Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shilady schreef:Calandra helaas werkt het niet zo
veel mensen vinden spanning en sex toch erg belangrijk ook na 10 jaar ..
De lat ligt tegenwoordig best hoog voor vrouwen je moet in bed bekant een p0rnoster zijn en bij je schoonmoeder ook nog is in de smaak vallen![]()
ik heb echt het idee dat seks de afgelopen jaren echt super belangrijk is geworden
Vjestagirl schreef:Met mijn seksleven is niets mis, spanning ten top. Zie ik ook niet zo snel minder worden, zeker niet als k samen zou zijn met het meisje waar ik helemaal hoteldebotel van ben op het moment (die overgens ook al een vriend heeft. En die vriend heeft ook een tweede vriendin. Die dan weer uitgaat met een vriend van me. Die ook al een vriendin heeft. Om het makkelijk te maken.), maar dat zou geen reden zijn om het niet meer met een ander te doen.
Kanelly schreef:Vjestagirl schreef:Met mijn seksleven is niets mis, spanning ten top. Zie ik ook niet zo snel minder worden, zeker niet als k samen zou zijn met het meisje waar ik helemaal hoteldebotel van ben op het moment (die overgens ook al een vriend heeft. En die vriend heeft ook een tweede vriendin. Die dan weer uitgaat met een vriend van me. Die ook al een vriendin heeft. Om het makkelijk te maken.), maar dat zou geen reden zijn om het niet meer met een ander te doen.![]()
Briljant
Tip, ga het opschrijven...doe als Heleen v. Rooyen
Kan je ook een leuk huis in Portugal kopen en wie weer komt er nog eens een politicus bij je biechten!
Zo en nu alle gekheid weer op een stokje zit
Vjesta, zou het bij jou ook niet komen door het 'wereldje' waar je in zit? (argh, ik wil geen stempeltjes plakken en nu doe ik het toch een beetje, maar bedoel het niet helemaal zo)
Dat het sowieso meer geacceteerd is en het dan ook stukken makkelijker wordt om er 'in mee te gaan?'
Want hoewel ik, denk ik, wel een open relatie aan zou kunnen...wordt het me bij jou toch iets te ingewikkeld. (alhoewel, wel veel opies)
Wat me nog steeds opvalt, is dat er mensen over 'vreemdgaan' blijven praten.
Een open relatie ís geen vreemdgaan, beide partners stemmen in.
Net als dat er tussen de regeltjes door te lezen is, dat 'men' denk dat de mensen met een open relatie minimaal 1x per week op een ander klimmen.
En ik las ergens iemand het voorbeeld geven van het 'kijken hoe ver je kan gaan'.
Ik kan dat ook heel erg missen (heb het al eerder gemist, dat ik dat niet meer mocht proberen)...
Denk... zomer, festivals... komt een leuke kerel tegen, je sjanst wat en dan is het gewoon zonde om niet te zoenenIk zou het erg fijn vinden als mijn partner daar geen moeite mee heeft.
En nee, sex is niet het belangrijkste in een relatie. Maar (voor mij en velen met mij) wel heel belangrijk.
Even een veelvoorkomend voorbeeld, stel besluit kinderen te nemen. Baby is er en het stel heeft zeker een jaar geen sex. Vrouw vind het allemaal wel oké, druk met de baby en heeft toch geen zin. Man heeft er minder last van en wil wel sex. Maar ze hebben de deal dat ze monogaam zullen zijn...
Man komt in een situatie dat hij makkelijk vreemd kan gaan en doet het, vrouw komt erachter en vertrekt met baby...
Dan denk ik 'zo zonde, had een andere deal gemaakt met elkaar'
En ja, als je besluit om voor kinderen te gaan, kan je incalculeren dat je sexleven minder wordt...maar dan vind ik het niet fair om ook de andere opties niet in te calculeren.
