Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:12

Ik werk bij McDonald's en ik maak zoveel mee :')

De grapjes van:
- Hou de bon maar ik krijg het toch niet terug
- Hou de bon maar ik kan het toch niet ruilen

En dan nog een iets originelere:
- Hou de bon maar ik krijg er servetjes bij toch?

En wij hebben bij de drive een pinapparaat aan een draad, en ook sommige mensen doen hem bij hun oor en zeggen: Hallo? Alsof het een telefoon is.

Mensen die om de kleinste dingen flippen.
Meer kan ik even niet bedenken :))

Jolandaa_

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:14

ik zeg altijd houd de bon maar, ik lust het toch wel..

Of als ik iets voor de cavia haal. Houd de bon maar hij lust het toch wel.. moeten ze altijd wel om lachen...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:14

Ik werk op een recreatie park (Hemelrijk) en daar heb je ook af en toe opmerkingen..
Laatst een mevrouw, stond al een tijdje heen en weer te lopen..

Komt naar de balie en vraagt aan mij;
Zij; Wij willen graag naar Hemelrijk
(Hangt HUGE bord boven mijn hoofd met HEMELRIJK)
Ik; Nou mevrouw, dan bent u aan het goede adres :D

Dooh :')

Of nog iets, er waren 4 personen en 1 daarvan had geen abonnement en wilde op een ander pasje naar binnen.
Ik; Meneer met dit pasje kan hij niet naar binnen
Hij; Waarom niet?
Ik; Omdat alle pasjes persoonsverbonden zijn, ieder persoon heeft zijn eigen abonnement
Hij; Oh das raar
Ik; U heeft ook betaald voor die persoon die op dit pasje staat, niet voor hem
Hij; Ja maar hij is met mij mee
Ik; Op dat pasje staat een naam en er kan helaas geen ander persoon daarvoor in de plaats naar binnen
Hij; Oh das raar

GODD, mens.. Snap dat dan :+

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:16

Als je achter de kassa zit begrijp je pas echt wat voor aparte mensen er op de wereld rond lopen!

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:08

@ poes: ja het was wel in orde maar zij vonden van niet. Daarom was het ook zo vreemd :+

@ Mirjamsel: klopt, sommige mensen gaan heel vervelend doen. Ik heb ook mensen gehad die aan de drank gingen en dan wel leuk deden. zo kan het dus ook! :) haha

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:33

Vandaag heb ik toch een vervelende klant meegemaakt..

Ik was de boodschappen aan het scannen, ze had een brocolli van het merk Willem & Drees (dat is een biologisch merk en daardoor een stuk duurder), zij keek mee op het scherm.

Mevrouw: de prijs van de brocolli klopt niet..
Ik: Jawel mevrouw, dit is een biologische brocolli, die is iets duurder.
Mevrouw: maar hoe kan dat dan? De prijzen stonden ook nergens, dus hoe weet ik nou wat hoeveel kost? Dan moeten jullie die prijzen maar ophangen! %)

Ik kon hier al merken dat ze zich begon te ergeren.

Ik: Mevrouw, wilt u dat ik... (kon mijn zin niet eens afmaken maar wilde vragen of ik een andere brocolli voor haar moest pakken).
Mevrouw: jaa en nu moet ik zeker voor een ander stukje brocolli weer helemaal achter in de rij aansluiten? Jezus hee, moet ik voor een stuk brocolli helemaal weer gaan staan wachten, is dit jullie service naar de klanten toe??? :(

Ik riep de AGF om (groenteafdeling), en die kwam dus.

Ik vroeg: wil jij voor deze mevrouw een brocolli pakken van eigen merk?

Hij ging dat dus doen, ondertussen sluit er een man achter haar aan in de rij met zijn dochter.

Mevrouw: dit vind ik dus echt geen goede service naar de klanten toe, ik ben echt heel erg ontevreden over jou! En de Jumbo gaat toch juist voor klantvriendelijkheid en service? Nou het is te merken, je kan er helemaal niks van, ben het echt zat aan het worden. :(

AGF was er weer binnen 2 minuten met de andere brocolli, maar ze was nog niet klaar met me.

Mevrouw: nee vind dit dus echt geen service, bah. :(
Ik: (voelde me ondertussen behoorlijk poedersuiker want ze was echt aan het blaffen tegen me, en raak altijd een beetje in paniek als klanten om bijna niks héél erg kwaad worden en maar blijven doorgaan) Mevrouw, ik heb juist de AGF omgeroepen zodat u niet weer in die rij hoeft aan te sluiten maar uw boodschappen gewoon allemaal in 1 keer kan afrekenen.

Ze ging gewoon door met haar beklag en heb de ''oplossing'' nog meerdere malen uitgelegd.

Uiteindelijk wauw ze afrekenen, pinnen dus. Bij de Jumbo hebben we soms dat hij de pinpas niet de eerste keer pakt (komt overal wel ergens voor) en dat je hem er gewoon nog een keer doorheen moet halen, kleine moeite lijkt mij.

