Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:43

Oftewel : emotionele chantage, iets waar vrouwen meesters in zijn. En een van hun slechtste eigenschappen.

Blijven slapen betekent niet automatisch in hetzelfde bed. Kan gewoon twee losse bedden zijn.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:46

Uh, omgekeerd is dat het ook hoor. Ik moet alles maar kunnen doen want anders beperk jij m ij, incl. slapen met vreemde vrouwen. als dat geen emotionele chantage is....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:47

Verder ben ik eigenlijk heel praktisch. Hij is uit in een andere stad, hij heeft gedronken en kan niet meer naar huis rijden, laatste trein gaat ook zo vroeg. Nou ja, of 'ie dan bij een man of bij een vrouw op de bank in slaap valt. Is mij om het even.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:47

Maar wat is dan volgens jullie de toegevoegde waarde van het bij elkaar slapen? Ik bedoel: als mijn vriend iets wil gaan doen met een vriendin van hem waarom moet dat tot in de nacht duren? Ik bedoel: ook na het stappen kan je een taxi naar huis nemen en ik neem voor de rest aan dat iemand liever met z'n vriendin weekendtripjes maakt dan met een vriendin en dat je anders met een paar gaat waaronder je eigen vriendin?

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:48

Een goede vriendin die hij al jaren kent daar zou ik ook geen problemen mee hebben. Een vreemde meid die hij net heeft leren kennen.. nee, daar voel ik me dan niet fijn bij

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:50

BraveSpots schreef:
Bij mij is het net anders. De dag dat mijn vriend zulke dingen zou zeggen dat ik niet mag blijven slapen bij iemand anders wanneer dat nodig is (voor het werk ofzo), hebben we hier een héél groot probleem of zelfs crisis. Denk ik.

Nou inderdaad, hier ook!

Jeetje echt onvoorstelbaar wat voor reacties sommige mensen geven. 'Mannen zijn zwijnen' gaat ook weer helemaal nergens over. Als je zo over je vriend denkt verdient hij een veel leukere vriendin.

Viootjuh schreef:
Maar wat is dan volgens jullie de toegevoegde waarde van het bij elkaar slapen? Ik bedoel: als mijn vriend iets wil gaan doen met een vriendin van hem waarom moet dat tot in de nacht duren? Ik bedoel: ook na het stappen kan je een taxi naar huis nemen en ik neem voor de rest aan dat iemand liever met z'n vriendin weekendtripjes maakt dan met een vriendin en dat je anders met een paar gaat waaronder je eigen vriendin?

Mijn vrienden wonen in Drachten en Surhuisterveen. Dat is zo'n 60 kilometer van Hoogezand, waar ik woon. Als ik met hun naar een feestje ga of op stap ofzo moet ik daarna maar om 4 uur 's nachts naar huis? Dan is het toch véle malen handiger om gewoon bij hun te overnachten en de volgende dag weer lekker naar huis te gaan. Ik denk dat mijn vriend dat ook liever heeft dan dat ik midden in de nacht helemaal naar huis probeer te komen. Als ik bij de buren op visite gaat is het iets anders.

En ik maak graag met mn vriend een tripje, vakantie of wat dan ook maar ik zou ook dol graag alleen met mn vriendengroepje uit Friesland een weekendje weg gaan hoor.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 11-06-09 13:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 13:51

Viootjuh schreef:

Dat vind ik dus ook. Bovendien heeft hij toen ze met zijn vieren geslapen hebben ook een taxi naar het huis van dat meisje genomen.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:53

Maar dit is wel echt een oeverloze discussie. Iedereen denkt er anders over, maar ja iedereen zoekt een partner met een beetje dezelfde ideeen en levensovertuigingen. Anders pas je niet goed bij elkaar. Mijn vriend vind dit ook niet kunnen, had hij wel iedere week bij een ander meisje geslapen was hij mijn vriend niet meer geweest. Omgekeerd ook, had hij dat gewild had ie mij ook allang geloost voor het zeuren :) Ieder potje past een dekseltje!

Edit: Marije, jij moet voor jezelf stellen wat je wel vind kunnen en wat niet en anders zijn jullie misschien toch niet voor elkaar bestemd. Niet een hand vol, maar een land vol :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:30

Ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige bent die zo denkt. Ik kreeg al reacties over "me in een verkeerd milieu begeven" en "negatief discussieren" etc.
Ik leg mijn vent niet aan banden maar ik verwacht wel wat qua normen en waarden en die zijn voor elk mens verschillend. Ik laat mijn vent niet bij een andere vrouw slapen maar ik weet zeker dat hij dat van mij ook niet toestaat. Nou ja, prima, beide gelukkig en het erover eens.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:31

Wie zegt dat je in een goede relatie elkaar niks verbiedt?

