ongeveer 10 jaar geleden begonnen we de weddenschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:11

Ik ken Nickyu niet en wil haar wel in de eerste plaats heel veel sterkte toewensen.

Toch heb ik net zoals een aantal anderen ook mijn bedenkingen waarom iemand zijn hele hebben en houwen op internet neerkwakt.
Ik zie dit vaker op Bokt voorbijkomen. Mensen die echt privézaken vertellen. Het gaat er vaak over dat ze zichzelf in de slachtofferrol zetten.
Natuurlijk zal wat ze schrijven voor een groot deel, of helemaal, waar zijn maar ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die zo de aandacht op zichzelf willen vestigen. Ik kom veel van dit soort verhalen tegen, zwangerschappen, bevallingen, relatieproblemen, problemen met je baas of problemen met je personeel. En nu dus een triest verhaal over een rotziekte.
Zelf zou ik dit soort zaken nooit met 'vreemden' in het openbaar bespreken en ik mag toch hopen dat mijn familie dit ook niet doet.
Ik krijg het gevoel dat mensen die zo graag over zichzelf willen praten de aandacht van anderen nodig hebben om zichzelf te kunnen overtuigen dat ze iemand zijn.
Sorry voor mijn kritische noot en eigenlijk moet ik dit soort topics ook niet lezen. Helaas kun je er op Bokt moeilijk omheen kijken.
Tegen diegene die zich aangesproken voelen door mijn post zou ik willen meegeven dat ze echt Bokt niet nodig hebben om iemand te zijn. Vrienden zijn de mensen die je echt nabij staan en voor de rest zijn wij 'bijna' allemaal vreemden van elkaar. Wij zijn hier slechts virtueel aanwezig en in je leven thuis zijn de echte mensen die je nodig hebt..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:14

Rock schreef:
Amondi: ik denk dat iedereen zijn eigen manier heeft... In mijn moeilijkste momenten heb ik dat wel degelijk gedeeld met een forum en daar heb ik toen ook heel veel steun uit geput.

Een paardenforum?

Anoniem

Re: ongeveer 10 jaar geleden begonnen we de weddenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:19

Geen paardenforum, wel een forum waar ik me toendertijd thuis voelde. Als die situatie nu zou plaatsvinden zou ik het zeker wel op bokt delen, in ieder geval in mijn HK topic, maar misschien zelfs wel op bijvoorbeeld LZP of MW. Je kan zo ongelooflijk veel kracht putten uit medeleven!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:21

@TS Vreselijk wat jouw allemaal is overkomen en wat er nog gaat komen! Ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen!

Het gaat ook niet om Nickyu dat ik ook niet achter die actie sta, maar idd om het principe dat er voor de 1 wel wat gedaan wordt en voor een ander die het ook heel moeilijk en zwaar heeft niet..

En tja het is en blijft een discussieforum, zet iemand persoonlijke verhalen op internet dan komen er altijd verschillende reacties..

Nicky nogmaals heel veel sterkte!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:24

Mensen, ts heeft haar verhaal op dit forum gezet, misschien wel om haar hart te luchten, om haar verhaal kwijt
te kunnen, om mensen te laten weten dat het de 'laatste' keer zal zijn, dat ze heel erg ziek is, dat het afgelopen is.
En ja, dat is op een paardenforum. En???? Mag ze dat misschien helemaal zelf weten?
Ze zal heel veel mensen kennen op dit forum en ik vind het logisch dat ze dit hier neer zet. Dan weet meteen iedereen
wat er aan de hand is en hoeft ze niet iedereen persoonlijk op de hoogte te houden.
Wat maken mensen zich toch druk zeg of ze dit nu wel of niet hier wegzet. Doe even normaal en gedraag je of laat je niet meer
'horen' in dit topic.
Ik krijg echt tranen in m'n ogen als ik sommige reacties lees. Hoe respectloos kun je zijn. Hoe asociaal kun je zijn?
Hebben sommige mensen dan echt geen gevoel in hun donder zitten? Doet het ze nu werkelijk niets dat er iemand niet lang meer
te leven heeft?
Nee, hun willen even laten weten wat hun ervan denken. Misschien valt het allemaal wel mee bij ts, misschien is ze niet zo ziek
als ze zegt. Mensen alstublieft, doe even normaal. Denk wat je denkt, maar hou het voor je.
Steun ts of blijf weg hier!

