Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:05

hmm ik vind t raar, dat je nu al zeker weet dat je een leven wat je zelf hebt verwerkt uit je laat halen als dat nodig is, terwijl je nieteens weet hoe het is.. Mjah.Mijn mening.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:10

Leg ik me helemaal bij neer Phara. Vooral je eerste en tweede zin
We leven niet meer in de oertijd dat we enkel seksen om kids te maken.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:12

pinuts schreef:
hmm ik vind t raar, dat je nu al zeker weet dat je een leven wat je zelf hebt verwerkt uit je laat halen als dat nodig is, terwijl je nieteens weet hoe het is.. Mjah.Mijn mening.

Hoezo, als je niet weet wat het is. Ik weet heel goed hoe mijn leven er nu zou uitzien met een baby. Niet rooskleurig en niet gelukkig. Daar ben ik wel realistisch genoeg in hoor.

En wie weet, als je sommigen mag geloven gaat dat allemaal weg als je een kind hebt en is alles rozegeur en maneschijn. Ik heb geen zin om dat uit te proberen en tot te conclusie te komen dat ik blijkbaar niet ben zoals al die andere mensen. Daar is het kind uiteindelijk de dupe van.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:15

nee.. zo bedoel ik het ook niet. Je hoeft t ook niet uit te proberen.. zeg alleen dat als het je per ongeluk overkomt.. Het toch zon moeilijke beslissing is.. omdat het om je eigen kind gaat, dat veel mensen toch ervoor gaan. Ik vind niet dat seks er alleen is om kinderen te verwekken hoor;)

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:17

Waar ik het wel mee eens ben ... Áls je seks wilt hebben, om wat voor reden dan ook, behalve om kinderen te krijgen.. Doe het dan alsjeblieft veilig (dubbel veilig of wat bij betreft driedubbel veilig :+ ). Als je dan nog zwanger wordt dan mag je wat mij betreft abortus plegen.

Maar als je met jan en alleman het bed in duikt en sekst zonder enige bescherming tot je erbij neervalt... Tsja, als je dan zwanger wordt... dan vraag je er ook gewoon om, ook al wil je niet zwanger worden.

@ BraveSpots.
Als je zo zeker weet dat je (nu) geen kind wil, prima. Daar vind ik niks raars aan. Maar zoals ik al zei, als je seks hebt, doe het dan veilig, zonodig dubbel veilig of driedubbel veilig. Maar dan zou ik er echt alles aan doen om niet zwanger te hoeven worden. Dan hoef je niet eens de keus te maken, abortus ja of nee.

Als je dan nog zwanger wordt, dan vind ik dat je het volste recht hebt om abortus te plegen. Maar niet als je het zo onveilig doet als het maar kan. Dan vind ik dat je eigen schuld, en vind ik ook dat je voor de gevolgen moet opdraven. Wie A zegt, moet ook B zeggen. Dus wie onveilige seks heeft en daardoor zwanger wordt, heeft dit in de meeste gevallen toch echt zelf in handen. (Ik zeg meeste gevallen, verkrachting e.d. niet meegerekend.)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:19

Waarom ga je er kennelijk van uit dat "we" dat niet doen?

pinuts: Ik heb mijn leven al vaak genoeg op pauze moeten zetten voor anderen. Nu is het míjn beurt en dat ga ik niet weer opzij zetten voor een vruchtje dat niet eens levensvatbaar is op het moment van abortus.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:19

JENNX:dus jij zegt als bijv een jong meisje van 14 met jan en alleman onveilig vrijt, en absoluut een kind niets te bieden heeft, het kind maar moet houden als soort "straf""?

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:26

JENNx schreef:
Fritsiej schreef:
Ik heb ook niet het gehele topic door gelezen, maar goed.
Ik ben over 5 dagen 18. Ben vrijgezel, woon thuis. Als ik op dit moment zwanger zou worden zou ik het zoiezo laten weg halen. Niet omdat ik de verantwoording niet aan kan, dat kan ik. Maar gewoon omdat ik dan mijn hele leven vergooi. Zo denk ik er dan teminste over. Ik ben september dit jaar begonnen aan m'n hbo opleiding die nog 4 jaar duurt. Hierna zou ik nog heel graag een master gaan doen op het uni.
Ik vind gewoon dat als je s*x hebt, je moet zorgen voor de juiste bescherming. Niet zwanger worden, tenzij je er echt klaar voor bent om zwanger te worden en een relatie hebt met de juiste persoon. Ik zou ook echt niet een kind willen van een volslag vreemde die heel leuk is voor één nachtje. Er moet goed over nagedacht zijn.
Kortom, ik zou het weg laten halen.

