OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:22

Misser schreef:
maaike5581 schreef:

Dat staat inderdaad in de chip.
Mocht je je er zelf beter bij voelen kan je natuurlijk gewoon nog een papieren kaartje kopen met 40% korting ;)

Huh maar dan betaal je toch twee keer?

Nee, dan check je gewoon niet in en uit.

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:18

pfff nou.. je moet er wat voor doen hoor.
Richting amsterdam gegaan voor een tijdelijkeovchipkaart via GVB te regelen, ik daarheen... nummer 2 was aan de beurt, trok een nummertje na een worsteling door de drukte en jawel... nummertje 86 :Y) .
Na drie kwartier was ik al aan de beurt, gelukkig was de meneer bij de GVB erg aardig en begripvol... kreeg gelijk wat brieven mee waarin ik klachten op kan schrijven om geld terug te eisen ivm de OVchip. ( dat die brieven al bestaan, hoe zou dat nou zo komen? :+ )
Ik kreeg daar mijn tijdelijke ovchipkaart, ik moest er nog wel even een studentending opzetten dat kon hij niet regelen, daarvoor moest ik naar de NSservice.
Vrolijk verder naar de NSservice -afdeling, weer een kwartier wachten; daarvoor moet u bij balie *** zijn mevrouw dat kan ik hier niet regelen... Ik naar die balie toe; daarvoor moet u naar de AlbertHeijn.
AlbertHeijn voor een ovchipkaart het kan niet gekker, ik naar de albertheijn.... apparaat defect!

Nu zit ik hier dus met een kaartje waar niks op staat, moet ik via internet een account aanmaken en daarna bij een albertheijn iets activeren :(:) ... straks maar even naar de site toe en zien hoever we komen. Ben benieuwd of deze pas het na zoveel onlogische stappen het ook daadwerkelijk gaat doen voor die 2 maanden. :Y) :o
Moet zeggen, best frustrerend om er zo zelf achterheen te moeten gaan maarja... uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee als je geen pas hebt.

Iemand die al een tijdelijke pas heeft geactiveerd via internet e.d. die kan uitleggen waar ik een account moet maken ofzo? Ik wil gewoon gratis reizen door de weeks... ;)

Calanddra

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:22

Ik heb niet alles doorgelezen, beetje veel :') maar vanaf 1 jan kun je als student niet meer reizen met je ov? Heb ruim 2 maanden geleden mn studenten ov chipkaart aangevraagd maar nog steeds niks ontvangen :\

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:29

Ach het is 1 grote rotzooi bij die OV maatschappij!!! Ik moet morgen naar EHV, kan dan nog met mijn papieren OV reizen :)
Ik heb mijn OV chip al heel lang. Er staat wel iets op, maar geen tijdelijk product...
Ik weet ook niet waar ik die vandaan kan toveren....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:44

ik denk dat dat hele ovchip gebeuren heel goed gaat zijn voor mijn conditie en dat ik maar gewoon weer op de fiets ga :=

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:50

Ilsemarie schreef:
ik denk dat dat hele ovchip gebeuren heel goed gaat zijn voor mijn conditie en dat ik maar gewoon weer op de fiets ga :=

Het is dat ik van Leusden naar Deventer moet komen :') Anders had ik het nog gedaan ook :D

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:57

Het is ongelovelijk maar het kan nog gekker....
Ben net thuis gekomen en toch maar even de post gecheckt net....
Heb dus net bij Amsterdam een tijdelijke ovchip geregeld.

Krijg ik 5 dagen te laat ( zou er in een week zijn) een aanvraagformulier in de bus met een tijdelijke ovchipkaart die geldig is tot ik mijn echte ovchip heb ontvangen.
Brief 2; mijn echte studentenovchipkaart!!!!

