Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:43

Nou, ik vind het allebei toch wel erg belangrijk. Ook het lichamelijke aspect binnen onze relatie bindt ons. Dat stukje intimiteit vinden we erg belangrijk. :D

Ik zou hem én zijn tandenborstel de deur uitschoppen als ik erachter zou komen dat meneer vreemd zou zijn gegaan.

KiWiKo

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:46

en wat als meneer verteld die zelfde avond dat hij de fout in is gegaan............ skup je hem dan alsnog de deur uit?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:47

als hij de fout in gaat dan is het einde relatie en sta ik ook niet meer open voor een uitleg/ excuus. simpel is dat.
ik vertrouw mijn partner en we weten beide waar de grens ligt bij de ander.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:51

Ik vraag me af, doe je dat ook nog als je drie kinderen smaen hebt, en een huis en een paard om te onderhouden? En dan doel ik op dezelfde avond nog buitenzetten.

Geen oordeel verder, gewoon een vraag :).

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:53

ja zonder pardon.
wij hebben 1 dochter, beeb 2 is onderweg. een hond, kat, konijn en 4 paarden en zou geen seconde twijfelen om hem eruit te schoppen.

zou erg hypocriet zijn als hij dan wel mocht bljven in de wetenschap dat ik in mijn eentje misschien niet alles kan aanhouden. nee voor zijn geld hoef ik hem niet.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:55

Gelijk heb je ! Als je bij die man blijft vanwege het geld terwijl hij je bedriegt heb je toch geen zelfrespect

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:57

Pashon schreef:
ja zonder pardon.
wij hebben 1 dochter, beeb 2 is onderweg. een hond, kat, konijn en 4 paarden en zou geen seconde twijfelen om hem eruit te schoppen.

zou erg hypocriet zijn als hij dan wel mocht bljven in de wetenschap dat ik in mijn eentje misschien niet alles kan aanhouden. nee voor zijn geld hoef ik hem niet.

Ik doelde ook niet alleen op de financiele situatie, meer omdat je dan eventueel ook al meer geschiedenis smaen hebt (kinderen, huis,...) en dat zoiets dan mss anders ligt dan bv als je een jaar samen bent en verder nog bij je ouders woont.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:02

ik zou er geen moment over twijfelen, hij kan z'n boeltje pakken en anders doe ik het. Het zal makkelijker geweest zijn als ik nog thuis wonend was en er geen kinderen en dieren in het spel waren, maar ook kinderen merken zoiets en geloof niet dat ze echt gelukkiger worden als ze zien dat mama papa niet meer vertrouwd of andersom natuurlijk zou niet echt een goed voorbeeld voor hun zijn.
Ik weet dat als mijn partner vreemd zou gaan, ik hem never nooit niet meer zou vertrouwen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:04

KiWiKo schreef:
en wat als meneer verteld die zelfde avond dat hij de fout in is gegaan............ skup je hem dan alsnog de deur uit?

Ja! Ik weet niet wat ik op langere termijn met hem doe. Dat zeg ik je heel eerlijk. Fijne vent, hoor. :)
(We hebben het tot dusver gewoon leuk met elkaar, kan me niet indenken dat hij behoefte heeft om vreemd te gaan.)

BraveSpots schreef:
Ik vraag me af, doe je dat ook nog als je drie kinderen smaen hebt, en een huis en een paard om te onderhouden? En dan doel ik op dezelfde avond nog buitenzetten.

Geen oordeel verder, gewoon een vraag :).

