Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:26

Gefeliciteerd Magic_lover! *\o/* Wat fijn dat je 'm hebt gehaald!

Rianne, wat rot.. :\ Ga je al snel weer op, of doe je het even rustig aan?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:27

Nee we vragen het meteen weer aan. Het is niet iets waar je op kunt oefenen, het was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Dus ik kan het wel afwachten maar ga liever nu nog even door. :)

magic_lover

Rianne_ schreef:
Nou ja, het rijden op zich ging echt super eigenlijk. Normaal gesproken valt mijn rijinstructeur eigenlijk altijd over m'n kijkgedrag, maar dat ging nu ook goed.. Was bij een stoplicht en ik zou linksaf slaan, en aan de andere kant stond een vrachtwagen, die ook linksaf wou slaan (voor mij rechtsaf). Dus, we kregen allebei groen en kruisten elkaar.. En ik was zo naar die vrachtwagen aan het kijken, of ik wel kon doorrijden.. En toen vergat ik te kijken waar ik heen moest en reed dus gewoon rechtdoor, tot de examinator ingreep en me vertelde dat ik aan het spookrijden was. :o Of iig, daar zou ik aan beginnen. Stomme fout gewoon. ;(

En waar je 50 mocht reed ik twee keer 30. Ook gewoon stom.. Van die dingen die ik tijdens het lesrijden nooit fout doe, en dan tijdens je examen krijg je zulke dingen. M'n rijinstructeur had niet verwacht dat ik zou zakken, en als ik zou zakken dan dus op m'n kijkgedrag. Maar helaas. -O-

Examinator vroeg nog wat ik er zelf van vond, ik zei dat ik 't best slordig vond.. Maar hij vond dat dat helemaal niet zo was, maar echt alleen bovenstaande. Nou ja, iets wat je dus 1x en nooit weer gebeurd. Naja, het is niet iets waar ik op kan oefenen dus we vragen het wel meteen weer aan.

He bah.... :(:) dat is ook vervelend zulke dingen als het je anders nooit gebeurd... :\
Hopen dat je snel weer op kan!

Zo moest ik naar huis rijden... maar plots wist ik even niet meer hoe ik thuis kwam... :') je bent toch altijd even anders dan anders, als je daarna maar weer de knop om kan zetten :=

Rianne_ schreef:
Joosiien, haha stom zijn die cijfers he. De examinator heeft er bij mij niet eens echt naar gekeken. Ik had gewoon wat 6-jes en 7-tjes ingevuld. :j

Haha idd stom... ik heb ook maar gewoon 6 en 7's gedaan, mijn rijinstructeur keek me al raar aan die wou al 8en of 9en neer zetten, ik zei tegen haar zullen we het maar een beetje bescheiden houden? :+ liever dat dan andersom :=
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 18-01-10 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Arielle_

Gefeliciteerd Magic lover, fijn dat het goed ging en dat je maar zo weinig hoefde te doen!

Ik heb morgen m'n laatste les en dan volgende week is het voor mij zover :=

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:32

Rianne_ schreef:
Nee we vragen het meteen weer aan. Het is niet iets waar je op kunt oefenen, het was gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Dus ik kan het wel afwachten maar ga liever nu nog even door. :)

+:)+ Goed van je.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:42

JAAAA ik ben ook geslaagd. T was wel met hakken over de sloot, zelf was ik er heilig van overtuigd dat ik gezakt was eigenlijk. Vergat bij wegrijden al de verlichting, die man zo van doe je licht nog even aan, ojaaaa oepsss... :o
Magic_lover gefeliciteerd :D wel fijn als je naar huis mag rijden, ik ben zo slecht in de weg onthouden :P bij mn huis weet ik het wel maarja dat is hier geen examengebied :Y)