Maar wat als je nou aan de pil bent en een condoom gebruikt en op onverklaarbare wijze word je toch zwanger?

Ook dan zou ik het weg laten halen. Ik zelf zou pas zwanger willen worden als ik een beetje gestetteld ben, m'n diploma's heb behaald en een lieve vriend heb die er net zover achter staat als ik.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:28

Ik ben 16 en mocht ik nu zwanger raken (een kans van 0,0) dan zou ik het weg laten halen.
Ik kan een kind nu niets bieden, weet niet of ik ooit kinderen wil.
Daarbij, en dat zal wel heel egoistisch zijn, heeft een kind mij ook niets te bieden, ik zal niet vrolijk worden van een kind, en een kind dus ook niet van mij. Ik ben zelf nog een kind en zit nu in 5 VWO, moet er niet aan denken een jaar te missen door zwanger te raken. Ik heb nog niet het geld of de tijd om voor een kind te zorgen. Wil hierna naar de universiteit en kan en wil dat niet allemaal op pauze zetten voor een ongewild kind.

Geen enkele vorm van bescherming is 100% veilig, dus mocht ik buiten dat zwanger worden is de keuze op dit moment snel gemaakt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:30

Als je condoom scheurt mag je nog zo goed de pil pakken als je wil, dan heb je altijd kans dat je zwanger wordt. :) Niet veel, maar de kans is er.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:33

Ik ben 16 en ik denk dat ik abortus plegen bijna niet over mijn hart zou verkrijgen, en toch weet ik heel zeker dat ik het zou doen. Ik moet dit jaar examen doen en heb een grote wil om te studeren en hierna carriere te maken. Aan een kind wil ik de komende 10 jaar eerlijk gezegd helemaal nog niet denken, en ik betwijfel zelfs of ik ooit een kind wil maar daar heb ik natuurlijk nog jaren de tijd voor om over na te denken.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:39

Nee, dat bedoelde ik niet.

Het was nog een gevolg op mijn reactie op "bravespots" ..
"Als je zo zeker weet niet zwanger te willen worden, of überhaupt geen kinderen wil ...."

Als kind van 14 op die manier zwanger zou worden... tsja, ik vind dat eigenlijk ontzettend dom. Sowieso dat je op die leeftijd al seksueel actief bent. Voor zover ik weet, wist ik op mijn 14e dat je van seks zwanger kunt worden en dat je een condoom kunt gebruiken om de kans te verkleinen dat je zwanger kunt worden.

Als je dat op je 14e doet, en zwanger wordt. Dan vind ik dat behoorlijk onverantwoordelijk, en dat toont wat mij betreft ook aan dat je niet klaar bent een kind op te voeden. Dan zou ik echt niet zeggen dat ze het kind moet houden, want het is d'r eigen schuld.

Nee, als je er BEWUST voor kiest geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken, maar niet zwanger wilt worden. Dan is dat je eigen schuld. Dan zou ik alsnog niet zeggen dat je geen abortus mag plegen en ik zou al helemaal niet zeggen dat je het kind moet houden als straf. (dat is nl. eerder een straf voor het kind dan voor de moeder). Ik probeer alleen te zeggen dat ik abortus niet zomaar een ingreep vind, het is absoluut niet normaal. (anders had God wel een knopje bedacht om zwangerschap ongedaan te maken). Ik wil alleen maar zeggen dat als je het veilig doet, en je wordt toch zwanger, ik vind dat je wel in je recht staat als je dan abortus wilt plegen. Maar als je er voor kiest, BEWUST er voor kiest om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken (in welke vorm dan ook) en zwanger wordt terwijl je dit niet wilt. Dan zou ik echt niet 100% achter de abortus staan. Dan had je op z'n minst een condoom kunnen gebruiken. Als je op zo'n manier met seks om gaat, met zwangerschap om gaat en met het ontstaan van een nieuw leven om gaat... Ja, dan kan ik echt niet zeggen dat die abortus terecht was, tenminste ... voor mijn gevoel niet.