Huis, paard en twee honden hier! Ik vind het heel lastig om stellig te zeggen dat ik hem voorgoed de deur wijs. Ik kan dan ook nooit lang boos op hem zijn. :o Daar is ie te lief voor.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:16

dejavu dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren hé. Ik denk van de helft van de stellen waarvan 1 vreemd gaat de ander denkt dat het toch allemaal rozengeur en manenschijn is terwijl de ander daar anders over denkt.

overigen kan ik ook niet lang boos blijven op hem, ben ook erg vergevingsgezind maar sommige dingen zijn onvergeeflijk en hij weet dat ik daar heel hard in ben.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:23

Kan eigenlijk niets anders dan het eens zijn met Kiwiko (en dat is wel eens anders geweest :+ )

Heb zelf alle aspecten van het vreemdgaan meegemaakt in het verleden (zelf gedaan, bedrogen, pa die vreemd ging, de andere, noem maar op) en heb er veel van geleerd. Vooral over het wat ik wel en wat ik niet wil.

Ik heb in mijn relaties gemerkt dat ik niet lichamelijk vast wil zitten aan 1 persoon omdat hij dat zo graag wenst. Sex is just sex, als dat met een ander gebeurd, gebeurd het. Dat geldt voor beide partijen.
Ik ben daar heel duidelijk en open in en als iemand er niet mee kan leven is dat vervelend, maar niet mijn probleem. Klinkt wellicht hard ;)

Frappante is dat wanneer dit onderwerp in de kroeg besproken wordt alle mannen enthousiast reageren (met een borrel op) als ze mijn mening horen. Komen ze echter zelf in een dergelijke relatie, hebben ze er moeite mee.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:24

KiWiKo schreef:
ik heb in mijnj relatie liever de geestelijke handel dan de lichamelijke..............

ik wil soulmates zijn............. zn vriendje......

zijn ding.....

en dat staat zo ontzettend ver buiten het sexgebeuren

Dat is voor mij juist onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als het sexgebeuren niet óók een prominente plaats in zou nemen dan zou zo'n relatie voor mij als verbinding niet functioneren. Er zou dan sprake zijn van een soort broer/zus relatie.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:27

Pashon schreef:
dejavu dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren hé. Ik denk van de helft van de stellen waarvan 1 vreemd gaat de ander denkt dat het toch allemaal rozengeur en manenschijn is terwijl de ander daar anders over denkt.

overigen kan ik ook niet lang boos blijven op hem, ben ook erg vergevingsgezind maar sommige dingen zijn onvergeeflijk en hij weet dat ik daar heel hard in ben.

Als het volgens hem echt helemaal niks voorstelt, dan zou hij dat aangeven. Daarbij is hij gemakkelijk te peilen. Maar net wat je zegt: het kán, ja. ;)

Sommige dingen zijn inderdaad onvergeeflijk, maar ik weet niet of dat punt al na een slippertje is bereikt. Bij jou dus wel. Zo verschilt iedere relatie. :) Ik vind het knap van je dat je dat met deze zekerheid kunt zeggen. Je weet in ieder geval waar je voor staat. Ik kan dat niet zo... :7

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:30

KiWiKo schreef:
precies.............. je geestelijke relatie is het belangrijkste.........

Dat zou ik niet durven zeggen. Het een sluit het ander niet uit. Een romatische verbinding met iemand is voor mij pas in evenwicht als het allebei in voldoende mate aanwezig is en dat is geen kwestie van keuzes maken.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:35

dejavu schreef:
Pashon schreef:

Als het volgens hem echt helemaal niks voorstelt, dan zou hij dat aangeven. Daarbij is hij gemakkelijk te peilen. Maar net wat je zegt: het kán, ja. ;)

Sommige dingen zijn inderdaad onvergeeflijk, maar ik weet niet of dat punt al na een slippertje is bereikt. Bij jou dus wel. Zo verschilt iedere relatie. :) Ik vind het knap van je dat je dat met deze zekerheid kunt zeggen. Je weet in ieder geval waar je voor staat. Ik kan dat niet zo... :7

ja in sommige dingen kan ik erg hard zijn of te wel kort door de bocht zoals sommigen het ook wel willen noemen.

als de emotionele band er niet is kan ik geen sex met iemand hebben.
mijn partner was daar overigens heel anders in, die *** er goed op los, imo kan hij nu geen sex meer hebben met iemand waar die geen band mee heeft.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:43

