Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LovingTweety schreef:Waarom wil je van 25 euro willen leven? Dan kan je sowieso geen fruit of verse groente erbij hebben?
laetitia schreef:Omdat ik van heel weinig rond moet komen. Heb WW gehad en dat was 820,- per maand.
Gelukkig sinds deze maandag tijdelijk weer een baan, al verdiend dat ook niet veel maar alles is beter dan WW.
Romeotje schreef:Ik doe voor twee personen voor 50,- boodschappen in de week, dat is incl. 2 a 3 pakjes shag en wasmiddelen, verzorging ets. en haal alles bij de AH en ik ben elke dag in de supermarkt. Dit doe ik door euroshopper, ah merk en aanbiedingen te halen. Koekjes snoep etc. hebben we in overleg afgezworen. Wij drinkel alleen ranja, (wel iets duurdere multivitamine van de raak voor 1,17), koffie (ah) en thee (aanbieding) en eten als we trek hebben brood (euroshopper 0,55 per brood wat erg goed blijft in de diepvries) aardappels haal ik per 5 kg voor 1,50 (zelfs al gebruik je de helft niet dan ben je nogsteeds goedkoper uit) blijft daar wat van over dan bak ik zelf patat. Wat er de ene dag over blijft aan groente gebruik ik de volgende dag weer. Vaak haal ik ook diepvries groente van de es. Minder lekker maar zoveel voordeliger.
Wat ook een goede tip is, kijk naar kilo/liter prijzen. Soms lijkt een product goedkoper maar is het per kilo/liter toch weer een halve euro duurder
Malenka schreef:Issy,
Maar dan heb je het ook echt over allemaal luxe producten. Is het nou echt gezelliger en leuker als je allemaal van dat soort producten in huis hebt? Ik vind het ook fijn om een goede gastvrouw te zijn en mijn gasten te kunnen verwennen. Het liefst organiseer ik elke maand 1 of 2 avondjes. Maar dat kan in mijn ogen ook voor een stuk minder geld. Ik werk graag met thema's. Dat helpt wel om het al snel groter te laten ogen dan het is. Ik houd van simpele maar lekkere gerechten. Net even anders bereid dan dat mensen normaal doen. Heerlijk als gasten weg gaan met inspiratie.
laetitia schreef:Heb eten gekocht voor hele week (drinken koop ik al nooit, drink of water of thee ivm bezuinigen):
Voor morgenavond champignons en courgette en tofu voor in indiase curry (rijst en overige toevoegingen had ik al in de kast)
Citaat:Voor zondagochtend partybroodjes (in zo'n afbakzak)
Citaat:voor zondagavond taco's (knorrpak + gehakt en zakje sla van 45cent)
Citaat:Voor maandagavond soep met knoflookstokbrood uit diepvries
Citaat:(maandag zijn we de hele dag weg, inclusief paasbrunch)
Voor dinsdagavond spinazie (in aanbieding voor 1,-) met geitenkaas en spekjes
Citaat:Voor woensdagavond diepvriespizza
Citaat:Voor donderdagavond soep met kruidenboterstokbroodje
Daarnaast nog: 2 pakjes pennywafels a 0,33 cent per stuk
thee (80 cent), 2,- toiletpapier (8 stuks), wasmiddel (poeder, 1,50).
dat was het! Heb nog geen eens brood gekocht
Edit: tros bananen vergeten (ook in de aanbieding voor 1,20)
laetitia schreef:Het is inderdaad weinig, maar als ik in dit topic lees dat huishoudens het met z'n tweëen rond de 150,- redden dan moet ik dat in mijn eentje toch wel op 100,- kunnen zetten?