Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:45

NathaxZoef schreef:
Haii! :wave:

Ik meld me ook even hier! :D ik heb al 22 uur doorgebracht in de leswagen en het gaat gewoon echt niet goed... :\ Mijn instructeur wist me woensdag ook nog even mee te delen dat 35 uur écht niet voldoende ging zijn voor mij... := Ik kijk niet goed genoeg, ik heb de nare gewoonte om soms nog naar mijn pook te kijken (en die 1 seconde kijk ik natuurlijk niet door mijn spiegels), ik rij veel te hard, ik rem te weinig af bij kruispunten en dan ben ik nog niet begonnen over de inparkeermaneuvres... :Y) Zweet me overigens ook echt te pletter in de auto :+ Het enige wat ondertussen wel lekker vlotjes gaat, is het wegrijden :))

haha, dat deed ik ook altijd, kijken naar de pook, en dan zei mijn rij-instructrice ; Ils, je kijkt toch ook niet naar jouw vriend zn pook als je daarmee bezig bent???? whahaha!!! helemaal gek :P :+

en trouwens, ik heb nu al een jaar mn rijbewijs, en 2 weken terug zat ik weer in de lesauto, en toen werdt ik gewoon gecorrigeerd omdat ik ook leuk mn gas in duwde toen ik niet optijd kon stoppen voor iemand van rechts, toen ging bij mijn rij-instructrise dus ook eventjes de rem erop, en ja, dan schaam je je toch lichtelijk aangezien ik al een jaartje (af en toe) rij met rijbewijs :P

en over die snelheid.. ik gok op onbekende plaatsen nog steeds hoor hoe hard ik moet rijden :P en heel vaak rijd ik dan ook gewoon maar met de rest van t verkeer mee :P dan zal t wel goed zijn.. oke en af en toe zie ik wel hoe hard je mag rijden hoor ;)
en in de lesauto zat ik toendertijd ook altijd te zeggen van : hier wat t 50... toch?? en hier was t 80... toch?? hihi volgens mij was dat best irritant :P maar nooit iets over gehoord dus da zal het wel :P

maar goed, dat laat niet staan dat je niet alles hoeft te kennen om te kunnen slagen voor je rijbewijs ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:42

Hallo!!

Ik probeer mijn broertje te helpen dat ie nu maar eens goed gaat slagen voor zijn theorie hij is helaas namelijk al 2x gezakt daarvoor (en nee dit komt niet doordat ie niet leert, want hij leert absoluut zeker wel), alleen hij is niet zo´n snelle leerling (als jullie snappen wat ik bedoel)? Hij vind vooral de gevaarherkenning erg lastig terwijl ie de gevaarherkenning thuis tot diep midden in de nacht leert en laat nakijken door mij of door m´n moeder zeg maar en dan geven we hem ook de uitleg bij zijn foute antwoorden!!

Maar ook stuit ie telkens op de vragen van dat ie niet meer weet of je nou een tram altijd voorrang moet verlenen (ivm ie gehoord had dat een tram niet persé altijd voorrang hoeft te krijgen), op welke stukken zijn dat nou precies dat een tram dus absoluut geen voorrang krijgen??

En of heeft iemand hier goeie en makkelijke oplossing of tactiek van leren bijv ??

Alvast bedankt voor de moeite en natuurlijk een ieder ander hier heel veel succes ;)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:38

__Possie__ schreef:
Hallo!!

Ik probeer mijn broertje te helpen dat ie nu maar eens goed gaat slagen voor zijn theorie hij is helaas namelijk al 2x gezakt daarvoor (en nee dit komt niet doordat ie niet leert, want hij leert absoluut zeker wel), alleen hij is niet zo´n snelle leerling (als jullie snappen wat ik bedoel)? Hij vind vooral de gevaarherkenning erg lastig terwijl ie de gevaarherkenning thuis tot diep midden in de nacht leert en laat nakijken door mij of door m´n moeder zeg maar en dan geven we hem ook de uitleg bij zijn foute antwoorden!!