Ik ben zelf bij mijn ex twee keer vreemdgegaan, ik had hiervoor eigenlijk nooit een relatie gehad, ik ging op vakantie naar terschelling en toen hadden we nog geen week, dus ergens is die begrijpelijk maar natuurlijk niet goed te praten. Ik had wel zoveel gedronken dat ik de dag erna niet eens meer wist hoe de jongen in kwestie eruit zag, om het nog iets minder erg te maken. Ik voelde me wel gelijk al vreselijk schuldig en heb de rest van de week elke jongen gemeden.

Maargoed, de 2e keer was een ander verhaal, vakantie in Turkije, een veel te knappe barman en ik was op slag verliefd. Dat vriendje wat ik de eerste dag nog zo miste was ik gewoon helemaal vergeten, en hier was geen alcohol of wat dan ook in het spel, is de hele week doorgegaan en de spijt kwam pas toen ik terugkwam en mijn vriend zag.

Vréselijk, wat een schuldgevoel, de vakanties waren overigens direct achter elkaar, maar brrr. Ik heb het hem tot lang niet durven vertellen omdat ik zo bang was dat ik hem kwijt zou raken, maar heb toch altijd met een ongelofelijk schuldgevoel rondgelopen, en het luchtte zo op toen het uiteindelijk uitgesproken was. Dat doe ik dus nóoit meer.

En nu heb ik het ook van de andere kant mogen meemaken, ik werd zo stapelgek op een jongen en dat bleek wederzijds, al heb ik het vanaf het begin toch afgehouden omdat hij een vriendin had, maarja die gevoelens zaten er, daar kon ik echt niet omheen en hij is uiteindelijk dus vreemdgegaan met mij, heeft het overigens direct daarna uitgemaakt omdat zijn gevoelens naar mij waren gegaan. Maar na een tijdje kwamen ook bij mij de verhalen, wilde ze niet geloven en hij bleef het natuurlijk ook stug ontkennen, maar ik kwam erachter dat hij over andere dingen had gelogen, en dan is het vertrouwen toch wel weg. Als je dan uiteindelijk de waarheid moet horen van anderen, keihard gedumpt word en binnen een week bent vervangen door een ander (terwijl hij het nog een week wilde proberen om te kijken of zijn gevoelens terug zouden komen), dan komt dat behoorlijk aan. Vooral als die ander een wildvreemd meisje is die ineens naar je toekomt, met de mededeling dat ze ondertussen 3 weken samen met hem is, en dezelfde verhalen begon te horen. Bah. Meneer is ondertussen terug bij zijn ex, en alles is nu wel uitgepraat maar oh wat heeft dat me een pijn gedaan.

Gelijk een bloedhekel aan vreemdgaan gekregen, op welke manier dan ook, om welke omstandigheden dan ook. Ik zal het zelf nooit meer kunnen alleen al omdat ik weet hoeveel pijn je die ander ermee kan doen.

Wat vinden jullie eigenlijk van het excuus 'alcohol' in vreemdgaan?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:48

alcohol is geen excuus, niks is een excuus om vreemd te gaan.

mijn partner zou niet eens de kans krijgen om het uit te leggen als die verteld dat ie vreemd gaat of als ik het te horen krijg, binnen 10 seconden staat ie buiten en zijn spullen zullen door het raam gaan, dat is sneller als door de deur.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:55

Pashon schreef:
ja in sommige dingen kan ik erg hard zijn of te wel kort door de bocht zoals sommigen het ook wel willen noemen.

als de emotionele band er niet is kan ik geen sex met iemand hebben.
mijn partner was daar overigens heel anders in, die *** er goed op los, imo kan hij nu geen sex meer hebben met iemand waar die geen band mee heeft.