Als jouw partner jouw grens overschreid dan hoef jij dat niet te accepteren. Dan mag je zeggen dat je dat niet acceptabel vind en ook niet accepteerd. Het gevolg is dan misschien dat de relatie eindigt, dus het moet wel om een onderwerp gaan wat dat waard is en wat ook echt voor jou een "dealbreaker" is.

Ik heb dat weleens gedaan hoor. Gezegd luister; dit doe je niet meer en als je het wel doet ga ik bij je weg.
Emotionele chantage?! Nee, bij iemand blijven die continue jouw grens overgaat en je daarmee kwetst, dat is slim?! Je moet wel eerlijk blijven naar jezelf toe.

Of iets belangrijk genoeg is voor iemand om een relatie om te beëindigen, dat is heel persoonlijk.
Voor TS misschien wel het feit dat hij bij andere meisjes blijft slapen. Dat kan heel goed.
Bedenk echter goed of dit punt echt zó belangrijk is dat je je relatie ervoor op wilt geven. Daar moet je toe bereid zijn.
Blijkt het als je erover nadenkt toch niet zo belangrijk dat je relatie erom eindigt, dan moet je proberen ermee te leven denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:35

Ik zou m'n vriend het nooit verbieden, maar volgens mij zou 'ie het zelf ook niet doen. Ik vertrouw heb dat hij niks fouts uitspookt, en doet hij dat wel is het exit. :) Ik zou het zelf een beetje vervelend vinden als ik niet bij een andere jongen mocht blijven slapen als het niet anders kon..

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:01

Even een uitleg over mijn eerder geplaatst antwoord, ik denk dat ik het wat fout geformuleerd heb, en dit sommigen verkeerd aan het denken zet.
Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik via mijn PB-Box hierover belaagd word.

Ik heb het woordje 'soms' zijn mannen zwijnen. Er vergeten tussen te zetten.
Over het algemeen durfen mannen toch iets meer afkijken in een relatie als vrouwen, en hierover ervaringen in mijn verleden.Dus mijn mening.
Natuurlijk moet ik niet in het algemeen gaan praten, vandaar dat ik mijn antwoord even corrigeer.
Laatst bijgewerkt door ilsse op 11-06-09 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:07

Nuage schreef:
Of iets belangrijk genoeg is voor iemand om een relatie om te beëindigen, dat is heel persoonlijk.
Voor TS misschien wel het feit dat hij bij andere meisjes blijft slapen. Dat kan heel goed.
Bedenk echter goed of dit punt echt zó belangrijk is dat je je relatie ervoor op wilt geven. Daar moet je toe bereid zijn.
Blijkt het als je erover nadenkt toch niet zo belangrijk dat je relatie erom eindigt, dan moet je proberen ermee te leven denk ik.

en dat vind ik het grote verschil. Je verbioedt niets, je geeft alleen aan wat jij er zelf als consequentie aan verbindt. Mara botweg zeggen "dat mag je niet" zou voor mij echt onaanvaardbaar zijn. Nu is het bij iemand blijven slapen, straks is het de hoeveelheid tijd die ik in mijn paarden steek.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:37

Ik snap Lielle's punt wel, het gaat om het verbieden van iets dat jíj niet vindt kunnen, maar je partner heel normaal vindt. Jij vindt het niet kunnen dat je partner bij een meisje blijft slapen terwijl hij dat heel normaal vindt. Zo zijn er vast ook meiden die een partner hebben die het niet fijn vinden dat zij 2 uur per dag bij het paard zitten en elke zaterdag op concours gaan, terwijl zij dat heel normaal vinden.

Het gaat er niet om of jij het twee heel verschillende dingen vindt, het gaat erom of je partner en jij er anders tegenaan kijken. Als hij het doodnormaal vindt en jij vindt het écht niet kunnen, zal hij er niet blij mee zijn als jij het hem verbiedt.

Viootjuh schreef:
Maar wat is dan volgens jullie de toegevoegde waarde van het bij elkaar slapen?

Soms vinden mensen het wel eens gewoon leuk of gezellig om iets te gaan doen met andere mensen dan hun partner. Ik ga nu ik geen partner heb ook wel eens bij andere mensen slapen, dus blijkbaar heeft het voor mij in mijn leven toegevoegde waarde, anders zou ik het nu ook al niet doen.

Om van de praktische voordelen nog maar niet te zwijgen. Veel van mijn vrienden wonen 150 km verderop, en als ik daar vandaan nog thuis wil kunnen komen, moet ik er 's avonds om 7 uur weg. Het moge duidelijk zijn dat ik dat niet ga doen, en ook geen taxi ga nemen voor zo'n afstand. Dus ja, dan blijf ik daar slapen - ook bij mannelijke vrienden (en kennissen).

