Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:03

[quote="Cayenne"]
De reacties van Quellian en NoaC had ik wel van hen verwacht, dus daar kijk ik verder ook niet van op.
quote]

Pardon? Van mij verwacht? Reageer anders nooit op dit soort dingen of op jou.
Quellian heeft ook een heel ander punt in dit topic dan ik als je goed leest.
Dus hoe bedoel je dat je deze reactie van me had verwacht?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:05

Relaxed, niet dat er vanuit wordt gegaan dat het een schreeuw om aandacht is, deze keer is het een fysiek iets, zoals ik eerder ook al zei. Maar de volgende keer is het een mentaal iets. Geeft niet, ieder heeft zo z'n problemen, prima als mensen daarvoor klaar willen staan, alleen moet je je beseffen dat als je niet voor dieren kunt zorgen door een mentale ziekte, je er ook niet aan moet beginnen.
Super dat het hondje daar weg is, maar het hondje is er niet mee geholpen als het weer terug gaat naar Lonneke, omdat ze binnen no time weer wordt opgenomen voor haar mentale ziekte. Het nadeel is alleen dat ze keer op keer weer dieren aan zal blijven schaffen en deze situatie terug zal blijven keren. Je kunt toch niet elke maand bij haar aan de deur staan om haar dieren uit een verkeerde situatie te halen? Is het niet aan de GGZ begeleider om ervoor te zorgen dat Lonneke geen dieren meer aanschaft? Als je de geschiedenis van Lonneke hebt gevolgd op bokt, dan weet je ook hoeveel dieren de dupe zijn geworden en DAT is wat mij steekt en dat is niet iets wat wordt opgelost met deze reddingsactie.

En voor nu; ik ga m'n paarden doen, geloof dat ik heel duidelijk ben geweest. En de mensen die roepen dat ik overal tegen aan trap, me niet in kan leven en weet ik het wat: lees de topics van Lonneke, lees mijn posts nog eens en denk dan nog eens na.

akerna

ik ken lonneke ook in real life!
En ja IK vind haar een aardig mens! (ken haar vanaf begin van bokt, eerste malen de meetings, ken zelfs haar kinderen!
Echter merk ik wel dat veel mensen niet beseffen wat borderline inhoudt!
En voor elke borderliner is het weer anders. (oud stalgenoot van mij heeft ook borderline en daar moest je juist weer oppassen wat je zegt anders ging ze compleet over de rooie)

En ja ik vind ook dat Lonneke er niet verstandig aan doet steeds dieren te nemen, maar voor haar is iets waar ze zich aan vastklampt.

Verder lonneke, nogmaals veel beterschap! ik denk aan je (en je hebt mn nummer he als t nodig is) en desnoods kan beau ook nog bij mij komen! (al vind ik het super hoe het nu geregeld is verder. complimenten voor nuage en cayenne!

(enne als je t er niet mee eens bent verwijder je zelf dan uit dit topic!
Laatst bijgewerkt door akerna op 28-06-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

MaraYvette

mirgino schreef:
maar volgens mij weten heel veel mensen niet wat haar ziekte/ stoornis Borderline inhoud

ik ken ook een vrouwtje met Borderline,die neemt ook teveel hooi op haar vork
zegt nooit nee als iemand haar iets vraagt ookal kan ze het niet.

het is een ziekte,en ze kan er niets aan doen ,ze is zoals ze is

mag ik zeggen dat borderline naast erg vervelend voor degene en omgevingis maar dat je er wel wat mee kunt, tuurlijk zijn er triggers en moeilijkheden maar er niets aan kunnen doen is erg zwart wit gezegt hoor je kan er wel wat mee doen daarna gaat het erom hoe je daarmee omgaat en of je de hulp goed interpreteert en er de lering uit trekt die je helpt redelijk stabiel te blijven, Nogmaals alles op een stoornis gooien is zo not done.... iem met borderline kan best impulsen etc leren beheersen of signalen herkennen de een beter dan de ander alleen dat moet je wel de hulp accepteren en toepassen, zolang men *algemeen* dus in een slachtofferrol zit en blijft zitten nee dan veranderd er niets nee

Er zullen altijd ups en downs zijn bij een bpser maar hoe snel je uit een downtijd bent is echt afhankelijk van hoe je er mee omgaat ..

