werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 17:59

shilady schreef:
sinds ik geen paard meer heb maak ik me wel een stuk minder zorgen over mn financiele situatie
neemt natuurlijk niet weg dat ik er nog steeds veel verdriet van heb maar maar als je financiel niet lekker zit dan is het niet zo handig een paard te hebben

Je wilt niet weten hoe vaak ik al heb gedacht dat ik de paarden er wou doen en dat was niet financieel gezien want in die tijden had ik gewoon een baan. Maar dat kan ik gewoon niet, met wat ik nog doe en kan is dat nog een enige uitlaatklep en als je je beesten al 16 en 12 jaar hebt gaat dat nog niet zo makkelijk. Paarden eruit geen optie. Ze staan spotgoedkoop, heb nog centen achter de hand dus dat red ik nog wel even. Heb al eerder een lange periode thuisgezeten en toen heb ik het ook gered, was ook alles behalve leuk maar de paarden gaven wel afleiding en je hebt nog enigzins wat sociale contacten(niet dat die er nu zijn maar okay).

ik heb het ergste gehad...heb me er enigzins bij neergelegd en probeer er niet te veel aan te denken en mij toch weer te richten op het zoeken van werk.
De auto gaat er in ieder geval uit in principe kan alles op de fiets naar stal is het 35 minuten ,de bus stopt op 2 minuten afstand van mijn huis en AH zit op 30 seconden lopen (niet dat ik daar altijd mijn boodschappen doe), sportschool(kan ik niet mee stoppen ivm rug) is 5 minuten.
Woensdag heb ik een gesprek bij Werkweg voor een opleiding/cursus Administratief medewerker, dit adviseerde ze mij meer dan alleen receptioniste omdat ik zo meer mogenlijkheden heb. En wellicht kan ik donderdag al beginnen...gelukkig dit keer geen jaar wachten!.
verder heb ik nog opgezocht of ik recht heb op huursubsidie en dat heb ik dus vraag ik dat ook maar aan.

Ikm heb nog niet gesolliciteerd bij het callcentre...ik denk dat ik nog liever via thuiszorg bij mensen ga schoonmaken eerlijk gezegd.

iemand nog intresse in een goedlopende ford fiesta automaat uit 1996??? moet wel voor de apk in april.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:46

Cowgirl, ik sta ook liever te poetsen dan dat ik bij een callcenter zit!

Ik krijg net toch iets vaags van CWI, iemand heeft mij geselecteerd voor een telesales iets, als ik in de KvK kijk dan is het betreffende bedrijf uitgeschreven. Op hun site kan ik ook niet goed zien wat ze nu precies voor "telesales" doen. Vraag me af of UWV dan helemaal nergens naar kijkt? Lijkt mij toch een redelijk vage vacature. Ik denk dat ik morgen maar eens naar de KvK bel om te vragen wat er aan de hand is met dat bedrijf en daarna het UWV bel om na te vragen wat dit dan voor moet stellen.

Anoniem

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 00:30

Ik heb goed nieuws! Ik heb een baan! Nouja ik kan zelfs uit 3 banen kiezen!

Baan 1: Uitzichtloos onderbetaald baantje ---- Heb ik afgewezen.
Baan 2: Dezelfde functie die ik altijd al had --- Heb ik ook afgewezen.
Baan 3: Betaalde opleiding met hogere functie en erg veel groeimogelijkheden--- Heb ik genomen!

Ze wilden eerst dat ik 5 februari begin maar ik heb nog geen arbeidsvoorwaarden gesprek ed gehad en die willen ze eerst hebben en mij mijn verpleegsterpakje geven en boeken ed!

Ik denk dat ik volgende week begin

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 09:32

Super breezy, van harte gefeliciteerd! Lekker voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 10:51

Gefeliciteerd Breezy! Veel plezier en succes in je nieuwe baan.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:23

hallo,

ik meld me ook even.
ik zit al ruim 3 jaar thuis.
heb een ongeluk op het werk gehad en een gecompliceerde breuk in mijn voet over gehouden.
ben al 2 keer geopereerd en september dit jaar mag ik voor de 3de keer en dan maar gelijk een
bot transplantatie |( |(
ik verveel me ook vaak.
ik heb wel een schoolgaand kind van 6 maar goed die zit dus op school de hele dag.
en ik heb een zoontje van 1,5
maar die slaapt nog tussen de middag.
ik doe wel het huishouden maar met stofzuigen en afwassen ben je ook zo klaar.
naar mijn paard ga ik 2 of 3 keer in de week even om de paddock uit te mesten
hij moet nog 3 worden en met dit weer valt er toch niks te doen.
sommige dagen ben ik druk en andere dagen verga ik van de pijn en ben ik shaggie
ik leef nu maar toe naar het laten beleren van mijn paardje
en hopen en bidden dat ik straks toch wel full time weer kan rijden met mijn pootje

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:45

Breezy, gefeliciteerd!!!

