alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:07

Texas02 schreef:
Ik vind auto rijden juist wel leuk, vooral alleen. De muziek lekker hard, meezingen (daar worden andere passagiers echt niet blij van, als ik begin te zingen _O- ).

Autorijden vind ik zelf ook leuk, alleen is het voor lange afstanden wel fijn als je zou kunnen wisselen. Het rondje wat ik voor Finland op het oog had heeft dagen van 8+ uur rijden (volgens google maps). Op een gegeven moment ben ik wel moe en klaar met rijden. Uitspreiden over meerdere dag lukt niet, door afspraken er om heen.

Hierdoor ook maar weer gekeken voor groepsreizen. Bij veel actieve reizen zit ook veel wandelen, wat heel leuk is, maar niet altijd handig met een zwakke enkel. Keuze stress, haha.

Colaaa, hoe was Wenen?

veel plezier Zebrastreep!

Tiggs

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:10

Ik ben een keer alleen naar Zwitserland gereden, maar vond dat echt ontzettend saai.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:59

Ik ben ten tijde van corona met de auto naar Oost-Duitsland gereden. Was best te doen. Ik ben dol op autorijden. Idd, muziekje aan en lekker meezingen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:58

Ik zat heel stoer alleen met mezelf in het theater... en toen ging de show niet door :\ Twee Valjeans waren ziek en de derde had per ongeluk iets met noten binnengekregen en die kon dus ook niet spelen #)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:50

Had Milan alweer noten binnen gekregen? Hoe moeilijk kan het zijn om eten klaar te maken zonder noten of kruisbesmetting. Had hij in Breda ook. Hopelijk kun je als nog een keer gaan. Les mis was echt heel mooi. Ik vond dat ze snel door het verhaal ging maar niet dat het vervelend werd. En al dat nieuw talent.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 00:02

Ik kom dit topic ook even binnen :D ik heb een kleine selectie vrienden met een aantal dezelfde interesses, maar ook soms niet. Daarom ga ik regelmatig alleen naar theaters (overal in het land, hahaha!), ben ik 2x dit jaar alleen op vakantie geweest en ook pretparken bezoeken in m'n eentje vind ik eigenlijk geen probleem :j de eerste keer/keren is zoiets nog wel spannend vind ik, maar na -tig keer dezelfde musical kijken (ja echt, het is een verslaving whahaha) kan ik ook echt genieten van een middag/avond alleen op pad, precies doen wat ik op dat moment wil doen zonder op iemand te moeten wachten of rekening te moeten houden met andermans planning.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 07:52

friezenfan2 schreef:
Had Milan alweer noten binnen gekregen? Hoe moeilijk kan het zijn om eten klaar te maken zonder noten of kruisbesmetting. Had hij in Breda ook. Hopelijk kun je als nog een keer gaan. Les mis was echt heel mooi. Ik vond dat ze snel door het verhaal ging maar niet dat het vervelend werd. En al dat nieuw talent.

Oh echt? Ik snap dat het een keer kan gebeuren maar twee keer is wel slordig... Noten allergie kan ook echt gevaarlijk worden -O-

Nou ja ik zit nu in mn hotel aan het ontbijt en ga zo maar weer naar huis :7

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:19

Toen ging de show wel door naar wat geschuif in de cast.
Bij die keer in Breda moest Milan naar het ziekenhuis.

Maar jij zat al in de zaal toen dit bekend gemaakt werd?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:31

Ja, ze hadden iedereen de zaal in laten gaan zodat ze de mededeling persoonlijk konden doen. Jongen die het moest vertellen was ook echt ontdaan, dat was wel sneu -O-

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:41

Was het de resident director die het vertelde? Wat langer haar. Het is zijn baan om alles in goede banen te leiden en hij is degene die moet schuiven in de cast om elke avond een goed voorstelling op het toneel te zetten. Dat van die notenallergie kan hij niets aan doen maar dat schopt natuurlijk wel je planning om als de andere 2 al ziek zijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 10:48

Het was een something something director, ene Martijn? Geloof ik

Klein voordeel, ik zag gister in de lobby dat Six de Musical ook naar het Nieuwe Luxor komt, en ik heb nu één van de laatste tickets gekocht als troost. Ik hoop nu alleen maar dat niemand daar in de cast allergisch is voor noten :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 11:29

Mathijs Pater was dat inderdaad.

