OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 10:59

Inderdaad. Slopen dus die reclame borden.... _-:(

Froemel

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:04

Het is een wonder!! Vanaf gister kan ik met mijn ov chipkaart reizen!!! Probeer evengoed mijn geld nog terug te krijgen

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:23

Ik kan vanaf vandaag! En eigenlijk wil ik dat even testen... De trein pakken naar Goes en dan meteen terug of zo :')

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:36

Ik kreeg gisteren eindelijk de aanvraag papieren binnen.. Misschien dat ik dan over een maand weer met de trein kan (zul je zien, heb ik dan geen OV meer nodig omdat ik zowat niet meer naar school hoef en de keren dat ik wel moet, een auto nodig hebt...)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:42

Even tussendoor, er was toch een centraal topic over de trein hier in LZP?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 15:43

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:38

Pfff wat ontzettend waardeloos die Ov chipkaart klantenservice!! Net als die van DUO trouwens!

Aangezien ik vanaf 1 oktober geen recht meer heb op mijn OV moet ik mijn studentenreisproduct eraf halen bij zo'n ophaalautomaat. Ik probeer dat, maar dat werkt dus niet....

Ik bel net naar DUO hoe dat zit...Nou ze konden me niet helpen, ik moest maar naar de studenten ov -chipkaart bellen.... Ik bellen.... blijtk dus dat DUO nooit heeft doorgegeven dat ik vanaf 1 oktober geen recht meer op Ov heb en zodoende kunnen ze het studentenreisproduct er niet afhalen...Moest ik maar weer contact opnemen met DUO, want die moesten het doorgeven... PFF over van het kastje naar de muur gestuurd worden gesproken zeg......

Dus ik weer naar DUO bellen en zeggen dat ze het moesten doorgeven, krijg ik doodleuk te horen dat ze dat in februari al hadden gedaan en dat ik dus maar naar de OV chipkaart moest bellen, want zij konden er niets meer aan doen!!! Ik word hier toch wel zo moe van!! Wat moet ik hier nu mee?? :( :(

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:49

Een aangetekende brief sturen, dan heb je iig bewijs dat jij er alles aan hebt gedaan, want natuuuuuuuurlijk gaan ze je hier wél een boete voor sturen... De t*ringlijers. :(

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:55

Iemand al bekend met dit filmpje? Heerlijk sarcasme ;)

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:59

Even een vraagje (misschien dat het al ergens staat hoor..)
Als je studenten OV hebt, moet je dan bij de trein inchecken? Ik doe het netjes elke keer, stap uit op Amsterdam Zuid, 90% studenten, maar ik zie niemand in of uitchecken.. Snap er echt geen kont van :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:02

Neeee, dat hoeft niet... staat al 100x in dit topic en ook op de website van de studenten ov kaart :)

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:05

Konstantine schreef:
Een aangetekende brief sturen, dan heb je iig bewijs dat jij er alles aan hebt gedaan, want natuuuuuuuurlijk gaan ze je hier wél een boete voor sturen... De t*ringlijers. :(

Dat is inderdaad wel een goed plan! Inderdaad, die boete komt gerust! Maar ik heb geen bewijs dat ik er alles aan gedaan heb.... Dus die brief is een goed idee! Thnx!
Zo machteloos kan je je voelen op zo'n moment..... Het ergste was nog dat de laatste meneer van DUO op gegeven moment gewoon ophing! :( Ja, wij kunnen er niets aan doen... Tuut, Tuut, Tuut........

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:23

bloempie186 schreef:
Konstantine schreef:

Dat is inderdaad wel een goed plan! Inderdaad, die boete komt gerust! Maar ik heb geen bewijs dat ik er alles aan gedaan heb.... Dus die brief is een goed idee! Thnx!
Zo machteloos kan je je voelen op zo'n moment..... Het ergste was nog dat de laatste meneer van DUO op gegeven moment gewoon ophing! :( Ja, wij kunnen er niets aan doen... Tuut, Tuut, Tuut........

Oeffff, dan zou die man aan mij een heel kwade hebben, ik zou terugbellen en eisen dat ik een leidinggevende te spreken kreeg -:(-

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:38

Dat van het kastje naar de muur sturen vinden ze bij beide instanties errruuggg leuk :j
Maar ze hadden aan mij ook een kwaaie gehad en zie ze er eerlijk gezegd ook wel voor aan dat ze dit zelfde geintje bij mij ook zullen flikken... Inclusief de boete...

_Gabriellexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:59

Szan: Wat een geweldig filmpje

Ja had dat laatst ook een keer liep echt heerlijk dromerig de bus uit: vergeten uit te checken! Gelukkig rijdt die bus bij het station wel 20x in uur uur op en af en kon ik in de volgende bus uitchecken maar stel nou dat dat niet kan, vergeten ben wat gebeurt er dan krijg je een boete?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:06

_Gabriellexx schreef:
Szan: Wat een geweldig filmpje

Ja had dat laatst ook een keer liep echt heerlijk dromerig de bus uit: vergeten uit te checken! Gelukkig rijdt die bus bij het station wel 20x in uur uur op en af en kon ik in de volgende bus uitchecken maar stel nou dat dat niet kan, vergeten ben wat gebeurt er dan krijg je een boete?

Nee, je krijgt geen boete.

Bij een betaalde OV gaat het zo: als je incheckt haalt de bus er 4 euro af, terwijl het ritje maar 80 cent kost of zo. Wat overblijft krijg je terug bij het uitchecken. Dat is dan dus niet zo.

Bij een studentenkaart is het zo dat als je 3 keer achter elkaar niet uitcheckt, hij geblokkeerd wordt, volgens mij... En ontblocken kan niet, dus dan moet je een nieuwe aanvragen. Dat kost veel tijd en intussen moet je alle reizen die je maakt zonder die OV dus gewoon zelf betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:16

Vier keer :j

en als het goed is kan deblokkeren tegenwoordig bij diverse loketten van vervoerders :)

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:01

En als je vergeten bent uit te checken kun je ook even naar het loket van de vervoerder lopen, daar zouden ze het ook moeten kunnen (iig, dat kunnen ze in Utrecht wel).

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:40

Dat is inderdaad zo Jeszica. Tegenwoordig kun je wel eerder kosten declareren, indien je de treinkaartjes als bewijs hebt natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:13

Pff inmiddels kan ik hier ook komen mee klagen. Mijn ov kaart heeft het 1 dag gedaan en die dag erop deed hij simpel weg niks meer. Ze hebben er in Roosendaal naar gekeken maar daar konden ze niet meer voor me doen dan vertellen dat hij echt kapot was en ik een nieuwe moet vragen. En in de tussen tijd moet ik dan al dat reizen zelf betalen...... Heb mijn ov kaart dus maar 1x kunnen gebruiken en ben er super voorzichtig mee om gegaan.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:14

Ik heb mijn nieuwe gelukkig binnen! Zou eigenlijk volgende week de nieuwe pas krijgen, maar hij was vroeg :) dus komende week maar eens kijken offie het doet :j

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:15

Mag je met de OV ook eerste klas zitten?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:15

Nee... :n

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 20:40

Hangt er vanaf welke OV natuurlijk ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:10

Even hypothetisch hoor...
Als ik nu aan zou vragen mijn week-OV te verwisselen voor een weekend en mijn bestelling zou bijvoorbeeld komende maandag klaarstaan, zou ik dan die week doordeweeks nog met week-OV kunnen reizen en hem dan zaterdag ophalen/overzetten?