Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:58

Niemand een antwoord op mijn vraag? O:) was toch wel erg benieuwd hoe anderen daarover denken :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:28

Calandra helaas werkt het niet zo
veel mensen vinden spanning en sex toch erg belangrijk ook na 10 jaar ..
De lat ligt tegenwoordig best hoog voor vrouwen je moet in bed bekant een p0rnoster zijn en bij je schoonmoeder ook nog is in de smaak vallen :Y)
ik heb echt het idee dat seks de afgelopen jaren echt super belangrijk is geworden

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:34

Oeh, leuk topic! Ik heb pagina 1 gelezen, ga de rest zo bij lezen, maar ik meld me toch alvast:
Ik ben ook zoiemand die een open relatie kan hebben. Ik ben biseksueel en polygaam, dus zowel ik als mijn vriendjes/vriendinnetjes kunnen er meerdere relaties tegelijkertijd op na houden. Verder ben ik tot nu toe helemaal vrij geweest om te doen en te laten wat ik wil, en ik laat een ander net zo vrij. Ik geloof niet dat je een eindige vooraad liefde hebt. Net zo goed dat ik niet geloof dat je relatie beter is als de ander niet met een 2de (of 3de of 4de) persoon slaapt.

En nu ga k t topic lezen :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:15

shilady schreef:
Calandra helaas werkt het niet zo
veel mensen vinden spanning en sex toch erg belangrijk ook na 10 jaar ..
De lat ligt tegenwoordig best hoog voor vrouwen je moet in bed bekant een p0rnoster zijn en bij je schoonmoeder ook nog is in de smaak vallen :Y)
ik heb echt het idee dat seks de afgelopen jaren echt super belangrijk is geworden

Hoezo bij je schoonmoeder in de smaak vallen, je hebt toch een relatie met je partner, en niet met je schoonouders ;)
Tuurlijk ist leuk als je daar goed mee op kan schieten, maar als het niet zo is, moet dat je relatie niet in de weg staan hoor.. (Spreek uit eh, ervaring ;) )

En qua in bed, ik denk dat dat voor iedereen ook anders is. De een hecht meer waarde aan sex dan de ander, en voor iedereen is 'goed in bed' ook weer wat anders.

Ik ben super tevreden qua heel mn relatie, dus ook de sex. Kan me niet beter wensen, en heb er dus ook geen behoefte aan :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 01:46

Ok, na heel het topic gelezen te hebben (ok, hier en daar vast wel een post overgeslagen) mijn visie op het hebben van relaties:
1) Ik kan heel gelukkig zijn met iemand, tot over mijn oren verliefd. En dat kan zomaar weleens zijn hoe ik de rest van mijn leven door ga brengen.
2) Maar ik kan ook helemaal verliefd zijn op iemand, of dolgelukkig met iemand, of een goede veilige warme relatie hebben met iemand, en verliefd worden op een ander. Moet ik dan de eerste persoon dumpen, alleen omdat er blijkbaar nog iemand is die goed bij mij past?

Zelfde geld voor mijn vriend/vriendin (die ik op het moment niet heb). Als hij/zij verliefd wordt op een ander/tweede persoon, maar zich wel goed, lekker en veilig voelt bij mij en met de relatie is met mij niets mis, moet ik hem/haar dan de kans om misschien nog gelukkiger te zijn ontzeggen? Ik word er gelukkig van als mijn vriend/vriendin gelukkig is. Het is in het verleden gebeurd dat mijn vriend me vertelde hoe geweldig de seks was geweest met zijn vriend, en dat ik dan alleen maar gigantisch blij kon zijn dat hij zich zo goed voelde.

Met mijn seksleven is niets mis, spanning ten top. Zie ik ook niet zo snel minder worden, zeker niet als k samen zou zijn met het meisje waar ik helemaal hoteldebotel van ben op het moment (die overgens ook al een vriend heeft. En die vriend heeft ook een tweede vriendin. Die dan weer uitgaat met een vriend van me. Die ook al een vriendin heeft. Om het makkelijk te maken.), maar dat zou geen reden zijn om het niet meer met een ander te doen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 02:03

Ik vind het knap dat mensen daarmee kunnen leven. Persoonlijk zou ik er echt kapot van gaan.

Dan is er natuurlijk ook het verschil tussen seks met iemand anders dan je partner hebben of 'de liefde bedrijven'.
Zoals je ook in komt een vrouw bij de dokter las (heb de film nog niet durfen zien :o ) werd de man in verloop van tijd wel gek op de andere vrouw. Dit komt denk ik omdat seks en liefde erg veel met elkaar te maken hebben. Dat is dan ook de reden waarom ik het niet zou willen, de kans is groter dat hij er wel wat bij gaat voelen.