Ik: u moet uw pas er nog een keer doorheen halen.
Mevrouw: wat nou weer? Zit je weer niet op te letten? Kan je het nou niet of? :(
Ik: mevrouw, soms pakt hij hem de eerste keer niet en moet hij er nog een.. (keer doorheen).
Mevrouw: JIJ ZIT GEWOON NIET OP TE LETTEN, BEN ZWAAR MAAR DAN OOK ZWAAR ONTEVREDEN. -:(-

Toen begon die man zich ermee te bemoeien.

Meneer: Mevrouw ga toch lekker naar huis joh.
Mevrouw: pardon? u weet niet eens waar dit over gaat, dus bemoei u er niet mee! :(
Meneer: laat dat meisje gewoon met rust, ze doet gewoon haar werk.
Mevrouw: pardon? waar bemoei jij je mee? :(
Meneer: ga toch lekker wieberen joh, nogmaals laat dat meisje met rust, ze heeft helemaal niks verkeerd gedaan, ze doet gewoon haar werk en heeft u geprobeerd te helpen..
Mevrouw: pardon???
Meneer: laat haar met rust!!!

Mevrouw had haar spullen gepakt en liep weg, ondertussen was ik met die man bezig.

Meneer: niks van dat soort mensen aantrekken hoor!
Ik: tja.

Mevrouw hoorde dit schijnbaar en kwam weer met stomende oren aanzetten.

Mevrouw: BEMOEI JE ER NIET MEE, JE WAS ER NIET EENS BIJ! :(
Meneer: u behandelt dat meisje als grof vuil, ze doet gewoon haar werk, hou toch op met uw gezeur en ga lekker ergens anders stampij lopen maken! Vertrek toch gewoon naar huis, wat doet u nou moeilijk?
Mevrouw: dit pik ik niet! -:(-

Mevrouw liep even later weer weg, nog een gezellig gesprek gehad met die man.

Even later kwam ze dus wéér terug, en nu ging ze staan klagen over mij en die man bij mijn leidinggevende.
Ik zou haar hebben uitgelachen (pardon? zat nog net niet te janken), ze was niet over me te spreken, en over die man al helemaal niet (ze liep ook de hele tijd naar mij te wijzen en te kijken). Gewicht van de brocolli was niet goed en M (leidingevende) wauw haar een gratis brocolli meegeven en haar geld terug geven, maar ook hij kwam er nauwlijks tussen.

Leidingevende kwam later naar me toe, wat er allemaal aan de hand was, ik mijn verhaal gedaan en toen was het goed (mevrouw was er inmidells al niet meer).

Schijnt het dat ik ook een aanvaring met haar man heb gehad? Sorry maar heb 3 keer een heftige discussie gehad, alle drie dames. Kan me echt niks herrineren over een man? :n

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:37

Tja, wij hebben het ook aardig vaak dat de pin het niet doet...

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:42

Ik snap niet waarom sommige mensen zo gestrest/moeilijk doen...

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:44

Jeetje wat een verhaal xx_Kelly_xx !
Wel lief van die man trouwens.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:45

M_ariskaa schreef:
Jeetje wat een verhaal xx_Kelly_xx !
Wel lief van die man trouwens.

Was ook heel blij dat 'ie het voor me opnam, iets wat ik wel durf maar niet doe bij klanten aangezien wij altijd geacht worden vriendelijk te blijven. :o

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:48

Ach jeetje Kelly, dat is vervelend. Maar hoe moeilijk het ook is, probeer je het niet teveel aan te trekken hoor!

Ik ben zelf leidinggevende voor op de kassa en probeer toch altijd bij problemen (dus discussies/stemverheffingen) naar de kassiere toe te gaan en even mee te helpen. Al is het alleen maar om de laten merken dat de kassiere er niet alleen voor staat en als het een wat onzeker meisje of een nieuw meisje is dan neem ik vaak de klant over als dat even kan.

Zo hadden wij ook een heftige discussie tussen klant en kassiere en belandde de kassiere uiteindelijk in tranen in de kantine en de klant boos naar huis. En ook hier ging het helemaal nergens over. De klant heeft later nog teruggebeld en haar excuses aangeboden gelukkig.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:52

Ik werk bij DUO (IB-Groep) en heb al zoveel gehoord :D

''Spreek ik met de OB-Groep?''

''Hallo, ik bel namens mijn studiefinanciering.''

Heb op mijn werk een heel lijstje met grappige opmerkingen, zal vd week nog eens wat plaatsen haha!

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:53

Ob-groep :')

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:53

Ik snap niet waarom je je leidinggevende er niet bij haalt als de klant daadwerkelijk zo lastig doet tegen je. Gewoon over je heen laten komen en leiding erbij, die is ervoor.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:54

Kelly weet je waarom ze dat doen? Omdat bij de Jumbo de klanten nog op nummero 1 zijn, en zo gedragen ze zich dan ook! Beetje door zeuren en je krijgt van alles gratis.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:56

Muisbal schreef:
Ik snap niet waarom je je leidinggevende er niet bij haalt als de klant daadwerkelijk zo lastig doet tegen je. Gewoon over je heen laten komen en leiding erbij, die is ervoor.