Edit quote proberen te fixen
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 28-06-10 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:08

Quellian schreef:
Relaxed, niet dat er vanuit wordt gegaan dat het een schreeuw om aandacht is, deze keer is het een fysiek iets, zoals ik eerder ook al zei. Maar de volgende keer is het een mentaal iets. Geeft niet, ieder heeft zo z'n problemen, prima als mensen daarvoor klaar willen staan, alleen moet je je beseffen dat als je niet voor dieren kunt zorgen door een mentale ziekte, je er ook niet aan moet beginnen.
Super dat het hondje daar weg is, maar het hondje is er niet mee geholpen als het weer terug gaat naar Lonneke, omdat ze binnen no time weer wordt opgenomen voor haar mentale ziekte. Het nadeel is alleen dat ze keer op keer weer dieren aan zal blijven schaffen en deze situatie terug zal blijven keren. Je kunt toch niet elke maand bij haar aan de deur staan om haar dieren uit een verkeerde situatie te halen? Is het niet aan de GGZ begeleider om ervoor te zorgen dat Lonneke geen dieren meer aanschaft? Als je de geschiedenis van Lonneke hebt gevolgd op bokt, dan weet je ook hoeveel dieren de dupe zijn geworden en DAT is wat mij steekt en dat is niet iets wat wordt opgelost met deze reddingsactie.

En voor nu; ik ga m'n paarden doen, geloof dat ik heel duidelijk ben geweest. En de mensen die roepen dat ik overal tegen aan trap, me niet in kan leven en weet ik het wat: lees de topics van Lonneke, lees mijn posts nog eens en denk dan nog eens na.

Quellian, jouw berichtjes zijn het eerste waar ik aan moest denken toen ik dit allemaal las. Ik kan het niet anders dan volledig met je eens zijn, en ik bewonder je dat je dit zo duidelijk naar voren durft te brengen in dit topic. Ik denk dat er heel wat meer mensen zo denken als jou (en mij). Ik kan me namelijk nog levendig een topic van Lonneke voor de geest halen waarin ze aangaf weer aan een of ander dier te willen beginnen en dat er toen paaaaaaagina's lang alleen maar is geroepen: niet doen!
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 28-06-10 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:09

Quellian schreef:

Kijk, hier kan ik heel goed inkomen en zit ook een grote kern van waarheid in.. Mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen (om wat voor reden dan ook) zouden geen dieren moeten nemen :n
Maar uit je 1e post (die over het kotsen ;) ) kon ik dit niet halen, die vond ik erg hard overkomen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:17

@Crypto: Je moet een / tussen de laatste quote zetten, dan doet de quote het weer :D
en ja, ik weet echt wel wat borderline inhoud, heb er zowel in theorie als in de praktijk ook uitvoerig te maken mee gehad tijdens mijn cursus en straks de vakopleiding. Het is idd niet reeel om alles op het ziektebeeld te gooien, maar dat wordt idd erg veel gedaan.

Maar nogmaals, dit staat los van Borderline. Ja, het hondje is er nu eenmaal, maar daar moet wel voor gezorgd worden en om eerlijk te zijn kan ik me wel voorstellen dat lonneke in dit geval voor een hond heeft gekozen (en dat betekent niet dat ik het goedkeur!). Ze woont in de middle of nowhere en had dan nog wat aanspraak. In haar situatie is het inderdaad niet handig, maar daar valt nu weinig meer aan te veranderen. Er is op dit moment vanuit lonneke geen sprake om het hondje te dumpen, en dat is het belangrijkste. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden.
Ze weet overigens ook dondersgoed dat ik dit niet van plan ben te doen wanneer ze een dier kwijt moet omdat ze psychisch weer in de knoop zit oid :)

en dat is mijn laatste reactie erover :) Ben eigenlijk al gek dat ik nog probeer uit te leggen.
Terug naar de studie, komt helemaal goed trouwens :P

MaraYvette

Re: Lonneke met spoed naar ziekenhuis. Update pagina 18.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:27

@cayenne, Ik ging ook alleen in op de 'discussie'die er was en dat er mensen stelde dat iem er dan niks aan kan doen (aan handelingen)

Je hoeft voor mij niets uit te leggen hoor voor de hond alleen maar fijn dat er opvang is :j en dat je haar ergens begrijpt snap ik ook wel jij kent het gebied daar , Alleen dat er mensen zijn die daar anders over denken snap ik ook gezien de topics en wie er dan gelijk heeft is eigenlijk niet eens zo relevant, meningen kunnen nou eenmaal verschillen.. that's life :D

succes met je studie :D leerze

ciao

ik ben er ook weer van tussen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:28

Oh Crypto, mijn verdere post was niet op jou gericht hoor.
Meer in het algemeen :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:35

Cayenne schreef:
@Crypto: Je moet een / tussen de laatste quote zetten, dan doet de quote het weer :D
en ja, ik weet echt wel wat borderline inhoud, heb er zowel in theorie als in de praktijk ook uitvoerig te maken mee gehad tijdens mijn cursus en straks de vakopleiding. Het is idd niet reeel om alles op het ziektebeeld te gooien, maar dat wordt idd erg veel gedaan.