(ik weet het, tricky voorbeeld...maar helaas wel gebaseerd op waarheid, bij veel stellen)
Kanelly schreef:Man komt in een situatie dat hij makkelijk vreemd kan gaan en doet het, vrouw komt erachter en vertrekt met baby...
Dan denk ik 'zo zonde, had een andere deal gemaakt met elkaar'
En ja, als je besluit om voor kinderen te gaan, kan je incalculeren dat je sexleven minder wordt...maar dan vind ik het niet fair om ook de andere opties niet in te calculeren.
(ik weet het, tricky voorbeeld...maar helaas wel gebaseerd op waarheid, bij veel stellen)
Vudress schreef:Het typische is ook dat elk stel met een open relatie dit eigenlijk heel hard ontkent en heel hard aan de buitenwereld probeert te laten zien hoe happy ze met elkaar en hun 'vrije' leven zijn.
Kanzi schreef:Vudress schreef:Het typische is ook dat elk stel met een open relatie dit eigenlijk heel hard ontkent en heel hard aan de buitenwereld probeert te laten zien hoe happy ze met elkaar en hun 'vrije' leven zijn.
Nou nou, een beetje minder generaliseren kan ook wel.![]()
Er zullen best stellen met een open relatie zijn waar het zo gaat zoals jij beschrijft.
Maar ik weet dat er ook stellen zijn die het als een verrijking van hun relatie ervaren.
En die zich juist meer in elkaar verdiepen, omdat ze extra moeite willen doen om op
dezelfde golflengte met hun partner te blijven, goed communiceren is dan des te belangrijker.
Kanzi schreef:Vudress schreef:Het typische is ook dat elk stel met een open relatie dit eigenlijk heel hard ontkent en heel hard aan de buitenwereld probeert te laten zien hoe happy ze met elkaar en hun 'vrije' leven zijn.
Nou nou, een beetje minder generaliseren kan ook wel.![]()
Er zullen best stellen met een open relatie zijn waar het zo gaat zoals jij beschrijft.
Maar ik weet dat er ook stellen zijn die het als een verrijking van hun relatie ervaren.
En die zich juist meer in elkaar verdiepen, omdat ze extra moeite willen doen om op
dezelfde golflengte met hun partner te blijven, goed communiceren is dan des te belangrijker.
Kanelly schreef:En ik las ergens iemand het voorbeeld geven van het 'kijken hoe ver je kan gaan'.
Ik kan dat ook heel erg missen (heb het al eerder gemist, dat ik dat niet meer mocht proberen)...
Denk... zomer, festivals... komt een leuke kerel tegen, je sjanst wat en dan is het gewoon zonde om niet te zoenenIk zou het erg fijn vinden als mijn partner daar geen moeite mee heeft.
Kanelly schreef:En nee, sex is niet het belangrijkste in een relatie. Maar (voor mij en velen met mij) wel heel belangrijk.
Even een veelvoorkomend voorbeeld, stel besluit kinderen te nemen. Baby is er en het stel heeft zeker een jaar geen sex. Vrouw vind het allemaal wel oké, druk met de baby en heeft toch geen zin. Man heeft er minder last van en wil wel sex. Maar ze hebben de deal dat ze monogaam zullen zijn...
Karin schreef:Ik durf te beweren dat ook een hoop 'gewone' relaties gebaseerd zijn op schone schijn. 'Kijk eens hoe leuk wij het hebben, hoe gelukkig wij zijn, en dat na zoveel jaren nog.'
Karin schreef:Ik durf te beweren dat ook een hoop 'gewone' relaties gebaseerd zijn op schone schijn. 'Kijk eens hoe leuk wij het hebben, hoe gelukkig wij zijn, en dat na zoveel jaren nog.'
Citaat:Misschien dat mensen gewoon niet zo snel aan een relatie moeten beginnen. Lekker zichzelf en andere ontdekken alvorens in de diepte te gaan kwa samensmelten van 2 levens.