Ik heb niet alles gelezen, maar wel de eerste en laatste pagina's.
Wat een negativiteit, en van beide kanten. Het is zoals altijd weer twee groepen tegen elkaar, terwijl imo beide niet verkeerd hoeven te zijn.
Wat ik eruit opmaak is dat mensen zoveel te vertellen hebben over wat anderen verkeerd doen, en wat verkeerd is aan andere 'levensovertuigingen' of 'religies' , terwijl ze niet eens weten wat het inhoudt.
Mij maakt het niet uit waar iemand in gelooft, probeer het mij echter niet op te dringen en veroordeel mij ook niet omdat ik daar niet in geloof. Ik weet weinig van het geloven in een God, of meerdere, ik weet genoeg om te weten dat, dat niet mijn weg is.
Echter komen de opmerkingen in dit topic zo ontzettend negatief over, dat ik ook een negatief oordeel zou kunnen vormen over dit onderwerp. We hebben allemaal zo onze eigen meningen en opvattingen, dus er is geen 'het is zo' maar alleen een 'ik vind' of 'ik geloof'.
Ik vind (

) het hartstikke interessant om meer over bepaalde 'religies' te horen. Gewoon om te weten hoe anderen erover denken, en mede te weten wat er allemaal speelt.
Het is jammer dat er zo negatief gedaan wordt over mensen met een 'andere mening' . Zonder dat er zelf goed geluisterd wordt naar wat hun te vertellen hebben.
Al kan ik het snappen als je, je lichtelijk beledigd voelt door commentaar van anderen op jouw 'geloof'. Net zoals ik het jammer vind dat er dingen geroepen worden over het Boeddhisme welke kant nog wal raken. Maar ik ga ervan uit dat dit onwetendheid is