Het ligt ook aan de relatie die je hebt denk ik. Als de wens van jou partner anders is dan de jouwe ga je er toch over praten en als je echt verliefd bent en er zijn goede afspraken gemaakt, dan zullen sommige daar aan toegeven.

Ik denk ook dat de mens van aard polygaam is maar door de eeuwen heen meer monogaam word/is geworden omdat het door de samenleving over het algemeen niet geaccepteerd word als een mens polygaam is. Een soort Evolutie dus :D .

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 02:04

Ik heb op verschillende manieren heel dicht bij open relaties gestaan en ik kan niets anders zeggen dat het vaak een farce is. Het viel mij op dat mensen die in een open relatie leven maar wel heel vaak gebruik maken van de open kant in hun relatie vaak heel ongelukkig waren in hun relatie. De reden dat ze dan tóch bij elkaar bleven was geld of angst. Het viel ook op dat ze weinig oog voor elkaar en hun werkelijke behoeftes hadden en eigenlijk op elkaar uitgekeken waren. Het typische is ook dat elk stel met een open relatie dit eigenlijk heel hard ontkent en heel hard aan de buitenwereld probeert te laten zien hoe happy ze met elkaar en hun 'vrije' leven zijn.

Ik weet dat er ontzettend veel slippertjes gemaakt worden en er veel mensen een verhouding hebben. Toch is dat vaak een teken aan de wand dat er wat mis is in je relatie. Ik ken alle argumenten van mensen die dit ontkennen. Ik ben niet preuts, bleu of een groentje op dit gebied, de ervaring heeft mij echter geleerd dat het vaak niet zo goed werkt als men doet voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 02:17

Vjestagirl schreef:
Met mijn seksleven is niets mis, spanning ten top. Zie ik ook niet zo snel minder worden, zeker niet als k samen zou zijn met het meisje waar ik helemaal hoteldebotel van ben op het moment (die overgens ook al een vriend heeft. En die vriend heeft ook een tweede vriendin. Die dan weer uitgaat met een vriend van me. Die ook al een vriendin heeft. Om het makkelijk te maken.), maar dat zou geen reden zijn om het niet meer met een ander te doen.

_O- _O- Briljant :D
Tip, ga het opschrijven...doe als Heleen v. Rooyen :j
Kan je ook een leuk huis in Portugal kopen en wie weer komt er nog eens een politicus bij je biechten! :D

Zo en nu alle gekheid weer op een stokje zit :+
Vjesta, zou het bij jou ook niet komen door het 'wereldje' waar je in zit? (argh, ik wil geen stempeltjes plakken en nu doe ik het toch een beetje, maar bedoel het niet helemaal zo)
Dat het sowieso meer geacceteerd is en het dan ook stukken makkelijker wordt om er 'in mee te gaan?'

Want hoewel ik, denk ik, wel een open relatie aan zou kunnen...wordt het me bij jou toch iets te ingewikkeld. (alhoewel, wel veel opies ;))

Wat me nog steeds opvalt, is dat er mensen over 'vreemdgaan' blijven praten.
Een open relatie ís geen vreemdgaan, beide partners stemmen in.
Net als dat er tussen de regeltjes door te lezen is, dat 'men' denk dat de mensen met een open relatie minimaal 1x per week op een ander klimmen.

En ik las ergens iemand het voorbeeld geven van het 'kijken hoe ver je kan gaan'.
Ik kan dat ook heel erg missen (heb het al eerder gemist, dat ik dat niet meer mocht proberen)...
Denk... zomer, festivals... komt een leuke kerel tegen, je sjanst wat en dan is het gewoon zonde om niet te zoenen :+ Ik zou het erg fijn vinden als mijn partner daar geen moeite mee heeft.

En nee, sex is niet het belangrijkste in een relatie. Maar (voor mij en velen met mij) wel heel belangrijk.
Even een veelvoorkomend voorbeeld, stel besluit kinderen te nemen. Baby is er en het stel heeft zeker een jaar geen sex. Vrouw vind het allemaal wel oké, druk met de baby en heeft toch geen zin. Man heeft er minder last van en wil wel sex. Maar ze hebben de deal dat ze monogaam zullen zijn...
Man komt in een situatie dat hij makkelijk vreemd kan gaan en doet het, vrouw komt erachter en vertrekt met baby...
Dan denk ik 'zo zonde, had een andere deal gemaakt met elkaar'
En ja, als je besluit om voor kinderen te gaan, kan je incalculeren dat je sexleven minder wordt...maar dan vind ik het niet fair om ook de andere opties niet in te calculeren.