Moest stopopdr en keren. Heb wel TTT gedaan maar toen kreeg ik geen vrijstelling :+ nu gingen die wel aardig alleen bij keren had ik nog meer moeten kijken.
Verder ging het op de snelweg niet zo geweldig, toen ik moest invoegen reed ik eigenlijk nog te langzaam maar daar heb ik altijd moeite mee als je met zo'n hele bocht naar de snelweg rijd. Maar ik wist al dat dat fout ging. En toen ik moest uitvoegen moest ik 2 stoken opschuiven en toen reed er een auto rechts naast me in de weg dus dat duurde ff voordat ik uiteindelijk naar rechts ging had ik wat sneller moeten reageren met gas los enzo. En ik stopte wel netjes voor een tram die van links kwam maar daarna reed ik meteen door en ik had nog rechts moeten kijken of er niet nog eentje kwam. Verder zei de examinator wel dat ik netjes was gestopt voor de voetganger bij het zebrapad :D
Hier werd het trouwens steeds mistiger ook, sneeuw is wel overal weg.
Mijn instructeur was ook mee trouwens, wilde ik zodat hij ook kon zien wat er fout ging als ik zakte :P

Rianne_ erg jammer dat het niet gelukt is, maar als het kijken nu gewoon goed ging lukt het volgende keer gewoon, dit soort dingen doe je 1x en dan nooit meer. Ik had juist in vrijdag in de laatste les de echt de meest stomme acties. Gelukkig ging mn les voor het examen wel redelijk, al waren toch nog wat fouten en 1x moest ie nog de koppeling indrukken :+

Ik had van te voren helemaal niet over na gedacht wat ik moest doen als ik slaagde, want ik dacht echt dat het niet ging lukken :P Maar ga zo alvast even pasfoto laten maken.
Magic_lover ik heb een boekje gekregen met allemaal soort reclame dingetjes maar ook eentje daarop staat:
je bent geslaagd; gefeliciteerd. Morgen kun je je rijbewijs aanvragen bij het gemeentehuis. En dat het 5 werkdagen later klaar ligt, en dat je daarvoor dus niet mag autorijden want dan ben je strafbaar.

wel jammer dat het niet vandaag al kan :P

(sorry voor het lange bericht :o )

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:44

Gefeliciteerd! :D Super dat je het gehaald hebt.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:46

Rianne_ schreef:
Gefeliciteerd! :D Super dat je het gehaald hebt.

dankje, ben echt helemaal hyper nu :+

jij haalt het vast de volgende keer ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:48

Ik hoop het maar. :) Het ging verder wel heel goed, dus vast wel. Maar ja, het is natuurlijk altijd afwachten in wat voor situatie je komt.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:52

Jij ook gefeliciteerd simone!
oh idd dat boekje heb ik ook gehad, maar nog niet in gekeken... :o haha
dus heeft geen zin om vandaag heen te gaan? hmm jammer... anders had ik hem miss vrijdag al gehad :P

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:52

Gefeliciteerd SimoneDV! Vaak is je rijbewijs er al wel binnen 5 dagen. Het is nu maandag, je kunt gerust donderdag bellen of 'ie er al is. Mijn rijbewijs had ik ook binnen 5 werkdagen en dat viel nog tijdens de kerst ook. :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:55

Elessar schreef:
Gefeliciteerd SimoneDV! Vaak is je rijbewijs er al wel binnen 5 dagen. Het is nu maandag, je kunt gerust donderdag bellen of 'ie er al is. Mijn rijbewijs had ik ook binnen 5 werkdagen en dat viel nog tijdens de kerst ook. :)

Bedankt :) maar je moet toch wel eerst langs het gemeentehuis om m aan te vragen? In dat boekje stond dus dat dat pas vanaf morgen kan.

Rianne_ schreef:
Ik hoop het maar. :) Het ging verder wel heel goed, dus vast wel. Maar ja, het is natuurlijk altijd afwachten in wat voor situatie je komt.

denk dat je idd met die vrachtwagen echt een beetje pech hebt gehad, als je die niet was tegengekomen had je het misschien wel gehaald maarja daar kan je verder ook niks aan doen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:59

SimoneDV schreef:
Rianne_ schreef:

denk dat je idd met die vrachtwagen echt een beetje pech hebt gehad, als je die niet was tegengekomen had je het misschien wel gehaald maarja daar kan je verder ook niks aan doen.