Maar nogmaals, dit staat los van Borderline. Ja, het hondje is er nu eenmaal, maar daar moet wel voor gezorgd worden en om eerlijk te zijn kan ik me wel voorstellen dat lonneke in dit geval voor een hond heeft gekozen (en dat betekent niet dat ik het goedkeur!). Ze woont in de middle of nowhere en had dan nog wat aanspraak. In haar situatie is het inderdaad niet handig, maar daar valt nu weinig meer aan te veranderen. Er is op dit moment vanuit lonneke geen sprake om het hondje te dumpen, en dat is het belangrijkste. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden.
Ze weet overigens ook dondersgoed dat ik dit niet van plan ben te doen wanneer ze een dier kwijt moet omdat ze psychisch weer in de knoop zit oid :)

en dat is mijn laatste reactie erover :) Ben eigenlijk al gek dat ik nog probeer uit te leggen.
Terug naar de studie, komt helemaal goed trouwens :P

ik denk ook niet dat lonneke van plan was zo ziek te worden :o
dit staat los van borderline en dit is gewoon vreselijke pech hebben...
Gelukkig is het hondje even onderdak,en gelukkig stikt bokt van de dierenliefhebbers!
Dit doet mij erg goed!
Zo in de bres springen voor een onbekende bokker die zich zeker niet geliefd heeft gemaakt door het aanschaffen en weer afstaan van verschillende dieren(....ook bij mij niet...)

Maar nu duim ik dat het meevalt voor lonneke,en probeer het even niet meer over het 'verleden' te hebben...borderline is niet niks....daar heeft lonneke niet om gevraagt,en deze lichamelijke toestand al helemaal niet...

Sterkte lonneke!

(ik wil dat hondje ook wel hebben,maar dan blijft ze....en moet iemand haar 'even' komen brengen naar frankrijk..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 15:47

KiWiKo schreef:
is geen discussie.......... is gewoon een uitleg van het ziektebeeld...........

er valt over een ziektebeeld niet te discuseren.......... zoals ik al zei, je kan banketstaaf als brugman, maar dat hoort bij het ziektebeeld..........

op welke manier wil je daar nou over discuzeuren?

Je scheert ze nu allemaal over een kan, kan jou vertellen dat borderliners niet allemaal voor de regel geen dieren kunnen houden....Dus kijk alsjeblieft uti met dit soort uitspraken.

Sterre schreef:
Klein vraagje van deze kant :o : zat het hondje echt buiten aan een paal en was de "noodactie-van-hondje-´s nachts-ophalen" echt nodig?
Van wat ik zo begrepen heb was de verhuurder best een aardige man die alleen de tijd niet had om volledig voor het hondje te zorgen ...

Als je het topci goed had doorgelezen had je kunnen lezen dat dit idd een noodgeval was.

Cayenne schreef:
Maar nogmaals, dit staat los van Borderline.

Laten we dit voor ogen houden!
Ik ben trouwens zeer benieuwd of er al een uitslag is want die zou vandaag toch komen?
Ik leef echt mee, mss ook wel omdat het hier vlakbij is en ik vannacht ook bij het verhaal van het hondje zat.

Cayenne super dat Beau naar je ouders kan, ik mag hopen dat het niet al te ernstig is met Lonneke en ze snel weer van haar hondje kan genieten :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:22

Quellian schreef:
Relaxed, ik doel op de mensen die dezelfde mening hebben als ik en die hier niet durven te posten, valt niet tegen aan te tikken zo rap als dat gaat :)

een mening hebben is prima, het ergens niet mee eens zijn is prima
maar het zou wel zo netjes en volwassen zijn om die op een nette manier te verwoorden ipv de wijze waarop je hem nu et www hebt ingeslingerd
en het voegt totaal niets toe, op deze manier verzand het topic in een oeverloze discussie waar men het toch niet met elkaar eens word en op elkaar in blijft hakken en katten

beestje moest opgevangen worden en dat is geregeld, heb je een boodschap aan Lonneke over haar huisdieren, meld het Lonneke zelf en ga niet op Bokt een complete discussie op gang helpen die geheel zinloos is .

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 16:24

Fijn dat het hondje nu een huisje heeft gevonden!

