En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: En zo stort ineens je hele droomwereld in..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:09

meid ik snap niet wat je jezelf aan doet.

Ik snap dat je heel veel van hem houd en dat dat je een beetje blind maakt voor de realiteit in dit geval.
Uiteraard gaat het nu tijdelijk beter dan het ooit gegaan is, hij stopt al zijn energie erin tot jij je "vertrouwen" terug krijgt (voor zover je dat terug kan krijgen in dit geval) en na verloop van tijd vervaagt dit toch weer en misschien bedonderd hij je zelfs weer (wat ik persoonlijk wel denk dat ie doet).

Weet je ook waarom hij is vreemdgegaan?
Had hij het zelf ook opgebiecht als die andere vrouw het niet gedaan had (denk het niet namelijk na 4 jr)?

meid nogmaals ik hoop met heel mijn hart voor je dat je gelijk krijgt en dat jullie samen gelukkig oud zullen worden, maar vergeet niet dat sprookjes niet bestaan.
Heel veel sterkte en succes!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:16

cremellogek schreef:
Het is waarschijnlijk moeilijk te begrijpen, voor de meeste mensen, maar als ik bij hem ben, voelt het goed. Het lijkt zelfs nu beter te gaan dan dat het jaren is geweest, wat suggereert dat we hier samen sterker uit gaan komen.
Ik kan me ook erg goed vinden in dit artikel;
http://www.vreemdgaan.nl/goedgevoel.htm

Het is maar wat je wilt lezen, ik zag ook allemaal dingen toen het uit was maar wel samenwoonde.
Hij noemde met constant lieverd en dat doe je toch niet zomaar als het uit is :)* dacht ik.

Wij zijn er niet uitgekomen en ik had er alles voor over, ik zou stoppen met overwerken en dit en dat maar goed dat wilde ik alleen op dat moment.
De werkelijke waarheid kwam pas na een half jaar aan bod, ik ging juist nog meer werken 70-80 uur per week dat was TOEN mijn leven, ik kreeg een nieuwe relatie en testte alles uit bij hem wat mijn ex erg vond maar ja nieuw vriendje was anders en maakte zich niet druk.
Inmiddels heb ik een andere baan waarbij overwerk not done is en ik kan me niet voorstellen dat ik zo gek was van mijn werk :roll:
Je moet iets echt zelf willen en niet in een situatie gedwongen worden.

Jouw vriend wil je ineens niet kwijt en geef je veel aandacht maar hij wordt wel in deze situatie gedwongen waardoor ie zich zo gaat dragen.
Over een half jaar kun je beter zeggen van ja het is goed zo of nee het gaat niet.
Maar uit jouw eerder topic ga ik ervan uit dat ie je dit wel vaker kan doen, want jij vergeef hem toch alles. Je loopt hem achterna als een schoothondje en je doet het nu weer.
Hij zal dus vaker misbruik gaan maken van je "goede" onzekere karakter

Wens je heel veel succes maar niet raar opkijken als het alsnog fout gaat.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:22

Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat het werkt en dat jullie gelukkig worden samen.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:25

Ik wens je heel veel succes in de toekomst. Ik hoop voor je dat hij niet nogmaals vreemdgaat.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:45

slimmerik schreef:
Wat wij ook zeggen, hoe we je ook waarschuwen, wat onze ervaringen ook zijn.

Jij moet het zelf ondervinden. En dat zul je ook. Een harde pijnlijke les waarschijnlijk. Maar dat heb je gewoon nodig om straks beter te herstellen.

Wel jammer dat je jezelf zo wegcijfert.

Dat artikel waar je naar verwijst gaat over een keer vreemdgaan. Jouw vriend is echter vaker opnieuw begonnen aan vreemdgaan. Dus eigenlijk niet te vergelijken.

Eens.

Ik hoop voor je dat je de juiste keuze maakt, maar dat kan je alleen weten als je het doet.
Sterkte.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:51

ik hoop voor jullie dat jullie er beter uit gaan komen, hij heeft maar mazzel met je ... je zal wel heel veel van hem houden
Laatst bijgewerkt door garny95 op 28-08-09 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:51

ik heb enkel jouw berichten gelezen TS. Ik kan mij goed voorstellen dat je hem niet zomaar buiten gooit (of het afstapt). Ik zou bij god niet weten wat ik zou doen in jouw plaats. Uit de grond van mijn hart hoop ik dat jullie hier idd samen sterker mogen uitkomen, en dat hij verder enkel voor jou gaat. Veel succes, want het zal niet makkelijk worden om hem terug te leren vertrouwen. :(:)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:56

Phffh dat je hiermee kunt leven zeg, ik zou elke keer als ik hem aan zou kijken denken aan die andere vrouw aan die 4 jaar en wat hij nu misschien wel allemaal wel niet uitspookt denken! Ik denk niet dat je ooit je vertrouwen in hem terug krijgt, ook al denk je op een gegeven moment dat het zo is, je onderbewuste zal daar heel anders over denken.