Caspar, welkom. Nare situatie dat je al drie jaar zo zit te kijken. Ik vond 8 maanden met mijn rug al meer dan genoeg! Heb je verder geen andere hobby's die je wel zou kunnen doen? Zo ben ik zelf aan het breien geslagen, leuke dingetjes maken. En ik kook wat uitgebreider.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:47

nee mijn hobby is mijn paard.
overdag kan ik ook niet echt weg van huis want ik zit met kleine.
en koken heeft geen nut want zowel mijn man als dochter lusten bijde niks
op spinazie,andijvie en patat na dan
erg saai en voor mezelf wil ik daar dan de moeite niet voor doen

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:10

Dan wordt het heel lastig om je te vermaken. Gelukkig is Bokt er nog!

Mocht er iemand interesse hebben, ik krijg net een overzicht van het UWV binnen en er is een vacature in Liessel voor een manege medewerker. Lesgeven aan kinderen (ervaring vereist) en natuurlijk uitmesten en wat erbij hoort, 20 uurtjes per week.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:17

kan je niet creatief gaan knutselen ofzo? kan je thuis doen,zittend....
scrapbooken ofzo

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 12:57

ikdoemaarwat schreef:
kan je niet creatief gaan knutselen ofzo? kan je thuis doen,zittend....
scrapbooken ofzo

heb ik geen gedult voor.
en mijn zoontje vraagt ook veel aandacht.
hij ligt nu net op bed voor zijn middag dutje dan kan ik even eten en na het eten even
stofzuigen en afwassen en de kattenbak verschonen.
en dan schiet het wel weer aardig op met de dag.
vamniddag als mijn man thuis is ga ik naar mijn paard.
maar dat is pas om 16:00

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 13:02

klinkt dan niet als vervelen eerlijk gezegd....

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:07

Ik ben ook werkeloos en zit niet lekker in mijn vel.. Eigenlijk ben ik opzoek naar iemand die mee wilt om een reis te maken? zodat we er even GOED tussenuit zijn. Zoals naar zuid amerika of australié.. Je zult dus wel geld achter de hand moeten hebben..

PB me dan even! graag serieuze reacties..

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:12

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:44

ikdoemaarwat schreef:

nou was zo klaar met mijn taken een half uurtje werk.
heb de rest van de middag uit verveling maar een spelletje gespeeld.
ga zo naar mijn paard.
morgen wel een rustig dagje
dan hoef ik alleen stof te zuigen en meer niet

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:07

caspar2007 schreef:
ikdoemaarwat schreef:

nou was zo klaar met mijn taken een half uurtje werk.
heb de rest van de middag uit verveling maar een spelletje gespeeld.
ga zo naar mijn paard.
morgen wel een rustig dagje
dan hoef ik alleen stof te zuigen en meer niet

maar je zoon eist toch alle aandacht op zei je net? als je spelletje kan spelen, kan je ook creatieve dingen in huis doen dacht ik zo :j

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:10

Er is in huis altijd wel iets te doen, ik heb nog nooit zo'n opgeruimd en bijgewerkt huis gehad als nu! Wat dat betreft vind ik het wel fijn om thuis te zijn, maar ik wil toch echt een uurtje of 32 per week minder thuis zijn :D Mijn mannetje is nu bezig met het schuren/schilderen van de deuren in de gang en daar spring ik nu bij als het lukt.

fiesta98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:35

[/quote]
maar je zoon eist toch alle aandacht op zei je net? als je spelletje kan spelen, kan je ook creatieve dingen in huis doen dacht ik zo :j[/quote]

ja kan van alles in huis doen maar daar heb ik niet altijd de kracht voor.
aangezien ik vaak veel pijn heb.
en alle toestanden er om heen maakt me ook niet vrolijk
ben ook vaak shaggie omdat ik dan iets wil doen wat dan niet lukt
en mijn zoontje vraagt wel veel aandacht maar die krijgt hij niet altijd.
hij moet ook leren zelfstandig te zijn.
anders krijg je zo een kind die helemaal niks zonder zijn mama kan
en het is ook niet eerlijk tegenover mijn dochter
dus hij krijgt wel aandacht maar geen 24 uur per dag

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:46

Cowgirl schreef:
ik heb vannacht echt niet geslapen gewoon. Wordt al kotsmisselijk als ik eraan denk dat ik straks misschien mijn paarden weg moet doen .

