Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:07

Citaat:
Ik denk dat het vooral ligt aan hoe puur de drugs is, hoe meer extra troep er in gegooid wordt, hoe schadelijker het voor je lichaam is. En voor het wegvreten van je neusschotjes of andere stukken huid in je gezicht bijvoorbeeld hoef je echt geen jaren te gebruiken :n

Ja, daar heb je gelijk in. Tegenwoordig wordt er zoveel troep in harddrugs gedaan...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:08

Drugs is zeker niet goed voor je nee, net zo min alcohol, roken, vettige dingen eten (hele dikke mensen gaan ook dood doordat de aders verstopt komen te zitten).

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:10

Terkan schreef:
Ik ga mezelf even buiten deze discussie houden. Wordt er niet echt vrolijk van. Iedereen maakt zijn of haar eigen keuzes.

Iedereen maakt idd zijn of haar eigen keuzes. Het was mijn bedoeling ook niet van dit topic om een discussie te beginnen.
In de titel staat ook duidelijk hoe jullie erover denken. Ik was nieuwsgierig naar jullie mening.
We kunnen hier ik weet niet hoelang over door discusieeren maar ik denk dat het weinig nut heeft omdat ieder zijn eigen mening heeft en ieder maakt zijn of haar eigen keuze daarin.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:12

Moelie schreef:
Drugs is zeker niet goed voor je nee, net zo min alcohol, roken, vettige dingen eten (hele dikke mensen gaan ook dood doordat de aders verstopt komen te zitten).

Maar het aantal mensen dat verslaafd raakt aan roken en vet eten en daardoor dakloos raken en in het criminele wereldje/prostitutie belanden is toch een heeeel stuk kleiner ;)

Moelie

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:15

Hoe weet je dat? Heb je dat uitgezocht? In Amerika bijv zijn er zat mensen die een overgewicht hebben waardoor ze doodgaan of heel erg ongezond leven.
En hoeveel mensen roken er op de aardbol welniet? Wat je zegt klopt dus niet echt.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:17

Moelie schreef:
Iedereen maakt idd zijn of haar eigen keuzes. Het was mijn bedoeling ook niet van dit topic om een discussie te beginnen.
In de titel staat ook duidelijk hoe jullie erover denken. Ik was nieuwsgierig naar jullie mening.
We kunnen hier ik weet niet hoelang over door discusieeren maar ik denk dat het weinig nut heeft omdat ieder zijn eigen mening heeft en ieder maakt zijn of haar eigen keuze daarin.

Dat is een beetje het idee van een forum ;) niet de iedereen gewoon zijn mening er neer kan plempen zonder de rest te lezen, maar dat je ook kan uitleggen waarom je dingen vindt en waarom je het juist wel of niet men een ander eens bent. Andere meningen en argumenten kunnen heel interessant zijn en misschien kunnen ze je van gedachten laten veranderen of je meningen iets meer nuanceren, maar dan moet je daar wel voor open willen staan ;)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:21

Sta ik er dan niet voor open?

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:24

Waarom zou drugs een teken van zwakte zijn ??

Je hebt mensen die drugs gebruiken omdat ze dit willen gebruiken !!

Je hebt mensen die verslaaft zijn, en nee niet omdat ze dit willen
maar om de werkelijk te ontsnappen.

Je had laatst een programma op tv, daar gingen ze vragen aan een man
die op een bankje zat (een alcoholist/junkie) waarom hij verslaaft was..

(want er zijn zat mensen die denken als ze zo iemand zien zitten, heb je
weer zo´n alcoholist/junkie)

Die man gaf als reden dat hij 6 jaar geleden een gelukkig man was met een vrouw
en 2 kinderen, mooi huis en beide een goeie baan !

Totdat zijn vrouw en 2 kinderen naar een verjaardag waren en er s´avonds werdt
aangebeld door de politie met de mededeling dat zijn vrouw en kinderen waren omgekomen
bij een auto ongeluk....

Die man is in minder dan 1 minuut alles is kwijtgeraakt waar die voor leefde,
en ja dan kan je zeggen alcohol/drugs is geen excuus !

Maar is die man dan echt zwak ??