Ik vind het erg naief om te denken dat het allemaal wel goed komt en dat jullie hier sterker uitkomen, hij denkt nu vast; Hee dat was makkelijk, even een zielig gezichtje opzetten en ze blijft wel bij me.
Verder wil ik je wel heel veel succes en sterkte wensen en natuurlijk hoop ik dat het echt allemaal weer goed komt tussen jullie!! :(:)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:59

Heel veel sterkte, veel praten en inderdaad, zorg ervoor dat als het alsnog mis gaat, je weg kan. zet wat geld opzij en zorg dat je onafhankelijk bent.
Hoop voor je dat jullie hier samen goed uitkomen en dat hij beseft wat voor een geluk hij gehad heeft en nu helemaal voor jou gaat..

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:01

Mijn keuze zou het niet zijn, want ik zou iemand die structureel vreemdgaat echt niet kunnen vergeven. Heel veel sterkte toegewenst.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:14

En al zou je het kunnen vergeven..... vergeten doe je het nooit :n

Ik zou het denk ik ervaren, dat als je met hem in bed ligt, zij tussen jullie ligt....

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:22

Beter gekwetst door de waarheid, dan getroost door een leugen.

I rest my case.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:23

mooi gezegd Ilzas.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:27

Wow, ik heb net het hele topic gelezen. Wat een verhaal zeg! Ongelovelijk wat een lef van die gozer. Niet een slippertje, maar een extra relatie die al net zolaang duurt als jou relatie met hem, tegelijkertijd! Ik zou het niet kunnen, zou toch steeds dat stemmetje achter in mn hoofd hebben dat zegt dat hij zolang me heeft bedrogen en dat ie het weer kan doen. Als zulk gedrag erin zit, waarom zou hij het dan nu opeens niet meer doen? Het is niet dat hij uit zichzelf wroeging heeft gekregen. Je weet wat ze zeggen: Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken. Ik zou die kerel van mn leven niet meer geloven en vertrouwen. Stel je voor, over een aantal jaar belt hij op dat hij moet overwerken.... Geloof je hem dan of zit hij met een andere vrouw.... Je zal het nooit weten en ik weet zeker dat dit "voorval" je dan weer helemaal boven komt. Maar succes, mannen als hij kunnen allleen maar wegkomen met hun streken door vrouwen als jij.
Denk hier maar aan:
Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:35

4 jaar 'stelen' van iemands leven, zou voor mij onacceptabel zijn. Echte liefde laat je niet leven in een leugen, en zeker niet zo lang. Zonde van jouw tijd meid. Maar zoals je stelt: ieder maakt zijn keuzes. Hoop alleen voor je dat over een jaar of wat het niet voor jou 4,5,6,7 of meer verloren jaren zijn gebleken en dat er dan geen kindjes bij betrokken zijn. Huis, paarden en allerhande praktische zaken die nu onoverkomelijk lijken, staat dan slechts in een schril contrast, als je straks kindjes hebt met deze jongeman. Dan is het onderbrengen van paarden, het lekker leventje opgeven en zelf een nieuwe stek vinden peanuts. Ook al is dat dan zeker nu ook persoonlijk natuurlijk wel een heftige periode.

Denk na, en denk vooral aan jezelf.
Sterkte.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:41

cremellogek schreef:
Het is waarschijnlijk moeilijk te begrijpen, voor de meeste mensen, maar als ik bij hem ben, voelt het goed. Het lijkt zelfs nu beter te gaan dan dat het jaren is geweest, wat suggereert dat we hier samen sterker uit gaan komen.
Ik kan me ook erg goed vinden in dit artikel;
http://www.vreemdgaan.nl/goedgevoel.htm

Het zal ongetwijfeld beter gaan aangezien hij al die jaren dat hij met jou was ook met een ander was en dat nu geen geheim meer is!

Onvoorstelbaar hoe gemakkelijk jij je hier overheen zet! Ik kan gewoon niet geloven dat je vanaf het moment dat je het weet, je eigenlijk al hoopt dat het goed komt! Ik heb ook een vriendin gehad die op deze manier over haar vreemdgaande vriendje dacht en geloof me... dat is nooit goed gekomen. Hij werd zelfs helemaal gek van haar omdat ze alleen maar wilde dat het goedkwam en hij eigenlijk niet (anders ging hij ook niet vreemd in de 1e plaats).