Cayenne; je verdient een pluim, echt waar!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:00

Sonja_vR schreef:
Quellian schreef:
Relaxed, ik doel op de mensen die dezelfde mening hebben als ik en die hier niet durven te posten, valt niet tegen aan te tikken zo rap als dat gaat :)

een mening hebben is prima, het ergens niet mee eens zijn is prima
maar het zou wel zo netjes en volwassen zijn om die op een nette manier te verwoorden ipv de wijze waarop je hem nu et www hebt ingeslingerd
en het voegt totaal niets toe, op deze manier verzand het topic in een oeverloze discussie waar men het toch niet met elkaar eens word en op elkaar in blijft hakken en katten

beestje moest opgevangen worden en dat is geregeld, heb je een boodschap aan Lonneke over haar huisdieren, meld het Lonneke zelf en ga niet op Bokt een complete discussie op gang helpen die geheel zinloos is .

Die discussie is al tot uit den treure toe gevoerd hier op bokt, namelijk in topics door Lonneke zelf gestart.
(heeft schijnbaar niet heel veel nut gehad)

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 17:00

Ik heb het topic doorgelezen.
En wat wordt er weer heen weer gediscussieerdt.
We weten onderhand allemaal wel wat voor beperking lonneke heeft op geestelijk vlak. En dat ze hierdoor ook in herhaling valt met bepaalde dingen/gedrag.
En dat je daar helaas weinig aan kunt doen dan therapie volgen. Je kunt hiervan niet genezen....

Nu heeft ze lichamelijk iets en ik hoop voor haar dat het meevalt en dat ze snel weer helemaal opknapt. En dat na dit alles weer hard aan de gang kan met haar problematiek. Ik gun het haar van harte. Dus lonneke zet hem op je kunt het!!!

En voor de bokkers die lonneke steunen duimen omhoog +:)+ (zeker gezien de reactie van sommige bokkers)
Ook voor degene die het hondje nu tijdelijk opvangen!!! Super dat je dit wil doen.

Het is dat het voor mij niet in de buurt is anders ga ik graag bij lonneke op bezoek in het ziekenhuis.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:03

Tussen alle discussies in over wie nu wat, waarom, hoe vindt en denkt. Kortom...iedereen weet het beter. Top dat het hondje opgevangen is. Lonneke vindt daar rust in, maar weet iemand al wat de uitslag is? Vergeet niet dat zij het zwaar heeft (ik ken haar niet persoonlijk), maar een beetje respect mag hier wel. Zijn jullie allemaal volwassen? gedraag je dan ook zo. Wil je wel lezen...prima en ja..iedereen heeft recht op een eigen mening, maar niemand heeft het recht een ander naar beneden te halen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:37

Hele stomme vraag misschien en ik ken Lonneke en haar verleden verder ook niet maar heeft iemand in het ziekenhuis nagetrokken of dit verhaal klopt?

Wil Lonneke nergens van beschuldigen begrijp me absoluut niet verkeerd maar het zou niet de eerste borderliner zijn die een ziekte verzint en achteraf niet waar blijkt te zijn. Zou het erg vervelend vinden voor degene die er tijd in stoppen het hondje op vangen en blijkt achteraf dat het verhaal helemaal niet klopt. Al is er dan altijd nog een winnaar in het verhaal en dat is het hondje.

Hoop voor Lonneke wel dat ze weer heel snel opknapt en de uitslag mee valt. (als het verhaal klopt)

groetjes Genja

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:38

Ziekenhuis verhaal klopt hoor. Toen ik haar gister aan de telefoon had, hoorde ik op de achtergrond dat haar behandeling voor dat moment werd doorgesproken. Plus het adres dat klopt.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:41

Oke gelukkig maar nou ja klinkt ook een beetje stom natuurlijk helemaal niet gelukkig dat lonneke in het ziekenhuis ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:44

Nee klinkt niet stom Genja je vraagt het toch vriendelijk :)

Is er inmiddels al iets bekend, ze zou vandaag toch de uitslag krijgen?(Dat schreef ze zelf)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:54

Nee, nog niets gehoord, maar ze heeft ook niet gebeld.
Ik bel haar vanavond wel even wanneer ik niets hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:55

Wordt ze daar in het ziekenhuis nog bijgestaan door begeleiding of zo?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:56

Bedoel je door GGZ begeleiding oid?
Geen idee, maar dat kan ik haar wel vragen natuurlijk! :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:57

Zou denk ik wel nodig zijn. Komt natuurlijk een berg info op haar af en het is maar de vraag of ze het allemaal in de juiste contex plaatst.....

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 19:12

Na heel wat pagina's meegelezen te hebben,
snap ik eigenlijk het verhaal wel van 2 kanten.
Ik ga misschien ook wat oudere topics doorspitten.

Maar Cayenne en Nuage, respect dat jullie in ieder geval het hondje hebben opgevangen!
Die kan er tenslotte niks aan doen :+