Het was ontzettend druk en we waren met zijn vieren op dat moment, leidinggevende zat zelf ook op de kassa. Het is niet zo dat ik helemaal verdrietig word enzo (al zat het nu toch wel tegen het randje want ze zat me echt helemaal uit te kafferen), maar als mensen zo reageren en ik heb in mijn ogen toch echt dingen geprobeerd te regelen, weet ik niet zo goed wat ik hiermee aan moet en weet ik niet wat ik nu moet doen, dan kan ik echt helemaal in paniek schieten.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:57

Muisbal schreef:

Precies! Gelukkig vragen de kassieres mij altijd redelijk vlug. Maar liever een keer teveel dan een keer te weinig.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:00

xx_Kelly_xx schreef:
Muisbal schreef:

Het was ontzettend druk en we waren met zijn vieren op dat moment, leidinggevende zat zelf ook op de kassa. Het is niet zo dat ik helemaal verdrietig word enzo (al zat het nu toch wel tegen het randje want ze zat me echt helemaal uit te kafferen), maar als mensen zo reageren en ik heb in mijn ogen toch echt dingen geprobeerd te regelen, weet ik niet zo goed wat ik hiermee aan moet en weet ik niet wat ik nu moet doen, dan kan ik echt helemaal in paniek schieten.

Dat is inderdaad lastig hoor. Maar wat ik wil dat 'mijn' kassieres doen is dat ze me toch bellen en/of omroepen. Kan ik niet komen, dan kan ik altijd iemand uit de winkel sturen die ze even kan helpen en/of kan bijstaan :). Al is het maar dat je niet alleen staat. Wij zijn een redelijk grote winkel en hebben altijd personeel in de buurt lopen en gelukkig komen ze altijd even meekijken als er wat ophef is bij de kassa.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:05

Bovendien heb je altijd nog het management ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:06

Muisbal schreef:
Bovendien heb je altijd nog het management ;)

Juistem, die bedoel ik ook :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:19

De OB-Groep, geniaal, hahahahaha :')

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:28

Negerzoen schreef:
Oudere Mevrouw:'Kunt u mij misschien vertellen waar de Maggie staat?'
Ik: 'Ja natuurlijk mevrouw, die staat bij de soep. Zal ik even met u meelopen?
Mevrouw:' Nee die staat niet bij de soep, die hoort hier te staan. Ik bedoel de Maggie van Knor he! (ja daar begint de grap al :+ ) Ik weet zeker dat ie hier staat, hier haal ik 'm altijd vandaan en nu kan ik hem niet vinden.' We stonden op dat moment bij de pasta's.
Ik: 'Mevrouw naar mijn weten staat de Maggie bij de soep, maar het kan gerust zijn dat ik me vergis. Ik zal het even bij mijn baas navragen.' Naar mijn baas toegelopen en die is meegelopen naar die mevrouw.
Baas: 'De Maggie staat gewoon bij de soep hoor mevrouw!'
Mevrouw: Zucht, steun. 'Dat zeg ik al de hele tijd tegen dat meisje, maar ze wil me maar niet geloven!'
Nou ja zeg. Bijdehand :oo

Heb het maar genegeerd en ben met de mevrouw meegelopen naar de Maggie. (van Knor := )
Echt hoor, sommige klanten!

Zo weet ik ook nog een leuke :+
Had een zomer op de manege gewerkt, en op een gegeven moment moest ik een groep half gevorderden te paard helpen. 1 van die paarden was Stranger; bijterd wanneer je er langs stond en poeslief en aardig als je er op zat. Ik wilde meneer op Stranger helpen, maar nee hoefde niet; hij kan príma zelf opstappen. Ok, meneer de gevorderde, teugel wat losser gelaten maar ben er wel bij blijven staan...jammer genoeg. Meneer zet tijdens opstappen dus vol zn tenen in de buik van het paard, Stranger draait om en zegt 'hap'...en daar stond ik, tussen paard en meneer in ;( was een behoorlijke beet, en heb collega gevraagd de groep over te nemen. Bij terugkomst van de groep was ik in de stal aan het werk. Komt meneer naar me toe, 'ja, ik kon zien dat Stranger boos was op JOU'
*diepe zucht, blijven lachen, klant is koning* :roll:

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:29

Owww aan zulke mensen heb ik zo'n hekel :=

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:25

Kelly: ach echt rot zo'n klanten he? Ik zeg ook altijd dat ze me liever een keer te veel of te weinig mogen roepen voor zo'n dingen!

Verder zou zo'n klant van mij never nooit niet wat gratis krijgen :n Klant is koning maar ik ben ook erg zuinig met mijn mensen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 07:23

Jeetje Kelly wat knap van je, dat je zo beleefd bent gebleven!