unoo, jij bent pas 14, dan is BMI volgens mij ook niet zo betrouwbaar - dat is voor volwassen mensen (mensen die uitgegroeid zijn). Tenminste, dat dacht ik altijd.
Daisies schreef:Volgens mij krijgt iemand die dun is meer commentaar hoor. Ik heb een BMI van 18 denk ik. Misschien iets lager. Maar het is niet altijd leuk om te horen
fojoe schreef:Unoo, kijk eens in deze tabel: http://bmi-berekenen.be/bmi-bij-kinderen.html
voor een meisje van 14 is een bmi tussen 15,6 en 23,34 normaal.
je zit hier dus echt maar een héél klein beetje onder![]()
@Fiffill: je hebt dus gelijk hoor
CCindy schreef:Ik vind dat er te zwaar wordt gedacht over het aanspreken van mensen dat ze te zwaar zijn.
Aangezien ik maar al te vaak hoor: WOOW, JIJ BENT ECHT VEEL TE DUN! En, wat ik best erg vindt: WOW, JIJ HEBT ECHT GEEN KONT!
Die laatste hoor ik vaak, bijvoorbeeld in de trant van: oh jij past er nog wel tussen, jij hebt toch geen kont (gelukkig is het de laatste tijd wat beter geworden)
Waarom mag dit qua sociale regels wel gezegt worden, terwijl jij er flink op aangekeken wordt als je een te zwaar iemand aanspreekt?
CCindy schreef:Ik vind dat er te zwaar wordt gedacht over het aanspreken van mensen dat ze te zwaar zijn.
Aangezien ik maar al te vaak hoor: WOOW, JIJ BENT ECHT VEEL TE DUN! En, wat ik best erg vindt: WOW, JIJ HEBT ECHT GEEN KONT!
Die laatste hoor ik vaak, bijvoorbeeld in de trant van: oh jij past er nog wel tussen, jij hebt toch geen kont (gelukkig is het de laatste tijd wat beter geworden)
Waarom mag dit qua sociale regels wel gezegt worden, terwijl jij er flink op aangekeken wordt als je een te zwaar iemand aanspreekt?
Menino schreef:maar je zegt zelf toch ook dat je dat best erg vindt ? Waarom vind je dan wel dat het moet kunnen bij mensen die te zwaar zijn ...?
CCindy schreef:Zo bedoel ik het niet, mijn post is niet echt een antwoord op ''mag het wel of niet gezegt worden'' maar meer, dat ik het gevoel heb dat mensen het vele malen erger vinden wanneer iemand aangesproken wordt op zijn te zware gewicht, dan iemand die aangesproken wordt op zijn te lichte gewicht.
Als iemand tegen mij zoiets zegt, kijken de meeste mensen niet raar op. Zou ik hetzelfde tegen een zwaarder iemand zeggen; ''hier is nog wel een gaatje, maar daar pas jij echt niet meer bij, jij hebt een veel te dikke kont!'' of ''WOW, JIJ BENT ECHT DIK!'' zou iedereen veel verschrikter opkijken. Volgens mij is dat nou eenmaal een feit.
Unoo schreef:fojoe schreef:Unoo, kijk eens in deze tabel: http://bmi-berekenen.be/bmi-bij-kinderen.html
voor een meisje van 14 is een bmi tussen 15,6 en 23,34 normaal.
je zit hier dus echt maar een héél klein beetje onder![]()
@Fiffill: je hebt dus gelijk hoor
Ja, maar daar houden ze geen rekening met je lengte. Ik bedoel, dat loopt nogal uiteen van kinderen hoe iedereen eruit ziet. Mijn broertje van 12 schatten ze 8 en mij al 16 bijvoorbeeld.
Daisies schreef:Ik heb dan geen ondergewicht maar krijg dagelijks naar mijn hoofd dat ik dun ben terwijl ik een normaal gewicht heb.. Dat moet altijd kunnen en is niet kwetsend.