Maar ook stuit ie telkens op de vragen van dat ie niet meer weet of je nou een tram altijd voorrang moet verlenen (ivm ie gehoord had dat een tram niet persé altijd voorrang hoeft te krijgen), op welke stukken zijn dat nou precies dat een tram dus absoluut geen voorrang krijgen??

En of heeft iemand hier goeie en makkelijke oplossing of tactiek van leren bijv ??

Alvast bedankt voor de moeite en natuurlijk een ieder ander hier heel veel succes ;)

Ik ben geen First_Unique maar haar vriend, ze vroeg namelijk aan mij of ik hier wat op zou weten omdat ik Rij-instructeur ben.

Nou als eerst over de trams , de trams hebben ALTIJD voorrang , tenzij er de zogenaamde haaientanden of stopstrepen staan . Staan die er niet dan moet je de tram altijd voorrang verlenen ookal komen ze van links. Ook hebben ze geen voorrang als er Voorrangsvoertuigen bij komen ( Politie , Ambulance , Brandweer . Ze moeten dan wel de Optische- en Geluidssignalen voeren ). Rijden er Politiewagens of iets dergelijks zonder die tekens heeft de tram WEL voorrang.

Over de gevaarsherkenning. T makkelijkste om dat te leren is in feite eigenlijk alleen het lessen. Als hij namelijk lest zal zijn instructeur/instructrice zijn verkeersinzicht ook proberen te verbeteren.Dit verkeersinzicht is de makkelijkste manier om deze vragen te beantwoorden. Wat eventueel ook mogelijk is , is om via de website van het CBR de vragen te doen , hij zal daar wel geld voor moeten betalen ( ik geloof iets van €2,- maar dat weet ik niet zeker , je kan het gewoon via de telefoon betalen ) hierbij zitten dus ook wel die inzichtsvragen en de gevaarsherkenningsvragen.

Bij deze inzichts- en gevaarsherkenningsvragen moet hij dus dan ook eigenlijk telkens denken hoe zou ik dat in de leswagen oplossen.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:26

Als je een tram tegenkomt op een kruispunt gelden bijzondere voorrangsregels. Je moet de tram bijna altijd voor laten gaan. Er is 1 uitzondering wanneer jij voorrang hebt op een tram en dat is als jij op een voorrangsweg of voorrangskruispunt rijdt en de tram komt van links of rechts.

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:03

Ik mag voor de rechter verschijnen.. ;)

Had de na de 1e les direct 400,- aanbetaald.. En meneer begon de 2e les seksuele opmerkingen te maken.. Ik moest een parkeerterrein oprijden. Ik vroeg; moet toch niet parkeren ofzo? :+ En hij antwoordde met: Nee we gaan hier extreme dingen met elkaar doen..

Ik wist niet echt hoe ik het moest opvatten.. Misschien een grapje wat nogal verkeerd overkwam.. Maar ik zat niet echt meer fijn naast hem. Daarna wilde hij na iedere les een knuffel.. Nogal opdringerig..

Mijn 3e les, moest ik de snelweg op.. En kwam vanaf de snelweg op een hele drukke rotonde.. (vooral rond 5uur) En meneer zat te smsen. Ik kon nog niet zelfstandig remmen en ik moest remmen voor een rood stoplicht.. Ik gaf het aan; Uhmm sorry maar moet remmen?? Hij ging rustig door en moest op het laatste moment ingrijpen.. En toen kreeg ik ongeveer alle scheldwoorden om mijn oren gevlogen..

Mijn laatste rijles in juni 2008, had ik een les van anderhalfuur.. Na 20minuten, moest ik ineens uitstappen.. Zijn vrouw moest naar het ziekenhuis.. Ik vraag; Ojee is het ernstig? Nee ze moet naar de polikliniek maar ben het vergeten.. Hij reed echt waar als een idioot :O Met piepende banden door de bochten, 130 op smalle wegen bestemd voor 2auto's maar dan moest er 1 stoppen in de berm, uitritten etc. Toen zat zijn vrouw bij ons in de auto, heeft hij heel de weg een halfuur Frans gepraat.. Geen woord Nederlands, geen excuses en werd op de hoek van mijn straat eruit gedonderd. En er werd mooi anderhalfuur gerekend.

