Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arianna1983 schreef:Hmm... Hoevaak is het niet gebeurd dat Marrokanen Israelische vlaggen verbrandden, Amerikaanse vlaggen, en gingen voetballen met herdenkingskransen van 5 mei? Zijn er een stel mensen die onverdraagzaam zijn naar sommige andere groepen, dan zijn het zij wel!
Citaat:Nederland moet zo tolerant zijn, dat imo die tolerantiekramp 'eng' wordt. Hier in dit topic valt 75% over mij heen als ik zeg dat ik het idioot vindt als iemand de marrokaanse vlag aan zijn rugzak hangt!
We MOETEN alles maar goedvinden, zo ruimdenkend moeten we zijn, dat er erg wordt geageerd tegen mensen die NIET alles goedvinden...
Citaat:Over christenen wordt erg vaak lelijk gedaan, ook in de media, die worden vaak afgeschilderd als een stel sukkels. Hoe vaak wordt er niet gelachen om zwarte-kousen-mensen? Ik kom zelf uit die hoek (zit er nu niet meer in) en heb me ook vaak gestigmatiseerd gevoeld. Maar daar maakt niemand zich ooit druk over, tenminste, niet dat ik weet....
Alet74 schreef:@nicolletje: over welke kam scheren die mensen zich dan?
Beide vlaggen is wel erg politiek correct en dus correct. Maar wie zegt ons dat de bedoelingen van het ophangen van een niet-Nederlandse vlag niet correct zijn? Net was Ptries zegt, wat voor last hebben we daarvan?
Het zegt, zoals ik al eerder zei, waarschijnlijk meer over de aanschouwende partij die hier van alles van vindt, dan over de vlagophanger...
christel1857 schreef:Alet74 schreef:@nicolletje: over welke kam scheren die mensen zich dan?
Beide vlaggen is wel erg politiek correct en dus correct. Maar wie zegt ons dat de bedoelingen van het ophangen van een niet-Nederlandse vlag niet correct zijn? Net was Ptries zegt, wat voor last hebben we daarvan?
Het zegt, zoals ik al eerder zei, waarschijnlijk meer over de aanschouwende partij die hier van alles van vindt, dan over de vlagophanger...
Dat je er geen last van hebt is toch geen argument. Is het nou zo stom om als voorbijganger liever een Nederlandse vlag er naast te zien hangen? Dat zou getuigen van meer respect voor het prachtige Nederland waar iedereen de kans krijgt om te studeren. Dat er niet bij stil wordt gestaan wat voor een geluk je mag hebben dat je in Nederland opgroeit, dát vind ik nou jammer. En ik vind dat ik dat mag vinden. Er is namelijk helemaal niks mis met trots zijn op je land. En natuurlijk is er een hoop mis hier, maar vergelijk Nederland eens met 90% van de andere landen in de wereld. We hebben het hier goed, en ik verwacht van mensen wanneer ze afstuderen dat ze Nederland niet vergeten.
Nicolletje schreef:Tja ik weet niet. De mensen die die vlaggen ophangen scheren zichzelf ook al over 1 kam in deze samenleving op deze manier.
Vind ik.
Zoals ik zei, ik zou beide vlaggen doen, het zou niet in me opkomen om in het buitenland de Nederlandse vlag op te hangen.
Maarja ik ben te aardig. In moslimlanden liep ik 15 jaar geleden ook in lange luchtige rokken en het commentaar van de NL'ers (thuis op foto's) was niet van de lucht. "Djeez je bent op vakantie, je gaat toch in een korte broek lopen" ofzo.
Suuskipje schreef:christel1857 schreef:Dat je er geen last van hebt is toch geen argument. Is het nou zo stom om als voorbijganger liever een Nederlandse vlag er naast te zien hangen? Dat zou getuigen van meer respect voor het prachtige Nederland waar iedereen de kans krijgt om te studeren. Dat er niet bij stil wordt gestaan wat voor een geluk je mag hebben dat je in Nederland opgroeit, dát vind ik nou jammer. En ik vind dat ik dat mag vinden. Er is namelijk helemaal niks mis met trots zijn op je land. En natuurlijk is er een hoop mis hier, maar vergelijk Nederland eens met 90% van de andere landen in de wereld. We hebben het hier goed, en ik verwacht van mensen wanneer ze afstuderen dat ze Nederland niet vergeten.
Als ze een andere vlag ophangen, vergeten ze Nederland dus. Lijkt mij neit, ze doen gewoon eme aan de traditie met en knipoog naar hun afkomst. Helemaal niets mis mee.
Zoals ik al eerder zei. Ze blijven toch wel die turk/marrokaan/engelsman, waarom dan een nederlandse vlag ophangen als mensen je niet zien als nederlander?
christel1857 schreef:Nicolletje schreef:Tja ik weet niet. De mensen die die vlaggen ophangen scheren zichzelf ook al over 1 kam in deze samenleving op deze manier.
Vind ik.
Zoals ik zei, ik zou beide vlaggen doen, het zou niet in me opkomen om in het buitenland de Nederlandse vlag op te hangen.
Maarja ik ben te aardig. In moslimlanden liep ik 15 jaar geleden ook in lange luchtige rokken en het commentaar van de NL'ers (thuis op foto's) was niet van de lucht. "Djeez je bent op vakantie, je gaat toch in een korte broek lopen" ofzo.
