Doet iemand hier misschien ook de "rijopleiding in stappen"?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paula schreef:Morgen ga ik weer een eindje autorijden met m'n pa, ik heb 4 weken geen les dus moet het toch een beetje onderhouden.Onze auto rijdt echt veel lekkerder dan de lesauto; trekt veel sneller op enzovoort.
Paula schreef:29 Euro vind ik ook heel goedkoop hoor, ik zou voor een uur 38 euro betalen.
Morgen ga ik weer een eindje autorijden met m'n pa, ik heb 4 weken geen les dus moet het toch een beetje onderhouden.Onze auto rijdt echt veel lekkerder dan de lesauto; trekt veel sneller op enzovoort.
Paula schreef:Ik vind die diesels gewoon niet vooruit te branden, benzine rijdt veel fijner.
Paula schreef:Nee het mag officieel niet, vanaf 2010 geloof ik wel. Vind het erg jammer dat dat nu nog niet zo is, zou me een hoop geld schelen.Klopt, is eigenlijk heel erg weinig als je het vergelijkt met jullie systeem.
Aranel schreef:Ik rij ook in een diesel en ik merk weinig verschil met onze benzine auto eigenlijkMaarja ik heb er ook nog maar een keer in gereden..
Volkwagen golf is mijn lesauto, hele fijne
Dirkje25 schreef:Paula schreef:Nee het mag officieel niet, vanaf 2010 geloof ik wel. Vind het erg jammer dat dat nu nog niet zo is, zou me een hoop geld schelen.Klopt, is eigenlijk heel erg weinig als je het vergelijkt met jullie systeem.
Ik denk dat je je daar in vergist, ik krijg als instructeur ook leerlingen die al wat rijervaring hebben. In de auto van pa of ma of op de tractor in het boerenbedrijf. Wat je ziet dat ze met name de volgorde van bedien van de pedalen bij het terugschakelen fout aanleren.
Het belemmert de voortgang van het aanleren van de juiste bediening. Ik ben thans met een leelring bezig die al jaren op een tractor rijdt en geen kleintje nee zo`n mega groot geval. Heel de bediening is verkeerd aangeleerd, heel zijn positie op de weg moet ik gaan veranderen en dat blijft hem achtervolgen. Iedere keer als hij in het weekend weer met de tractor gereden heeft kan ik weer aan de bak. Als je eenmaal fout hebt leren terugschakelen dan belemmert je dat niet alleen met het juist aanleren van de bediening van de pedalen maar tevens met de voortgang van het vervolg. Bij iedere kruising of rechts of links afslaan waarbij je terug moet van zijn 3 naar zijn 2 ( komt toch heel veel voor dacht ik) moet ik hem corrigeren met de bediening van de pedalen waardoor hij zijn aandacht op dat moment niet kan richten op het geen ik eigenlijk in die les zou willen behandelen.
Mientjeuh schreef:Dirkje25 schreef:Ik denk dat je je daar in vergist, ik krijg als instructeur ook leerlingen die al wat rijervaring hebben. In de auto van pa of ma of op de tractor in het boerenbedrijf. Wat je ziet dat ze met name de volgorde van bedien van de pedalen bij het terugschakelen fout aanleren.
Het belemmert de voortgang van het aanleren van de juiste bediening. Ik ben thans met een leelring bezig die al jaren op een tractor rijdt en geen kleintje nee zo`n mega groot geval. Heel de bediening is verkeerd aangeleerd, heel zijn positie op de weg moet ik gaan veranderen en dat blijft hem achtervolgen. Iedere keer als hij in het weekend weer met de tractor gereden heeft kan ik weer aan de bak. Als je eenmaal fout hebt leren terugschakelen dan belemmert je dat niet alleen met het juist aanleren van de bediening van de pedalen maar tevens met de voortgang van het vervolg. Bij iedere kruising of rechts of links afslaan waarbij je terug moet van zijn 3 naar zijn 2 ( komt toch heel veel voor dacht ik) moet ik hem corrigeren met de bediening van de pedalen waardoor hij zijn aandacht op dat moment niet kan richten op het geen ik eigenlijk in die les zou willen behandelen.
Dat hangt er maar vanaf hoe je ouders het je leren. Mijn vader heeft mij alles geleerd het afgelopen jaar en mijn instructeur heeft op mijn rijstijl geen enkele opmerking, zei dat ik voor iemand die zo lang als ik rijd (1 jaar) erg goed rijd. Nu heb ik wel geluk dat mijn vader er zoveel van afweet en het allemaal goed kan uitleggen, maar het is echt niet zo dat iedereen die met zijn ouders leert rijden dingen fout aangeleerd krijgt.