Citaat:
...ik neem voor de rest aan dat iemand liever met z'n vriendin weekendtripjes maakt dan met een vriendin

Ik maak zo vaak weekendtripjes met iemand anders dan mijn partner. Er zijn nog meer mensen in mijn leven dan alleen mijn lief, ik wil niet alle dingen die ik nu als vrijgezel doe ineens stopzetten als ik een partner krijg. Zouden mijn vrienden ook bepaald niet waarderen, als ze alleen maar goed genoeg zijn als ik geen liefje heb en zodra ik die wel heb dat ik dan ineens alles wat ik met hun deed met hem ga doen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:40

Nimue: Amen, ik denk er precies zo over!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:56

En ik ook. Zo, dat scheelt een hoop typwerk. ;)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:01

zo wat een discuusie zeg.
Ik denk er eigenlijk heel makkelijk over, alles moet kunnen behalve als het jou pijn doet, klaar toch, doet het pijn en hij doet het doet het toch???????
Niet een hand vol maar een land vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:13

Als mijn man bij een vriendin of collega blijft slapen als dat zo uitkomt heb ik daar geen enkele moeite mee. Andersom gelukkig ook niet. We zijn niet elkaars bezit, maar we vertrouwen elkaar wel. En geloof me, als je vreemd wil gaan zijn er mogelijkheden genoeg, daarvoor hoef je niet bij iemand te overnachten. Als je partner vreemd wil gaan doet hij/zij dat toch wel.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:57

Ik zou het ook echt niet leuk vinden als mijn vriend helemaal alleen bij een andere meid zou slapen.
Andersom zou hij het ook echt niet waarderen..
Het is niet dat ik hem niet vertrouw maar het hoort gewoon niet vind ik. :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:31

Ik snap dat het soms praktischer is als je ergens blijft slapen.
Maar dan vind ik het heel normaal dat wanneer ik in Amsterdam zou gaan stappen vanuit Groningen, ik van tevoren regel waar ik blijf slapen en dat overleg thuis. Dus dat hij niet ineens die plannen zelf trekt op het moment dat er niets te overleggen valt, namelijk snachts als hij niet anders meer kan ivm vervoer ofzo.

Wat zouden jullie er van vinden als je vader of moeder bij een andere man of vrouw zou blijven slapen na een feestje ofzo trouwens, wordt het daar voor jullie wel ineens anders van omdat dit enkel kan als je jong bent, of kan het juist of zelfs als je bv al 50 bent? :)

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 18:14

Ik ga waarschijnlijk heel bokt over me heen krijgen maar, als mijn vriend beklag doet over mijn tijd die ik bij de paarden spendeer wil ik daar best met hem over hebben en eventueel daar een oplossing voor zoeken.

Dit is trouwens absoluut niet aan de orde bij ons.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:37

Marije112 schreef:
Ik ga waarschijnlijk heel bokt over me heen krijgen maar, als mijn vriend beklag doet over mijn tijd die ik bij de paarden spendeer wil ik daar best met hem over hebben en eventueel daar een oplossing voor zoeken.

Dit is trouwens absoluut niet aan de orde bij ons.

Dan brengt hij het ook anders. Je zou vast wat anders doen als hij zei; je gaat niet meer zoveel naar de paarden, punt uit!

Als ik het erg vervelend zou vinden dan zou ik dat ook wel voorzichtig tegen mijn vriend zeggen hoor, maar verbieden? Dat vind ik niet kunnen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:48

Denk ook niet dan iemand meteen zou zegen "dat verbied ik je!" maar dat het altijd gaat zoals Marije zegt; er gewoon over praten.
Daarom zei ikook al; je moet dit soort dingen niet snachts ter plekke ineens beslissen maar het van tevoren bespreken dan krijg je de minste problemen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:29

opisop_shop schreef:
Denk ook niet dan iemand meteen zou zegen "dat verbied ik je!" maar dat het altijd gaat zoals Marije zegt; er gewoon over praten.
Daarom zei ikook al; je moet dit soort dingen niet snachts ter plekke ineens beslissen maar het van tevoren bespreken dan krijg je de minste problemen.

Nou na het lezen van deze post;

mickydo schreef:
Ik zou het niet accepteren als mijn vriend bij een andere meid bleef slapen.
Ik zou er niet eens een discussie over voeren , gebeurt gewoon niet punt .

Kreeg ik toch wel het idee dat er vrouwen waren die het hun man verbieden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:32

precies Nimue, dat was mijn punt.