Daar heb ik veel respect voor. Ik heb een turkse vriend gehad en toen we bij zijn familie in Turkije op bezoek waren heb ik mijn kledij en spreektaal daar ook op aangepast. Ik zou in een land als Egypte bijvoorbeeld, niet in een mini rok gaan rondlopen omdat ik vind dat ik dat moet kunnen omdat ik uit Nederland kom. En ik zou als ik daar aan de universiteit afgestudeerd zou zijn een vlag scoren met het symbool van de Universiteit oid. Iig niet de Nederlandse vlag, dat is imo totaal onlogisch en kan als provocerend worden ervaren
christel1857 schreef:Dat je er geen last van hebt is toch geen argument. Is het nou zo stom om als voorbijganger liever een Nederlandse vlag er naast te zien hangen? Dat zou getuigen van meer respect voor het prachtige Nederland waar iedereen de kans krijgt om te studeren. Dat er niet bij stil wordt gestaan wat voor een geluk je mag hebben dat je in Nederland opgroeit, dát vind ik nou jammer. En ik vind dat ik dat mag vinden. Er is namelijk helemaal niks mis met trots zijn op je land. En natuurlijk is er een hoop mis hier, maar vergelijk Nederland eens met 90% van de andere landen in de wereld. We hebben het hier goed, en ik verwacht van mensen wanneer ze afstuderen dat ze Nederland niet vergeten.
Suuskipje schreef:christel1857 schreef:Daar heb ik veel respect voor. Ik heb een turkse vriend gehad en toen we bij zijn familie in Turkije op bezoek waren heb ik mijn kledij en spreektaal daar ook op aangepast. Ik zou in een land als Egypte bijvoorbeeld, niet in een mini rok gaan rondlopen omdat ik vind dat ik dat moet kunnen omdat ik uit Nederland kom. En ik zou als ik daar aan de universiteit afgestudeerd zou zijn een vlag scoren met het symbool van de Universiteit oid. Iig niet de Nederlandse vlag, dat is imo totaal onlogisch en kan als provocerend worden ervaren
En daar sla je de hamer op zn kop (spijker op zn kop... verdorie spreekwoorden) Kan als provocerend worden ERVAREN. Zegt dus meer over degene die de valg ziet dan degene die de vlag ophangt
Ptries schreef:christel1857 schreef:Dat je er geen last van hebt is toch geen argument. Is het nou zo stom om als voorbijganger liever een Nederlandse vlag er naast te zien hangen? Dat zou getuigen van meer respect voor het prachtige Nederland waar iedereen de kans krijgt om te studeren. Dat er niet bij stil wordt gestaan wat voor een geluk je mag hebben dat je in Nederland opgroeit, dát vind ik nou jammer. En ik vind dat ik dat mag vinden. Er is namelijk helemaal niks mis met trots zijn op je land. En natuurlijk is er een hoop mis hier, maar vergelijk Nederland eens met 90% van de andere landen in de wereld. We hebben het hier goed, en ik verwacht van mensen wanneer ze afstuderen dat ze Nederland niet vergeten.
Jij mag als voorbijganger zeker vinden dat je er liever een Nederlandse vlag naast ziet hangen. Maar kan je dit een ander opleggen? En nog belangrijker, mag je er de conclusie aan verbinden dat iemand wil provoceren / zich af wil zetten als hij of zij dat niet doet?
Het is fijn dat jij trots bent op Nederland. Ik tot nu toe ook nog steeds en ik voel me er ook thuis. Maar mag je jouw gevoel en verwachtingen aan een ander opleggen? Moet die vinden wat jij vindt en doen wat jij doet?
Edit: en hoe weet je zeker dat deze mensen niet tevreden zijn hier, puur en alleen omdat ze geen Nederlandse vlag hebben hangen?
christel1857 schreef:Suuskipje schreef:@christel: Maar waarom willen ze een land eren waarin ze niet als inwoner van dat land gezien worden?
Ik zie ze wel als inwoner van Nederland. Dus misschien maak JIJ hier een denkfout en niet ik.
Suuskipje schreef:christel1857 schreef:Ik zie ze wel als inwoner van Nederland. Dus misschien maak JIJ hier een denkfout en niet ik.
Ik betrek mijn opmerking niet op 1 persoonWas een algemene opmerking omdat ik denk iedereen wel weet dat veel mensen 'ze' nog steeds zien als die turk/marrokaan/engelsman etc.
christel1857 schreef:Wie zegt dat ik vind dat die mensen hier niet tevreden zijn? Dat zeg ik nergens, dus op jouw vraag kan ik geen antwoord geven.
Ptries schreef:christel1857 schreef:Wie zegt dat ik vind dat die mensen hier niet tevreden zijn? Dat zeg ik nergens, dus op jouw vraag kan ik geen antwoord geven.
Heb je gelijk in, lees/interpretatiefout van mij, mijn excuses daarvoor.
Maar wat is dan het probleem als er een vlag van een ander land hangt? Ik maak uit jouw post op dat jij het netter zou vinden en het meer zou waarderen als er ook een Nederlandse vlag had gehangen. Ik begrijp geloof ik ook wel waarom je dat vindt (een stukje pattroitisme haal ik uit je berichten en daar is op zich niks mis mee, ik ben ook zeer gelukkig dat ik Nederlander ben en trots op ons land, ondanks dat ik ook vind dat bepaalde dingen anders kunnen). Maar is het echt "erg" als de Nederlandse vlag er niet hangt?
Ik heb trouwens helemaal géén vlag en tas opgehangen toen ik mijn eindexamen gehaald had.
Suuskipje schreef:@ christel
misschien vinden 'zij' het wel raar om een nederlandse vlag op te hangen omdat ze het gevoel krijgen niet al voltallig nederlander te worden gezien
Het interesseert mij dan weer niets welke vlag ze ophangen
shilady schreef:Het is HUN huis dus ik vind dat ze het mogen decoreren hoe ze het willen zowel binnen als buitenkant