Meid ik vind het echt zo vreselijk voor je hé! Ik ken je helemaal niet, maar het raakt me enorm. Ik denk ook dat het komt omdat ik zelf
ook een zoontje heb en er niet aan moet denken om hem achter te moeten laten.
Ik heb echt respect voor je hoe je hier mee om gaat en het kan opschrijven.
Geniet van alles wat je tegenkomt en vooral van je gezin. Ik duim super hard dat je nog minimaal 2 jaar zult hebben! :(:)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:25

Wat een vervelende discussies lopen er nu in het topic.

Prima als je wel of niet achter de actie staat, dat zal niemand je kwalijk nemen. Maar laten we het dan houden bij dat als je er achter staat dat je mee doet, en zo niet dan niet. Vrij simpel toch?
Dat hoeft hier niet uitgebreid besproken te worden, daar is dit topic niet voor bedoeld :)

Discussie over of je wel of niet dergelijke verhalen met meer of minder details op een forum plaatst? Prima, goed om die discussie te voeren als je daar behoefte aan hebt. Maar in een nieuw topic en niet hier.

Laten we dit topic houden om Nicky te steunen waar wij kunnen en waar zij er behoefte aan heeft. Sta je daar niet achter? Post je niet.

Heel veel ingewikkelder hoeft het niet te zijn imo :)

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:27

FloortjeS schreef:
Ik ken Nickyu niet en wil haar wel in de eerste plaats heel veel sterkte toewensen.

Toch heb ik net zoals een aantal anderen ook mijn bedenkingen waarom iemand zijn hele hebben en houwen op internet neerkwakt.
Ik zie dit vaker op Bokt voorbijkomen. Mensen die echt privézaken vertellen. Het gaat er vaak over dat ze zichzelf in de slachtofferrol zetten.
Natuurlijk zal wat ze schrijven voor een groot deel, of helemaal, waar zijn maar ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die zo de aandacht op zichzelf willen vestigen. Ik kom veel van dit soort verhalen tegen, zwangerschappen, bevallingen, relatieproblemen, problemen met je baas of problemen met je personeel. En nu dus een triest verhaal over een rotziekte.
Zelf zou ik dit soort zaken nooit met 'vreemden' in het openbaar bespreken en ik mag toch hopen dat mijn familie dit ook niet doet.
Ik krijg het gevoel dat mensen die zo graag over zichzelf willen praten de aandacht van anderen nodig hebben om zichzelf te kunnen overtuigen dat ze iemand zijn.
Sorry voor mijn kritische noot en eigenlijk moet ik dit soort topics ook niet lezen. Helaas kun je er op Bokt moeilijk omheen kijken.
Tegen diegene die zich aangesproken voelen door mijn post zou ik willen meegeven dat ze echt Bokt niet nodig hebben om iemand te zijn. Vrienden zijn de mensen die je echt nabij staan en voor de rest zijn wij 'bijna' allemaal vreemden van elkaar. Wij zijn hier slechts virtueel aanwezig en in je leven thuis zijn de echte mensen die je nodig hebt..

Goed verwoord en helemaal mee eens.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 09:31

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:00

@ Nickyu Ook van mijn kant veel sterkte, ik heb het hele topic doorgelezen en lang geaarzeld of ik er nog wat aan toe kan voegen, ik ga het toch proberen.

Floortje heeft het ook al aangegeven; De echte mensen in je omgeving doen ertoe , die kunnen je ook energie geven.
Bokt is een forum wat aan je blijft trekken, ook daar kun je misschien wat positieve energie uithalen.
Het lijkt er bij jou op dat het je vooral energie kost, je reageert meer op negativiteit dan op alle positieve reacties die veruit in de meerderheid zijn.
Misschien kun je je afvragen of dit topic voor jou bijdraagt aan positieve energie.
Van negativiteit word je moe. Uit positiviteit kun je kracht halen.
Jij bent op een punt dat je geen tijd moet verdoen aan zinloze dingen. Waar wil je je energie aan besteden?
Wat is echt belangrijk.
Ik kan me niet voorstellen dat dat negatieve reacties zijn op een internetforum.
:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:33

Weet je wat het is... ik lees al vanaf het begin mee.. heb ook op pagina 1 een reactie geplaatst.
Natuurlijk weet het grootste deel van de Bokkers niet of TS wel of niet ziek is, dat is een risico dat je neemt als je meedoet aan zo'n actie.
We gaan er met goede bedoelingen en een goed hart in en gunnen Nicky het állerbeste.. en een zo fijn mogelijk leven.