Maandag ga ik maar bellen voor telefonisch verkoop...vreselijke baan maar zo heb ik echt geen leven hoor!
die 700 euro is de helft van wat ik eerst verdiende.

Cowgirl; hoe is dat mogelijk? Bij een ww krijg je eerst 75% en vervolgens 70%? Wat je kunt aanvragen is in ieder geval een toeslag, dan kan je worden aangevuld tot het minimum (ik weet niet hou jou persoonlijke situatie is maar je kunt ook via de belastingdienst eventueel toeslagen ontvangen). Het is niet veel (en wel veel moeite) maar je komt in iedergeval tot het sociale minimum wat misschien net het verschil maakt tussen paard wel of niet verkopen!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:11

Ik had een baan van 36 uur op schiphol. dat waren wisseldiensten en de toeslagen rekenen ze niet mee en ook je benzine kosten tellen ze niet mee. dan blijft er niet veel over en dan nemen ze nog eens 75 % en straks 70% maar hopelijk zit het me nu een keertje mee en heb ik dan werk.

Aan de toeslagen wordt gewerkt, formulieren zijn aangevraagd.

Alsof het niet erger kon moest ik ook nog weg van mijn stal maar gelukkig was dat binnen een uurtje opgelost en kan ik weer terug naar mijn oude stek...wel misschien weer wat water bij de wijn voor een maandje maar ik heb onderdak, dichterbij huis en op een plek waar ik al 3 jaar heb gestaan. Nu kan de auto dus echt de deur uit.
En morgen ga ik aan een cursus administratief medewerker beginnen en of het nou vergoed wordt of niet ik ga het gewoon doen.

En verder: valeriaan pilletjes helpen erg goed om niet helemaal door te draaien. :P en ik had geen gaatjes bij de tandarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:43

Cowgirl: Bij mij hebben ze wel de onregelmatigheids toeslag meegerekend. Dat was wel erg fijn aangezien ik maar 1 dagdienst per maand had. Voor de rest alleen avond en nachtdiensten. Daar zou ik toch werk van maken als ik jou was. En vreemd dat je maar 600 pm krijgt. Ik ben 22 en woon nog thuis en ik krijg zelfs meer. Ook als ik langer werkloos zou zijn en de bijstand is zou moeten zou ik nog meer krijgen...

Volgens mij klopt er bij jou dan iets niet. Je moet echt meer krijgen! Jij werkte 36 uur en ik maar 20. Ik verdiende dus sowieso al minder als jou en heb veel meer uitkering (nouja 200 euro meer)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 11:53

Dat is idd wel vaag dan. Zou het een voorschot zijn? Dat kon ik niet terug vinden op de afschrift.
Ik ga toch maar even bellen dan. Ik vond het zelf ook al zo vreemd want vorige keer zat ik in de zw en kreeg ik ook meer terwijl ik kwa uurloon minder had dan nu wel werkte ik toen 38 uur.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:56

miep1979 schreef:
Mijn vriend is werkeloos.

Gaat om half 7 eruit, net zoals eerst en doet het hele ritueel wat hij anders ook deed.
Dan gaat hij rond 9 uur sporten, elke dag :j
Als hij thuis komt, lunchen, douchen en aan de klus.
We hebben nog wel wat klusjes liggen, gelukkig ;)
S'avonds als ik thuis ben gaan we via internet speuren naar werk en 1 dag per week loopt hij alle uitzendburo's even langs zodat ze hem niet vergeten ;) verder heeft hij de eerste 2 weken echt giga veel moeten doen voor de afwikkeling van het faillissement en had hij elke dag wel een afspraak bij een uitzendburo. Nu komen de gesprekken een beetje aan het rollen, dus hopelijk kan hij daar ook wat tijd mee vullen en zal hij zsm aan het werk zijn

Het belangrijkste is dat je zorgt dat je een ritme hebt.
Op tijd opstaan, op tijd je maaltijden nuttigen, niet proberen te gaan snaaien e.d. en op tijd naar je bedje toe.

respect voor je vriend!!! +:)+ hoop dat ie snel wat vind.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:02

Heeft iemand van jullie een WIJ uitkering?
Zo ja hoe hoog is die?
En woon je op jezelf of bij je ouders?
En hoe oud ben je?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 12:26

grote zucht hier van opluchting hier achter de pc.
De afschrift die ik kreeg was nog niet gebaseerd op een volledige maand. In alle paniek denk toch overheen gekeken.
Als de auto weg is kan ik in principe van alles rondkomen als ik zuinig aan doe(niet dat ik wild leef integendeel) en hoef ik wat minder of misschien helemaal niet aan mijn spaarcenten te komen.

Nu nog even bekijken of ik nog in aanmerking kom voor huursubsidie.