Niet te geloven maar waar, mijn aanvraag ging voor oktober de deur uit en 2 dagen voor ik hem nodig heb krijg ik dan eindelijk ( achja het is maar 1.5 maand te laat) een chipkaart thuis.
Nu nog hopen dat ie het doet :7 ... en die andere kaarten terugsturen...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:08

Als ik het goed begrijp ga je met je OV kaart dus naar een oplaadpunt en je zet er daar een abonnement op en klaar is kees?? :)

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:12

Als het goed is kun je vanaf 1 januari naar een oplaadpunt reizen en daar je week/weekendabbo erop activeren. Tot 1 feb heb je hiervoor de tijd, vanaf 1 feb. moet er een abbo zelf opgezet zijn wil je gratis kunnen reizen. ;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:39

Nou ook ik heb hem vanmiddag binnengekregen met de post! Het is toch niet te geloven! ;)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:47

Ik wil m ook hebben :') ben nu niet thuis, rond kwart voor 3 vertrokken dus wie weet :P

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:01

Heeft iemand een waar ik mijn kaart kan activeren?
Ik woon in IJsselmuiden, van de ov-chipkaart site wordt ik niet wijzer. :(

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:56

Op de site kun je het precies zien.
Ik zal even de link voor je zoeken. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:59

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:00

De NS conducteur die vandaag mijn OV bekeek zei dat je met en code de boel op de site moest activeren. Niet bij een oplaadpunt, nee op de site. Gelukkig komt alle informatie die je erover krijgt ontzettend overeen :')
Zit nou in de bus, voor het laatst met de oude OV gezwaaid. Einde van een tijdperk..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:25

Op de website? :') Ha, het wordt steeds gekker...
Ik stap zo ook voor de laatste keer in de trein met de papieren kaart.. Y;(

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:28

pfff wat is het allemaal weer lekker geregeld. Ik voorzie ook een stormloop aan onze balie na de kerstvakantie O:) (niet dat wij als scholen ook maar enigsinds op de hoogte gehouden worden door IBG maargoed O:) )

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:37

Is het iemand al gelukt om z'n OV studentenjaarkaart te activeren op die OV chipkaart bij zo'n apparaat? want bij m;n zusje staat op de site dat dat product klaar staat maar bij zo'n oplaadpunt lukt het niet te activeren. En nu vertelde iemand in die winkel weer aan m'n zusje dat het nog niemand gelukt is....

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:39

Hier ook niet.
Volgens de mensen in de winkel werkt het pas vanaf 1 januari..

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:48

Hm.. Ik weet niet wat ik heb gedaan met mijn studenten OV chipkaart, maar gisteren heb ik hem in zo'n ophaalpunt gestopt en kon ik wel gewoon de twee (?) reisproducten die erop stonden ophalen :)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 13:53

Hier herkennen die paaltjes de kaarten niet óf ik heb een verkeerde kaart gekregen :')

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:19

Ik heb zonet ook geprobeerd maar er stond nog niks voor me klaar.
Maak me er niet zo druk om of die het nu wel doet ofniet, stap gewoon de trein in, moeten ze het maar beter regelen hoor

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:24

Chrissie_ schreef:
Ik heb zonet ook geprobeerd maar er stond nog niks voor me klaar.
Maak me er niet zo druk om of die het nu wel doet ofniet, stap gewoon de trein in, moeten ze het maar beter regelen hoor

Ben ik het mee eens. Je hebt zo'n ding, nou dat is blijkbaar al heel wat.
En als ze het dan niet doen, pech hoor.
Maandag is het toch de bedoeling dat ik weer na school ga.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:26

Berdien schreef:
De NS conducteur die vandaag mijn OV bekeek zei dat je met en code de boel op de site moest activeren. Niet bij een oplaadpunt, nee op de site. Gelukkig komt alle informatie die je erover krijgt ontzettend overeen :')
Zit nou in de bus, voor het laatst met de oude OV gezwaaid. Einde van een tijdperk..

Uh? In het foldertje dat ik kreeg stond dat je hem moest activeren bij een oplaadpunt. Ik daar naar toe met m'n goede gedrag, blijkt er geen bestelling klaar te staan??

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 14:27

Wat een rotzooi zeg met die chipkaart...

Mijn kaartje heb ik al een half jaar in bezit (gelijk gekregen met mijn papieren ov). Dus ik heb de site geraadpleegd en kon de kaart UITERLIJK 31 december activeren. Goed. Ik naar de Primera, wil mijn bestelling afhalen, mislukt het. Na twee keer vroeg toch maar even vragen hoe het zit. Zegt de beste man dat je pas vanaf januari kan activeren... juist ja.