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:24

Dat weet ik niet, mij je zegt zelf dat je een discussie wilde starten en dat discussieren toch nutteloos is... vind ik een beetje vreemd voor iemand die het topic gestart is, snapt ge? ;)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:26

Missy123 schreef:

aangebeld door de politie met de mededeling dat zijn vrouw en kinderen waren omgekomen
bij een auto ongeluk....

Idd?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:28

odetteke schreef:
Dat weet ik niet, mij je zegt zelf dat je een discussie wilde starten en dat discussieren toch nutteloos is... vind ik een beetje vreemd voor iemand die het topic gestart is, snapt ge? ;)

Discussie maakt niet uit, maar er worden hier mensen bevooroordeeld omdat zij welles drugs gebruiken. Laat die mensen dan gewoon in hun waarde, moeten ze toch lekker zelf weten.
Het liep gewoon uit de hand vandaar dat ik dat zei ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:32

Jesus, zie hier echt meningen voorbij komen waarvan ik denk... sjonge jonge, iets teveel op ofzo?!?

En ik ben geen tegenstander van drugs, maar sjonge, jonge....

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 15:33

Miss_Blimm: Welke mening bedoel je?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:34

arian_wolf schreef:
Missy123 schreef:

bij een auto ongeluk....

Idd?

Ja in mijn ogen wel, ik zie niet waarom je dan zal moeten grijpen naar die troep.
Dat komt dan alleen als je er of al eerder in aanraking mee bent geweest, of tussen de verkeerde mensen terecht komt.
Als je sterk bent dan vecht je je zelf er wel uit.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:37

Mensen verschillen, niet alleen in karakter maar ook in opvoeding, levenervaring, etc. Niet iedereen is even sterk om zelf uit de problemen te komen. Denk aan mensen die andere ziektes krijgen, bijvoorbeeld psychologische ziektes. Sommige gaan aan de drugs of drank.

Denk dat je ook nooit uitgediscusieerd bent over drugs. Dit is iets wat ik al vaak voorbij zie komen... net zoals topic over eetproblemen bijvoorbeeld.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:40

Blondie_ schreef:
Vudress schreef:
Een pil kan best heel fout vallen hoor maar dan ga je als eerste kotsen. Groter gevaar is de uitgaansscene is GHB, als je daar maar een klein beetje alcohol bijkrijgt dan lig je zo bij de eerste hulp.

Ik ben het niet met je eens dat je met een pil nog altijd weet wat je doet. Het effect is anders maar ook van een pil kun je flink de weg kwijt zin.

Ik weet niet hoe dit bij anderen is (dat je met een pil nog altijd weet wat je doet) maar bij mezelf weet ik 100% wat ik doe. Ook wanneer ik mega hard ging.
Ik kan me ALLES wat ik met drugs op meegemaakt heb nog herrineren als de dag van gisteren, beter dan de nuchtere momenten ;)
heb dan ook nooit rare dingen gedaan met drugs, naja rare dingen zeker :9 maar niet in raar:dom. Ben dan ook echt niet losser als in nuchtere toestand ofzo hoor.

GHB kan inderdaad gevaarlijk zijn, omdat het best moeilijk doseerbaar is. maar wel de minst schadelijke drug van alle.

Met drugs (of veel drank) op ben je anders. Doe en denk je anders... en dan doe je ook wel eens domme dingen.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:43

Citaat:
Dat een pilletje "fout is gevallen" heb ik nog nooit meegemaakt niet bij mezelf en niet bij anderen!

Hoeft niet eens 'alleen' een pilletje te zijn, met wiet kan het ook.

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:49

Ik ben echt anti drugs, maar ook alcohol etc. Ik heb zoiets van als mensen nou zo hard lopen te roepen dat ze "best zonder kunnen" en "zonder drugs/drank o.i.d. het net zo leuk hebben", waarom zou je er dan sowieso geld aan uitgeven? Is het dan alleen maar "meedoen met de massa"???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:51

Ik heb vroeger wel eens geblowt ( niet vaak overigens ) en alcohol gedronken tot ik werkelijk op de grond lag :)
Verder nooit aan drugs troep aangeraakt en ga dat ook niet doen.
Blowen doe ik nooit meer en drinken doe ik zeer zelden nog ( als je dan een keer wat op heb ben je wel snel al aangeschoten das wel minder ).
Ik heb vrienden gehad die gebruikten met hen heb ik allemaal gebroken. Je denkt dat t vrienden zijn maar ondertussen ging drugs voor alles. ( bij mijn *vrienden* althans ).