Ik werk van 9 tot half 6 en had van te voren aangeven na zessen te willen lessen. Tijdens de proefles zei hij dat dit kon, maar toen ik betaald had kon het ineens niet meer. Mijn vader heeft opgebeld, en heeft gezegd; Ze wilt echt niet meer bij jou lessen, je hebt 4lessen gegeven.. Maar we willen nu niks meer van je horen. En toen kwam van de week een brief binnen van een incassobureau.. Of ik even voor 22 april bijna 900,- nog wilde overmaken.. :+

Al met al; Geen succes :+

xTamara

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:11

Jeetje wat belachelijk zeg!
Zo'n vent mogen ze niet laten rijden!
Is ook fijn voor jou! Je zou er wat aan overhouden, en het autorijden daardoor misschien niet leuk meer vinden..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 12:58

Gadverredamme wat een vent Sheerza. :\ Dat lijkt mij echt een grote nachtmerrie. Hoe nu verder? Wordt de zaak bij de rechter besproken of gaat het er dan vooral om dat je die 900 euro niet hebt betaald?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:02

Wat verschrikkelijk Sheerza :oo mag toch hopen dat de rechter jou wel in het gelijk stelt :)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:08

sooow wat een verhaal zeg!!, hoe heet die rijschool, als ie uberhaupt al een naam heeft?? daarom jonge, persoonlijk zou ik zelf nooit voor een wat onbekendere school kiezen, dan maar een paar euries meer betalen, maar dan weet je zeker dat t goed gebeurd ipv dit..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:21

Dat is me toch een portie vervelend! Is het zo'n eenmansbedrijfje? Ik heb al vaker het gevoel dat dat nooit pluis kan zijn. Liever een grotere rijschool, met kantoor, website en al. Dan weet je wat zekerder dat er goed met je wordt omgegaan.. Hoop voor je dat die kerel jou geld mag gaan betalen, ipv jij hem. Wat een oetlül :(

Even vraagje: vanaf welke les konden jullie zelfstandig schakelen, sturen, remmen etc. Niet de dingen als inparkeren, maar gewoon het rijden zelf, zegmaar.. Ik ben benieuwd!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:28

Ik les ook bij een niet zo bekende rijschool. Maar aangezien hij al ruim 10 jaar les geeft, een goed slaginspercentage heeft en mijn broer heel tevreden over hem was durfde ik het wel aan.
Hij is juist tegen grote rijscholen. Maar dan meer die rijscholen waarbij je elke keer een andere instructeur krijgt.

@Rebel_Jits; vanaf les 1? :+ Dat het echt goed ging les 5 denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 13:59

Schakelen, sturen, remmen etc? Vanaf les 3 ongeveer :)

In Rotterdam zie je trouwens veel rijscholen waarvan ik zeker 90% niet vertrouw. Er wordt ook altijd gezegd, zoek een rijschool met minimaal 2 auto's. Anders zit je met de sh*t als de auto stuk gaat.

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:11

Jaa het is echt vervelend... Baal er echt van.. Hij is lid van de Rijbewijsconcurrent... Maar het is wel een eenmanszaak, hij maakt alleen gebruik van de naam.

Voor hem is het de 700,- die ik niet heb betaald en ook niet ga betalen na zijn wanprestaties.. Alleen nu heb ik meer dan 150,- boete gekregen bovenop de 700,- .. Hij heeft 400,- gekregen voor nog geen 5 lessen, want de eerste was een proefles.

Daarna is mondeling afgesproken om het daarbij te laten.. Gelukkig dat mijn vader hier best handig in is. Hij heeft naar verschillende instanties brieven gestuurd.. Die zijn vrijdagochtend verstuurd dus die krijgen hem waarschijnlijk allemaal maandag binnen..

Ik heb hier echt mijn lesje van geleerd; Ik ga echt noooit meer lessen bij een bedrijf zoals deze.. Ik heb niks van alle lessen geleerd en nu komt dit er nog is bovenop.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:16

Terwijl Rijbewijsconcurrent eigenlijk nog niet eens zo gek slecht is qua naam.. klinkt misschien heel cru en discriminerend dit, maar was het wel een Nl'se instructeur? Want wat ik in Rotterdam aan buitenlandse instructeurs zie rijden..

