Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirgino schreef:maar volgens mij weten heel veel mensen niet wat haar ziekte/ stoornis Borderline inhoud
ik ken ook een vrouwtje met Borderline,die neemt ook teveel hooi op haar vork
zegt nooit nee als iemand haar iets vraagt ookal kan ze het niet.
het is een ziekte,en ze kan er niets aan doen ,ze is zoals ze is
Quellian schreef:Relaxed, niet dat er vanuit wordt gegaan dat het een schreeuw om aandacht is, deze keer is het een fysiek iets, zoals ik eerder ook al zei. Maar de volgende keer is het een mentaal iets. Geeft niet, ieder heeft zo z'n problemen, prima als mensen daarvoor klaar willen staan, alleen moet je je beseffen dat als je niet voor dieren kunt zorgen door een mentale ziekte, je er ook niet aan moet beginnen.
Super dat het hondje daar weg is, maar het hondje is er niet mee geholpen als het weer terug gaat naar Lonneke, omdat ze binnen no time weer wordt opgenomen voor haar mentale ziekte. Het nadeel is alleen dat ze keer op keer weer dieren aan zal blijven schaffen en deze situatie terug zal blijven keren. Je kunt toch niet elke maand bij haar aan de deur staan om haar dieren uit een verkeerde situatie te halen? Is het niet aan de GGZ begeleider om ervoor te zorgen dat Lonneke geen dieren meer aanschaft? Als je de geschiedenis van Lonneke hebt gevolgd op bokt, dan weet je ook hoeveel dieren de dupe zijn geworden en DAT is wat mij steekt en dat is niet iets wat wordt opgelost met deze reddingsactie.
En voor nu; ik ga m'n paarden doen, geloof dat ik heel duidelijk ben geweest. En de mensen die roepen dat ik overal tegen aan trap, me niet in kan leven en weet ik het wat: lees de topics van Lonneke, lees mijn posts nog eens en denk dan nog eens na.
Quellian schreef:Relaxed, niet dat er vanuit wordt gegaan dat het een schreeuw om aandacht is, deze keer is het een fysiek iets, zoals ik eerder ook al zei. Maar de volgende keer is het een mentaal iets. Geeft niet, ieder heeft zo z'n problemen, prima als mensen daarvoor klaar willen staan, alleen moet je je beseffen dat als je niet voor dieren kunt zorgen door een mentale ziekte, je er ook niet aan moet beginnen.
Super dat het hondje daar weg is, maar het hondje is er niet mee geholpen als het weer terug gaat naar Lonneke, omdat ze binnen no time weer wordt opgenomen voor haar mentale ziekte. Het nadeel is alleen dat ze keer op keer weer dieren aan zal blijven schaffen en deze situatie terug zal blijven keren. Je kunt toch niet elke maand bij haar aan de deur staan om haar dieren uit een verkeerde situatie te halen? Is het niet aan de GGZ begeleider om ervoor te zorgen dat Lonneke geen dieren meer aanschaft? Als je de geschiedenis van Lonneke hebt gevolgd op bokt, dan weet je ook hoeveel dieren de dupe zijn geworden en DAT is wat mij steekt en dat is niet iets wat wordt opgelost met deze reddingsactie.
En voor nu; ik ga m'n paarden doen, geloof dat ik heel duidelijk ben geweest. En de mensen die roepen dat ik overal tegen aan trap, me niet in kan leven en weet ik het wat: lees de topics van Lonneke, lees mijn posts nog eens en denk dan nog eens na.
Cayenne schreef:@Crypto: Je moet een / tussen de laatste quote zetten, dan doet de quote het weer![]()
en ja, ik weet echt wel wat borderline inhoud, heb er zowel in theorie als in de praktijk ook uitvoerig te maken mee gehad tijdens mijn cursus en straks de vakopleiding. Het is idd niet reeel om alles op het ziektebeeld te gooien, maar dat wordt idd erg veel gedaan.
Maar nogmaals, dit staat los van Borderline. Ja, het hondje is er nu eenmaal, maar daar moet wel voor gezorgd worden en om eerlijk te zijn kan ik me wel voorstellen dat lonneke in dit geval voor een hond heeft gekozen (en dat betekent niet dat ik het goedkeur!). Ze woont in de middle of nowhere en had dan nog wat aanspraak. In haar situatie is het inderdaad niet handig, maar daar valt nu weinig meer aan te veranderen. Er is op dit moment vanuit lonneke geen sprake om het hondje te dumpen, en dat is het belangrijkste. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden.
Ze weet overigens ook dondersgoed dat ik dit niet van plan ben te doen wanneer ze een dier kwijt moet omdat ze psychisch weer in de knoop zit oid
en dat is mijn laatste reactie eroverBen eigenlijk al gek dat ik nog probeer uit te leggen.
Terug naar de studie, komt helemaal goed trouwens
KiWiKo schreef:is geen discussie.......... is gewoon een uitleg van het ziektebeeld...........
er valt over een ziektebeeld niet te discuseren.......... zoals ik al zei, je kan banketstaaf als brugman, maar dat hoort bij het ziektebeeld..........
op welke manier wil je daar nou over discuzeuren?
Sterre schreef:Klein vraagje van deze kant: zat het hondje echt buiten aan een paal en was de "noodactie-van-hondje-´s nachts-ophalen" echt nodig?
Van wat ik zo begrepen heb was de verhuurder best een aardige man die alleen de tijd niet had om volledig voor het hondje te zorgen ...
Cayenne schreef:Maar nogmaals, dit staat los van Borderline.
Quellian schreef:Relaxed, ik doel op de mensen die dezelfde mening hebben als ik en die hier niet durven te posten, valt niet tegen aan te tikken zo rap als dat gaat
Sonja_vR schreef:Quellian schreef:Relaxed, ik doel op de mensen die dezelfde mening hebben als ik en die hier niet durven te posten, valt niet tegen aan te tikken zo rap als dat gaat
een mening hebben is prima, het ergens niet mee eens zijn is prima
maar het zou wel zo netjes en volwassen zijn om die op een nette manier te verwoorden ipv de wijze waarop je hem nu et www hebt ingeslingerd
en het voegt totaal niets toe, op deze manier verzand het topic in een oeverloze discussie waar men het toch niet met elkaar eens word en op elkaar in blijft hakken en katten
beestje moest opgevangen worden en dat is geregeld, heb je een boodschap aan Lonneke over haar huisdieren, meld het Lonneke zelf en ga niet op Bokt een complete discussie op gang helpen die geheel zinloos is .