Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

laliz

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:39

Ik kom er niet helemaal uit welke partij fors wilt bezuinigen op defensie, iemand een idee?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:41

Als het OV flink verbeterd zou worden zou ik ook echt vaker het OV pakken. Maar aangezien ik er minimaal 1 uur over moet doen om de stad in te komen en met de auto dit 20min is dan is voor mij die keuze snel gemaakt.

Ze zouden alles duidelijker moeten maken. Ja/Nee Wel/Niet zou ze daarbij goed helpen. Niet Ja/Maar

Ja, we gaan de kilometerheffing invoeren, maar deze mensen moeten minder betalen en deze meer.

Ben meer een voorstander van de Spits vermijden tarief. Zo beloon je mensen om niet met de spits te vertrekken. Zo straf je niet heel het land.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:44

Voornamelijk straf je dan de werkende mensen lijkt me?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:44

LynnDenise schreef:
Ben meer een voorstander van de Spits vermijden tarief. Zo beloon je mensen om niet met de spits te vertrekken. Zo straf je niet heel het land.

Willen ze ook :) Maar daarnaast dus ook bijdrage afhankelijk van hoe energiezuinig je auto is. Maar ze willen kilometerheffing in plaats van het huidige wegenbelastingsysteem voor zover ik begrijp. Het is dus niet én én maar een andere vorm :)

Citaat:
Het autoverkeer loopt vast. Reizen met de auto is populair, maar zorgt voor ongezonde lucht, klimaatverandering en files. GroenLinks wil een kilometerheffing invoeren, waarbij het autogebruik de kosten bepaalt.

De kilometerheffing is een eerlijker systeem dan de huidige wegenbelasting: hoe meer iemand rijdt, des te meer iemand betaalt. GroenLinks wil dat de kosten per kilometer afhankelijk zijn van tijd, plaats en hoe vervuilend de auto is. Wie op drukke plekken of momenten rijdt, of in een vieze auto, betaalt een hoger tarief. Want in de stad is echt geen ruimte voor meer wegen en parkeerplaatsen. In dunbevolkte gebieden geldt een lager tarief.

Schoon en zuinig vervoer moet de aantrekke­lijkste keuze worden voor reizigers. Daarom is het van belang dat er flink geïnvesteerd wordt in een goed, betrouwbaar en comfortabel openbaar vervoer. GroenLinks wil bij de invoering van de kilometerheffing zorgen dat de privacy buiten kijf staat: de kastjes met informatie over de gereisde kilometers moeten niet toegankelijk zijn voor politie en justitie.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:46

Lizzle schreef:

Of juist niet. Bedenk wel dat je misschien het extra'tje niet krijgt, maar je word er ook niet armer van.
Al is het niet de juiste oplossing voor het geldprobleem, dit zou beter zijn voor mens en milieu.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:53

Ik stem altijd op de zelfde. En bij mij kwam een andere partij boven aan, en de partij waar ik op ga stemmen op de tweede plek. en dat scheelde maar heel erg weinig

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:54

Heino schreef:
LynnDenise schreef:

Willen ze ook :) Maar daarnaast dus ook bijdrage afhankelijk van hoe energiezuinig je auto is. Maar ze willen kilometerheffing in plaats van het huidige wegenbelastingsysteem voor zover ik begrijp. Het is dus niet én én maar een andere vorm :)

[/quote]

oow... dat verklaart voor mij een hoop. Ik heb altijd begrepen dat het extra was := Dan kan ik er niet zo mee zitten. Zoveel rij ik nou ook weer niet, ook niet altijd in de spits, en ook niet op drukke trajecten :P

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:56

LynnDenise schreef:
Lizzle schreef:

Of juist niet. Bedenk wel dat je misschien het extra'tje niet krijgt, maar je word er ook niet armer van.
Al is het niet de juiste oplossing voor het geldprobleem, dit zou beter zijn voor mens en milieu.

Mijn baas vindt het vast niet goed als ik eerder begin en eerder wegga, of later begin en later wegga, en met mij velen.
Welk extra'tje bedoel je dan?
Daarnaast denk ik dat de hele 'klimaattoestand' een geldkwestie is en dat deze maatregel absoluut niet bijdraagt aan een 'beter milieu'.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:02

een beter milieu begint bij de ministers. Als die hun dikke slurpende auto's eerst een weg doen voor zuinige "groene" auto's. dan geven ze gelijk het goede voorbeeld.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:41

verootjoo schreef:
oow... dat verklaart voor mij een hoop. Ik heb altijd begrepen dat het extra was := Dan kan ik er niet zo mee zitten. Zoveel rij ik nou ook weer niet, ook niet altijd in de spits, en ook niet op drukke trajecten :P

Nee is niet extra, dat zou ik ook vaag vinden ja :P
Maar zo zijn er wel meer misverstanden over GroenLinks (en ongetwijfeld ook andere partijen) :)

Lizzle: waarom zou deze kilometerheffing niet bijdragen aan een beter milieu?

