Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:10

Kort vertaald is dat hij een meth verslaafde was die een inbraak wou plegen, tijdens de inbraak werd de man en zoon wakker hij heeft ze zwaar aangevallen en voor dood achtergelaten en de inbraak voortgezet.
Door zijn leeftijd heeft hij geen doodstraf gekregen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:11

Kanelly schreef:
@ Phara, ik werk in een TBS kliniek..

Maar de ene TBS kliniek is de andere niet.

Een vriendin van mij werkt in een van de zwaarsten in NL en zij zegt dat ze absoluut geen persoonlijke info mag geven, ik weet niet of ze haar achternaam weten maar wat ik wel weet is dat ze zo min mogelijk persoonlijke info mag geven en een achternaam hoort daar ook bij lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:11

Interessant dit, ik blijf even meelezen wat jullie ervaringen zijn (met de brieven die terugkomen ook) maar misschien ga ik dit ook wel doen. Ik denk wel dat je er echt iemand mee helpt.

Zijn er ook mensen die dit al langer doen? En waar schrijven jullie dan zoal over?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:13

katiavl schreef:
Kort vertaald is dat hij een meth verslaafde was die een inbraak wou plegen, tijdens de inbraak werd de man en zoon wakker hij heeft ze zwaar aangevallen en voor dood achtergelaten en de inbraak voortgezet.

Hmm ja, maar hij komt iig niet meer vrij, das wel een geruststelling, ookal klinkt dat hard.

Ik weet niet of dit het er beter op maakt, iemand die een andere man en notabene een 5 jarig kind voor dood achterlaat lijkt me niet helemaal gezond, ookal ben je dan zwaar verslaafd.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:14

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:15

katiavl schreef:

Iig bedankt voor je betere zoekwerk, had zelf niets kunnen vinden Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:16

Graag gedaan, slaap er gewoon over je kan altijd een brief schrijven en na de reactie nog kijken of je verder wil.
Verder zoekwerk doe ik graag, heb bij de vrouw met de honden ook geprobeerd maar daar vind ik niks over.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:20

katiavl schreef:
Graag gedaan, slaap er gewoon over je kan altijd een brief schrijven en na de reactie nog kijken of je verder wil.
Verder zoekwerk doe ik graag, heb bij de vrouw met de honden ook geprobeerd maar daar vind ik niks over.

Het schrijven op zich zou ik juist wel willen, vind het eerder 'eng' dat ie mijn gegevens krijgt, ik kan wel stoppen na een brief maar wat als hij mij blijft schrijven?

En levenslang in de USA is toch ook echt levenslang of niet? Iig niet zoals in NL 20 (?) jaar toch?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:20

katiavl schreef:
Dat doe ik ook gewoon. Lijkt me het alsnog niets doe ik het niet!

Ik heb wel al eens eerder met een gevangene geschreven. Hij zat in de gevangenis voor drugsbezit. Uiteindelijk heb ik dit laten verwateren omdat het duidelijk was dat hij meer wou dan ik terwijl ik steeds duidelijk aangaf geen interesse te hebben!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:21

Ik vind het voor dood achterlaten wel erg en dan stug verder gaan met waar je mee bezig bent... maak ze dan echt dood.
Kinderen uiteraard NIET!!
Dat zo iemand nooit meer vrij komt is alleen maar goed!

Zag ik net 2 "leuke"personen, zijn ze veroordeelt voor sex-delict. Die ga ik dus niet schrijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:22

wat is eigenlijk Capital Murder ? (ben profielen aan het bekijken is best boeiend)
het murder snap ik maar capital niet ?

@anneliesdj:
in USA is levenslang geloof ik wel echt levenslang

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:25

Moord voor geld geloof ik...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:25

Myfairytale schreef:
Ik vind het voor dood achterlaten wel erg en dan stug verder gaan met waar je mee bezig bent... maak ze dan echt dood.
Kinderen uiteraard NIET!!
Dat zo iemand nooit meer vrij komt is alleen maar goed!

Zag ik net 2 "leuke"personen, zijn ze veroordeelt voor sex-delict. Die ga ik dus niet schrijven!

Hij dacht dat ze dood waren, heb trouwens verkeerd gezegd. De persoon is niet wakker geworden maar toch aangevallen, de zoon is wel wakker geworden.

Maarja wat het ook is, de tweede site is van mensen die achtergebleven zijn dat maakt het altijd moeilijker.