Voor mijn gevoel is geen voorbehoedsmiddel zwanger worden, dus als je zonder voorbehoedsmiddel seks hebt, dan kies je wat mij betreft wel voor een zwangerschap.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:44

Ik ben nu 17, en als ik nu zwanger zou worden. Zou ik het niet weten.
Het is makkelijk om tezeggen ik haal het weg, dan om het tedoen. Ik zou goed overleggen met de gene waarvan ik zwanger zou zijn, met mijn ouders en vrienden.
Ik kan het kind niks bieden op het moment, dus dat maakt mijn keuze toch wat makkelijker. maar ook wel weer moeilijk.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:53

Interessant topic dit.. :j :)

Ikzelf ben 17 jaar jong, en ben dol op (kleine) kinderen, maar
ik zou eerlijk gezegd niet goed weten wat ik zou doen als
ik nu zwanger ben. Ondanks dat ik dol ben op kinderen, lijkt
het me nu niet ideaal om mama te worden. Ik ben niet bang
dat ik geen moedergevoel zal hebben, dat heb ik wel. Maar als
ik nu eerlijk kijk naar de dingen die ik nog zou willen doen in
mijn leven... nee dan zit ik nu nog niet te wachten op een kleine
baby. :n Ik wil gewoon lekker jong zijn, uitgaan en in de morgen
thuis komen, op vakantie met vriendinnen en de vakantie
van je leven hebben. Gewoon onafhankelijk zijn. Ook wil ik nog
studeren, wil gaan werken, mijn eigen centen verdienen. En hoe
kan ik dat nu gaan doen met een baby?? Ik zal ongetwijfeld heel
veel van het kind gaan houden dan, maar ik zou er geen leuke
jeugd van krijgen.. en dat wil ik toch wel!

Oftewel, ik wacht nog lekker een paar jaar.. :D

En om op de vraag terug te komen wat ik zou doen,
ik heb eerlijk gezegd geen idee.. :n

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 21:57

essie_blue schreef:
Ik ben 15 jaar, en als ik nu zwanger zou worden zou ik het ook gelijk weg laten halen.
Ik ben nog veel te jong voor een eigen kind, moet nog school afmaken, en heb nog totaal geen moedergevoel ;)
kan dan ook niet zo goed met kleine kinderen opschieten, maarja. :')

Ik zou het ook beter voor het kind vinden,
om het weg te halen. Ik zou het leven van hem/haar erg lastig maken, met zo'n jonge moeder. ;)

Presies hetzelfde hier :) .

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:29

Ik heb het er wel vaak met mijn vriend over gehad van 'stel dat..'.
Ben nu 20, studeer in juli af en heb dan mijn HBO diploma( en ben dan 21), verder leren wil ik dan voorlopig niet.
Mijn vriend is 22 en wordt in februari 23, hij studeert eind januari/februari af.
Als ik nu zwanger zou worden dan zou ik dus gewoon mn studie af kunnen maken en mijn vriend zou dan zelf werken voordat het geboren zou worden. Dat is opzich al wel positief.
Toch zou ik er niet blij mee zijn en in eerste instantie is een kind momenteel niet welkom.
Mijn vriend en ik willen gewoon eerst een jaartje of 1,5 samen werken en flink sparen zodat wel een mooi huisje kunnen kopen samen.
Als we nu een kind zouden krijgen, dan zouden die plannen in het water vallen.
Daarbij ben ik zelf nog helemaal niet toe aan een kind, aan wie ik fulltime aandacht zou moeten geven. Maar ik denk dat dat wel snel groeit, wanneer je zwanger zou zijn.
Of ik abortus zou laten plegen weet ik niet, ik denk dat je daar pas goed over kunt beslissen wanneer je daadwerkelijk voor de keuze staat. Ik zou het in ieder geval niet houden om het feit dat ik dan misschien later wel geen kinderen kan krijgen. Dat is allemaal 'stel dat' en er kan zoveel meer gebeuren waardoor je geen kinderen kunt krijgen. Dat zou ik dus in mijn keuze wel achterwege laten.