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 22:57

Omdat het mensen niet zal demotiveren om de auto te pakken, maar daarentegen wel geld opleveren. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre je een 'milieuprobleem' aan kan pakken die er helemaal niet is. :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:01

Lizzle schreef:
Omdat het mensen niet zal demotiveren om de auto te pakken, maar daarentegen wel geld opleveren. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre je een 'milieuprobleem' aan kan pakken die er helemaal niet is. :)

Hmm, mij zou het wel demotiveren de auto te pakken wanneer ik goedkoper met goed-georganiseerd OV uit ben :)
En geld opleveren, ja, maar da's toch juist zo belangrijk nu, bezuinigen??

En geen milieuprobleem? Wij merken er nu misschien nog niet zo veel van, onze (klein)kinderen des te meer ;)

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:02

VVD of PVV

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:04

pubelia schreef:
Ik vind dat zijn uitspraken discriminerend naar allochtonen. Dat hij zelf een buitenlandse vrouw heeft, heeft in mijn mening niks te maken.

Ben wel benieuwd waarom pvv stemmers op pvv gaan stemmen. En dan geen loze woorden van omdat hij goede standpunten heeft, maar welke standpunt vind je dan goed zodat je over bent?

Zie overige 22 pagina's... ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:09

Adil18 schreef:
pubelia schreef:
Ik vind dat zijn uitspraken discriminerend naar allochtonen. Dat hij zelf een buitenlandse vrouw heeft, heeft in mijn mening niks te maken.

Ben wel benieuwd waarom pvv stemmers op pvv gaan stemmen. En dan geen loze woorden van omdat hij goede standpunten heeft, maar welke standpunt vind je dan goed zodat je over bent?

En anders moet je even de geplaatste berichten van Adil18 of van mij doorlezen, Staan denk ik in totaal 1001 standpunten in waar wij het mee eens zijn..

als ik ook even namens jou mag spreken dan adil,Volgens mij zitten wij behoorlijk op 1 lijn kwa politiek opzicht ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:16

Specials schreef:
Adil18 schreef:

En anders moet je even de geplaatste berichten van Adil18 of van mij doorlezen, Staan denk ik in totaal 1001 standpunten in waar wij het mee eens zijn..

als ik ook even namens jou mag spreken dan adil,Volgens mij zitten wij behoorlijk op 1 lijn kwa politiek opzicht ;)

Mag hoor, Specials :)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:24

PVV. :j En niet zozeer om de 'kopvoddentax', die vind ik zelfs wat radicaal, maar van alle (of oké, ik heb ze niet állemaal helemaal doorgelezen, maar 50% toch grondig globaal.. :D ) verkiezingsprogramma's, vind ik die van de PVV het beste. :) Met het oog op zorg, veiligheid (!!) en AOW. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Ik vind het jammer dat 9 van de 10 anti-PVVers alleen maar de 'kopvoddentax' van Geert kennen. Van andere partijstandpunten hebben ze nog nooit gehoord, terwijl er wat dat betreft ook een aantal redelijk linkse standpunten te vinden zijn. Het immigratiebeleid is extreem-rechts, maar verder vind ik de PVV absoluut niet zo radicaal als veel mensen denken. :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:29

Heino schreef:
Lizzle schreef:

Hmm, mij zou het wel demotiveren de auto te pakken wanneer ik goedkoper met goed-georganiseerd OV uit ben :)
En geld opleveren, ja, maar da's toch juist zo belangrijk nu, bezuinigen??

En geen milieuprobleem? Wij merken er nu misschien nog niet zo veel van, onze (klein)kinderen des te meer ;)

Goed-georganiseerd en goedkoper.. hoe wil je dat doen na de privatisering?
Bezuinigen is prima, maar haal het niet weg bij de werkende of minder bedeelde.
Nee, ik geloof niet in een milieuprobleem.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:38

Mwah, kilometerheffing zit ik niet zo mee, zo lang de wegenbelasting dan maar word afgeschaft :P

Of wegenbelasting afschaffen en brandstofprijs omhoog, mag ook wat mij betreft :)

Ik woon namelijk op 20 minuten fietsen ( 7 minuten met de auto ) van mijn werk en rijd alleen op de snelweg buiten de spits! :D

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:45

F*CK hé, zoveel stemmen voor de PVV.... shame on you bokkers! Hopen dat het geen afspiegeling wordt van de werkelijkheid. :=

Ik vroeg me trouwens al af waar al de mensen zijn die op hem stemmen (ken er, voor zover ik weet, geen eentje namelijk)...

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:49

nikkigioa schreef:
F*CK hé, zoveel stemmen voor de PVV.... shame on you bokkers! Hopen dat het geen afspiegeling wordt van de werkelijkheid. :=

Ik vroeg me trouwens al af waar al de mensen zijn die op hem stemmen (ken er, voor zover ik weet, geen eentje namelijk)...

Pardon???
Jee, Wat een ontiegelijk vriendelijke post zeg..
Laat me raden: Je heb heel de PVV plannen niet gelezen, Je denkt dat Wilders een moslim hater is en zelf ben je verlieft/verlooft/getrouwd met een moslim of je doet het met een buitelander?