Maar waar ik mij wel een beetje aan geergerd heb, of in ieder geval vraagtekens bij heb gezet; een camera van 250 euro.
Als iemand om wat voor reden dan ook mij zo'n aanbod zou doen, zou ik boos worden en zeggen dat ze niet zo idioot moest doen.
Persoonlijk zou ik echt veel blijer zijn met 115 kaartjes met daarop een persoonlijke boodschap en een bosje bloemen.

Dit is niet persoonlijk tegen Nicky of tegen de mensen die op het idee zijn gekomen dit voor haar te regelen, want daar heb ik alleen maar ontzettend veel respect voor.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:44

Ik zou...
Persoonlijk had ik...
Als ik ... was....
Ik heb het meegemaakt en bij mij ging het zo...
Ik maak het ook mee en ik ga er zo mee om...
hé TS, jij doet niet hetzelfde als mij, sorry hoor maar denk toch eens na!

Ik wist niet dat er regels bestonden omtrend het kunnen verwerken van slecht nieuws. Iedereen verwerkt zo'n nieuws op zijn eigen manier...TS is écht niet de eerste die haar gevecht tegen kanker met de wereld deelt...Dorine zou zich nooit zo hebben moeten verantwoorden..., sommig mensen hebben er behoefte aan om hun ei kwijt te kunnen, dat iemand anders het alleen maar in het gezin wilt houden is gewoon een verschil in verwerking... ook Yellowfish heeft destijds haar strijd tegen leukemie in alle geuren en kleuren verteld, is er ook maar iemand die het stom vond van haar dat ze dat deed?
Bokkers die hier al jaren komen maken boktvrienden, sommige mensen die ze nog nooit irl hebben gezien zijn toch wel vrienden. Ik kan me goed voorstellen dat je de mensen waarmee je al jaren lief en leed deelt wilt vermelden hoe het met je gaat. Hoeveel mensen hebben er wel niet een blog op het net waarin ze zo'n gevechten delen...Als het haar oplucht en kracht geeft om haar verhaal te delen, wie zijn wij dan om dat te beoordelen, lààt de TS toch gewoon haar leven leiden zoals zij dat wil, en als je er niet tegenkunt bekijk het topic dan gewoon niet meer. Als je zo zeker van je stuk bent dat jij weet hoe alle vormen van kanker verlopen en hoe alle mensen hun verdriet verwerken, en je denkt zonder de TS te kennen heel zeker de wijsheid te hebben dat het een flauwe komedie is, laat het dan ook uit dit topic en contacteer gewoon het mod-team. Die hebben deze zaken wel vaker uitgeklaard, en doen dat zonder beschamende beschuldigingen en geroep.

edit: naam veranderd :o
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 13-06-10 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:54

xKatleentjex schreef:
ook Roosch heeft destijds haar strijd tegen leukemie in alle geuren en kleuren verteld, is er ook maar iemand die het stom vond van haar dat ze dat deed?

Dat was niet Roosch, maar Yellowfish ;)

Wanneer iemand zijn verhaal kwijt wil op bokt, moet die persoon dat zelf weten.
Wie zijn wij om daarover te oordelen, en te veroordelen?
Bokt is overigens allang niet meer slechts een paardenforum, en mensen die hier al jaren zitten bouwen gewoon een band op met het forum. Dat is nou eenmaal zo. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier je verhaal kwijt wilt :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:56

Mindim schreef:
Men zei in het andere topic, dat je in 2006 ook geschreven hebt dat je uitbehandeld was. Daar gingen wat wenkbrauwen van omhoog.

En toch gebeuren zulke dingen met deze K ziekte...
Ik heb dat al vele malen van dichterbij mogen mee maken ;)
Ik snap wel wat sommige mensen daar niet bij kunnne met hun hoofd maar toch gebeurt t veel.

Biancaa schreef:
ik heb in de verzorging gelopen, ik heb mensen gezien die al 5 keer uitbehandeld waren. Wees "blij" dat ze er nog is en wie weet gebeurd er nu ook weer wat waardoor ze langer mag blijven. Wat een onzin om daaraan te twijfelen, alsof iemand voor de lol neer gaat zetten dat ze uitbehandeld is...

Amen!

Betteke gecondoleerd...

