Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LynnDenise schreef:Ben meer een voorstander van de Spits vermijden tarief. Zo beloon je mensen om niet met de spits te vertrekken. Zo straf je niet heel het land.
Citaat:Het autoverkeer loopt vast. Reizen met de auto is populair, maar zorgt voor ongezonde lucht, klimaatverandering en files. GroenLinks wil een kilometerheffing invoeren, waarbij het autogebruik de kosten bepaalt.
De kilometerheffing is een eerlijker systeem dan de huidige wegenbelasting: hoe meer iemand rijdt, des te meer iemand betaalt. GroenLinks wil dat de kosten per kilometer afhankelijk zijn van tijd, plaats en hoe vervuilend de auto is. Wie op drukke plekken of momenten rijdt, of in een vieze auto, betaalt een hoger tarief. Want in de stad is echt geen ruimte voor meer wegen en parkeerplaatsen. In dunbevolkte gebieden geldt een lager tarief.
Schoon en zuinig vervoer moet de aantrekkelijkste keuze worden voor reizigers. Daarom is het van belang dat er flink geïnvesteerd wordt in een goed, betrouwbaar en comfortabel openbaar vervoer. GroenLinks wil bij de invoering van de kilometerheffing zorgen dat de privacy buiten kijf staat: de kastjes met informatie over de gereisde kilometers moeten niet toegankelijk zijn voor politie en justitie.
Heino schreef:[/quote]LynnDenise schreef:Ben meer een voorstander van de Spits vermijden tarief. Zo beloon je mensen om niet met de spits te vertrekken. Zo straf je niet heel het land.
Willen ze ookMaar daarnaast dus ook bijdrage afhankelijk van hoe energiezuinig je auto is. Maar ze willen kilometerheffing in plaats van het huidige wegenbelastingsysteem voor zover ik begrijp. Het is dus niet én én maar een andere vorm
LynnDenise schreef:Lizzle schreef:Voornamelijk straf je dan de werkende mensen lijkt me?
Of juist niet. Bedenk wel dat je misschien het extra'tje niet krijgt, maar je word er ook niet armer van.
Al is het niet de juiste oplossing voor het geldprobleem, dit zou beter zijn voor mens en milieu.
verootjoo schreef:oow... dat verklaart voor mij een hoop. Ik heb altijd begrepen dat het extra wasDan kan ik er niet zo mee zitten. Zoveel rij ik nou ook weer niet, ook niet altijd in de spits, en ook niet op drukke trajecten
Lizzle schreef:Omdat het mensen niet zal demotiveren om de auto te pakken, maar daarentegen wel geld opleveren. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre je een 'milieuprobleem' aan kan pakken die er helemaal niet is.
pubelia schreef:Ik vind dat zijn uitspraken discriminerend naar allochtonen. Dat hij zelf een buitenlandse vrouw heeft, heeft in mijn mening niks te maken.
Ben wel benieuwd waarom pvv stemmers op pvv gaan stemmen. En dan geen loze woorden van omdat hij goede standpunten heeft, maar welke standpunt vind je dan goed zodat je over bent?
Adil18 schreef:pubelia schreef:Ik vind dat zijn uitspraken discriminerend naar allochtonen. Dat hij zelf een buitenlandse vrouw heeft, heeft in mijn mening niks te maken.
Ben wel benieuwd waarom pvv stemmers op pvv gaan stemmen. En dan geen loze woorden van omdat hij goede standpunten heeft, maar welke standpunt vind je dan goed zodat je over bent?
Zie overige 22 pagina's...
Specials schreef:Adil18 schreef:
Zie overige 22 pagina's...
En anders moet je even de geplaatste berichten van Adil18 of van mij doorlezen, Staan denk ik in totaal 1001 standpunten in waar wij het mee eens zijn..
als ik ook even namens jou mag spreken dan adil,Volgens mij zitten wij behoorlijk op 1 lijn kwa politiek opzicht
Heino schreef:Lizzle schreef:Omdat het mensen niet zal demotiveren om de auto te pakken, maar daarentegen wel geld opleveren. Daarnaast vraag ik me af in hoeverre je een 'milieuprobleem' aan kan pakken die er helemaal niet is.
Hmm, mij zou het wel demotiveren de auto te pakken wanneer ik goedkoper met goed-georganiseerd OV uit ben
En geld opleveren, ja, maar da's toch juist zo belangrijk nu, bezuinigen??
En geen milieuprobleem? Wij merken er nu misschien nog niet zo veel van, onze (klein)kinderen des te meer
nikkigioa schreef:F*CK hé, zoveel stemmen voor de PVV.... shame on you bokkers! Hopen dat het geen afspiegeling wordt van de werkelijkheid.![]()
Ik vroeg me trouwens al af waar al de mensen zijn die op hem stemmen (ken er, voor zover ik weet, geen eentje namelijk)...
nikkigioa schreef:F*CK hé, zoveel stemmen voor de PVV.... shame on you bokkers! Hopen dat het geen afspiegeling wordt van de werkelijkheid.![]()
Ik vroeg me trouwens al af waar al de mensen zijn die op hem stemmen (ken er, voor zover ik weet, geen eentje namelijk)...
Specials schreef:nikkigioa schreef:F*CK hé, zoveel stemmen voor de PVV.... shame on you bokkers! Hopen dat het geen afspiegeling wordt van de werkelijkheid.![]()
Pardon???
Jee, Wat een ontiegelijk vriendelijke post zeg..
Laat me raden: Je heb heel de PVV plannen niet gelezen, Je denkt dat Wilders een moslim hater is en zelf ben je verlieft/verlooft/getrouwd met een moslim of je doet het met een buitelander?
Sorry hoor mensen, Maar gaat dit nu niet een beetje ver, Iedereen hier die PVV stemt moet zich maar elke keer verontschuldigen, We mogen niets zeggen wat andere mensen kan beledigen en zulke posten moeten wij wel pikken?!
Dondert even gauw op, We bepalen zelf wel wat wij stemmen, Me nek haren gaan recht overeind staan.