(ik weet het, tricky voorbeeld...maar helaas wel gebaseerd op waarheid, bij veel stellen)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 02:28

Kanelly schreef:
Vjestagirl schreef:

_O- _O- Briljant :D
Tip, ga het opschrijven...doe als Heleen v. Rooyen :j
Kan je ook een leuk huis in Portugal kopen en wie weer komt er nog eens een politicus bij je biechten! :D

Zo en nu alle gekheid weer op een stokje zit :+
Vjesta, zou het bij jou ook niet komen door het 'wereldje' waar je in zit? (argh, ik wil geen stempeltjes plakken en nu doe ik het toch een beetje, maar bedoel het niet helemaal zo)
Dat het sowieso meer geacceteerd is en het dan ook stukken makkelijker wordt om er 'in mee te gaan?'

Want hoewel ik, denk ik, wel een open relatie aan zou kunnen...wordt het me bij jou toch iets te ingewikkeld. (alhoewel, wel veel opies ;))

Wat me nog steeds opvalt, is dat er mensen over 'vreemdgaan' blijven praten.
Een open relatie ís geen vreemdgaan, beide partners stemmen in.
Net als dat er tussen de regeltjes door te lezen is, dat 'men' denk dat de mensen met een open relatie minimaal 1x per week op een ander klimmen.

En ik las ergens iemand het voorbeeld geven van het 'kijken hoe ver je kan gaan'.
Ik kan dat ook heel erg missen (heb het al eerder gemist, dat ik dat niet meer mocht proberen)...
Denk... zomer, festivals... komt een leuke kerel tegen, je sjanst wat en dan is het gewoon zonde om niet te zoenen :+ Ik zou het erg fijn vinden als mijn partner daar geen moeite mee heeft.

En nee, sex is niet het belangrijkste in een relatie. Maar (voor mij en velen met mij) wel heel belangrijk.
Even een veelvoorkomend voorbeeld, stel besluit kinderen te nemen. Baby is er en het stel heeft zeker een jaar geen sex. Vrouw vind het allemaal wel oké, druk met de baby en heeft toch geen zin. Man heeft er minder last van en wil wel sex. Maar ze hebben de deal dat ze monogaam zullen zijn...
Man komt in een situatie dat hij makkelijk vreemd kan gaan en doet het, vrouw komt erachter en vertrekt met baby...
En ja, als je besluit om voor kinderen te gaan, kan je incalculeren dat je sexleven minder wordt...maar dan vind ik het niet fair om ook de andere opties niet in te calculeren.

(ik weet het, tricky voorbeeld...maar helaas wel gebaseerd op waarheid, bij veel stellen)

Hehehe oh het kan heel goed komen door het wereldje waar ik in zit. Op een ander forum waar ik zit worden drugs en vrije seks zo ongeveer gepredict, ik ken mensen die 5 relaties tegelijk hebben, en ongeveer de helft van het forum heeft met elkaar geslapen of ehrm 'minder onschuldige dingen gedaan'. Wat niet wil zeggen dat iedereen daar aan meedoet overgens, er zijn er zat die wel monogaam zijn.

Ik weet ook vrij zeker dat ik door dat forum heel anders ben gaan denken over hoe mijn perfecte relatie eruit ziet. Ik ben er ondertussen achter dat er geen perfecte relatie bestaat, omdat je aan iedere relatie zal moeten blijven sleutelen, praten, bijstellen, uitproberen en weer bijstellen. Er bestaat niet zoiets als een relatie die 40 jaar probleemloos goed gaat.

Zeker door het andere aspect van mijn leven ben ik me er bewust van geworden dat een mens zo veel voorkeuren, zo veel wensen, behoeftes en kanten heeft, dat het nooit kan dat er maar 1 passend puzzelstukje is. Je vormt geen puzzel met 2 stukjes. Als je een partner hebt wil het niet zeggen dat je exclusief van en voor elkaar bent. Stel dat ik hele leuke seks kan hebben met iemand (en hell dat ik dat kan :D) maar mijn liefde heeft helemaal niets met paarden, terwijl het delen van mijn paardenhobby voor mij iets verschrikkelijk intiems is. Dan wil het toch niet zeggen dat ik nooit meer met iemand anders mag gaan paardrijden, daar iemand in kan vinden die mij helemaal snapt en samen genieten van deze schitterende hobby?

Seks is maar 1 aspect van een relatie. Ik wordt er echt niet onzekerder van als mijn lief seks heeft met zijn/haar andere lief(des). Waarom zou ik? Als hij/zij niet van mij zou houden, niet om mij zou geven dan zou hij/zij me wel verlaten.