De ene met uitgezaaide K is er anders aan toe dan de ander helaas op me werk vaak genoeg gezien.
De een kan nog een hele boel en de volgende kan alleen nog maar liggen wachten ;)
De ene krijgt nog max een jaar en leeft zo ongezond als je maar kan en is er na dat jaar nog steeds en mischien wel beter dan eerst de volgende ligt maanden op bed en iets verliggen doet al pijn.
Er is daar zoveel verschil in dat is wat ik ermee zeggen wil....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 10:58

Cayenne schreef:
xKatleentjex schreef:
ook Roosch heeft destijds haar strijd tegen leukemie in alle geuren en kleuren verteld, is er ook maar iemand die het stom vond van haar dat ze dat deed?

Dat was niet Roosch, maar Yellowfish ;)

ow dear :o Ik wist dat het toen Yellowfish was maar ik dacht echt dat de naam veranderd was...hoe ik daar op kom 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:04

Onlangs heb ik helaas afscheid genomen van iemand die overleden is aan di rotziekte. Wel heeft zij 5(!!!) jaar gehad tussen het moment dat ze hoorde dat het niet meer goed zou komen en het moment dat ze het gevecht heeft opgegeven en heeft ze 21(!!!) jaar in totaal met de dreiging geleefd.

Gelukkig is het niet altijd zo dat zodra je hoort dat men niks meer voor je kan betekenen, je meteen je bed in moet en moet wachten tot het moment daar is zeg!! :\

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:12

Zucht....wat een gezeur.
als ze graag haar ei kwijt wil,dan mag ze dat toch?
De mensen die het niet willen lezen,lezen het niet.
De mensen die niet mee willen doen met de inzamelingactie doen niet mee.

Lieve Nicky,
Ik wens je heel veel Sterkte en kracht.
Wat jij nu meemaakt,ik hoop dat dat voor mij nog ver weg is.
Niemand die hetzelfde niet meemaakt weet hoe jij je voelt.
Ik hoop voor jou dat je hier nog rustig je verhaal kwijt kan.
Dat het nog steeds een beetje afleiding is,afleiding die broodnodig is in een situatie als de jouwe.
Trek je niets aan van het negatieve gedoe,sommige mensen weten niet beter,sta daar maar boven.
Veel komt voort uit afgunst,ze gunnen je de aandacht niet,of een presentje,wat juist een mooi gebaar naar jou moet zijn.Die mensen moeten nog veel leren.
Ze vergeten dat je niet zo'n camera wil,maar gezond zijn,en een oud wijf worden.
Ik hoop dat je nog lang van je gezinnetje mag genieten.
Elke goede dag is er weer een om niet te vergeten en van te genieten.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:24

Lieve nicky,
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht.
Die als het er op aan komt voor je bid en voor je vecht.
Iemand die met je huilt en met je grient.
Dan pas kun je zeggen ik heb een Vriend!
Toon Hermans

Ik wens je de tijd de je nog hebt vooral veel geluk toe en geniet er van!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 11:51

ik vind sommige reacties in dit topic ronduit asociaal... waarom zou nicky dit niet op een (paarden)forum mogen posten? natuurlijk wil ze haar verhaal kwijt, en natuurlijk wil ze steun. Bokt doet dat al vanaf het begin!!
denk aan dorine, die postte ook haar verhalen over haar ziekte, daar zijn ook grote acties voor opgezet (ik kan me nog heel goed herinneren dat ik megaveel kraanvogels heb gevouwen) en soms als ik haar posts nog eens lees moet ik nog wel een traantje wegpinken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:00

Ik heb je topic gelezen en bewonder je kracht. Heel veel sterkte.
Heb je wel een sgehoord van dr. Moerman? Hij heeft een dieet ontwikkeld voor kankerpatienten. (Jaren geleden) Veel verse groente en fruitshakes, je ontneemt tumoren hun voedsel en het heeft het leven van mijn opa kunnen rekken. Wilde het toch even als tip geven.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:10

Ik heb de laatste pagina's huilend gelezen.
Hoe kunnen mensen zo harteloos zijn om iemand die zo ernstig ziek is en misschien niet lang meer te leven heeft zo af te zeiken.
Walgelijk gewoon dit.

iedereen is anders en iedereen verwerkt zijn verdriet op z'n eigen manier.
Ik zou het ook op een forum gezet hebben om mijn verhaal kwijt te kunnen,maar als iemand dat niet kan begrijpen, prima, maar ga dan gewoon weg uit dit topic.