Staat paar pagina's eerder uitgelegd wat capital murder is

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:28

Als je met een veroordeelde schrijft, moet je er dan zegels of iets anders bij steken zodat die kan antwoorden?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:29

Nee, dat mag vaak niet eens.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:29

katiavl schreef:

In dit geval zou ik eerder met de overlevende zoon willen schrijven dan met de veroordeelde..
Ik denk dat de zoon de steun harder nodig heeft, aangezien zijn vader vermoord is door een zieke junk....

Maar goed, ik zou sowieso niet snel met een inmate willen schrijven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:32

anneliesdj schreef:
katiavl schreef:

Hmm ja, maar hij komt iig niet meer vrij, das wel een geruststelling, ookal klinkt dat hard.

Ik weet niet of dit het er beter op maakt, iemand die een andere man en notabene een 5 jarig kind voor dood achterlaat lijkt me niet helemaal gezond, ookal ben je dan zwaar verslaafd.

zwaar verslaafde beseffen niet meer wat ze doen... Lachen Niet als ze onder de drugs zitten en nog minder als ze te kort hebben, het enige wat dan nog telt is terug aan geld geraken, terug aan (in dit geval) meth raken.... Lachen Het is te vergelijken met een paard in paniek, ondanks dat ze zo zacht van aard zijn, zijn het niets ontziende monsters als ze echt in paniek zijn... Gewoon omdat niets anders meer telt dan weg raken!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:35

Phara: treffend, en vooral als je dit dan leest:

Citaat:
For Sean’s life, Andrew Gordon was able to take about $50 worth of ‘stuff’

Verdrietig

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:37

pharagirlke schreef:
Het is te vergelijken met een paard in paniek, ondanks dat ze zo zacht van aard zijn, zijn het niets ontziende monsters als ze echt in paniek zijn... Gewoon omdat niets anders meer telt dan weg raken!

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (nog geen tijd gehad), vind het wel een interessant topic. Maar deze vergelijking gaat in mijn ogen toch niet helemaal op. Een paard reageert vanuit zijn instinct, een junk vind ik dan toch wel iets heel anders!

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:38

Ik zat net nog even te kijken, maar klopt het dat je mag pas schrijven als je 18+ bent?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:38

Chann schreef:
Ik zat net nog even te kijken, maar klopt het dat je mag pas schrijven als je 18+ bent?
Ja dit klopt.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:39

Dan wacht ik nog even tot augustus in ieder geval. Clown
Zal ondertussen denk ik wel meelezen, vind 't erg interessant. Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:44

Vankje schreef:
pharagirlke schreef:
Het is te vergelijken met een paard in paniek, ondanks dat ze zo zacht van aard zijn, zijn het niets ontziende monsters als ze echt in paniek zijn... Gewoon omdat niets anders meer telt dan weg raken!

Ik heb niet het hele topic doorgelezen (nog geen tijd gehad), vind het wel een interessant topic. Maar deze vergelijking gaat in mijn ogen toch niet helemaal op. Een paard reageert vanuit zijn instinct, een junk vind ik dan toch wel iets heel anders!

De mens heeft als instinct om zijn fysiologische behoeften te vervullen, dat is meestal water en honger en seksuele driften. Dat heeft je lichaam "nodig" en dan zorgt het daar ook voor dat je die drang hebt om ze te "volbrengen". Dat is instinct; water en voedsel om te overleven, seksuele drift voor de voortplanting. Zo zijn we gemaakt. Een junk heeft lichamelijk drugs nódig... Dus het lichaam en de hersenen zullen er álles aan doen om te zorgen dat het lichaam dat krijgt. Dat is gewoon instinct... Behoeften vervullen.

Gulpje die drang is zo ontzettend groot, dat ze zouden moorden voor tien euro.... Heel erg zonde... Gewoon heel erg dat iemand zo overgenomen kan worden door iets...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:47

Paar pagina's terug staat dat Capital Murder het doden van een agent is.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 18:04

Katiavl,kan jij iets vinden over 'mijn' inmate Steven Francis?
Heb hem gegoogled maar ben er niet zo handig in Schijnheilig

Overigens,is er niet een mogelijkheid dat ze het adres niet meteen krijgen?
Ik heb namelijk mijn eerste mail gestuurd,en daarin staat dat er alleen een uitdraai van de mail wordt gemaakt.
Dus misschien wordt je adres niet vrijgegeven?
Verder maak ik me daar niet zo druk over,hoe groot is nou de kans dat hij me op komt zoeken in 2018?
Als hij al kwade bedoelingen heeft,is het toch veel makkelijker om in de VS zijn buurman neer te steken dan helemaal hierheen te komen...

Wat kost het eigenlijk om te verzenden naar de VS,en hoelang duurt dat?