Sorry hoor mensen, Maar gaat dit nu niet een beetje ver, Iedereen hier die PVV stemt moet zich maar elke keer verontschuldigen, We mogen niets zeggen wat andere mensen kan beledigen en zulke posten moeten wij wel pikken?!
Dondert even gauw op, We bepalen zelf wel wat wij stemmen, Me nek haren gaan recht overeind staan.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:49

nikkigioa schreef:

Is deze reactie alleen om de immigratiestandpunten (etc.) van de PVV, of hebben de mensen met deze mening ook verder gekeken in het verkiezingsprogramma? ;)

Jammer dat er zoveel mensen niet verder kijken dan hun neus lang is. Als ik hier in het topic lees, vinden zelfs de meeste PVV-stemmers ook bepaalde standpunten van de PVV (te) radicaal, maar wordt het juist veel gekozen om de andere goede (!) verkiezingspunten van deze partij!

Om zulk soort reacties is er inderdaad geen gek die openlijk gaat verkondigen dat hij/zij PVV gaat stemmen ;) Op bokt kan ik er wel tegen, maar als iemand me recht in mijn gezicht gaat vertellen dat ik me moet schamen om wat ik wil stemmen, denk ik de volgende keer wel tien keer na voor ik het nog een keer zal zeggen.. Vandaar dat je waarschijnlijk niemand in je omgeving kent die dat stemt ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:53

Dank je wel Myukii, Jij heb teminste nog het gedult om het rustig uit te leggen haha, Ik word dr inmiddels zo moe van :+

Myukkie: Volgens mij ben jij toch ook niet 100 % nederlands of wel?
Zo niet, Vind ik jou echt een mooi voorbeeld, Gewoon verder kijken dan je neus lang is en niet alleen afgaan op een paar achterlijke opmerkingen in het nieuws :D

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:53

Specials schreef:
nikkigioa schreef:

Pardon???
Jee, Wat een ontiegelijk vriendelijke post zeg..
Laat me raden: Je heb heel de PVV plannen niet gelezen, Je denkt dat Wilders een moslim hater is en zelf ben je verlieft/verlooft/getrouwd met een moslim of je doet het met een buitelander?

Sorry hoor mensen, Maar gaat dit nu niet een beetje ver, Iedereen hier die PVV stemt moet zich maar elke keer verontschuldigen, We mogen niets zeggen wat andere mensen kan beledigen en zulke posten moeten wij wel pikken?!
Dondert even gauw op, We bepalen zelf wel wat wij stemmen, Me nek haren gaan recht overeind staan.

`

MIAUUUWWWW :Y) Beetje hypocriet om dan tegen nikkigioa te melden dat ze een 'vriendelijke' post plaatst :D

Beetje bevooroordeeld? Ik stem ook geen PVV en vind het ook opvallend dat veel mensen PVV stemmen..
Het had natuurlijk iets genuanceerder gekunt maar ik wordt er ook een beetje bang van. Heb het partijprogramma gelezzen van de PVV en op veel punten ben ik het eens, maar op de 1 of andere manier wordt ik een beetje bang van meneer Wilders.. Hij heeft vrij extreme ideeën met betrekking tot buitenlanders en dan gaat er gewoon niet in bij mij.

Edit: even een toevoeging :P Daarbij vind ik Wilders totaal geen sympathieke man, zijn manier van debatteren staat mij totaal niet aan en hij toont geen respect tegen zijn medekandidaten. Nee zo iemand krijgt niet mijn stem :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:57

[quote="Suuskipje"
`

MIAUUUWWWW :Y) Beetje hypocriet om dan tegen nikkigioa te melden dat ze een 'vriendelijke' post plaatst :D

Beetje bevooroordeeld? Ik stem ook geen PVV en vind het ook opvallend dat veel mensen PVV stemmen..
Het had natuurlijk iets genuanceerder gekunt maar ik wordt er ook een beetje bang van. Heb het partijprogramma gelezzen van de PVV en op veel punten ben ik het eens, maar op de 1 of andere manier wordt ik een beetje bang van meneer Wilders.. Hij heeft vrij extreme ideeën met betrekking tot buitenlanders en dan gaat er gewoon niet in bij mij.[/quote]

Klopt , Noem het hypocriet..
Ik reageer heel het topic netjes en plaats gewoon netjes mijn mening met de politieke punten dr bij, Dr word elke keer op gevallen dan mensen PVV stemmen elke keer zijn het de mensen die PVV stemmen die netjes de discussie aan gaan, op een moment is het wel eens de druppel he, En dan komt dr even iemand binnen vallen zonder enige verdere info over wat zij bv gaan stemmen maar dan moeten de PVV stemmers het maar weer pikken en braaf ja en amen zeggen?!
Dat iemand geen PVV stemt helemaal prima, Moet ieder voorzichzelf weten maar zo binnen vallen nee sorry..