Ik blijf liever bij mn volle verstand! Ook rook ik niet.
Ik ben met een mooi gezond lichaam geboren en wil dat houden tot aan mn dood ( ok ziektes hou je helaas niet altijd tegen maar ik ga me lichaam zelf ook niet aan puin helpen ).
Van drugs gebruik word je trouwens ook niet mooier.
Een vroegere goeie vriendin van me is aan de drugs gegaan en dat was echt een pracht meid om te zien. mooie huid mooi haar echt super. Ze heeft een aantal jaren drugs gebruikt ( coke, speed en weet ik t wat allemaal,w eet nie eens hoe alles heet en wil t niet weten ook ). Toen ik haar en paar maanden geleden terug zag moest ik bijna janken van hoe die eruit zag.
Brood mager heel dun haar rare huid ( ze moest mega veel make-up op doen om de schade een beetje te bedekken ) en met dr toekomst ziet het er niet best uit. Ze haalde vroeger mooie cijfers op school. Nu zit ze thuis met een uitkering, gewoon weg omdat ze nergens word aangenomen ( ik weet niet of DAT de reden is maar ga er wel vanauit )

Nee drugs is rotzooi en komt mijn lichaam niet in! ( op medicijnen na dan want dat is ook drugs )

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:55

Cinnepin schreef:
Ik heb vroeger wel eens geblowt ( niet vaak overigens ) en alcohol gedronken tot ik werkelijk op de grond lag :)
Verder nooit aan drugs troep aangeraakt en ga dat ook niet doen.
Blowen doe ik nooit meer en drinken doe ik zeer zelden nog ( als je dan een keer wat op heb ben je wel snel al aangeschoten das wel minder ).
Ik heb vrienden gehad die gebruikten met hen heb ik allemaal gebroken. Je denkt dat t vrienden zijn maar ondertussen ging drugs voor alles. ( bij mijn *vrienden* althans ).

Ik blijf liever bij mn volle verstand! Ook rook ik niet.
Ik ben met een mooi gezond lichaam geboren en wil dat houden tot aan mn dood ( ok ziektes hou je helaas niet altijd tegen maar ik ga me lichaam zelf ook niet aan puin helpen ).
Van drugs gebruik word je trouwens ook niet mooier.
Een vroegere goeie vriendin van me is aan de drugs gegaan en dat was echt een pracht meid om te zien. mooie huid mooi haar echt super. Ze heeft een aantal jaren drugs gebruikt ( coke, speed en weet ik t wat allemaal,w eet nie eens hoe alles heet en wil t niet weten ook ). Toen ik haar en paar maanden geleden terug zag moest ik bijna janken van hoe die eruit zag.
Brood mager heel dun haar rare huid ( ze moest mega veel make-up op doen om de schade een beetje te bedekken ) en met dr toekomst ziet het er niet best uit. Ze haalde vroeger mooie cijfers op school. Nu zit ze thuis met een uitkering, gewoon weg omdat ze nergens word aangenomen ( ik weet niet of DAT de reden is maar ga er wel vanauit )

Nee drugs is rotzooi en komt mijn lichaam niet in! ( op medicijnen na dan want dat is ook drugs )

De ene huid is de andere niet. Drugs sloopt veel in je lichaam en heeft ook echt tijd nodig om te herstellen als je eens wat pakt. En daar schort het dus aan... mensen die elke week gebruiken... sjonge hun lichaam krijgt niet de tijd om enigzins weer te 'herstellen' (al komt die nooit meer op zijn oude niveau). Dus logisch dat ze er zo verlept uitziet. Is ook niets aan te doen... zelfs makeup helpt niet meer. En dat ze thuis zit met een uitkering is haar eigen schuld. Weet natuurlijk niet hoe ze er nu uitziet, maar in Nederland kan je bijna altijd wel ergens werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:58