Het meisje waar ik nu compleet van ondersteboven ben deelt een liefde voor koffie met haar vriend. Een liefde die ik niet deel. Zou ik dan jaloers moeten worden omdat zij samen compleet kunnen genieten van een bakkie leut, alleen maar omdat ze met hem koffie drinkt en niet met mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 02:39

Haha je beschrijft het leuk :D
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal hoor :j Al weet ik natuurlijk niet hoe het zal zijn als ik voor de 'keuze' zou staan, heb nog geen open relatie meegemaakt, dus tot zover kan ik nog niet oordelen.

Wel over een andere kant, iemand haalde de film van kluun aan...(heb em wel gezien). Roos is voor hem een uitlaatklep. De oliebol van thuis, verwerkt hij bij Roos.
Ik ben ook voor iemand zo'n uitlaatklep (nee, zij is niet ziek, maar goed jullie snappen het wel denk ik).
Maar goed, bij hun denk ik ook van, gut het zou voor iedereen zoveel makkelijker zijn, als het open kon zijn.
Geen stiekem gedoe meer, geen leugens....ik wil hem niet, niet emotioneel, niet in een relatie, alleen de sex en verder moet hij lekker bij degene blijven bij wie hij is.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 02:40

Ik wil je absoluut niet veroordelen, geniet vooral van het leven dat je leidt. Toch denk ik wel dat het in de loop der tijd anders wordt.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:36

Kanelly schreef:

Hoezo een deal gemaakt?
Als jij in het begin van je relatie ervoor hebt gekozen om 100% voor elkaar te gaan, vind ik het niet eerlijk om dan ineens met iemand anders sex te willen, alleen om dat de vrouw daar te moe voor is, het te druk met de baby heeft. Hallo, die baby komt er niet van 1 kant hoor.. Dat had de man ook kunnen weten, dus vind t maar raar. Dan moet je daarvoor al afspraken over maken, maar ik weet wel dat dat bij mij echt niet gaat gebeuren :) Als je zoveel van elkaar houdt, moet je het ook kunnen accepteren dat je even wat minder sex hebt. Al kan ik me dat nu even niet voorstellen, want ik kan ook moeilijk zonder.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:38

wow, heftig :P ik zou het niet kunnen hoor :n

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:59

Vudress schreef:
Het typische is ook dat elk stel met een open relatie dit eigenlijk heel hard ontkent en heel hard aan de buitenwereld probeert te laten zien hoe happy ze met elkaar en hun 'vrije' leven zijn.

Nou nou, een beetje minder generaliseren kan ook wel. ;)
Er zullen best stellen met een open relatie zijn waar het zo gaat zoals jij beschrijft.
Maar ik weet dat er ook stellen zijn die het als een verrijking van hun relatie ervaren.
En die zich juist meer in elkaar verdiepen, omdat ze extra moeite willen doen om op
dezelfde golflengte met hun partner te blijven, goed communiceren is dan des te belangrijker.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:10

Kanzi schreef:
Vudress schreef:
Het typische is ook dat elk stel met een open relatie dit eigenlijk heel hard ontkent en heel hard aan de buitenwereld probeert te laten zien hoe happy ze met elkaar en hun 'vrije' leven zijn.

Er zullen best stellen met een open relatie zijn waar het zo gaat zoals jij beschrijft.
Maar ik weet dat er ook stellen zijn die het als een verrijking van hun relatie ervaren.
En die zich juist meer in elkaar verdiepen, omdat ze extra moeite willen doen om op
dezelfde golflengte met hun partner te blijven, goed communiceren is dan des te belangrijker.

Kanzi, ik ben het helemaal met je eens.

Hoewel mijn relaties niet echt het school voorbeeld van een open relatie zijn, kan ik eerlijk zeggen dat ik er echt gelukkig mee ben (goed, op dit moment ben ik single maar meestal dan).

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:12

Kanzi schreef:
Vudress schreef:

Ik heb er meerdere keren heel dicht bij gestaan en heb op die manier ook wat verschillende versies van een open relatie gezien. En dit viel mij elke keer weer op. Het zal best zijn dat er mensen zijn voor wie het een toevoeging is maar over het algemeen heb ik de indruk dat dat schone schijn is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:17

Ik durf te beweren dat ook een hoop 'gewone' relaties gebaseerd zijn op schone schijn. 'Kijk eens hoe leuk wij het hebben, hoe gelukkig wij zijn, en dat na zoveel jaren nog.'