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:25

Heb eerlijk gezegd expres gekozen voor een Nederlandse instructeur.. :o

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:51

Laat ik daar verder maar niets over zeggen. Buitenlandse instructeur zou voor mij in ieder geval nooit een optie zijn.
Maar hij praatte wel Frans Sheerza?

Ik ben blij dat ik in een klein vertrouwd durp woon. :D

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:07

Paula schreef:
Ik ben blij dat ik in een klein vertrouwd durp woon. :D

Ik ook :j

Trouwens, ik zweet ook altijd in de auto, al moet ik wel zeggen dat het de laatste tijd minder wordt :+
Maar wat een rare vent van die rijschool :roll: Echt een *piep* situatie...

Michelle_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:20

Zeker een rare vent en ook ik les in rotterdam en heb nog geen slechte dingen van die naam gehoord ,

Ik les trouwens ook bij een buitenlander maar ik heb nog nooit zo goede gehad !
En dat is wel een eenmanszaak maar toch , hij is heel het uur met jou bezig en is zeer geduldig.

Ik mag om 5 uur weer me 10e les dus ben benieuwd :D

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:06

Jeej, wat een verhaal. Daar ben je lekker mee, zeg. Ik hoop dat je je geld terug krijgt!
Ik les ook bij een klein bedrijfje (een man&vrouw), maar wel na goede verhalen van onder andere klasgenoten. Ik betaal ook per les, dus ik kan altijd zo weg en dat vind ik na dit soort verhalen wel prettig!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:17

MonaLieske schreef:
Jeej, wat een verhaal. Daar ben je lekker mee, zeg. Ik hoop dat je je geld terug krijgt!
Ik les ook bij een klein bedrijfje (een man&vrouw), maar wel na goede verhalen van onder andere klasgenoten. Ik betaal ook per les, dus ik kan altijd zo weg en dat vind ik na dit soort verhalen wel prettig!

Inderdaad, ik ook. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 16:27

Ik kende mijn instructeur al jaren :j dus dat zat ook wel goed. Betaal ook per les, vind ik makkelijekr dan zo'n pakket :)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:43

Ik zat vanmiddag in de tuin me theorie te lezen/leren en kwam bij het volgende:
Ik kwam bij wettelijke bepalingen, over begrippen wegen en weggedeelten dit woord tegen: Puntstuk,maar hoe zit dat eruit? Weet wel dat het een driehoekig wit vlak is op de plaats waar wegen zich splitsen en bij elkaar komen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:44

Oeee leuk topic :D Ik moet nog beginnen met rijlessen maar ben zooooo bang dat ik dat ding niet eens de baan op krijg...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:48

Ook ik meld me :+
Ik heb nu een stuk of 23 ( gok ik) rijlessen gehad en in het begin ging het vreselijk goed ik mocht naar 7 lessen al naar zutphen waar normaal toch minimaal 12 lessen voor staan.. Sinds zutphen echter gaat het minder goed.. Ik raak gefrustreerd als ik 1 fout maak en daar heb ik dan 1,5 uur lang last van :(
Ik heb moeite met goed vooruit blijven kijken en het schakelen is nu echt bagger..
Ik rijd altijd te hard en vergeet voor rotondes terug te schakelen enz :(
Normaal heb ik les van een vrouw en afentoe is er een invaller, als ik van hem les heb ist helemaal hopeloos .. Nu zit ik niet eens bij een hele goedkope rijschool en het indelen van de lessen komt me niet bepaald goed uit.. Als ik les heb ben ik 3 uur weg heb zelf 1,5 uur en vervolgens de ander ook.. daar baal ik ook onmundig van want ik heb al te weinigtijd :(
nu betaal ik 63 euro voor 1,5 uur en 42 voor n uur.. ik heb n vriendin die sindskort bij n rijschool lest waar je 36 per uur betaald en die is aangesloten bij bovag etc en dat is mijn rijschool ook niet.. alleen ik vind het zo banketstaaf om over te lopen :( heeft iemand een tip?

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 21:04

gewoon overlopen ;)