Ik duim met je mee dat six wel doorgaat.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:46

Ach ik had alle plezier wensen niet meer gelezen , ben ook niet zo veel op bokt geweest dus niet gezien.

Ik heb ontzettend genoten van mijn eerste vakantie alleen. Het viel mij echt reuze mee. Wel had ik nog niet echt de neiging om allemaal winkels in te gaan of om een attractie te bezoeken.

Bij aankomst heb ik mijn spullen rustig uitgepakt en ben ik gelijk een rondje gaan mountainbiken om even de benen te strekken.

De tweede dag ben ik bijna de hele dag met de mountainbike op pad geweest naar de Veluwezoom en heb daar echt een van de mooiste routes ooit gereden. Muziekje op en gaan , en mij geen moment verveeld. In de avond nog heel actief naar Radio Kootwijk gereden want de zon stond perfect , maar dit ging een beetje mis want je moest parkeren en door een slagboom. En het was al laat dus ik was een beetje bang dat de slagboom dan niet meer zou werken omdat het misschien al dicht was. Nog even een stukje heide opgelopen maar toen weer terug gegaan.

De derde dag even geen fiets maar de toerist uithangen. Naar de Posbank gereden en een beetje rond gereden met de auto over de leuke slingerweggetjes en om nieuwe plekken te ontdekken. In de avond rond gereden op de Hoge Veluwe om op zoek te gaan naar wilde dieren. Veel Edelherten gezien en ook een paar zwijnen.

De vierde dag begon echt koud en nat. Het had super veel geregend en dat bleef ook nog even zo. Toch op de fiets gestapt en naar Radio Kootwijk gefietst en weer terug naar het huisje. Een paar flinke regenbuien gehad maar een douche maakte dat ook wel weer helemaal goed. Toen nog even wezen touren met de auto en uiteindelijk bij een soort kasteel terechtgekomen en weer over de slingerwegen van de Posbank en nog even de andere kant bekeken ten opzichte van het normale uitzichtpunt die overigens veel mooier was. In de avond weer de Hoge Veluwe om om wild te spotten en wederom weer veel Edelherten gezien.

Vrijdag alles ingepakt en weer naar huis gereden. En gisteren helemaal alleen deelgenomen aan een mountainbike wedstrijd waarbij ik onderweg genoeg aanspraak en gesprekken had. Toch wel erg leuk dat spontane wat je wel veel meer hebt als je alleen bent.

In ieder geval zal ik zo weer een paar dagen alleen wegboeken maar dan wel met veel natuur en mountainbike routes in de buurt. Ik heb er enorm van genoten en ik vond het heerlijk dat je zelf lekker kon doen wat ik wou zonder dat je rekening met de ander hoeft te houden.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:03

Klinkt geslaagd! Leuk.
Ik ga morgen in m’n eentje 3 dagen naar Holten.
Ben benieuwd!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:03

Needje hoe is Holten?

Ik ga morgen voor het eerst alleen weg. Nachtje met de tent richting Nijmegen.
Heb er een scholing en anders moet ik 2x 2,5 uur rijden in de spits.
Hotels waren 100 euro voor een nachtje dus nu lekker met de tent op een camping (maar 15 euro op een simpele kleine camping) 15min van de scholingslocatie af. Vrijdag waarschijnlijk Mountainbiken, als het niet te warm is anders stukje wandelen voor ik terug ga.

Vind het wel leuk om het zo uit te proberen of het wat is :)

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 06:51

@zebrastreep wat leuk dat het goed is bevallen!

@kosseh
Dat scheelt veel geld! Gelukkig is het lekker weer voor een tent.