Hoezo niet? Heeft hij dat inmiddels afgeleerd? *Dejavu snapt 't niet*

(Of bedoel je dat hij geen sex meer kan hebben met iemand waar hij wel een band mee heeft?)

Jodie - Harde les! :) Alcohol vind ik een slap excuus. Als je jezelf niet in de hand hebt, moet je je hand in eigen boezem steken, niet door verwijzen naar de alcohol. Da's me te gemakkelijk. ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:56

haha ik bedoel idd dat hij geen sex meer met iemand kan hebben zonder dat hij daar een emotionele band mee heeft.
Hij heeft het nooit geprobeerd hoor, dat even ter verduidelijking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:00

Ik zou het erger vinden als mijn man verliefd was op iemand, dan dat hij seks heeft met een ander. Het is kiezen tussen twee kwaden, maar dan toch liever nummer 2 dan nummer 1.
Ik zou niet gelijk de relatie overboord zetten. We zijn vanaf onze tienerjaren bij elkaar en ik vind het heel veel om voor 1 slipper weg te gooien.
Je moet het er over hebben en de tijd zal dan uitwijzen of het vertrouwen dusdanig is geschaad dat een relatie er niet meer in zit. Maar goed, zo zou ik het doen.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:11

Rock schreef:
Haha!

Ik vind het op zich wel mooi, alleen is het voor mij persoonlijk storend dat er wordt gesproken over alleen mens kunnen zijn bij samenleven van man en vrouw... Maar dat is weer een hele andere discussie ;)

Samenleven in de zin van: een maatschappij :)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:13

Macusa schreef:
Blue_Eyes schreef:
Dan nog is het wel heel erg kort door de bocht. Het huwelijk kan een manier zijn om je bezittingen te beheren, maar het is veel meer dan dat.

Die overtuiging en dat ideaalbeeld had ik ook ooit, maar die mening heb ik bij moeten stellen, omdat de praktijk anders uit wees.

Voor jou ja. Dat kan voor een ander heel anders liggen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:50

Vreemdgaan vindt ik zwak,als ik voor iemand kies,dan ga ik daar ook echt voor.. mochten er problemen in de relatie komen hoor je die te bepraten en niet naar een ander te vluchten..
Mocht mijn vriend vreemdgaan,zal ik er heel veel pijn aan hebben,maar ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen..en dat is toch wel heel erg belangrijk!!
Ook al kust hij maar met een anders,dan is het voor mij al over,maar mocht hij enkel verliefd zijn op een ander? dan denk ik alsnog dat de relatie uit is.. ik hoop dat zowel vriendlief als ik voor de relatie vechten,als er problemen zijn,de vlinders weg zijn...
Nee,voor mij betekent een relatie ook meer dan alleen het lichamelijke,ik wil ook mijn soulmate hebben.Lichamelijke aantrekkeingskracht en het soulmate gevoel,dat wil ik in 1!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 06:26

Blue_Eyes schreef:
Rock schreef:
Haha!

Ik vind het op zich wel mooi, alleen is het voor mij persoonlijk storend dat er wordt gesproken over alleen mens kunnen zijn bij samenleven van man en vrouw... Maar dat is weer een hele andere discussie ;)

Samenleven in de zin van: een maatschappij :)

Ik snap het niet :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:05

Zo, klaar met het hooi; 20.000 kilo onder dak;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MXM4QYXM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WUOPDGXC.jpg

Over een paar weken het stro, 40.000 kilo sjouwen en stouwen....
De hooimijt ziet er fantastich uit en het weidehooi met hele halmen ruikt wel zó lekker. Daar krijg je hormoonkriebels van:

Hooikoorst volgens HC

Tegen een roll in the hay,
zeg ik geen nee.

Waar is de hooimeid? _O-
Je ziet en leest Kim, het is nog steeds +:)+ hier.
Vanavond begint de (eerste) feria. Richelle heeft mijn vriendin uitgenodigd om met zijn drieën te gaan *\o/*

hc