Klopt, dan had ik het gehaald inderdaad. :j Maar ja, helaas doen zich er soms dingen voor die je normaal gesproken eigenlijk nooit tegenkomt. Wat ik altijd wel jammer vind aan een rijexamen is, dat zulke dingen ook kunnen gebeuren als je je rijbewijs al hebt. Ook dan kun je verkeerd rijden of 's niet goed opletten, maar ik vond dat ik het opzich best goed had opgelost. Maar ja, te laat want hij had al ingegrepen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:01

SimoneDV schreef:
Elessar schreef:

Bedankt :) maar je moet toch wel eerst langs het gemeentehuis om m aan te vragen? In dat boekje stond dus dat dat pas vanaf morgen kan.

Dacht ik ook ja.. maar als dat nu al kan, dan ga ik zo nog even heen... iemand die dat weet toevallig? :D
morgen wordt al moeilijker bij mij, dan wordt het ook pas in de loop van de middag, moet sochtens eerst werken :\

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:07

Dat moet de volgende dag inderdaad. :j Vandaag is je aanvraag nog niet binnen. Als je 'm morgen aanvraagt, lijkt mij dat 'ie vrijdag wel klaarligt. :)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:11

Rianne, balen zeg meid :(:)
Gefeliciteerd Magic_lover en SimoneDV!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:18

Elessar schreef:
Dat moet de volgende dag inderdaad. :j Vandaag is je aanvraag nog niet binnen. Als je 'm morgen aanvraagt, lijkt mij dat 'ie vrijdag wel klaarligt. :)

Ah oke, gaan we dat gewoon proberen.

dus gewoon bellen dan vrijdag? (voel me dan altijd zo'n zeur die niet kan wachten.. :o)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:21

Ik zou vrijdagochtend gewoon bellen. En als je je een zeur voelt, kun je ook wachten tot maandag natuurlijk. :+

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:59

Magic en Simone gefeliciteerd :D

Rianne, balen! Maar ja wel positief dat de rest wel goed was, dus volgende keer haal het gewoon!!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:14

Magic_lover en SimoneDV gefeliciteerd! *\o/*

Rianne_ wat zonde. :(:)

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 15:25

@magic_lover & SimoneDV: SUPER, GEFELICITEERD!
@Rianne: zonde zeg... ;(

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:26

@Rianne: Balen hoor!

@Simone: Gefeliciteerd!! :D
@Magic_lover: Jij ook gefeliciteerd! Wel een makkie zo, zo zou ik ook wel examen willen doen :D haha

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:45

magic_lover schreef:
GESLAAAAAAAGD!!!! *\o/* Jeejj :D
Had een hele strenge examinator scheen het... dus rij-instructrice is maar bij het CBR gebleven, die kon hem wel en zei als ze mee ging dat hij juist moeilijke dingen ging doen :+

Nouja prima...
Hij vroeg of ik bekend was in de stad... nou euh niet echt, dus mocht ik naar huis rijden :D
Halvewege omkeren bij de pomp, stukje snelweg enz en niet eens echt door de stad geweest.
was ook met een 25 min ofzo alweer terug :+
Helemaal geen vragen gehad, geen bijzondere verichtingen niks.... eitje :D

Yes wat fijn dat het eindelijk gelukt is :D !!

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:47

Simone gefelcitieerd !!
Fijn dat ondanks je gevoel je toch geslaagd bent :D !

Rianne; balen joh! dat kun je idd niet oefenen..
Hoop dat je snel weer kan met al die afgelaste examens!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 16:49

Magic_lover en Simone gefeliciteerd!!! :D
Jammer zeg Rianne. Weet je al wanneer je weer op mag? Hopen dat de wachttijden niet te lang zijn dan..

Ik moet morgen. Ben ook echt al retezenuwachtig :+