Miss_Blim klopt in Nederland kan je altijd wel ergens werken daar ben ik t wel gedeeltelijk mee eens idd :)
Maar zij is altijd ook nog eens ziek zwak en misselijk dus gewoon geen kracht of zin meer om te werken.Had een klein praatje met dr gemaakt en er kwamen gewoon de somste dingen uit die ik van haar echt niet verwachtte maja zonde van die meid. Het was echt zo'n leuke meid vroeger, haar kende ik dan heel goed

maar ik zie wel meer mensen die nu drugs gebruiken en die ik vaag ken van vroeger toen ze t niet gebruikte, maar je ziet het vaak gewoon aan ze. Knapper worden ze er iig NIET op ;)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:01

Hahaha nee dat sowieso!

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:01

Na de meeste lastig te hebben gevallen, mijn mening:

Ik heb zelf ook het een en ander geprobeerd, veel jointjes, alcohol, sigaretten, paddo's drie keer, paar keer een pil genomen, ayahuasca gedronken en dat was het eigenlijk wel. Ik heb met verantwoord drugs gebruik geen moeite. Verantwoord drugs gebruik is niet makkelijk. Als je verslavingsgevoelig bent of onstabiel bent door problemen in je omgeving of met jezelf dan is de kan groot dat recreatief om zal slaan naar een verslaving.

Ik heb veel mensen gezien (mijn moeder heeft een verslavingskliniek aan huis) die verslaafd zijn en heb voor mijzelf besloten, dat ondanks dat ik er wel mee om kan gaan, ik toch helemaal niets meer gebruik, dus ook geen alcohol, peuken of iets dergelijks.

Winniiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:09

Ik ben een stille meelezer.

Maar in de titel van dit topic staat: Hoe denken jullie ovver drugs gebruik?

Dan geven mensen hun mening, wordt er gezegd dat ze misschien wat te veel op hebben enz. Dat snap ik niet de ts vraagt om de mening van mensen. En ja sommige mensen vinden je zwak als je drugs gebruikt. Wil dat zeggen dat je zwak bent? Nee. Maar dat is gewoon een mening van iemand en daar wordt naar gevraagd.

Ik zelf zou er nooit aan willen beginnen! Noch alcohol en roken. :)

Maar iedereen zijn eigen mening!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:14

janouk schreef:
Ik probeer het toch telkens weer te begrijpen. Maar ik snap het niet.

Ik lees hier in veel reacties : "ik ga naar feesten en daar pak ik een pil"?

Ik snap dat echt niet: die pillen worden gemaakt door mensen die niet gehinderd worden door enige kennis van chemie, scheikunde, natuurkunde of wat dan ook voor een kennis. Grondstoffen worden ingekocht bij louche ondernemingen die het ook al niet nauw nemen met veiligheid. Daar brouwen ze dan met eigen inzicht pillen.
En verkopen die pillen voor flink geld.

En de gebruikers, die slikken gewoon pillen, waarvan ze de herkomst en inhoud niet kennen. Ze weten niet hoe ze gemaakt zijn, waar en of de samenstelling veilig is. |(

De regels in Nederland zijn streng voor medicijnen en met reden. En toch sterven er jaarlijks veel mensen aan verkeerd medicijn gebruik en bijwerkingen.
Ongelooflijk dat mensen dan wel van die 'feest'pillen slikken zonder bijsluiter.

En dat geldt ook voor heroine, cocaine, GHB, etc. Gebruikers kennen de herkomst niet, weten niet waarmee het versneden of gemengd is, samenstelling en bijwerkingen volledig onbekend. En toch spuiten, inhaleren of slikken ze het in hun lichaam.

Misschien dat ooit iemand mij dit kan uitleggen?

Niet iedereen denkt zomaar ik pak een pil, en je kan zeker wel weten wat erin zit als je je meuk gewoon laat testen voordat je het neemt.
Even over het andere medicijn gebruik he...
Mijn moeder leefde compleet gezond!!
Was wel hart patient en had SLE.. Waaraan is zij gestorven op 44 jarige leeftijd.. Bloedverdunners.
Dus van een simpele bloedverdunner kun je ook het loodje leggen!!
En nee ik ga ook niet zeggen dat drugs gezond voor je is, tuurlijk helemaal niet.
Maar wat wel tegenwoordig?