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:35

Kanelly schreef:

Is dit het ik wil alles krijgen wat ik hebben wil mentaliteit ;). Misschien dat ik al teveel heb rondgezoend. Maar het zoenen op zich of hetgeen dat er achteraankomt, ik vind het niet boeiend. Het flirten is het spel. De rest haal ik wel thuis.

Kanelly schreef:

Misschien als de man wat meer de moeite zou doen om de moeder zich weer een vrouw te laten voelen dat hij ook seks kan krijgen bij zijn eigen vrouw....Ik vind dit zo'n slecht voorbeeld.. :D En dan ben ik zelf niet eens moeder, haha. Nee, mannen mogen best wat meer rekening houden met het feit, dat voor de sommige vrouwen de seks meer een mentaal iets is dan een lichamelijke oefening.

Oke, nu even wat serieuzer...Wat ik bedoel met hierboven. Ik heb zelf heel erg het gevoel dat we in een "alles wat ik wil, moet ik ook hebben" maatschappij zitten. Dat geldt niet alleen op materieel vlak, maar ook op relationeel vlak.

Ik ben zelf serieel monogaam. Dus wanneer ik in een relatie zit, zoen ik niet met een ander en verwacht ik van de ander dat hij/zij dat ook niet doet. Indien het gras bij de buren groener is, ga dan vooral. Maar sluit eerst het ene netjes af.

Zelf genoeg ervaring met driehoeksverhoudingen om te weten dat het gewoon NIET werkt. Er is altijd wel een partij (vroeger of later) die meer wilt dan de andere(n) kan/kunnen geven.

En natuurlijk passen er meerdere dekseltjes op 1 potje, maar heb je al eens geprobeerd om meerdere dekseltjes tegelijkertijd op een potje te draaien...dat lukt niet :P .

Misschien dat mensen gewoon niet zo snel aan een relatie moeten beginnen. Lekker zichzelf en andere ontdekken alvorens in de diepte te gaan kwa samensmelten van 2 levens.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:38

Karin schreef:
Ik durf te beweren dat ook een hoop 'gewone' relaties gebaseerd zijn op schone schijn. 'Kijk eens hoe leuk wij het hebben, hoe gelukkig wij zijn, en dat na zoveel jaren nog.'

Tuurlijk is dat zo, maar jeetje wij mensen zijn dan ook heel goed in het ophouden van de schijn met betrekking tot bijna alles :D

Niets is perfect...Als we misschien eens stoppen om dat na te streven... :Y)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:40

Het hoeft IMO niet perfect te zijn. Maar als het niet goed (meer) voelt, wat is er dan mis mee als je de situatie wilt veranderen zodat het beter voelt?

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:42

Maar waarom dan buiten de relatie kijken en niet binnen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:44

Misschien heeft men al binnen de relatie gekeken? Misschien vindt men wat men met elkaar heeft voldoende om de relatie voort te zetten? Misschien ziet men de seks los van wat men met elkaar heeft? Ik kan niet in de hoofden van die personen kijken, ik ga ervan uit dat zij een oplossing zoeken die bij hun relatie past. Ik zal iig niet beweren dat men het binnen de relatie 'hoort' te zoeken, dat is ieders eigen beslissing.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:48

Tuurlijk is dat ieder zijn eigen beslissing. Het gebeurd IMO alleen te weinig dat het eerst goed wordt opgelost binnen de relatie (de oplossing kan trouwens prima resulteren in een beeindiging van de relatie). En dan zie je ook gebeuren dat in volgende relaties hetzelfde probleem (misschien in andere vorm) weer de kop op gaat steken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:50

Waarom denk je dat dat te weinig gebeurt? Ik weet echt niet van de halve wereldbevolking hoe hun relatie in elkaar zit. Zelfs bij vrienden en kennissen ben ik maar beperkt op de hoogte. Ik zou dus nooit kunnen beweren dat dat 'te weinig gebeurt'.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:54

Karin schreef:

Mee eens, en hoe harder dat geroepen wordt hoe groter de barsten zijn.

Citaat:
Misschien dat mensen gewoon niet zo snel aan een relatie moeten beginnen. Lekker zichzelf en andere ontdekken alvorens in de diepte te gaan kwa samensmelten van 2 levens.

Kan ik mij in vinden. Veel relaties ontstaan al op jonge leeftijd en dan zijn er nog weinig mogelijkheden om jezelf en het leven te ontdekken. Mooie uitspraak van de dekseltjes en de potjes, en nog waar ook!

Toch denk ik dat veel stelletjes beter af zouden zijn als zij hun angst (voor het alleen zijn, want dat is volgens mij de primaire angst) opzij zouden zetten en zonder elkaar verder zouden leven.