Ik ga aanstaande zondag ochtend voor het eerst alleen op vakantie dan naar gran canaria. Ik ben zo zenuwachtig dat ik er zelfs buikpijn van krijg, terwijl ik echt wel weet dat ik het naar mijn zin ga krijgen. Heb al verschillende leuke excursies en de rest zie ik daar wel.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:19

O - dat heb ik met een vakantie met zijn tweeën ook, hoor :)) Ik heb geen zin om op vakantie te gaan, maar ik wil daar wel zijn. Ik heb er mee leren leven :roll:

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:26

Ja het liep weer lekker allemaal bij mij.
Mocht er pas 16:00 in dus ik trek om 15:00 de deur dicht thuis. Met alle sleutels nog binnen…
Ouders op vakantie. Buren niet thuis. Andere vriend niet bereikbaar.
Help!
Gelukkig buren van m’n ouders wel thuis dus daar heen gelopen en m’n sleutel gehaald.
Kom ik om 16:15 op het park. Loop het huisje binnen en check m’n telefoon. Heb ik bericht van park dat ik pas om 18:00 het huis in kon omdat er nog niet schoongemaakt was. Wtf.
Maar kon op hun kosten een 3 gangen menu eten. Ok. Dat gedaan. Kom ik terug is nog het bed niet opgemaakt enzo. Dus zelf gedaan en gebeld of dat normaal was. Nee was niet normaal.
Goh.
Ik even rondje bos gedaan en toen hottub opstoken. Zou 1,5 uur duren.
Nou je raad het al. Na meer dan 3 uur stoken nog niet warm genoeg en toen was ik klaar met de dag en het park :')
Volgende ochtend vergaten ze m’n ontbijt. Kon ik weer bellen. Dus om half 11 kon ik eindelijk ontbijten.
Ben meteen die tub gaan opstoken.
Toen gaan wandelen over de heide daar. En toen ik terugkwam was het bad perfect.
Dus de rest van de dag daar lekker van genoten.
Dus uiteindelijk was die dag prima verder.
Maar hoeveel kan je verkloten zeg. Jeetje.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:32

Tip om de hottub sneller warm te krijgen (mocht je dat nog niet gedaan hebben) is roeren. De bovenste laag water is warm, onder is koud. Als je dat steeds een beetje mengt gaat het sneller. Ook de stookkamer goed vol doen met hout helpt (niet tot zn strot toe vol, wel +- 3/4). Op tijd stoppen met stoken, tenzij je een kreeft wil zijn :P Als je denkt, hij is er bijna, stop met stoken (of iig niet veel meer erin doen).

Onze 6p hottub duurt ongeveer 2,5u.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 19:44

Veel plezier Momo94! Gaat vast goedkomen.

Needje, dat is wel echt balen! Toch nog beetje kunnen genieten?

M'n tentje staat :D. Dit is het uizicht vanuit m'n tent, de paarden zijn net binnen gehaald.
Afbeelding
M'n tentje zelfAfbeelding
Helemaal links op het veldje staan en nog twee tentjes, net buiten de foto. Verder geen tenten alleen het caravan deel staat vol, altijd fijn als dat verschillende delen zijn.

Twijfel of ik morgen een mountainbike huur of een stuk ga wandelen in de buurt. Iemand nog tips? Ik zit net onder Nijmegen.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:17

Jij zit op camping heumense bos? :D
Als je mooi wil wandelen de overasseltse en hatertse vennen is een mooi gebied.
Rij daar vaak doorheen naar of van werk. Lekker rustig. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 22:23

Je kunt ook naar de Mookerhei. Is ook mooi!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:43

Nee, die is net aan de andere kant. Zit op De Groote Flierenberg, bij Berg en Dal.

Ik ga de plekken even opzoeken.
Hei klinkt top, de heide staat nu in bloei toch? Heb dat nog nooit gezien...

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 10:04

Ik begin mij nu steeds meer af te vragen waarom ik voor de eerste keer alleen op vakantie zo verweg heb gekozen. :+ * zenuwachtig! * :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 11:29

Het wordt ongetwijfeld leuk! Geniet ervan :)