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid. Hoop echt voor je dat je je niet vergist!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:53

Ik had al zo'n vermoeden dat dit je beslissing zou zijn. En het is jouw goed recht uiteraard. Het is jouw leven. Ik hoop echt van ganser harte dat het gaat lukken om weer gelukkig te worden samen. De praktijk wijst helaas vaak anders uit. Wat hij jou heeft aangedaan is niet niks. En dat voor zo'n lange periode. Het was niet 1x een ondoordacht slippertje. Nee, het was een weloverwogen 4 jaar lange keuze die nog jaren was doorgegaan als zijn maitresse niet bij jou voor de deur had gestaan.

Ik denk dat als alles straks weer koek en ei is (in jouw ogen) dat hij waarschijnlijk weer terugvalt in zijn gewoonte. Hij heeft het eerder gedaan en wat maakt het uit zolang jij het niet weet is het in orde en als je erachter zou komen dan neem je hem toch wel terug. Zijn gladde praatjes en excusen trommel heeft hij weer in de kast opgeborgen voor de volgende keer. Het lijkt bijna een beetje op zelfkastijding wat je nu doet. Diep in je hart weet je ook wel dat hij niet te vertrouwen is en dat hij nu het vuur onder zijn sloffen vandaan loopt om het tegendeel te bewijzen.

Maar je bent kwetsbaar en leeft nog in het verleden toen het nog "leuk" en "gezellig" was saampjes en klaarblijkelijk geen vuiltje aan de lucht. Dat gevoel wil je terug. Neem je tijd hiervoor. Je komt vanzelf op het punt dat je inziet dat hij een enorme asshole is die jouw vreselijk heeft belazerd en wel 4 jaar lang! Tot die tijd veel wijsheid en geluk toegewenst!

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 09:55

Pfff heel dapper maar misschien wel ooooh zo zonde van jezelf!

Tuurlijk word je hier sterker van maar WIL je bewust op deze manier sterker worden?

Heb je mijn verhaal gelezen? Dat van Tita en nog vele meer hier?
Haal daar een stukje lering uit! Echt doe!

Het zou zo zonde zijn van jezelf en maar niet te spreken over je gezondheid......

Toch wens ik je succes, ik zou het niet kunnen en al helemaal niet WILLEN........

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:02

slimmerik schreef:
En al zou je het kunnen vergeven..... vergeten doe je het nooit :n

Ik zou het denk ik ervaren, dat als je met hem in bed ligt, zij tussen jullie ligt....

absoluut.. je vergeet het NOOIT

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:12

Pff echt dapper om het nog een kans te geven!
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat werken, maar dat zullen we (hoop ik) wel lezen ooit of het goed gaat of weer bij het oude is.

Heel veel geluk in ieder geval!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:17

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 10:21

Voorlopig is het nog lang niet vergeten of vergeven, en de tijd zal uitwijzen hoe het met vertrouwen zal gaan. Ik ga het nu gewoon 1x proberen en als het niet naar mijn zin gaat ben ik alsnog weg..

Ik wil iedereen iig bedanken voor de reacties, en zeker voor de pb's, daar heb ik erg veel aan gehad.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:21

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:28

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:34

meid ik weet niet hoe oud je bent en of je erg onzeker bent of iets dergelijks maar zo n vent verdient het om helemaal de grond in gestampt te worden.
en in plaats van dat dat gebeurd wordt jij de grond in gestampt.
Mensen, kennissen, vrienden en familie zullen je allemaal zielig vinden en een onzekere vrouw
wee sterk en kom voor jezelf op; geen hand vol maar een land vol
als het zijn huis is is dan heb je idd nergens recht op maar pak je spullen; trek een tijdje bij vrienden, familie in, zoek een onderkomen voor je paarden en bouw een geheel nieuw leven op.
niemand is het waard om zo door vernederd te worden.
Ik kan het weten; heb zelf immers ook een dergelijk iste meegemaakt
en weet je wat ik gedaan heb??
dezelfde dag alle spullen uit huis gegooid; echt op straat ; alles weg
en hij hem de huid volgescholden en de relatie verbroken
het was een langdurige relatie en ik was stapelgek op hem en ik heb er 2 jaar heel veel verdriet van gehad en ben er zelfs langdurig ernstig echt ziek van geweest.
Maar ik kwam er sterker uit; werd zekerder van mezelf en kwam daarna mijn huidge vriend tegen waar ik al weer 4 jaar heel gelukkig mee ben.
Moraal van dit verhaal; laat je niet gek maken, laat je niet vernederen en respectloos behandelen
Je vriend geeft geen bal om je ondanks zijn mooie praatjes en mooie verhalen.
Hij wil nu gewoon zijn vastigheid een aanzien niet kwijt daar gaat het om
als hij maar iets om je gegeven had had hij a deze affaire met die vrouw nooit aangegaan b had het nooit zo lang geduurd en c had hij het je zelf wel verteld

Open je ogen en laat je verstand werken ipv je gevoel en hoewel je veel pijn en verdriet zal hebben kom je er veel sterker uit
.veel succes