Laat dit topic er alsjeblieft zijn voor Nicky en voor de mensen die haar WEL willen steunen.
Heb je problemen met een inzameling, prima, maar blijf dan gewoon uit dat topic,maar ga niet ook daar weer over lopen zeiken.
Als we allemaal met iets meer respect met onze medemens om zouden gaan dan zou de wereld er een stuk fijner uitzien.

Lieve Nicky, probeer het alsjeblieft naast je neer te leggen en haal steun uit de berichten van mensen die wel met je meeleven.
het is zonde van je energie om het aan zulke mensen te besteden!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:12

Voor meerdere mensen is bokt zoveel meer als een forum.
Er zijn mensen die zo toch veel voor je kunnen betekenen.
Het is toch fijn dat je op een forum als dit lekker kan luchten?

En die camera, whatever.
Het is voor mij 2.50 en een kleine bijdrage voor iets waar ik hoop dat ze nog veel plezier van mag hebben.
Ik hoop dat je het ding over 10 jaar zelf in de prullenbak mag mikken omdat hij zo versleten is.
Mijn bijdrage blijft dus staan.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 13-06-10 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:21

moonfish13 schreef:
Voor meerdere mensen is bokt zoveel meer als een forum.
Er zijn mensen die zo toch veen voor je kunnen betekenen.
Het is toch fijn dat je op een forum als dit lekker kan luchten?

En die camera, whatever.
Het is voor mij 2.50 en een kleine bijdrage voor iets waar ik hoop dat ze nog veel plezier van mag hebben.
Ik hoop dat je het ding over 10 jaar zelf in de prullenbak mag mikken omdat hij zo versleten is.
Mijn bijdrage blijft dus staan.

ik had het niet beter kunnen zeggen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:26

Wat een vreemde wending heeft dit topic genomen.
Moet eerlijk zeggen dat ik er flink van geschrokken ben.
Wat een paar herrieschoppers niet kunnen bereiken..

Heb net 15 pb's en een lading pagina's doorgelezen en ben nog niet wakker.
Weet niet zo goed wat ik moet doen.
Ik vind het heel erg dat dit verhaal zo in twijfel wordt getrokken.
Nicky moet kapot zijn van dit alles.

Ik roep iedereen op die zijn bijdrage geleverd heeft om goed na te denken over wat ze willen doen.
Ik geloof Nicky en ik vind het heel erg, dus ik heb er wel 2,50 voor over.
Ook al zou ze springlevend zijn, wat is nou 2,50 voor een medemens.
Zoals iemand anders zei, ik hoop dat ze hem dan over 10 jaar zelf mag weggooien.

Kom op zeg mensen, er zijn genoeg bokkers die nickyu in het echt kennen.
En ik hoop oprecht dat er een lefgozer meegaat naar het ziekenhuis van nicky.
Ik denk dat we hem/haar dan af kunnen slepen.

Ik wacht even de reactie van het moderatorteam af, maar mijn inziens gaat de actie gewoon nog door.
Mochten er mensen zijn die zich toch terug willen trekken uit deze actie, dan hoor ik het graag via pb.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:34

Ik vind het alleen met twee maten meten die inzamelingsaktie. Kan ook opeens niets meer tussen de boktregels vinden daarover, wat er eerder wel gestaan heeft. (edit= nu wel gevonden. Men staat een inzameling voor bloemen voor een zieke of bloemen voor een overleden bokker toe. Dus imo geen luxe cadeaus) Bokt zou niet aan inzamelingsakties doen. Daar moest je dan maar een apart forum voor openen of zo. Vind het persoonlijk toch raar een kado kopen voor een stervende maar dat is puur uit mijn gevoel.

Riekt weer naar twee maten meten dat inzamelingstopic werd toegestaan. (?).

Hoe ziek, en òf Nickyu ziek is, is niet aan mij als bokker om te bepalen. Ik ken haar persoonlijk niet.

Alleen medeleven zou imo ook genoeg zijn. En bokkers mogen wel kritisch zijn hierover hoor..... maar doe dat dan ook per pb bijvoorbeeld. Of maak er twee topics van. Zo blijft ruzie en achterdocht een eigen leven leiden.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 13-06-10 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:46

Nicky, ik wens je heel erg veel stekte met alles.
En wat ontzettend triest dat een topic als deze zo'n wending moet krijgen.... heel sneu.